BU BÖLÜMÜ SİTEMİZE YAZILAN  KARŞIT GÖRÜŞTEKİ YORUMLARDAN DERLEDİK. İncil 9 farklı yazar tarafından yazılmış 27 bölümden ibarettir. Ancak bu yazarların Hz. İsa’yı tanımlamalarına bakıldığında, O’nun hakkında tam bir fikir birliğinde olmadıkları görülmektedir. Kimine göre hz. İsa tam bir Tanrı, kimine göre Roma pagan Tanrı’sı, kimine göre melek, kimine göre Tanrı’dan aşağıda, ancak meleklerden üstün ve kimine göre insan bir peygamberdir. İşte bu tartışma Hz. İsa hakkında İncil’de Tanrı olduğuna dair bir iddia olup olmadığı hakkındadır.

  1. İ.AKKURT demiş ki:
    HALA PAVLUSU SAVUNUYORSUNUZ. BUYRUN CEVAPLAYIN. HZ. İSA PAVLUSA GÖRE TANRI MI DEĞİL Mİ? HERKES GERÇEKLERİ ÖĞRENSİN.
  2. didem demiş ki:
    Cevaplamaya çalışıyorum ancak tek seferde yapmış olduğum uzunca yorum gitmiyor sitenize…
  3. didem demiş ki:
    Pavlus tek bir BABA TANRI olduğundan bahseder. Ona göre Hz. İSA Tanrının Oğlu, Kurtarıcı Mesih ve Rab’tir. Bu Tanrı anlayışı misyonerlik yaptığı Roma topraklarında ki Yahudi olmayan Yunan ve Latin halkların, Tanrı anlayışına uygun düşen bir inanç biçimidirVI.01 PAVLUS UN TANRISI başlıklı makaleniz de bu şekilde özetlemiş daha sonra ayetlere geçmişsiniz.ilk önce Hz.isa kimdir bunu bilirsek Pavlus u da anlarız.
    Kutsal Kitaba göre İsa ilk yaratılandır.Gökteki adı mikaeldir(yani baş melek)insan bedeni almış adı İsa dır.yüzmilyonlarca sayıda melek vardır,melekler isa aracılığı ile yaratılmışlardır.Neden onu aracılığı ile?
  4. didem demiş ki:
    bunu şöyle düşünelim.bir imalathane sahibi patron var.birini işe alıyor yetiştiriyor ve bir süre sonra o da imalatta hizmete başlıyor.ancak patron hala patron ve patron bu kişiyi çok seviyor,ona güveniyor,onun sağ kolu diyebiliriz.hatta oğlu kadar çok seviyor.ki tanrı yaratan olduğuna göre yarattığını sevmezmi bir baba gibi koruyup kollamaz mı,bazen öfkelense de yine bağrına basar sever korur kollar gözetir.
  5. didem demiş ki:
    işte Tanrı ile isa arasında ki ilişki de böyledir.nitekim isa vaftiz olduğunda oğlumdan memnunum demiştir.aslında burada oğulluk kavramı kulluk anlamındadır ve bunun böyle olduğu da kutsal kitapta geçer.isa da Tanrı da yeri geldiğinde baba diye sözeder,baba bendedir ben de babadayım sözü buna iyi bir örnek..
    Kurtarıcı mesih kavramına gelince :israiloğulları meshedilmiş bir kral bekliyorlardı ancak fiziki bir kral onları kurtaracak başarının fetihlerin göküne çıkartacak bir kral.onlar Tanrının yönetimini reddettiler istediler ki yeryüzünde dokunabilecekleri görebilecekleri bir kral olsun.Tanrı bu tekliflerini reddetmedi birçok kral geldi geçti.Ancak meshedilmiş esas kralın geleceği çok önceden bildirildi.ve zannettiler ki gelen kral dünyevi kral.Halbuki gelen uhrevi bir kraldı.kabul etmediler ve sonucu çarmuhla sonuçlandı vb.. vb..
  6. didem demiş ki:
    Rab ın tanımı aslında çok basittir.Rab öğretmen demektir.ve bu incillerde bu kavram mevcuttur öğretmen anlamına geldiği de mevcuttur.işte pavlus bu öğretileri kavramları kendinden değil direk İsa dan ve Kutsalk ruh vasitasıyla alarak bütün bir hayatını diğer havariler gibi bu yönde kullanmıştır.ve ne ilginçtir ki sırf bu öğretiler uğruna ne evlenmiş,ne çoçuk çoçuğa karışmış,ne ün,ne şöhret,ne de para sahibi olmuştur.ve doğal yolla da ölmemiş kafası kesilerek can vermiştir.tüm havariler de aynı şekilde bu yola hayatlarını vermnişlerdir
  7. didem demiş ki:
    ondan sonra 21.yy da birisi veya birileri çıkıpta yok şunun şurasında böyle yazıyormuş da burada böyle yazıyormuş çelişki varmış demek gerçekten çok üzücü.Tanrı peygamberleri vasitasıyla vereceği mesajları acaba vermekten aciz mi?insanların göndermiş olduğu ilahi kitaplarda bunun bozulmasına izin verir mi?ancak insanların algılamalarına karışmaz buna izin verir,fakat asla asla yazılı mesajlarda izin vermez vermemiştir de….
    verdiğinin inancında olan insanlar esas bu vebalin altından nasıl kalkarlar bilemem…
  8. İ.akkurt demiş ki:
    ŞİMDİ BU YAZDIKLARININ DIŞINDA PAVLUSUN MEKTUPLARINDA HZ. İSA’YI TANRIYA EŞ TUTAN HİÇBİR İFADESİ OLMADIĞINDAN BAHSEDEREK, AYNİ ŞEKİLDE BİR HAFTADIR DOĞUM OLAYINDAKİ GİBİ İNCİLDE VAR OLAN GERÇEKLERİ YİNE GİZLİYORSUNUZ. HEM BU KONUDA YAZDIKLARIMI OKUDUĞUNUZ HALDE PAVLUSUN BÖYLE BİR
    İFADESİ OLMADIĞINI YAZIYORSUNUZ.PES DOĞRUSUAYRICA HAVARİ PETRUS’A, YUHANNA’YA AİT OLDUĞU SÖYLENEN MEKTUPLARDA DA HZ. İSA’YI TANRILAŞTIRAN İFADELER OLMASINA RAĞMEN. KATOLİK, ORTODOKS VE PROTESTANLARIN TAMAMINA YAKIN MİLYARLARCA İNSAN HZ. İSA’NIN TANRI OLDUĞUNU KAFASINDA MI UYDURDULAR. İNCİLDE YAZMASA BU TOPLUMLAR YÜZYILLARDIR NASIL AYAKTA KALIR. DEMEK Kİ 21. YÜZYILDA SADECE BENİM GİBİ TEK BİR KİŞİ CIKIP İNCİLE İFTİRA EDİYOR. PES DOĞRUSU. RABBİM NASIL BİR ŞARTLANMIŞLIK BU BÖYLE. AYNİ KURANIN İLK İNDİĞİ DÖNEMDEKİ GİBİ14. “Biz hıristiyanlarız” diyenlerden de kesin sözlerini almıştık ama onlar da kendilerine zikredilen (verilen öğütlerin veya Kitab’ın) önemli bir bölümünü UNUTTULAR. Bu sebeple kıyamete kadar aralarına düşmanlık ve kin saldık. Yakında Allah onlara yaptıklarını haber verecektir. *15. Ey ehl-i kitap ! Resulümüz size Kitap’tan GİZLEMEKTE olduğunuz birçok şeyi açıklamak üzere geldi; birçok (kusurunuzu) da affediyor. Gerçekten size Allah’tan bir nur, apaçık bir kitap geldi.16. Rızasını arayanı Allah onunla kurtuluş yollarına götürür ve onları iradesiyle karanlıklardan aydınlığa çıkarır, dosdoğru bir yola iletir. (Maide suresi)TEKRAR ŞÖYLE BİR DÜŞÜNÜN UNUTTUNUZ DİYEMEM GİZLİYORSUNUZ.
  9. didem demiş ki:
    doğum olayını tam tersine gizlemeden tekrar tekrar açıklama yapmama rağmen siz anlamakta zorlanıyorsunuz daha doğrusu bilerek kasten anlamamazlığa geliyorsunuz.Ben sizin gibi kaçmıyorum.siz bana saffat suresi ile ilgili net bir açıklama yaptınız mı ki?Siz bir iddia ortaya attınız dediniz ki ismailin kurban oluşu kuranda geçmez.Siz bunu dediğiniz için ben size sure gönderdim,durup dururken kitabınızla ilgili bir şey söylemedim.siz bunun nesine cevap vereyim dediniz olayı kapatmaya çalıştınız.
    Başka makaleleriniz de başka ifadeler diğer makaleleriniz de başka başka ifadeler kullanarak insanların kafasını karıştırmaktan başka bir durum yarattığınız yok.
    siz değil miysiniz Hz.isa nın havarileri ile Pavlus un düşünceleri uymaz ilk havavrilerinin düşncelerinin doğru olduğunu ancak pavlus un sahneye çıkarak bunu bozduğunu hep iddia ettiniz.Pavlus un roma pagan dinine çevirdiğini iddia ettiniz.
    şimdi de diyorsunuz diğer havarilerinde Tanrılaştıran ifadeleri var.hadi bakalım çık işin içinden.
    Hz.isa yı Tanrılaştıran kilise papazlarıdır insanları mezheplere ayıran kilise papazlarıdır.Yıllarca papazlar insanların sırf kutsal kitapın içinde kutsal yazılar var bunlar kutsaldir bunlar okunmasın başka başka dillere çevrilmesin diye baskı uyguladılar,okuyanları,çevirmenleri,tutuklattılar engizisyon mahkemeleri neydi?ve bu baskı zulüm en az Fransiz ihtilaline kadar sürdü.Fakat otorite maalesef Vatikan da hala devam ediyor çünkü din ticaret siyaset bir ranttır gelirdir,paradır birçok kesim için.Yani bütün bu Tanrılaştırma vb.. kavramları incilin kendisinde değil,bahsettiğin yukardaki sebepler yüzünden oldu.Ve kuşaklar bu şekilde yetişti.Ama bilen de Tanrının tek olduğunu İsa nın baş melek olduğunu çok iyi bilir.Sizin kendi kitabınız da verilen ayetler incilin bozulduğuna dair bir kanıt değildir.
  10. didem demiş ki:
    kitapta yazmasa yy.dır ayakta kalır mı diyorsunuz?İsa veya pavlsus veya yakup veya diğerleri gidin doğar doğmaz çoçuklarınızı vaftiz edin dedi mi?25 aralıkta ayrı ocağın 6 sında ayrı gidin doğumum kutlansın dedi mi?kiliseleri bile yoktu.meryem adına dua edliyor halbuki meryem sadece isa nın doğumunda geçer ve dirilmesine tanık olan kişilerden biridir.buna rağmen meryem bile hristanlarca yanlış konumdadır.incil de böyle mi yazıyor allahaşkına.?Ama gördüğünüz gibi insanlar aşama aşama bir şeyleri kendi kafalarına göre koymuşlar.bunda kitabın ne suçu var.?
    Gizlemek isteseydim bu kadar açık yüreklilikle bunları yazmazdım günlerimi de ayırmazdım.sitenize girer okur okur yorum bile yapmazdım….
  11. didem demiş ki:
    14. “Biz hıristiyanlarız” diyenlerden de kesin sözlerini almıştık ama onlar da kendilerine zikredilen (verilen öğütlerin veya Kitab’ın) önemli bir bölümünü UNUTTULAR. Bu sebeple kıyamete kadar aralarına düşmanlık ve kin saldık. Yakında Allah onlara yaptıklarını haber verecektir. *şu yukardaki ayet hiçbir şekilde incilin değiştiğine dair bir kanıt ayet değildir.Aslında kuranın hiçbir yerinde yoktur şu parantez içine konulan ifadeler(öğütlerin veya Kitab’ın)tam tercüme değildir.bakın size başka türlü de bir meal yollayayım.burada kitap ifadesi var mı?: “Biz hıristiyanız” diyenlerden de sağlam söz almıştık. Ama onlar da akıllarından çıkarmamaları istenen şeylerden önemli bir kısmını unuttular. Bu sebeple, biz de aralarına kıyamet gününe kadar sürecek düşmanlık ve kini salıverdik. Allah, ne yapmakta olduklarını onlara bildirecek! Diyanet işleriOnlardan, biz Nasrânîyiz diyenler de var, onlardan da söz aldık, fakat kendilerine verilen öğütten hisse almayı unuttular, biz de kıyamete dek aralarına düşmanlık ve kin saldık. Allah, onların neler yaptığını bildirecek.Biz Nasarayız” diyenlerden de söz almıştık! Bunlar da hatırlatıldıkları şeyden bir hisse almayı unuttular. . . Biz de onların arasına, kıyamet süreci başlayana kadar düşmanlık ve nefret saldık. . . Allâh onlara ne üretip oluşturduklarını gösterecektir.yani böyle işine gelen bir meali alıpta kitap a laf atmanız çok üzücü
  12. didem demiş ki:
    genelde bu parantez içine konulan ifadeler zaten yanlı ifadelerdir.tam mealin tercümesi bu değildir.bu hareketler kasıtlı olarak yapılan hareketlerdir.biraa okuyan araştıran biri de bu gerçeği rahatlıkla görür.
  13. İ.AKKURT demiş ki:
    HALA GERÇEĞİ GİZLEMEYE DEVAM EDİYORSUNUZ.KONUYU SAPTIRIYORSUNUZ. BİR KERE KENDİNİZ KURANDA BİR SÜRÜ MEALDE BİR TANE PARANTEZ İÇİNDE BİR İFADE (İSMAİL) GÖRMÜŞSÜNÜZ İŞİNİZE GELİNCE ONU KULLANMAYI BİLİYORSUNUZ. PARANTEZ İÇİNDEKİ İFADE CÜNLEDE KASTEDİLEN ASIL NESNEYİ AÇIKLAMAK İÇİN KULLANILIR. SİZE SORDUM. İNCİLDE HZ. İSA’YI TANRILAŞTIRAN BİR SÜRÜ İFADE VAR DEDİM. KİLİSE BU İFADELER OLMASAYDI HZ. İSA’YI İZNİK KONSİLİNDE TANRI İLAN EDEMEZDİ DİYORUM. SİZ BUNA CEVAP VERECEĞİNİZE KURANDAN BAHSEDİYORSUNUZ. ŞU ANDA KURAN’DAN KONUŞMUYORUZ. SIRASI GELİNCE O KUNULARIDA KONUŞURUZ.HAVARİLERE ATFEDİLEN MEKTUPLARDA DA İSA’NIN TANRI OLDUĞU YAZILARI VAR DEDİM. ANCAK İNCİLDE BİR ÇOK BÖLÜM GERÇEKTE İSMİ YAZILAN KİŞİLERE AİT OLMADIĞI İSPATLANMIŞTIR.” İBRANİLERE MEKTUP” UN YAZARI ÖNCELERİ PAVLUSTU BUGÜN ONA AİT OLMADIĞINI KİLİSEDE KABUL ETTİ. ZATEN BU YÜZDEN “ELÇİLERİN İŞLERİ BÖLÜMÜNDEKİ PETRUS VE YUHANNA’NIN SÖZLERİYLE BUNLARA AİT OLDUĞU İDDİA EDİLEN İNCİLDEKİ MEKTUPLARDAKİ TANRI ANLAYIŞI FARKLIDIR.
  14. TEKRAR SORUYORUM İNCİLDE HZ. İSAYI TANRILAŞTIRAN İFADELER VAR MI YOK MU? YOK DİYORSANIZ SİZE ENAZ 10 TANE YAZACAĞIM.
  15. didem demiş ki:
    Ben o ifadeler yok diyorum.isterseniz 10 değil 20 tane ayet yazın tek tek cevap vereyim
  16. didem demiş ki:
    Ben size diyanetin mealini gönderdim.ayrıca tüm islam aliminin ismailin kurban edildiğini kabul eder dedim.ve de parantez içindeki ifadeyi de çıkarsak yine anlam değişmez birinci çoçuk ismail ikincisi ishaktır dedim.sizin gönderdiğiniz mealin anlamı ile benim gönderdiğim mealler parantez çıkartılığında farklı anlama tekabül eder.PARANTEZ İÇİNDEKİ İFADE CÜNLEDE KASTEDİLEN ASIL NESNEYİ AÇIKLAMAK İÇİN KULLANILIR.demişsiniz.bu görünürde böyledir ya da bazen böyledir dığrudur.ancak bu durumu kasıtlı kullanan da çok meal vardır.
  17. İ.akkurt demiş ki:
    “5 Büyük atalar onların atalarıdır. Mesih de bedence onlardandır. O her şeyin üzerinde hüküm süren, sonsuza dek övülecek TANRI’dır! Amin.”(Romalılar-9)13 Bu arada, mübarek umudumuzun gerçekleşmesini, ulu TANRI ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz.“(Titus-2)BUNLAR PAVLUSUN MEKTUPLARINDA OLANLARDAN.BU YAZDIKLARIMI KATOLİKLER, ORTODOKSLAR VE PROTESTANLAR HZ. İSA’NIN TANRILIĞINA İNCİLDEN-PAVLUSTAN DELİL OLARAK YAZDIKLARIDIR..
  18. didem demiş ki:
    Neden acaba bu ayetlerin gerisini ve ilerisini bir bütün olarak vermezsiniz de bütünlüğü bozarsınız.“5 Büyük atalar onların atalarıdır. Mesih de bedence onlardandır. O her şeyin üzerinde hüküm süren, sonsuza dek övülecek TANRI’dır! Amin.”(Romalılar-9)bu ayette anlatılan Tanrının kendisidir,İsa mesih değil.Bu arada, mübarek umudumuzun gerçekleşmesini, ulu TANRI ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz.“(Titus-2)bu ayette de Tanrı nın gelecek olan egemenliği ve yetki verilmiş ve tüm insanlığın kurtuluşunu fidyeyle sağlamış olan ve Tanrının egemenliği geldiğinde Tanrıyla birlikte yargılama işini yapacak isa mesihten bahseder.Tanrı ayrıdır yetki verilmiş olan İsa mesih ayrıdır.yani dünyevi anlamda cumhurbaşkanı Tanrı dır başbakan İsa mesihtir.Bunu algılamayan kilise otoriteleri olmuşsa ne olmuş.zaten kutsal kitap hakikatten hemen sapılacağını dile getirmiş.yine başa döndük.Pavlus anlatmaya çalışmış,kutsal kitap anlatmaya çalışmış bazıları anlamış bazıları anlamamışsa Pavlus un ve kitabın ne suçu var?
  19. didem demiş ki:
    Benim çevremde birçok dindaş insanım var ben kimseden İsa Tanrıdır lafını duymadım :) )
  20. İ.AKKURT demiş ki:
    HAVARİLERİN “RABBİ, ÜSTAD VEYA EFENDİMİZ” DİYE HİTAP ETTİKLERİ HZ. İSA’YI PAGAN TANRILARINDA OLDUĞU GİBİ İSA’YA “KRİOS-RAB” ÜNVANI VEREN ONU PAGAN TANRI KONUMUNA YÜKSELTEN PAVLUSTUR. MADEM İSA TANRI DEĞİL. NİÇİN İNCİLLERDE TANRININ İSMİ OLAN “RAB” DİYORSUNUZ.DAHA ÖNCEDE BELİRTTİĞİM GİBİ SİZ DUYMAK İSTEDİĞİNİZİ DUYUP, GÖRMEK İSTEDİĞİNİZİ GÖRÜYORSUNUZ. ÇEVRENİZDE HİÇ İSAYA TANRI DİYEN YOKMUŞ. PES VALLAHİ.ŞÖYLE BİR İSTANBUL KİLİSELERİNİ GEZİP KONUYU SORAN ANLAR VEYA KİLİSELERİN SİTELERİNİ HİÇ OKUMUYORSUNUZ GALİBA. SÜPHESİZ BİLİYOR AMA İNADLA GİZLİYORSUNUZ. BU SİTEYE YORUM ATAN BİZİM CEVREMİZDE İSAYA TANRIDIR DEYEN BİR SÜRÜ HIRİSTİYAN VAR. GÖREMİYORSANIZ GÖSTEREBİLİRİZ.GÖSTERMESİ BİZDEN GİZLEMESİ SİZDEN DEVAM;“20 Yine biliyoruz ki, Tanrı’nın Oğlu gelmiş ve gerçek Olan’ı tanımamız için bize anlama gücü vermiştir. Biz gerçek Olan’dayız, O’nun Oğlu İsa Mesih’teyiz. O gerçek TANRI ve sonsuz yaşamdır.”(1.Yuhanna-5)“ 1 İsa Mesih’in kulu ve elçisi ben Simun Petrus’tan TANRIMIZ ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in doğruluğu sayesinde bizimkiyle eşdeğer bir imana kavuşmuş olanlara selam!”(2.Petrus-1)HZ. İSANIN BAŞ MELEK OLDUĞUNU SİZDEN DUYDUM. İNCİLDE KAYNAĞI NEDİR.
  21. didem demiş ki:
    Dikkat edin krios efendimiz hitapları aynı zamanda insanlara da kullanılırdı,sadece Tanrılara değil.Rab kelimesinin ibranice anlamı öğretmen hocam efendidir.bu hitapları siz Tanrı gibi algılıyorsanız sizin porbleminiz.vermiş olduğnuz ayetler yine okuduğunuzu yanlış anlayıp bütünüyle değerlendirmemenizden kaynaklanmakta .O gerçek TANRI ve sonsuz yaşamdır derken Tanrı kastedilmektrdir.1.yuhanna 5.bölümünü okurlar kendileri bir bütün olarak okusunlar orada katedilen Tanrı nın kendisi midir İsa mıdır karar versinler.burada hepsini yayınlayamayız çünkü bayağı uzun.İsa mesih in kulu ve elçisi SAYGI ifadesidir.TANRIMIZ VE KURTARICIMIZ İSA MESİH kavramları da kurtarıcı mesih kavramının ne olduğunu daha önce açıklamıştım,ayrı ayrı ifade edilir.İsa kendini ilk yaratılan olarak ifade eder,kutsal kitabın bütününe baktığınız da ilk yaratılan başmelek olarak yer alır.yoksa hiçbir yerde isa başmelektir demez.ancak incelendiğinde zamanla ortaya çıkar.
    Aynı incil deki insanoğlu ifadesi gibi.Siz bütün bunları bir roman okununca hemen anlaşılır şeklinde algıladığınız için anlayamıyorsunuz.
    Artık tekrar tekrar başka şeyleri önüme koyup durmayın.sanırım İsa nın Tanrı yerine konulmadığını elimden geliğince izah etmeye çalıştım.
  22. İ.AKKURT demiş ki:
    BİZLER RAB KELİMESİNİ YANLIŞ ANLAMIYORUZ. RAB KELİMESİ TÜRKÇEDE ALLAH DEMEKTİR. MADEM İSA TANRI DEĞİL SİZLERDE RAB İSA YERİNE İNCİLLERDE HOCAM İSA NİYE YAZMIYORSUNUZ. KENDİ KUSURLARINIZI GÖRMEK YERİNE BAŞKALARINI ÇEKİNMEDEN SUÇLUYORSUNUZ.BAKIN GERÇEKLERİ GİZLEMEKTE USTA OLDUĞUNUZ GİBİ GERÇEKTE VAR OLMAYAN ŞEYLERİ VAR GİBİ GÖSTERMEKTEN DE ÇEKİNMİYORSUNUZ.AYNİ KATOLİK, ORTODAOK VE PROTESTAN KİLİSELERİN YAPTIĞI GİBİ;“İsa kendini ilk yaratılan olarak ifade eder,kutsal kitabın bütününe baktığınız da ilk yaratılan başmelek olarak yer alır.yoksa hiçbir yerde isa başmelektir demez.ancak incelendiğinde zamanla ortaya çıkar.”EL İNSAF ADAM AÇIKÇA İSA MESİHİN KULU OLDUĞUNU
    VE TANRIMIZ DİYOR SİZ HALA GÖRMEZLİKTEN GELİYORSUNUZ.BU KADAR DA İNKARA PES DENİR.“ 1 İsa Mesih’in kulu ve elçisi ben Simun Petrus’tan TANRIMIZ ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in doğruluğu sayesinde bizimkiyle eşdeğer bir imana kavuşmuş olanlara selam!”(2.Petrus-1)
    YAZMAYA DEVAM.BİRAZDA 4. İNCİLDEN YAZALIM;“1 Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve SÖZ TANRI’ydı.2 Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi1.

    3 Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı.

    14 Söz, İNSAN olup aramızda yaşadı. (Yuhanna-1)

    “8 Filipus, “Ya Rab, BİZE BABAYI GÖSTER, bu bize yeter” dedi.

    9 İsa, “Filipus” dedi, “Bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı? BENİ GÖRMÜŞ OLAN BABAYI GÖRMÜŞTÜR. Sen nasıl, ‘Bize Baba’yı göster’ diyorsun?

    10 Benim Baba’da, Baba’nın da bende olduğuna inanmıyor musun? Size söylediğim sözleri kendiliğimden söylemiyorum, ama BENDE YAŞAYAN BABA kendi işlerini yapıyor.

    11 Bana iman edin; ben Baba’dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu işlerden dolayı iman edin.“(Yuhanna-14)

  23. didem demiş ki:
    türkçeye nereden geçti rab kelimesi Arapça dan geçti.Ancak ibranice olarak kelime anlamı hocamdır efendidir.Evet isa mesihin kuludur der tabii,bunda niye şaşırıyorsunuz ve kul diyince Allahın kulu demek istiyor demek ki isa kendine Tanrıdır demek istiyor gibi algılıyorsunuz.
    O na bakarsınız Padişahlar içinde da osmanlı zamananın da bu şekilde kul tabiri kullanılırdı peki padişah allah mıydı halifeydi.burada siz padişahın kuluyum denildiğinde padişahı Allah olarak anlamaz iken burada niye Allah olarak algılıyorsunuz şaşıyorum.yukarda sıralamış olduğunuz ayetleri gerçekten bakp bakıp anlamıyorsunuz.
    Baba bendedir ben de babadayım.baba bende kendi işlerini yapıyor.Ben babadaki niteliklerin hepsine sahibim,onun gibi alçakgönüllüyüm,yumuşak huyluyum,sevgi doluyum,mutluyum vb…Beni gördünüz tanıdınız ben ne isem Tanrı da odur çünkü o kendisinde tüm nitelikleri bana verdi beni bununla donattı,ve benim aracılığım ile de hem gökte hem yeryüzünde istediklerini gerçekleştirecek.
    İsa bunları söyledi aslında.ama o zaman nasıl bir çok insan onu anlamadıysa siz de anlamıyorsunuz.DoğaldırKuran da isa nın kuş yaratıp uçurmasından bahseder.Peki burda da o zaman İsa Tanrıdır diyr algılayalım.Yaratma gücü sadece Allaha mahsus değil mnidir.?İ
    İsa niye yarattı peki.o zaman sizin de bunu Tanrıdır diye algılamanız gerekmez mi?Ama siz ne diyorsunuz Tanrı mucizesidir.İsa ya bu nu yapması için mucize vermiştir.
    Aslında aynı şeyi konuşup ayrı anlıyoruz.ben ne diyorum Daha doğrusu ben demiyorum.kutsal kitap aslında ifade eder.Tanrı cumhurbaşkanıdır İsa başbakan.Tanrı isa ya sadece yetki vermiştir o kadar.Tanrı tanrıdır isa da isa dır.
    Siz madem kendi kitabınız da isa nın yaratma gücünden bahsedip örnek veriyorsunuz?iyi güzel.
    Peki incil de acaba niye böyle bir mucizesinden bahsedilmez.Çok ilginç?kuran bahsediyor ama incil bahsetmiyor?
    eğer İncil İsa nın tanrılığını kayıt etmişse bu nu nasıl kaçırdı acaba?Hristiyanlar bunu nasıl kaçırdı acaba.
    Madem o nu Tanrılaştırdılar.?
    lütfen biraz mantıklı düşünelim.Sabit fikirlerle değil…
  24. didem demiş ki:
    11 Bana iman edin; ben Baba’dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu işlerden dolayı iman edin.“(Yuhanna-14)Bakın isa ben babayım demiyor, ben babadayım baba da bendedir.diyor yani biz içiçeyiz diyor.arada çok fark var.
    sizin kitabınız da İsa çamurdan kuş yapıyor ve nefesini verip o na can veriyor uçuruyor bu tamamiyle yaratma gücüdür.ve yaratmak sadece sadece Tanrıya aittir.
    sonra da kalkmış siz isa yı tanrılıştıyorsunuz diyerek bizi suçluyorsunuz.yani hakikaten gülünecek durum çok var.
  25. didem demiş ki:
    Filipus, “Ya Rab, BİZE BABAYI GÖSTER, bu bize yeter” dedi.9 İsa, “Filipus” dedi, “Bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı? BENİ GÖRMÜŞ OLAN BABAYI GÖRMÜŞTÜR. Sen nasıl, ‘Bize Baba’yı göster’ diyorsun?şimdi burada beni gören babayı da görmüş olur demek le isa kendine Tanrı mı demek istedi ya da incil böyle mi özellikle yazdı da Tanrılaştırdı?yani beni tanıdın benim kimolduğumu öğrendin benim karakterimi kişiliğimi öğrendin işte ben ne isem Tanrı da odur bu niteliklere sahiptir sen beni çok seviyorsun ve beni çok iyi olarak görüyorsun,işte Tanrı da aynı şekildedir.demek istiyor.çünkü başında filipus ne diyor baba yı bize göster.Babayı fiziksel olarak gösterebilir mi gösteremez ancak niteliklerini gösterebilir o nitelikler isa da var mıydı vardı?
    işte bu yüzden beni gören babayı görmüş olur demiştir İsa bu kadar basit.Daha nasıl hangi dilde anlamanız açıklayabilirim bilemiyorum.bunlar benim yorumlarım deği Sayın Akkurt okunduğu zaman anlayan anlıyor zaten…
    İznik konsilinde isa ya Tanrı dediler demediler beni ilgilendirmez.Roma zaten putperestti putperest oldukları içinde putperestlik ilkeleri dinin içine girdi.bir sürü yanlış algılamalar oldu.imandan sapmalar oldu niye insanların saptırmaları yüzünden kitabın yüzünden değil.Ve 600 yy sonra gelen kuran ayetlerini sırasına göre incelediğimizde yine bu kitapların nur içeren ve tanrı dan gelen kitaplar olduğu ama sapmalarında olduğu vurgulanmıştır.maide suresi kuranın artık nerdeyse tamamlanmak üzere olduğu dönemde indi.ne diyor orada okurlar ve siz açın okuyun.
  26. İ.AKKURT demiş ki:
    İNCİL BAŞTAN SONA İNCELENDİĞİNDE İSANIN BAŞ MELEK OLDUĞU ORTAYA ÇIKAR DİYE KANITSIZ BİR İDDİANIZA İNCİLDEN KARŞI DELİL;
    “9 Ama MELEKLERDEN BİRAZ AŞAĞI KILINMIŞ OLAN İSA’YI, Tanrı’nın lütfuyla herkes için ölümü tatsın diye çektiği ölüm acısı sonucunda yücelik ve onur tacı giydirilmiş olarak görüyoruz.” (İbraniler-2)YUHANNA İNCİLİ İLK CÜMLELERİNDE “SÖZ TANRI İDİ…SÖZ İNSAN OLDU…” KONUSUNA DA BİR AÇIKLAMA BEKLERİZ.
    HZ İSA’NIN TANRILIĞINA İNCİLDEN DELİLLERE DEVAM;28 Tomas O’na, “RABBİM VE TANRIM!” diye yanıtladı.
    29 İsa, “Beni gördüğün için mi iman ettin?” dedi. “Görmeden iman edenlere ne mutlu!”(Yuhanna-20)12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)PEKİ YAHUDİLER YUKARIDAKİ İFADELERİ DUYUNCA HZ. İSA’YI ÇARMIHA GERDİKLERİNDE NEYLE SUÇLAMIŞLARDI.TANRIYA EŞ KOŞMAKLA DEĞİL Mİ.
  27. didem demiş ki:
    Başmelek mikael kutsal kitapta sürekli söz edilmez,ancak tekil olarak ve aktif olarak bahsedilir.Daniel bölümünde kötü meleklerle savaşır,yahuda bölümünde şeytanla tartışır,vahiy bölümünde şeytanla ve yardımcılarıyla savaşır
    Rabbin kendisi bir emir
    çağrısıyla, baş meleğin seslenmesiyle ve Tanrı’nın borazanıyla gökten inecek. Önce Mesih’e ait ölüler dirilecek. (1.selanikliller 4:16)
    isa burada başmelek sesine sahiptir.
    Kutsal kitapta başmelek çoğul olarak değil tek biri gibi kullanılır.8Gökte savaş oldu. Mikail ve melekleri ejderhaya karşı savaştılar. Ejderha kendi melekleriyle birlikte karşı koydu, ama gücü yetmedi. Bu yüzden gökteki yerlerini yitirdiler vahiy 12:7
    burada mikaelin meleklerden oluşan bir ordusu var.ejder şeytan demektir.bunu tüm otoriteler bilir.vahiy bölümü sembolik ifadelerle doludur.isa ya bakalım14Temiz ve beyaz, ince ketene bürünmüş olan gökteki ordular, beyaz atlara binmiş, O’nun ardından geliyorlardı. 15O’nun ağzından ulusları vuracak keskin bir kılıç uzanıyor. Kendisi onları demir çomakla güdecek. Gücü her şeye yeten Tanrı’nın ateşli gazabının şarabını üreten cendereyi kendisi sıkacak. 16Kaftanı ve kalçası üzerinde şu ad yazılıydı:
    Krallar krali efendiler efendisi (vahiy 19 14:16)Vahit bölümünde de isa meleklerden oluşan ordunun başı olarak tarif edilir.Devam edelimBütün bunlar, Rab İsa alev alev yanan ateş içinde güçlü melekleriyle gökten gelip göründüğü zaman olacak. Rabbimiz İsa, Tanrı’yı tanımayanları ve kendisiyle ilgili müjdeye uymayanları cezalandıracak. 2 selanikliler 1-7
  28. didem demiş ki:
    27İnsanoğlu, Babasının görkemi içinde melekleriyle gelecek ve herkese, yaptıklarının karşılığını verecektir.
    Matta 16 27 insanoğlu insan bedeni aldığı içinde isa için söylenir.31Kendisi, güçlü bir borazan sesiyle meleklerini gönderecek ve onlar, O’nun seçtiklerini, göklerin bir ucundan öbür ucuna kadar dört yelden alıp bir araya toplayacaklar.
    Matta 24 31bu ayetleri her incil de böyle çoğaltabiliriz.görülüyor ki mikael ile isa arasında çok bağlantı var.
  29. didem demiş ki:
    görülüyor ki mikael in meleklerden güçlü bir ordusu var,aynı şekilde incil de isa nın durumu da mikael gibidir.diğer iddianıza geçelim.Söz tanrı idi insan oldu ayetleri tatışmalıdır.neden tartışmalıdır,birçok kutsal kitap çevirmeni bu sözleri şu şekilde de çevirir.Söz tanrısal idi,söz tanrı ile birlikteydi olarak çevirmiştir.bunu inandırıcı bulmadıysanız yuhanna nın ileri ayetlerine bakalım,o zaman 1.ayetide anlamış oluruz.18Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmemiştir. O’nu, Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul tanıttı.yuhanna 1 18söz Tanrı ise ve beden aldı ise nasıl hem Tanrı hem de oğlu olur ve oğul Tanrıyı tanıtır.ne diyor Tanrıyı hiçkimse görmemiştir.
    Devam edelim3Sonsuz yaşam, tek gerçek Tanrı olan seni ve gönderdiğin İsa Mesih’i tanımalarıdır. 4Yapmam için bana verdiğin işi tamamlamakla seni yeryüzünde yücelttim. 5Baba, dünya var olmadan önce ben senin yanındayken sahip olduğum yücelikle şimdi beni yanında yücelt.
    yuhanna 17 3
    İsa nın bir duasidır bu görüldüğü üzere Tanrıyı yüceltir ve tanrıyı kendisinden ayrı tutar.dikkat ederseniz başka taraftan yazmıyorum yuhanna ile devam ediyorum,başka incil kitapçığına geçmiyorum.
    31Ne var ki yazılanlar, İsa’nın, Tanrı’nın Oğlu Mesih olduğuna iman edesiniz ve iman ederek O’nun adıyla yaşama kavuşasınız diye yazılmıştır.yuhanna 20 31

    Ne diyor ayet Tanrı oğlu diyor ve isa nın kendiside Tanryı kendisinden ayrı tutuyor nerede bu bilgiler incil de var.

    o zaman söz nedir?Söz mutlak güce sahip tanrı değil, yüksel makamda olan bir ilahidir,tanrı dan sonra gelendir.ilk gelendir.

  30. didem demiş ki:
    Yani ayet özetle şunu söyler.İsa başlangıçtan beri Tanrı’yla birlikte bulunmuş, beden alıp aramızda yaşamış olan Tanrı Sözü olduğunu ifade eder.kendisini Tanıtarak aslında Tanrı yı tanıtır ve sadece onun isteklerini onun sözlerini açıklar.
  31. İ.AKKURT demiş ki:
    PEKİ MİKAİL HAKKINDA YAZDIKLARINIZ ÖNCE YAZDIĞIM ŞU İFADE İLE ÇELİŞMİYOR MU?
    “9 Ama MELEKLERDEN BİRAZ AŞAĞI KILINMIŞ OLAN İSA’YI, Tanrı’nın lütfuyla herkes için ölümü tatsın diye çektiği ölüm acısı sonucunda yücelik ve onur tacı giydirilmiş olarak görüyoruz.” (İbraniler-2)YUHANNANIN “RABBİM VE TANRIM” HİTABI KİME
  32. didem demiş ki:
    ibraniler 2 ile çelişmez niye çelişmez.İbraniler 2 İsa nın meleklerden ayrılarak insan bedeni aldığını dolayısıyla da meleklerden ayrılıp insan durumuna neden düştüğünü anlatır.aynı bölümde ilerdeki ayete bakalım.14Bu çocuklar etten ve kandan oldukları için İsa, ölüm gücüne sahip olanı, yani İblis’i, ölüm aracılığıyla etkisiz hale getirmek üzere onlarla aynı insan yapısını aldı. 15Bunu, yaşamları boyunca ölüm korkusu yüzünden köle olmuş olanların hepsini özgür kılmak için yaptı. 16Kuşkusuz O, meleklere değil, İbrahim’in soyundan olanlara yardım ediyor. 17Bunun için her yönden kardeşlerine benzemesi gerekiyordu. Öyle ki, Tanrı’ya olan hizmetinde merhametli ve sadık başkâhin olup halkın günahlarını Tanrı’ya bağışlatabilsin. 18Çünkü kendisi sınandığında acı çektiğine göre, sınananlara yardım edebilir.(ibraniler 2 14 )yoksa meleklerden aşağı konumda isa yı hiçbir zaman göstermek mümkün olabilir mi?tomas neden rabbim tanrım dedi isa ya?yuhanna 20 isa nın dirilme anını anlatır.ve o bölümde ki bir ayeti aktarayım.bu tomas ın isa ya rabbim tanrım sözünü demesinden önce gelir.16İsa ona, «Meryem!» dedi.
    O da döndü, İsa’ya İbranice, «Rabbuni!» dedi. Rabbuni, `Öğretmenim’ demektir.
    17İsa, «Bana dokunma!» dedi. «Çünkü daha Baba’nın yanına çıkmadım. Kardeşlerime git ve onlara söyle, benim Babamın ve sizin Babanızın, benim Tanrımın ve sizin Tanrınızın yanına çıkıyorum.»
    18Mecdelli Meryem öğrencilerin yanına gitti. Onlara, «Rab’bi gördüm!» dedi. Sonra Rab’bin kendisine söylediklerini onlara anlattı.burada dirildiği zaman meryem ile konuşması yer alıyor dikkat edilirse rabbuni ifadesi geçer ve bunun daha sonra öğretmen anlamı olduğu.yani rab kavramı.

    tomas a gelince onun dirilmesine şaşırır tabii ki,biz de şaşırdığımız anda aman Allahım demez miyiz.?burada Rab yani isa nın kendisi ve Tanrım gibi ikisini bir arada ama ayrı anlamda kullandı

  33. didem demiş ki:
    Dikkat edilirse Rabbim Tanrım demiyor Rabbim ve Tanrım diye birbirinde ayırıyor.Sonuçta çok şaşırıyor,çünkü havarilerin hiçbirine ben ölecem sonra dirilecem diye direk söylemedi.ama bunun olacığını birçok defa ifade etti ancak ne demek istiyor diye havariler o yaşarken hep düşündüler söylediklerine bir anlam veremediler.
    ancak olay gerçekleşince anladılar ve tabii çok şaşırdılar bu mucizeye..tomas ın da tepkisi bu yöndedir
  34. İ.AKKURT demiş ki:
    BENCE İSA MEKELEKLERDEN ÇOK DAHA ÜSTÜN OLDUĞU İBRANİLER DE ANLATILMAKTA;
    “3 Oğul, Tanrı yüceliğinin parıltısı, O’NUN VARLIĞININ ÖZ GÖRÜNÜMÜDÜR. Güçlü sözüyle her şeyi devam ettirir. Günahlardan arınmayı sağladıktan sonra, yücelerde ulu Tanrı’nın sağında oturdu.4 Meleklerden ne denli üstün bir adı miras aldıysa, ONLARDAN O DENLİ ÜSTÜN OLDU.5 Çünkü Tanrı meleklerin herhangi birine, “Sen benim Oğlum’sun, Bugün ben sana Baba oldum” Ya da, “Ben O’na Baba olacağım, O da bana Oğul olacak”demiş midir?6 Yine Tanrı ilk doğanı dünyaya gönderirken diyor ki, “TANRININ BÜTÜN MELEKLERİ O’NA TAPINSIN”iBRANİLER-1BENCE MİKAİL AŞAĞI KALIR.BURDA DA GERÇEKLERİ GİZLİYORSUN HZ. İSA İNCİLDE BİR ÇOK YERDE ÖLÜP ÜÇ GÜN SONRA DİRİLECEĞİNİ SÖYLEMEKTEDİR.”.Sonuçta çok şaşırıyor,çünkü havarilerin hiçbirine ben ölecem sonra dirilecem diye direk söylemedi.”VAHİYDEN YAZDIĞI ALFA VE OMEGA BENİM KONUSUNA DA BİR AÇIKLAMA BEKLİYORUZ.
    12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)

    BİR DE BİR ÇOK YERDE “TEK YARGILAYICI BENİM” DEMESİNE BİR AÇIKLAMA YAZARSANIZ BU TANRILIK BAHSİNİ KAPATIP ŞABAT, TAPINAK, TEVRAT,SÜNNET KONULARININ PAVLUS TARAFINDAN SAPTIRILMASINA GEÇEBİLİRİZ.

  35. didem demiş ki:
    Ben bu saatten sonra izah edeceklerimi fazlasıyla izah ettim.doğumu konuştuk,pavlus u konuştuk,Tanrılaşmış mı Tanrılaş mamış mı o nu konuştuk.Mikael konusunda hemen suçlama yaparak yoktan var edip kiliseler gibi kendi kendime bir şeyler çıkartıyorum gibi suçlama getirdiniz.ben de sizin asılsız iddia dediğiniz iddialara ayet ayet açıklama getirdim.
    Benden bu kadar geri kalan konuları herkes otursun araştırsın öğrensin.sizin çelişki dediğiniz şeyler görüldüğü gibi açıklıkla tarafımdan açıklanmıştır.başka başka konulara beni çekmeye çalışarak günlerimi bu sitede harcayamam.herkesin doğruları Tanrıdan aldığı bilgelikle öğrenmeye çalışsın.hepimizin bilgeliği Tanrımızdan gelsin bu dünyadan değil…iyi günler
  36. İ.AKKURT demiş ki:
    BAK ŞİMDİ OLMADI. VAHİY KİTABININ BAŞINDA TANRI “ALFA (BAŞLANGIÇ) VE OMEGA (SON) YANİ EZELİ VE EBEDİ BENİM” DİYOR.
    “8 Var olan, var olmuş ve gelecek olan, Her Şeye Gücü Yeten RAB TANRI, “ALFA VE OMEGA BEN’İM” diyor.” (Vahiy-1)
    SONUNDA DA BU KELİMELER İSA’NIN AĞZINDAN SÖYLETİLİYOR. 12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)SADECE BU VE İBRANİLER-1 DEKİ İSANIN MELEKLER DEN ÜSTÜN TUTULMASI VE “O’NUN VARLIĞININ (TANRININ) ÖZ GÖRÜNÜNMÜ” İFADESİ TAM BİR PAVLUSCU PAGAN TANRI TANIMI İÇİN YETER VE ARTAR..YAZDIĞINIZ AÇIKLAMALAR İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.OKUYUCULARIMIZ BİZİM YAZDIKLARIMIZI ELEŞTİREN KARŞI FİKİRLERİ ÖĞRENMEK İÇİN İYİ BİR YAZI DİZİSİ OLDU.BU YARTIŞMAYI SİTENİN KONULARI ARASINA ATACAĞIM Kİ İNSANLAR TEK TARAFLI BİLGİLERLE YANILTILMASIN. BİR SÜREDİR BURADAKİ TARTIŞMALARI BELLİ KONU BAŞLIKLARI ALTINDA SİTEYE ATMAYI DÜŞÜNÜYORDUM. BÖYLECE OKUYUCU KARŞI GÖRÜŞLERİDE ÖĞRENEREK DOĞRU KARAR VEREBİLSİN.
  37. didem demiş ki:
    Sayın Akkurtmadem konu başlıkları altında bu ve buna benzer tartışmaları bir makalede toplama kararı aldınız.Ben de son cevaplarımı yazıp Mikael,tanrılaşma,ve alfa ve omega konularını tamamiyle kapatı diğer konuları da başka okurlara bırakmak istiyorum.İsa kimdir?bu konuda sizin oldukça kafanız karışık,bunu açıkladığımızda aslından ibraniler 1 e de,mikael,konusu da ,alfa omega ayetleri da açıklık kazanır.İsa Tanrı Tarafından ilk yaratılan,ilk oğul statüsünde,ve bu statüde olduğu içinde bir çok yetkiyle donatılmış buna insanları yargılama da dahil olan (ki birgün bu gerçekleşecek)daha sonra melekler yaratıldığı için meleklerden de üstün olan ki bu varlığın gökteki adı mikael yeryüzünde ki adı isa olan ve yeryüzüne gelip te insan bedeni aldığı için insanoğlu,Tanrı nın ilk yarattığı olduğu için de Tanrı oğlu denilen ve Tanrı dan sonra geldiği için de yeryüzüne geldiğinde bir çok ünvan a sahip bir ilahi varlıktır.
    Daha önceki yazılarım da cumhurbaşkanı Tanrı dır,başbakan da isa dır demiştim.
    incil demek müjde demektir,hakikat müjdesi,kurtuluş müjdesi..
    İsa hiçbir zaman yeryüzünde bana iman dedi ancak babamın isteklerini ilk önce yaparsanız sonsuz yaşama kavuşursunuz da dedi.bu da isa nın kendisini Tanrı dan ayrı tuttuğunun kanıtıdır.bu ifadeler incil de mevcuttur.ancak Tanrı ile İsa içiçedir ve Tanrı o na yargı yetkisini de vermiştir.ancak son karar Tanrıya air olacaktır.Dünyanın sonu gelmeden evvel ki alametleri isa ya havarileri sordular.İsa olacak alametleri sıraladı,ancak zamanın ancak Tanrı nın bilgisinde olduğunu da söyledi.Açın matta 24 ü okuyun.yukarda önüme koyduğunuz ayetler bu bilgileri açıklar.ama siz ısrarla tabii ki bunu yapmanız da çok doğal geri adım atmazsınız.
    Bakın bir gün Tanrının yeryüzünde egemenliği olacaktır,İsa ile birlikte…
    Açın kendi kitabınız da enbiya 105 i okuyun.
    Benden bu kadar,artık yok orda böyle mi burda böyle mi sorularına sanırım elimden geldiğince açıklık getirdim.
    buna isteyen inanır isteyen inanmaz.karar Tanrınındır.
    Allah hepimizi doğru yola iletsin…
  38. İ.AKKURT demiş ki:
    İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER. ŞU KURANDA İSMAİL DİYEREK BİR ŞEYLER SÖYLEMEK İSTEDİN. O MEVZUYA TAM GİREMEDİK. ANCAK MERAK EDERSEN TEVRATTA BU BİR ÇELİŞKİDİR.SEÇKİN EVLAT BÜYÜK ÇOCUKTUR.KONU HAKKINDA GÖRÜŞLERİMİZİ BU SİTEDEKİ V.03 PAVLUSUN ÇELİŞKİLERİ BÖLÜMÜNDE OKUYABİLİRSİNİZ.HZ. İSA’YI TANRI OLARAK TANIMLAYAN BİZZAT TANRININ KENDİ AĞZINDAN SON BİR SÖZ AKTARIP KONUYU KAPATIYORUM.8 Ama Oğul için şöyle diyor: “EY TANRI, TAHTIN SONSUZLUKLAR BOUNCA KALICIDIR, Egemenliğinin asası adalet asasıdır.
    9 Doğruluğu sevdin, kötülükten nefret ettin. Bunun için Tanrı, senin Tanrın, Seni sevinç yağıyla Arkadaşlarından daha çok meshetti*.”
    10 Yine diyor ki, “Ya Rab, başlangıçta Dünyanın temellerini sen attın. Gökler de senin ellerinin yapıtıdır.(İbraniler-1)

1,067 toplam okundu, 0 bugün okundu, 09.01.2020 son okundu