V.03.PAVLUS’UN ÇELİŞKİLERİ
V.03.PAVLUS’UN ÇELİŞKİLERİ August 9th, 2007<!– @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } –>
Pavlus insan eseri olmadığını, direk Tanrı’dan ve İsa Mesih’ten vahiy yoluyla aldığını söylediği İncil’inin, iman esaslarında bir çok tutarsızlıklar ve zıtlıklar göze çarpmaktadır. Mektuplarının bir çok yerinde Yasa denilen Tevrat’ın geçerliliğinin kalmadığını ilan etmektedir. Bazı örnekleri Romalılar (2:12-15, 3:19-22, 10:4), Galatyalılar (3:11-12), Efesliler (2:14-16)’da görebilirsiniz:
“6 Şimdiyse biz, daha önce tutsağı olduğumuz Yasa karşısında öldüğümüz için Yasa’dan özgür kılındık. Öyle ki yazılı Yasa’nın eski yolunda değil, Ruh’un yeni yolunda kulluk edelim.“(Romalılar-7)
“16 Yine de insanın Kutsal Yasa’nın gereklerini yaparak değil, İsa Mesih’e iman ederek aklandığını biliyoruz. Bunun için biz de Yasa’nın gereklerini yaparak değil, Mesih’e iman ederek aklanalım diye Mesih İsa’ya iman ettik. Çünkü hiç kimse Yasa’nın gereklerini yaparak aklanmaz.“(Galatyalılar-2)
Aşağıdaki ifadelerde ise Tevrat’ı övmektedir.
“7 Kutsal Yasa öğretmeni olmak istiyorlar, ama ne söyledikleri sözleri ne de iddialı oldukları konuları anlıyorlar. 8 Yasa’yı özüne uygun biçimde kullanan için Yasa’nın iyi olduğunu biliyoruz.” (1.Timeteos-1)
“14-15 Sense öğrendiğin ve güvendiğin ilkelere bağlı kal. Çünkü bunları kimlerden öğrendiğini biliyorsun. Mesih İsa’ya iman aracılığıyla seni bilge kılıp kurtuluşa kavuşturacak güçte olan Kutsal Yazılar’ı da çocukluğundan beri biliyorsun. 16 Kutsal Yazıların tümü Tanrı esinlemesidir ve öğretmek, azarlamak, yola getirmek, doğruluk konusundaeğitmek için yararlıdır.”(2.Timeteos-3)
Pavlus, Yasa’nın gereklerini değil imanla kurtulunur diye öğüt verirken birçor yerde de Tevrat’ın ahlak kurallarını tekrarlar. Romalılar (13:8-14), Galatyalılar (5:19-26), Koloseliler (3:1-17), 1.Korintliler (6:9-10)’da bu kurallar görülmektedir. Burada yapılan tam bir takkiyye olduğu açıktır. Zaten bunu 1.Korit. 9:19-23’te kendi de itiraf etmekte. Gerçi kabulleri pek mantıklı görünmüyor:
“8 Yasa’yı özüne uygun biçimde kullanan için Yasa’nın iyi olduğunu biliyoruz. 9-10 Çünkü biliyoruz ki, Yasa doğrular için değil, yasa tanımayanlarla asiler, tanrısızlarla günahkârlar, kutsallıktan yoksunlarla kutsala karşı saygısız olanlar, anne ya da babasını öldürenler, katiller, fuhuş yapanlar, oğlancılar, köle tüccarları, yalancılar, yalan yere ant içenler ve sağlam öğretiye karşıt olan başka ne varsa onlar için konmuştur. 11 Mübarek Tanrı’nın bana emanet edilen yüce Mülde’sine göre bu böyledir.” (1.Timeteos-1)
“3 Tanrı’nın isteği şudur: Kutsal olmanız, fuhuştan kaçınmanız, 4-5 her birinizin, Tanrı’yı tanımayan uluslar gibi şehvet tutkusuyla değil, kutsallık ve saygınlıkla kendine bir eş alması 6 ve bu konuda haksızlık edip kardeşini aldatmamasıdır. Daha önce de size söylediğimiz, sizi uyardığımız gibi, Rab bütün bu suçlardan ötürü insanları cezalandıracaktır.“(1.Selanikliler-4)
Burada yapılan tam bir takkiyye olduğu açıktır. Zaten bunu 1.Korit. 9:19-23’te kendi de itiraf etmekte. Hep vurguladığımız gibi, gerçek niyeti Hz. İsa’nın öğretileri olan Havarilerin yolu olmayınca Tevrat’tan da kurtulmak niyetinde. Ama bunu her ortamda söyleyemiyor. Güya Kudüs’teki İsa’nın liderliğindeki Seçilmiş Havariler topluluğu, Yahudiler’in dışındaki uluslar (gentileler) için, bazı uyulması gereken kurallar belirlemişlerdi ve bunların duyurulması içinde Pavlus görevlendirilmişti. Bunlar belki Luka’nın mektup iddiasında yazılı olan kurallardır. Bunlar Yahudi dininin gerçek kurallarıdır;
“25 Bu nedenle aramızdan seçtiğimiz bazı kişileri, sevgili kardeşlerimiz Barnaba ve Pavlus’la birlikte size göndermeye oybirliğiyle karar verdik. 26 Bu ikisi, Rabbimiz İsa Mesih’in adı uğruna canlarını gözden çıkarmış kişilerdir. 27 Kararımız uyarınca size Yahuda ile Silas’ı gönderiyoruz. Onlar aynı şeyleri sözlü olarak da aktaracaklar. 28-29 Kutsal Ruh ve bizler, gerekli olan şu kuralların dışında size herhangi bir şey yüklememeyi uygun gördük: Putlara sunulan kurban etinden, kandan, boğularak öldürülen hayvanların etinden ve fuhuştan sakınmalısınız. Bunlardan kaçınırsanız, iyi edersiniz. Esen kalın. 30 Adamlar böylece yola koyulup Antakya’ya gittiler. Topluluğu bir araya getirerek onlara mektubu verdiler.“(Elçiler İşleri-15)
Şimdi Pavlus bu kural için neler diyor görelim.
“3 Her şeyi yiyen, yemeyeni hor görmesin.. Her şeyi yemeyen, yiyeni yargılamasın. Çünkü Tanrı onu kabul etmiştir. 6 Belli bir günü kutlayan, Rab için kutlar. Her şeyi yiyen, Tanrı’ya şükrederek Rab için yer. Bazı şeyleri yemeyen de Rab için yemez ve Tanrı’ya şükreder 14 Rab İsa’ya ait biri olarak kesinlikle biliyorum ki, hiç bir şey kendiliğinden murdar değildir.Ama bir şeyi murdar sayan için o şey murdardır. 15 Yediğin bir şey yüzünden kardeşin incinmişse, artık sevgi yolunda yürümüyorsun demektir. Mesih’in, uğruna öldüğü kardeşini yediklerinle mahvetme! 16 Size göre iyi olanın kötülenmesine fırsat vermeyin. 17 Çünkü Tanrı’nın Egemenliği, yiyecek içecek sorunu değil, doğruluk, esenlik ve Kutsal Ruh’ta sevinçtir.”(Romalılar-14)
“1 Şimdi putlara sunulan kurbanların etine gelelim. “Hepimizin bilgisi var” diyorsunuz, bunu biliyoruz. Bilgi insanı böbürlendirir, sevgiyse geliştirir. 8 Yiyecek bizi Tanrı’ya yaklaştırmaz. Yemezsek bir kaybımız olmaz, yersek de bir kazancımız olmaz.”(1.Korintliler-8)
Ayrıca bu mektup iddiası doğruysa Tevrat’ı da gecersiz kılması için verilmiş bir izin varmı bunu da burada iyi anlayalım. Peki Tevrat’a uyma konusunda Hz. İsa neler demektedir. Matta 5:17′den 7:21′e kadar bir bakın. Nasıl da Tevrat’ta ki on emiri uzun uzun nasıl uygulanacağını ayrıntılarıyla anlatıp sonunda da konuyu şöyle önemli bir ikaz ile tamamlamaktadır;
“21 Bana, ‘Ya Rab, ya Rab!’ diye seslenen herkes Göklerin Egemenliği’ne girmeyecek. Ancak göklerdeki Babam’ın isteğini yerine getiren girecektir.
22 O gün birçokları bana diyecek ki, ‘Ya Rab, ya Rab! Biz senin adınla peygamberlik etmedik mi? Senin adınla cinler kovmadık mı? Senin adınla birçok mucize yapmadık mı?’
23 O zaman ben de onlara açıkça, ‘Sizi hiç tanımadım, uzak durun benden, ey kötülük yapanlar!’ diyeceğim.”(Matta-7)
Pavlus, Ademin cennette işlediği günah yüzünden, ondan doğan bütün insanları, doğuştan günahkar doğduklarını (asli günah) iddia etmektedir ve günah yüzünden insan ölümlü olduğunu savunmaktadır. Yine bu konuda da son derece büyük tutarsızlık görülmektedir. Hem bir çok yerde;
“12 Günah bir insan aracılığıyla, ölümde günah aracılığıyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi. 13 Kutsal Yasa’dan önce de dünyada günah vardı; ama yasa olmayınca günahın hesabı tutulmaz. 14 Oysa ölüm Adem’den Musa’ya dek, gelecek Kişi’nin örneği olan Ademin sucuna benzer bir günah işlememiş olanlar üzerinde de egemendi. 15 Ne var ki, Tanrı’nın armağanı Adem’in suçu gibi değildir. Çünkü bir kişinin suçu yüzünden birçokları öldüyse, Tanrı’nın lütfu ve bir tek adamın, yani İsa Mesih’in lütfuyla verilen bağış birçokları yararına daha da çoğaldı.“(Romalılar-5)
Pavlus yukarıdaki ifadelerinde, hem bütün insanlığı doğuştan günahkar ilan ediyor, hem de aşağıda Kutsal Yasa olmasaydı günah olmayacaktı diyor. Bu çelişki nasıl izah edilir? İsa çarmıhta günahlara kefaret olduktan sonra günah ve ölüm ortadan kalktı mı?
“7 Öyleyse ne diyelim? Kutsal Yasa günah mı oldu? Kesinlikle hayır ! Ama Yasa olmasaydı günahın ne olduğunu bilemezdim. Yasa, “Göz dikmeyeceksin” demeseydi, başkasının malına göz dikmenin ne olduğunu bilemezdim. 8 Ne var ki günah, bu buyruğun verdiği fırsatla içimde her türlü açgözlülüğü üretti. Çünkü Kutsal Yasa olmadıkça günah ölüdür. 9-10 Bir zamanlar, Yasa’nın bilincinde değilken diriydim. Ama buyruğun bilincine vardığımda günah dirildi bense öldüm. Buyruk da bana yaşam getireceğine, ölüm getirdi. “ (Romalılar-7)
Fazla mantıklı bir tarafı yok. Oysa Tevrat (Kutsal Yasa) bakın asli günah konusunda ne diyor. Kimseyi bir başkasının hatasından dolayı sorumlu (günahlı) tutmamaktadır;
“18 Ama babası kendi günahı yüzünden ölecektir. Çünkü zorbalık etti, kardeşini soydu, Halkı arasında iyi olmayanı yaptı. 19 “Ama siz, ‘oğul neden babasının işlediği suçlardan sorumlu tutulmasın?’ dersiniz. Bu oğul adil ve doğru olanı yapmış, bütün kurallarımı dikkatle izlemiştir. Böyle biri kesinlikle yaşayacaktır. 20 Ölecek olan günah işleyen kişidir. OĞUL BABASININ SUÇUNDAN SORUMLU TUTULMAZ , baba da oğlunun suçundan sorumlu tutulamaz. Doğru kişi doğruluğunun, kötü kişi kötülüğünün karşılığını alacaktır“(Tevrat-Hezekiel-18)
Gerçi zaman zaman babanın yüzünden evlatların mağdur olduğu olabilir. Bir ailede olduğu gibi bir ülkede de, yöneticilerin hatalarından tüm ülke mağdur olabilir. Ama bu orada yaşayanların günahkar olduğu anlamına gelmez. Hz.İsa’nın uyulmasını tasdiklediği ve Hz. Musa aracılığıyla tebliğ edilen Tevrat’ta, sünnet en önemli Tanrı buyruğuydu. Dolayısıyla İsa’nın seçkin havarileri, bu kurala çok önem veriyorlardı. Çünkü İmana girmenin alametiydi. Son derece kesin bir kuraldır. Bunu Tevrat’tan okuyalım;
“9 Tanrı İbrahim’e, “Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız” dedi, 10 “Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur:aranızdaki erkeklerin hepsi sünnet edilecektir. 11 Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak. 12 Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dahil sekiz günlük her erkek çocuk sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu. 13 Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle sünnet edilecek. Bedeninizdeki BU BELİRTİ SONSUZA DEK SÜRECEK antlaşmamın simgesi olacak. 14 Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir.”(Tevrat-Yaradılış-17)
Hz. İsa sünnetin kaldırılmasıyla ilgili herhangi bir açıklama yapmadığı halde, Pavlus bu antlaşmayı bozmuştur. Bunu Galatyalılar (2:3-12, 6:13-16), Romalılar (2:25-29, 4:9-12), 1.Korintliler (7:18-20) ve daha bazı yerlerde geçersiz saymaktadır.
“2 Bakın, ben Pavlus size diyorum ki, sünnet olursanız Mesih’in size hiç yararı olmaz. 3 Sünnet edilen her adamı bir daha uyarıyorum: Kutsal Yasa’nın tümünü yerine getirmek zorundadır. 4 Yasa aracılığıyla aklanmaya çalışan sizler Mesih’ten ayrıldınız, Tanrı’nın lütfundan uzak düştünüz. 5 Ama biz aklanmanın verdiği umudun gerçekleşmesini Ruh’a dayanarak, imanla bekliyoruz. 6 Mesih İsa’da ne sünnetliliğin ne de sünnetsizliğin yararı vardır; yararlı olan, sevgiyle etkisini gösteren imandır.“(Galatyalılar-5)
« 2 Kötülük yapan o adamlardan, O KÖPEKLERDEN, O SÜNNET BAĞNAZLARINDAN SAKININ! 3 Çünkü gerçek sünnetliler Tanrı’nın Ruhu aracılığıyla tapınan, Mesih İsa’yla övünen, insansal özelliklere güvenmeyen bizleriz.“ (Filipililer-3)
Yukarıda ki ve aşağıdaki ki Pavlus’un ifadeleri, Galatyalılara Mektubundan alınmıştır. Bu mektupta hakaret ettiği sünnet bağlıları olan Hz. İsa’nın elçilerine kadar gider. Burada anlaşılan seçkin havariler sünneti, Pavlus ise çarmığı savunuyordu. Havariler için çarmıhta kendini feda eden mesih figürü bir iman konusu değil. Hz.İsa öğretileri (İncil’i), Yahudiler’in yanlış öğreti ve uygulamalardan kaçınıp, Tanrının Egemenliğini (Tevrat’ı) doğru anlamalarıdır. Pavlus’ta ise bunların yerini, çarmıh üzerideki İsa’nın mistik-mitolojik-felsefik yorumları almıştır.
“1 Ey akılsız Galatyalılar! Sizi kim büyüledi? İsa Mesih çarmıha gerilmiş olarak gözlerinizin önünde tasvir edilmedi mi? “(Galatyalılar-3) “11 Bana gelince, kardeşler, eğer hâlâ sünneti savunuyor olsaydım, bugüne dek baskı görür müydüm? Öyle olsaydı, çarmıh engeli ortadan kalkardı. “(Galatyalılar-5) “11 Bakın, size kendi elimle ne denli büyük harflerle yazıyorum! 12 Bedende gösterişe önem verenler, yalnız Mesih’in çarmıhı uğruna zulüm görmemek için sizi sünnet olmaya zorluyorlar. “(Galatyalılar-6)
Tevrat’ta Hz. İbrahim’in, biri Mısırlı Cariye olan iki hanımından bahsedilir. Gerçek hanımı Saray (Sara), cariyenin ismi ise Hacer’dir. Saray kısırdır ve Hz.İbrahim’in neslinin sürmesi için, o zamanki geleneğe uygun cariye Hacer’den, Hz. İbrahaim’in çoçuk sahibi olmasına müsade eder. Daha sonra Saray onu kıskanır ve ona zulmeder ve Hacer evi terkeder. Bu olayları Tevrat’ta izleyelim.
“1-Ve Abramın karısı çoçuk doğurmadı; ve Saray’ın bir cariyesi, bir Mısırlı vardı, ve onun adı Hacar’dı. 2- Ve Saray Abrama dedi: İşte, Rab beni doğurmaktan alıkoydu; rica ederim, cariyemin yanına gir, belki ondan coçuklarım olur…… 6-Ve SARAY ONA CEFA ETTİ, ve Hacar onun yanından kaçtı .7- Ve Rabbin meleği Şur yolunda olan pınarın başında onu buldu……… 10- Ve Rabbin meleği ona dedi: Senin zürriyetini çoğalttıkça çoğaltacağım…….ve bir oğul doğuracaksın ve onun adını İsmail (Allah işitir) koyacaksın, çünkü Rab sana olan CEFAYI işitti……. 20- Ve İsmail’e gelince , seni işittim; işte onu MUBAREK kıldım ve onu semereli edeceğim ve onu ziyadesiyle çoğaltacağım; ON İKİ BEYİN BABASI OLACAK ve ONU BÜYÜK MİLLET EDECEĞİM. 21- Fakat gelecek yıl bu muayyen vakitte Sara’nın sana doğuracağı İshak’la ahdimi sabit kılacağım.“(Tevrat-Tekvin-16-17)
Tevrat’taki bu anlatılanlardan görüleceği üzere Hz. İsmail, Hz. İbrahimin ilk oğludur.Yine Tevrat’taki yasaya göre ilk doğan hakkı vardır ve değiştirilemez.
“15 “Eğer bir adamın iki karısı varsa, birini seviyor, öbüründen hoşlanmıyorsa; iki kadın da kendisine oğullar doğurmuşsa; ilk oğul hoşlanmadığı kadının oğluysa; 16 adam malını miras olarak oğullarına bölüştürdüğü gün sevdiği kadının oğlunu kayırıp ona ilk oğulluk hakkını veremez. 17 Hoşlanmadığı kadının oğlunu ilk doğan oğul olarak tanıyacak ve ona bütün malından iki pay verecektir. Çünkü bu oğul babasının gücünün ilk ürünüdür. İlk oğulluk hakkı onun olacak.” (Tevrat-Yasanın Tekrarı-21)
Soy ve kutsal miras Hz.İsmail’indir. Burada hakkı gaspedilen ve zulme uğrayanın Hz. Hacer ve oğlu Hz. İsmail olduğu çok açıktır. Bu iki insana yapılan zulmü RAB işitiyor ve Meleğini onlara gönderecek derecede bunlar kutsal kişilerdir. Bu hak nasıl İshak’a veriliyor anlamak çok zor ve bu çelişkiyi birileri nasıl izah ediyor merak etmekteyiz doğrusu. EĞER BUNLAR DOĞRUYSA TANRI KENDİ KOYDUĞU İLKELERLE ÇELİŞMİŞ OLMUYOR MU? Bu durumda ortada kendisiyle çelişen bir Tanrı var, yok eğer Tanrı kendisiyle çelişmez diyorsak bu durumu Tanrı onaylamaz. Sonunda da Hz. İsmail’in soyu, Hz. Muhammed’le mübarek ve büyük millet olduğu da bir gerçektir. Tarihe baktığımızda Yahudiler her zaman zorluk içinde soyları azalırken, Hz. İsmail soyu hem vaad edilmiş topraklara asırlar boyu egemen olmuş, hem tarihte büyük etkinlikleri olmuş, hemde çoğaldıkça çoğalmışlardır. gerçek vaadin sahibi kimler olduğu ortada. Allah Hz. İsmail için, onu kutsadığını ve büyük millet yapacağını vaaddetmektedir. Ama Pavlus onlar için aşağılayıcı bir biçimde kölelik ettiklerini yazmaktadır. Pavlus gibi büyük bilinen bir şahsiyet bile bunları çekinmeden yazıyorsa, binlerce yıl önce Tevrat’ta adı gecen büyük peygamberlere yakıştırılan son derece yüz kızartıcı hataları da yaptıranlar olabilir.Pavlus’un bu konudaki iddalarına bakalım.Bu olayı kendi cemaati için yorumlamaktadır. Tevrat’ta Allahın, bu kulları için hakarete varan ifadelerle kovdurduğunu idda etlmektedir.
“21 Kutsal Yasa altında yaşamak isteyen sizler, söyleyin bana, Yasa’nın ne dediğini bilmiyor musunuz? 22 İbrahim’in biri köle, biri de özgür kadından iki oğlu olduğu yazılıdır. 23 Köle kadından olan olağan yoldan, özgür kadından olansa vaat sonucu doğdu. 24 Burada bir benzetme vardır. Bu kadınlar iki antlaşmayı simgelemektedir. Biri Sina Dağı’ndandır, köle olacak çocuklar doğurur.Bu Hacer’dir. 25 Hacer, Arabistan’daki Sina Dağı’nı simgeler. Şimdiki Yeruşalim’in karşılığıdır. Çünkü çocuklarıyla birlikte kölelik etmektedir. 28 Kardeşler, İshak gibi sizler de vaat çocuklarısınız. 29 Olağan yoldan doğan, Kutsal Ruh’a göre doğana o zaman nasıl zulmettiyse, şimdi de öyle oluyor.30 Ama Kutsal Yazı ne diyor? “köle kadınla oğlunu kov. Çünkü köle kadının oğlu Özgür kadının oğluyla birlikte asla mirasa ortak olmayacaktır.”31 İşte böyle, kardeşler, bizler köle kadının değil, özgür kadının çocuklarıyız.” (Galatyalılar-4)
Benzer tevil ve küçümseme, büyük peygamber Hz. Musa içinde yapılıyor. Hz.Musa Sina Dağı’nda Rabbi ile söyleşi yaparak İsrailoğullarının yanına döndüğünde, yüzü parlıyordu ve bu durum ürkütücü oluyordu. Bu yüzden Hz. Musa yüzünü peçe ile örtüyordu;
“29-…….Ve Musa Rab ile söyleştiğinden yüzünün derisi parladığını bilmiyordu.30- Ve Harun ile bütün İsrailoğulları Musa’yı gördüler ve işte yüzünün derisi parlıyordu ve ona yaklaşmaya korktular.33- Ve Musa……yüzüne bir peçe koydu.35- ……ve Musa Rab ile söyleşmek için içeri girinceye kadar tekrar peceyi kordu.“(Tevrat-Çıkış-34)
Pavlus bunu nasıl yorumluyor görelim.
“7-8 Ölümle sonuçlanan hizmet, yani taş üzerine harf harf kazılan yasa yücelik içinde geldiyse -öyle ki, İsrailoğulları geçiçi olan parlaklığından ötürü Musa’nın yüzüne bakamadılar- Ruh’a dayalı hizmetin yücelik içinde olacağı daha kesin değil mi? 9 İnsanı suçlu çıkaran hizmetin yüceliği varsa, aklanmayı sağlayan hizmetin yüceliği çok daha aşkındır. 10 Çünkü eskiden yüceltilmiş olanın, şimdi yücelikte aşkın olana göre yüceliği yoktur. 11 Geçici olan, yücelik içinde geldiyse, kalıcı olanın yüceliği çok daha büyüktür. 12 Böyle bir umuda sahip olduğumuz için büyük cesaretle konuşabiliriz. 13 Yüzündeki parlaklığın giderek söndüğünü İsrailoğulları görmesin diye yüzünü peçeyle örten MUSA gibi değiliz.“(2.Korintliler-3)
Fakat iş kendi tezlerinin desteklenmesine geldiğinde, Tevrat’a son derece bağlılık gösteriyor. Ama galiba, bu kez de fazla aşırıya kaçmaktadır.
“15 Kardeşler, insan yaşamından bir örnek vereyim. İnsanlar arasında yapılmış bile olsa, onaylanmış bir antlaşmayı kimse geçersiz saymaz, ona bir şey eklemez. 16 Vaatler İbrahim’e ve soyundan olana verildi. Tanrı birçok kişiden söz ediyormuş gibi, “Ve soyundan olanlara” demiyor; “Soyundan olana” demekle tek bir kişiden, yani MESİH’TEN SÖZ EDİYOR. 17 Şunu demek istiyorum: Dört yüz otuz yıl sonra gelen Yasa, Tanrı’nın önceden onayladığı antlaşmayı geçersiz kılmaz, vaadi ortadan kaldırmaz.“(Galatyalılar-3)
Oysa kendi tezini desteklemek için kullandığı Tevrat’tan alıntılar, onun konusuyla fazla alakalı görünmemektedir.
“14- Lut Avram’dan ayrıldıktan sonraş Rab Avram’a, “Bulunduğun yerden kuzeye, güneye, doğuya, batıya dikkatle bak” dedi, 15-“Gördüğün bütün toprakları sonsuza dek sana ve soyuna vereceğim.16-“Soyunu toprağın tozu kadar çoğaltacağım.(Yaradılış-13)
Şimdi yukarıdaki Tevrat metinlerindeki ifadelerden vaatin “ bir tek kişiye olduğunu ve mesihten söz ettiğinin“söylenmiş olabileceğini samimiyetle iddia edebilecek biri var mıdır acaba? Bazen de konuyla ilgisi olmayan durumlarda bile, kendi tezleri için Tevrat’tan bir şeyler bulabilmektedir.
“1 Kişiler arasında bir sorun çıktığında, taraflar mahkemeye gittiğinde, yargıçlar davaya bakacak; suçsuzu aklayacak, suçluyu cezaya çarptıracaklar. 2 Eğer suçlu kişi kamçılanmayı hak ettiyse, yargıç onu yere yatırtacak ve önünde suçu oranında sayıyla kamçılatacak. 3 Suçluya kırk kırbaçtan fazla vurulmamalı. Kırbaç sayısı kırkı aşarsa, kardeşiniz gözünüzde aşağılanabilir. 4 “Harman döven öküzün ağzını bağlamayacaksın.“ (Tevrat-Yasanın Tekrarı-25)
Şimdi Pavlus’un bunu kendine göre yorumlamasını görelim.
“7 Kim kendi parasıyla askerlik yapar? Kim bağ diker de ürününü yemez? Kim sürüyü güder de sütünden içmez? 8 İnsansal açıdan mı söylüyorum bunları? Kutsal Yasa da aynı şeyleri söylemiyor mu? 9-10 Musa’nın Yasası’nda, “Harman döven öküzün ağzını bağlamayacaksın” diye yazılmıştır. Tanrı’nın kaygısı öküzler mi, yoksa bunu özellikle bizim için mi söylüyor? Kuşkusuz, bizim için yazılmıştır bu. Çünkü çift sürenin umutla sürmesi, harman dövenin de harmana ortak olma umuduyla dövmesi gerekir.“(1.Korintliler-9)
Bunları daha uzatmak mümkün. İnsan düşünmeden edemiyor. Bunlar acaba TANRININ ESİNLEMESİYLE Mİ yazılmıştır? Şimdi bir de aşağıda verilmiş olan Hz. İsa’nın Matta’daki sözleri bakalım. Kutsal Yasa’nın korunması ve ona uyulması hakkında bu kadar açık ifadeler varken, onu hafife almak ve kendine göre yorumlamak çok tehlikeli olsa gerek;
“17 “Kutsal Yasa’yı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiğimi sanmayın. Ben geçersiz kılmaya değil, tamamlamaya geldim. 18 Size doğrusunu söyleyeyim, yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa’dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak. 19 Bu nedenle, bu buyrukların en küçüğünden birini kim çiğner ve başkalarına öyle öğretirse, Göklerin Egemenliği’nde en küçük sayılacak. Ama bu buyrukları kim yerine getirir ve başkalarına öğretirse, Göklerin Egemenliği’nde büyük sayılacak.“(Matta-5)
Dileyen Matta’da ki Hz. İsa’nın bu sözlerine göre hareket eder, dileyen Pavlus’un yukarıda ki sözlerine göre. Hangisinin doğru olduğunu yargılama gününde Hz. İsa önünde hesabını verir. Kutsal Kitab’ın bir harfi bile değiştirilmemişse bunlar ne demek oluyor. Son derece önemli ve imanla alakalı bir kuralı, Pavlus hangi yetki ile kaldırabiliyor. Ülkemizdeki ünlü misyonerlerden Daniel Wickwire “ Kitab-ı Mukaddes ve Kur’an-ı Kerim hakkında 100 soru isimli eserinde“, kutsal kitapların değişmezliği bölümünde aşağıdaki ayetleri boşuna yazmaktadır. Önemli olan bunlara uymaktır;
“2 Size verdiğim buyruklara hiçbir şey eklemeyin, hiçbir şey çıkarmayın. Ama size bildirdiğim Tanrınız RAB’bin buyruklarına uyun.“(Tevrat-Yasanın Tekrarı-4)
“31 Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır.”(Markos-13)
“18 Bu kitaptaki peygamberlik sözlerini duyan herkesi uyarıyorum! Her kim bu sözlere bir şey katarsa, Tanrı da bu kitapta yazılı belaları ona katacaktır. 19 Her kim bu peygamberlik kitabının sözlerinden bir şey çıkarırsa, Tanrı da bu kitapta yazılı yaşam ağacından ve kutsal kentten ona düşen payı çıkaracaktır.“(Yuh. Vahyi-229)
İncil ve Tevrat yukarıdaki gibi kendi keyfince Kutsal Kitabı değiştirenleri uyarsın dursun ama Pavlus’un daha büyük iddiaları var. Hem de kimlerin sözlerine karşı değişik ve farklı şeyler söylüyor görelim:
“4 Çünkü size gelen ve bizim tanıttığımızdan DEĞİŞİK BİR İSA’yı tanıtanları pekâlâ hoş görüyorsunuz. Ayrıca, ALDIĞINIZ RUHTAN FARKLI BİR RUHU ve kabul ettiğinizden FARKLI BİR MÜJDEYİ kabul ederek bunları hoş görüyorsunuz.
Tabi böyle her konuda kendini yetkili görünce bazen Rab’in, bazende kendisinin buyurmasında bir sakınca görmüyor;
10 Evlilereyse şunu buyuruyorum, daha doğrusu Rab buyuruyor: Kadın kocasından ayrılmasın.11 Ayrılırsa evlenmesin, ya da kocasıyla barışsın. Erkek de karısını boşamasın.12 Geri kalanlara Rab değil, ben söylüyorum: Eğer bir kardeşin karısı iman etmemişse ama kendisiyle yaşamaya razıysa, onu boşamasın.(1.Korintliler-7)
Sadece Rab İsa’dan değil bazen direk Tanrı’dan vahiy aldığını iddia eder:
l-Bu nedenledir ki, ben Pavlus siz uluslar uğruna Mesih İsa’nın tutuklusu oldum.
2- Tanrı’nın bana bağışladığı lütfu size ulaştırmakla görevlendirildiğimi duymuşsunuzdur.
3-Yukarıda kısaca değindiğim gibi Tanrı, sır olan tasarısını bana vahiy yoluyla bildirdi.(Efesliler-3)
Gerçi bu kadar çelişki sahibi olan bir kişi, bir de aşağıdaki gibi her ortama göre konuşan, daha önce söylediklerini yalanlayan, sadece sıkıştığında değil, normal şartlarda da herkesle her şey olabilen, yani muhatabına göre konuşan, bir kişilik sahibi ise, bir dini böyle birinin sözleri ciddiye alıp, üzerine kurmak ne derece doğrudur siz düşünün!!!
“13 Şu anda bana yönelttikleri suçlamaları da sana kanıtlayamazlar.
14 Bununla birlikte, sana şunu itiraf edeyim ki, kendilerinin tarikat dedikleri Yol’un bir izleyicisi olarak atalarımızın Tanrısı’na kulluk ediyorum. Kutsal Yasa’da ve peygamberlerin kitaplarında yazılı her şeye inanıyorum.
15 Aynı bu adamların kabul ettiği gibi, hem doğru kişilerin hem doğru olmayanların ölümden dirileceğine dair Tanrı’ya umut bağladım. » (Elçilerin İşleri-24)
“6 Oradakilerden bir bölümünün Saduki, öbürlerinin de Ferisi mezhebinden olduğunu anlayan Pavlus, Yüksek Kurul’a şöyle seslendi: “Kardeşler, ben özbeöz Ferisiyim.. Ölülerin dirileceği umudunu beslediğim için yargılanmaktayım.”7 Pavlus’un bu sözü üzerine Ferisiler’le Sadukiler çekişmeye başladılar, Kurul ikiye bölündü.8 Sadukiler, ölümden diriliş, melek ve ruh yoktur derler; Ferisiler ise bunların hepsine inanırlar. »(Elçilerin İşleri-23)
“19-Ben özgürüm, kimsenin kölesi değilim. Ama daha çok kişi kazanayım diye herkesin kölesi oldum.
20-Yahudiler’i kazanmak için Yahudiler’e Yahudi gibi davrandım. Kendim Kutsal Yasa’nın denetimi altında olmadığım halde, Yasa altında olanları kazanmak için onlara Yasa altındaymışım gibi davrandım.
21-anrı’nın Yasası’na sahip olmayan biri değilim, Mesih’in Yasası altındayım. Buna karşın, Yasa’ya sahip olmayanları kazanmak için Yasa’ya sahip değilmişim gibi davrandım.
22-üçsüzleri kazanmak için onlarla güçsüz oldum. Ne yapıp yapıp bazılarını kurtarmak için herkesle her şey oldum.” -1.Korint.-9)
İyi de Petrus’un 2. mektubunda Kutsal Yazılar hakkındaki meşhur iddialarına ne diyelim;
20 Öncelikle şunu bilin ki, Kutsal Yazılar’daki hiçbir peygamberlik sözü KİMSENİN ÖZEL YORUMU DEĞİLDİR.
21 Çünkü HİÇBİR PEYGAMBERLİK SÖZÜ İNSAN İSTEĞİNDEN KAYNAKLANMADI. Kutsal Ruh tarafından yöneltilen insanlar Tanrı’nın sözlerini ilettiler.”( 2.Petrus-1)
Bir de aşağıdaki Tevrat ifadelerini de okuyup tekrar son bir defa daha düşünelim;
“16 Her Şeye Egemen RAB diyor ki, “Size peygamberlik eden peygamberlerin Dediklerine kulak asmayın, Onlar sizi aldatıyor. RAB’bin ağzından çıkanları değil, Kendi hayal ettikleri görümleri anlatıyorlar
30 “İşte bunun için sözlerimi birbirlerinden çalan peygamberlere karşıyım” diyor RAB.
31 “Evet, kendi sözlerini söyleyip, ‘RAB böyle diyor’ diyen peygamberlere karşıyım” diyor RAB.
32 “Uydurma düşler gören peygamberlere karşıyım” diyor RAB. “Bu düşleri anlatıyor, yalanlarla, boş övünmelerle halkımı baştan çıkarıyorlar. Ben onları ne gönderdim, ne de atadım. Bu halka hiç mi hiç yararları yok” diyor RAB.
36 Bundan böyle, ‘RAB’bin bildirisi’ lafını ağzınıza almayacaksınız. Herkesin sözü kendi bildirisi olacak. Yaşayan Tanrı’nın, Her Şeye Egemen RAB’bin, Tanrımız’ın sözlerini çarpıtıyorsunuz siz.” (Tevrat-Yeremya-23)
Eğer Yeremya’nın bu dedikleri doğruysa demek ki gerçek Petrus’un idda ettiği gibi değil. Birileri yanılıyor ama kim? Hangi iddianın doğru olduğunu okuyanlar karar versin.
Bir uyarıda Kur’an’dan okuyalım;
“79 Artık vay hallerine; kitabı kendi elleriyle yazıp, sonra az bir değer karşılığında satmak için, bu Allah katındandır diyenlere. Artık vay, elleriyle yazdıklarından dolayı onlara, vay kazanmakta olduklarına.“ (Bakara-2)
Şimdi oturup tekrar tekrar düşünelim. Kutsal Kitapta HER YAZILAN GERÇEKTEN TANRI’DAN MI? Anlamak isteyen için her şey apaçık ortada. Protestan Üniteryan’ların farkına vardığı, Kutsal Kitapta’ki bu gerçekleri haykıracak yeni Martin Lutherler’i bekliyoruz.
5 Sözüm ona ÜSTÜN ELÇİLERDEN hiç de aşağı olduğumu sanmıyorum!
6 Acemi bir konuşmacı olabilirim, ama bilgiden yana acemi değilim. Bunu size her durumda, her bakımdan açıkça gösterdik.
7 Yücelmeniz için kendimi alçaltarak Tanrı’nın Müjdesi’ni size karşılıksız bildirmekle günah mı işledim?”(2.Korintliler-11)
3,772 toplam okundu, 0 bugün okundu, 24.04.2024 son okundu
January 20th, 2010 at 23:02
İlhan Bey, O iDAALARI BİLİYORUM. AFFEDERSİNİZ, AMA CAHİL DEĞİLİM:-) Yine de Teşekkürler.
Hiç Öyle Araştırmaya veye Yuhanna ya yahut Başakasına İhtiyaç Yok. İsa Birçok Kez BEN’İM Demişdir, İNCİL DE. YAHUDİLER SÖYLE BİZE SEN KİMSİN DEDİKLERİN DE: İSA BEN BEN’İM DER. BU SÖZÜ YALNIZCA ALLAH KULLANABİLİR İDİ, YAHUDİLER DE BU SÖZ ÜZERİNE O’NU TAŞLAMAYA KALKTILAR. VE ÖLDÜRÜLMESİ İÇİN PLANLAR YAPMAYA BAŞLADILAR. ÇÜNKÜ KENDİNİ TANRI İLAN ETMİŞ İDİ.
BEN’İM SÖZÜ TEVRAT DA ÇOK SIK GEÇER VE YALNIZCA ALLAH KENDİSİ İÇİN KULLANIR. YANİ ”BEN BEN’İM” DEMEK BEN ALLAH’IM DEMEK. BİR BAKIMA ALLAH ”BEN’İM” DERKEN VÜCUD ALDIĞINI İLAN EDİYOR. ÇÜNKÜ BEN’LİK DEN YANİ BİR VÜCUD ALACAĞINI BİLDİRİYOR.
January 21st, 2010 at 00:46
CÜNEYT GÜLDÜRME İNSANI. ASKERLER “İSA KİMİDİR. ONU ARIYORUZ” ANLAMINDA SORUYOR. İSA’DA “BENİM” DİYOR. BUNUN NERESİ İSA’NIN TANRI OLDUĞUNA DELİL. BİRAZ İNSAF;
4 İsa, başına geleceklerin hepsini biliyordu. Öne çıkıp onlara, “Kimi arıyorsunuz?” diye sordu.
5 “Nasıralı İsa’yı” diye karşılık verdiler. İsa onlara, “BENİM” dedi. O’na ihanet eden Yahuda da onlarla birlikte duruyordu.”(Yuhanna-18)
YANİ ŞİMDİ TEVRAT’TA MUSA TANRI’YA SEN KİMSİN, HALK SORDUĞUNDA NE DİYEYİM DİYOR;
13 Musa şöyle karşılık verdi: “İsrailliler’e gidip, ‘Beni size atalarınızın Tanrısı gönderdi’ dersem, ‘Adı nedir?’ diye sorabilirler. O zaman ne diyeyim?”
14 Tanrı, “BEN BEN’İM” dedi, “İsrailliler’e de ki, ‘Beni size Ben Ben’im diyen gönderdi.’
BİRAZ İNSAF. GÜLDÜRME İNSANI İNCİLDE BUNDAN BAŞKA DAHA MANTIKLI BİR ÇOK İFADE VAR.BU EN SON KURGULANABİLECEK BİR ŞEY. NEYSE MADEM İSA’NIN TANRILIĞI İÇİN BULA BULA, BUNU BULDUN, KABUL. BİZ BUNU GÖREMEDİK. OKUYUCULAR ÖĞRENMİŞ OLDU. GERÇEKTEN ÇOK MÜTHİŞ!!!!!!!!!!
January 21st, 2010 at 13:21
KARDEŞİM BEN YADA BİZ HİÇ BİŞİ SAKLAMIYORUZ HERŞEY AÇIK. işine gelen yerlere cevap yazıyorsun işine gelmeyen yerlere yazmıyorsun. İsa tanrıdır. evet ama tapınmak konusunda yanlışlıkla yazdım zaten ne yazdığımı kendim bile göremiyorum yazıyı yazdıktan sonra gönderdikten sonra görebiliyorum. Bu arada senin saçma sapan iddalarını okumuyorum sadece yazdığım yorumlarsan anlayabiliyorum zaten cüneytinde anlamaası gerekir ki o yüzden okumaya ihtiyacı yok birde size açıklama yapmak zorunda değilim … İsa diyorki şeytana Tanrın olan Rabbi denemeyeceksin…… sen neden deniyorsun şeytanla bi akrabalığın var sanırım? ? yada şeytan size yerleşmiş olabilir…. İsa tanrıdır ve onu yüceltiriz bu kadar
January 21st, 2010 at 13:52
İLHAN BEY, Ben’im Sözü Önemli Bir Söz. ÜSTELİK İSA SADECE ASKERLERE DEĞİL, YAHUDİ DİN ALİMLERİNE ”BEN’İM” SÖZÜNÜ SÖYLEDİĞİ İÇİN TAŞLANMAYA ÇALIŞILIYOR. İNCİL’İ OKUDUYSANIZ RASTLAMIŞINIZDIR.
AYRICA BU BEN’İM SÖZÜ ÇOK KAPSAMLI İNCELENMİŞ, HAKINDA KİTAPLAR YAZILMIŞ, DÜNYANIN ÖNDE GELEN YAZARLARI VE DİN ALİMLERİ GÖRÜŞ BELİRTMİŞ, YAHUDİSİ, MÜSLÜMANI DA DAHİL.
OYSA SİZE KOMİK GELDİ. HAYRET YANİ. SİZ DE BU SÖZÜ ARAŞTIRIN BİR BENCE. MADEM İSA’DAN BAHSEDİYORSUNUZ. CAHİL KALMAYIN:-)
January 21st, 2010 at 18:51
BU KADAR KOMİK BİR KANIT OLAMAZ.HERKES HER GÜN YÜZLERCE KEZ NORMAL KONUŞMA AKIŞINA UYGUN BENİM KELİMESİNİ KULLANIR.
AMA TEVRAT’A BUNUN KULLANAN TANRI’NIN KENDİSİDIR VE NORMAL BİR KONUŞMA AKIŞINA UYGUN OLARAK DEĞİL.AYRICA TEVRAT-YARADILIŞ 3-14’TE TANRI BU KELİME’Yİ TANRI OLDUĞUNU İSPATLAMAK İÇİN KULLANMIYOR.
ZATEN HER İDDİANIZ ÇELİŞKİYLE DOLU. NEYSE OKUYUCULARDAN BELKİ İDDANIZI KABUL EDENLER ÇIKABİLİR.
January 21st, 2010 at 21:53
İLHAN BEY, BUNU SİZİN CAHİLLİĞİNİZE VERİYORUM. ÇÜNKÜ İBRANİCE DİL BİLGİNİZ SIFIR. BU BEN’İM SÖZÜNÜ YAHUDİLER GÜNLÜK HAYATLARINDA KULLANMIYORLARDI. BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ??
January 21st, 2010 at 22:46
NİHAYET SONUNDA ANLAYABİLDİM. HAKLISIN CAHİLLİĞİME BAĞIŞLAYIN.BU KADAR MÜTHİŞ KANITI NEDENSE ÇOK GEÇ KAVRADIM..TAMAM DEDİĞİN GİBİ OLSUN.
January 21st, 2010 at 23:07
BELKİ BEN ANLATAMADIM. BEN ÖZÜR DİLERİM. AMA GERÇEKTEN BU SÖZÜ YAHUDİLER KULLANMIYORLARDI. YANİ KUTSAL BİR SÖZ, ALLAH’A AİT BİR SÖZ. DAHA SONRA KAPSAMLI YAZARIM.
January 22nd, 2010 at 01:34
CÜNEYT AÇIKCASI BENDE SENDEN İLK DEFA DUYDUM BU KONUYU!!!! İLHAN BEY SİZDE ÇOK ÇABUK DÖNÜYORSUNUZ SİZİ ANLAYAMADIM BEN UMARIM DÖNME FALAN DEĞİLSİNİZDİR!!!
January 25th, 2010 at 20:29
NEDEN YAZMIYORSUNUZ ARTIK ? ?
January 25th, 2010 at 22:39
HIRİSTİYANLIK HAKKINDA YAZDIK YAZDIK KOCA BİR KİTAP VE SİTE OLDU.YAZDIKLARIMIZIN BİR YANLIŞI VARSA BUNLARIN TENKİDİNİ DELİLLERİYLE DE SİZ YAZIN.BİZ DE HATAMIZ VARSA DÜZELTİRİZ.”HZ. İSA HIRİSTİYAN DEĞİLDİ, BUGÜNKÜ HIRİSTİYANLIĞIN KURUCUSUDA DEĞİLDİ” DİYE ÇOK BÜYÜK BİR İDDİADA BULUNUYORUZ.NE DERSİNİZ.
January 26th, 2010 at 12:38
ONU DEMEK KOLAY INSANLARINAGZINDA TORBA YOKKI DEMESIN SENIN YERINDE BEN OLSAM BENDE DERDIM ONUN ICIN ONEMLI DEGIL IDDALARIN…. HERKES BILIYOR
January 26th, 2010 at 13:05
BUNLARI HERKES BİLİYOR DA NEDEN KENDİLERİNİ DÜZELTMİYORLAR.
January 26th, 2010 at 13:58
bunların herkes bir dedikodudan ve kendilerini savunmak için çıkartılmış yalanlar olduğunu herkes bilir. yani sizin kendinizi düzeltmeniz gerekir..
January 26th, 2010 at 14:10
BUNLARIN NERESİ YALANSA İSPAT EDİN. YOKSA BU İDDİALARINIZ SADECE BİR İFTİRA OLUR.
January 26th, 2010 at 15:11
PEKİ MUSA ZAMANINDA YADA İSA ZAMANINDA MÜSLÜMANLIĞIN OLDUĞUNU NASIL İDDAA EDİYORSUNUZ ? ? BU İDDANIZDA BİR İFTİRA HEPSİ LAFTAN İLERİ GİDEN BİŞİ DEĞİL.. BİRDE NEYİ KANITLAYACAĞIM ANLAMADIM
January 26th, 2010 at 20:08
EĞER KİTABIN KONULARI ARASINDA BULUNAN” HZ. İSA’NIN YOLU NASRANİLİK” YAZISINI VE HABER ARŞİV BÖLÜMÜNDE “HZ. İSA HIRİSTİYAN MIYDI YOKSA MÜSLÜMAN MIYDI?” YAZISINI OKURSANIZ SORULARINIZA CEVAP BULURSUNUZ.
February 8th, 2010 at 01:03
Hasan insanların kutsal saydıkları şeylere kötü dil uzatıyorsun dikkat et. Bunu hoş görecek kadar esnek değilim. Kabe senin için önemsiz olabilir ama “değersiz” diyerek insanların değerlerine değersiz diyemezsin. Meryam ana kilisesi benim için önemsiz bir yerdir ama değersiz değildir. Ayrıca asla yapamayacağın bir şeyi söyleme. Mekkeye gayrimüslümleri sokmazlar ,ha üçkağat yaparsan girersin o ayrı. Ölüyede dua etmiyouz hala anlamadın mı? Dua Allah’a ediliyor, ölünün ruhu için. Bunu daha bilmiyorsun sonra ben müslümandım herşeyi bilerek bıraktım islamı diyorsunuz çok abest yani.
Katolikleri hristiyan olarak kabul ediyormusun etmiyormusun onu merak ettim.????????
Ayrıca lütfen komik olma. Çok komik bir iddia attın ortaya ve asla kanıtlayamayacağın birşey. Ya zenginim diye dualarım kabul oluyor ya da şeytan gerçekleştiriyor dualarımı. Yani ne kadar sapkın bir düşünce son iddian. Şeytanmış peh! Şeytanın vesveseden başka bir gücü yoktur zaten ihtiyacıda yok. ilki zengin değilim, zengin olmam dualarımı nasıl gerçekleştiriyor? Maddi birşey istesem tamam hasan, gerçekleştirir ama benim dualarım genelde maddi değildir yani tv-pc-laptom telefon bahamalarda tatil istiyorum gibi dualar etmiyorum. Hadi ettim ve gerçek oldu zenginimde, o zenginliğide bana Allah vermiştir zaten yoksa zengin olamazdım hali ile isteğim gerçek olmazdı. Bu durumda gene Allah duamı kabul eylemiş oluyor. Gelelim saçma ve komik olan asıl şeye şeytan! Benim dualarım manevi dualardır çoğunlukla, içeriğini bilsen dersinki “şeytan gerizekalımı ki bu duaları gerçekleştirsin” O kadar salakmıki benim ekmeğime yağ bal sürecek şeytan. Ayrıca benim dua ettiğim kişi Yüceler Yücesi tek Rab olan ALLAH(c.c) dır! Günde en az 5 vakit ben O’na dua ediyorum, gün boyunca defalarca ona şükürler ediyorum, şeytana değil.Tekrar ediyorum: Ben Allah a dua ederek ve güvenerek dua ederim çünkü Allah “bana dua edin ben sizin duanızı kabul edenim” demiştir ama kalkıpda benim gibi, Allahın yarattığı kula el açıp medet ummak şeytan işi olsa gerek çünkü ancak ya bir akılsız ya da şeytanın yalan yalnış telkiniyle bir insan Allahın yarattığı bir insan için Allahı ikinci plana atıp ondan medet umabilir.
Bakara 186: Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O halde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler.
Bakara 45: Sabrederek ve namaz kılarak (Allah’tan) yardım dileyin. Şüphesiz namaz, Allah’a derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir.
Bakara 110: namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin. Kendiniz için her ne iyilik işlemiş olursanız, Allah katında onu bulursunuz. Şüphesiz Allah bütün yaptıklarınızı görür.
Bence söylediklerin senin zannından ibaret. Allah hakkında birşey bilmediğin halde konuşup durma derim. Senin ve o arkadaşın yaşadıklarına üzüldüm maalesef hoşgörüsüz baskıcı tipler mevcut ama bu islamdan kaynaklanmıyor,kişilerin kendilerinden kaynaklanıyor. Müslümanlar gayrimüslümler ile iş yapmaktan hiç kaçınmadı yüzlerce yıldır,kaçınanlar azınlıkta. Kaldıki baskıya uğrayan müslümanlarıda ben biliyorum,sen de eşin aracılığı ile şöyle bir çık gez avrupayı. Akrabalarım anlattıkları medyaya yansıyan şeyler mevcut. Şimdi bunu hristiyanlığa bağlayalım mı?
evet bir eksik konu var. Burası ,teşekkürler
http://www.hzisahristiyanmiydi.com/iii02yahuda%e2%80%99nin-basina-gelenler/yahudanin-basina-gelenler.html#comments
February 11th, 2010 at 22:09
ayça merhaba seninle yüzyüzede konussak yinede ben anlatmak istediğimi anlamayacaksın buna eminim o yüzden seninle burda zamanımı geçirmeye yani zamanımı seninle harcayacak kadar değersiz değil oyüzden sana sadece ikinci sorunun cevabını vereceğim….
Katolikleri hristiyan olarak kabul ediyormusunuz etmiyormusunuz diye bir şey yok. Ha müslümanlar arasında evet oluyor haklısın. Ama bizde yok bizim birini kabul edip etmememiz söz konusu değil. Birde şunu iyi anlarsan sevinirim ister müslüman ister katolik isterse protestan yada ne bileyim ortodoks alevi kürt falan uzayıp gidiyor Bunlardan kim olursa olsun İsa mesihi kurtarıcı olarak kabul ediyorsa ve Rabbe inanıyorsa hristiyandır ki onuda ben herkesi bilemem. sen yada müslümanlar gibi biz onlara kafamızı takmıyoruz. bizde ırk ayrımı yada din ayrımı yoktur.bütün bu din savaşını çıkaranlar kendi çıkarları için çıkarırlar. Bak ilhan a adam yazmış al sana savaş 🙂 neden yazmış herkes kitabı okusun ilgi çeksin diye yazmış al sana çıkar. bunlara çok örnek var senin gibi sazanlarda atlasın :)))))
February 11th, 2010 at 22:43
Adam dediğin adam babam yaşında biri. Sevmesen bile birini yaşından dolayı saygı göstermek terbiye gereğidir!
Ayrıca lütfen bana hikaye anlatma, sana anlatılanlardan. Din-ırk ayrımı yapmazmışsınız lütfen güldürme beni. Protestan bilmem ne ayırımıda yapmaz,kafa takmazmışsınız! Senin daha kendi din tarihinde bihabersin. Ben senin yerinde olsam onları bir araştırır okur öğrenirim. Tarafsız, hristiyan bir tarihçi bu söylediğini görse acı bir tebessüm ederdi inan bana. Sana sadece birkaç örnek vericeğim; bosna,kızılderililer,karabağ,avrupada 30 yıl süren mezhep savaşları,haçlı seferleri(ki bu ilkinde katolik olmadığı için öldürülen hristiyanlar dahil). Bu ve bunun gibi şeyleri araştır tarafsız bir yerden. Sağa sola sorma, sen araştır kendin. Kitapmı alırsın, netten özel sitelermi ararsın bilmiyorum artık,kendin bir araştır. Bana cevap yazma bu konuda zira zaten bana birşey demen birşey ifade etmez zaten değerli vaktini harcıyorsun bana öyle değilmi? zaman kaybetme benle bu dediklerimi araştır, ayrıca genel tavırdır bana hemen sizde şunu şunu yaptınız gibi birşeyler anlatmaya çalışma ben daha birşey iddia etmedim sen ettin iddian asılsız tarih yalanlıyor kardeş dediğini.
Birde bilirsin hristiyan tarihi aslen anadoluda gelişip büyüdü. Şu verdiğim videoları son bölüme kadar sabırla izleyip dinlemeni tavsiye ediyorum. Tabi gerçekleri kabeul edebileceksen kardeşim
http://www.youtube.com/watch?v=LLiIVpoCpX0
selametle,inşallah doğruyu bulursun her ne kadar sen bulduğundan %100 eminsende
June 27th, 2010 at 00:39
İLHAN BEY SİTENİZİN ADI ‘HZ İSA HRİSTİYANMIYDI’BU SORUYA CEVAPMI ARIYOSUNUZ?
BEN SİZE SÖYLİM VE RAHATLATAYIM
İSA HRİSTİYAN DEYİLDİ. İSA HİÇBİR ZAMAN BEN HRİSTİYANLIĞI KURDUM DEMEDİ.ÇÜNKÜ İSA DİN KURUCUSU DEYİLDİR.AĞZINA DİN KELİMESİNİ BİLE HAYATI BOYUNCA ALMADI KORKMA KARDEŞİM KORKMA İSA HİÇBİRZAMAN HRİSTİYAN DEYİLDİ O TANRI SÖZÜYDÜ, KURTARICIYDI.HİÇBİR ZAMAN YERYÜZÜNE DİN GETİRMEYE KALKMADI O HEP DİNCİLERLE UĞRAŞTI.ANCAK GELİŞ SEBEBİNİ SADECE ŞÖYLE AÇIKLADI:BEN İNSANLAR YAŞAMA BOL YAŞAMA SAHİP OLSUN DİYE GELDİM’O NE HRİSTİYAN NE MÜSLÜMAN NE YAHUDİ NE BUDİSTTİ. O TANRININ BAĞRINDAN KOPUP BİZE GELMİŞ TEK VE YEGANE KURTARICIDIR
November 2nd, 2010 at 22:15
herkese selam,
bu gibi dini konulari konustugum bazi yehova sahitleri var.onlara soruyorum;incil de domuz eti yemek yasak deniyor,sunnet olmanin sart oldugu yaziyor diyorum..diyorlarki;o kurallar isa dan once gecerliydi,isa geldi o kurallari kaldirdi..
diyorum ki; siz diyorsunuz ki tanri sevgi dir.hic bir sekilde insanlari cezalandirmaz..onlara acip incil i gosteriyorum;tanri diyor ki alin ,goturun o adami sehrin disinda taslayip oldurun..bu mu simdi sevgi.ve daha bundan daha siddetli olaylar var tanrinin yaptigi..mesela insanlar hergun ayni yemekleri yemekten usandiklari icin sikayete baslarlar.tanri onlara kizarak hepsine zulum eder.dIrdIr ediyorlar diye bir halki ortadan kaldirmis yani..
simdi diyorum bunun neresi tanri sevgidir,diyorlarki;evet haklisin,tanri insanlari hemen cezalandirirdi fakat o isa gelmeden onceydi.isa geldikten sonra artik tanri insanlari hemen cezalandirmiyor..
sizin bu konudaki dusunceleriniz nelerdir..
November 2nd, 2010 at 23:58
Davut bey, yehova şahitleri diğer sitede yazışıyor orayı oku.armagedonsavasi.com
September 13th, 2012 at 18:36
hasan bey ölülere taptığımızı da senden öğrenmiş oldum. ben bu güne kadar kainatın yaratıcısı olan yüce Allah’a taptığımızı sanıyordum. Dua ederken ölülere değil de Allah’a yöneldiğimi sanıyordum. ve her gün beş vakit namazda Allah için ”Ancak sana kulluk eder ve ancak senden yardım dileriz” mealindeki Fatiha suresinin ayetini okuduğumuzu bilmiyordum. töbe töbe yavvv