TEVRAT-İNCİL ÇELİŞKİLERİ:PEYGAMBERLER NEREYE GÖMÜLDÜ
III.09.TEVRAT-İNCİL ÇELİŞKİLERİ: PEYGAMBERLER NEREYE GÖMÜLDÜ January 5th, 2010Tek harfi bile değiştirilmemiş ve tek kelimesinde bile çelişki olmadığı iddia edilen Kutsal Kitap’ta bu kez Hz. İbrahim ve Yakup’un gömüldüğü mezar hakkında yazılanları görelim;
“7 İbrahim yüz yetmiş beş yıl yaşadı. Ömrü bu kadardı.
8 Kocamış, yaşama doymuş, iyice yaşlanmış olarak son soluğunu verdi. Ölüp atalarına kavuştu.
9 Oğulları İshak’la İsmail onu Hititli* Sohar oğlu Efron’un tarlasında Mamre’ye yakın Makpela Mağarası’na gömdüler.
10 İbrahim o tarlayı Hititler’den satın almıştı. Böylece İbrahim’le karısı Sara oraya gömüldüler.“(Tevrat-Yaratılış-25)
Yukarıda ki Tevrat’ın Yaratılış kitabındaki açıklamalarda Hz. İbrahim’in, kendisinin Mamre şehrinde satın aldığı bir yere gömüldüğü yazmaktadır. Şimdi ayni yere gömülen Hz. Yakup’u görelim;
“12 Yakup’un oğulları, babalarının vermiş olduğu buyruğu tam tamına yerine getirdiler.
13 Onu Kenan ülkesine götürüp Mamre yakınlarında Makpela Tarlası’ndaki mağaraya gömdüler. O mağarayı mezar yapmak üzere tarlayla birlikte Hititli* Efron’dan İbrahim satın almıştı.
14 Yusuf babasını gömdükten sonra, kendisi, kardeşleri ve onunla birlikte babasını gömmeye gelenlerin hepsi Mısır’a döndüler” (Tevrat-Yaratılış-50)
Şimdi Tevrat’ın Yeşu kitabında Hz. Yakup’un nereye gömüldüğünü görelim;
“32 İsrailliler Mısır’dan çıkarken Yusuf’un kemiklerini de yanlarında getirmişlerdi. Bunları Yakup’un Şekem’deki tarlasına gömdüler. Yakup bu tarlayı Şekem’in babası Hamor’un torunlarından yüz parça gümüşe[i] satın almıştı. Burası Yusuf soyundan gelenlerin mülkü oldu.”(Tevrat-Yeşu-24)
Tevrat-Yaratılış kitabındaki Mamre şehri, Şekem oldu. Satan kişi Hititli Efron oldu, Hamor’un torunu ve şimdi de ayni konu hakkında İncil’de neler yazmaktadır görelim:
“15 Böylece Yakup Mısır’a gitti. Kendisi de atalarımız da orada öldüler.
16 Kemikleri sonra Şekem’e getirilerek İbrahim’in Şekem’de Hamor oğullarından bir miktar gümüş karşılığında satın almış olduğu mezara konuldu.”(İncil-Elç.İşl.-7)
İncil-Elçilerin İşleri kitabında bu kez iş daha da karmaşık bir hal almış. Şekem’de tarlayı satın alan Hz. İbrahim olduğu yazmaktadır. Önce Tevrat’ın iki farklı kitabında ki çelişkiyi, sonra da İncil’de ki ayni konudaki çelişkileri gördük.
4Saul, silahını taşıyan adama, “Kılıcını çek de bana sapla” dedi, “Yoksa bu sünnetsizler gelip bana kılıç saplayacak ve benimle alay edecekler.”
Ama silah taşıyıcısı büyük bir korkuya kapılarak bunu yapmak istemedi. BUNUN ÜZERİNE SAUL KILICINI ÇEKİP KENDİNİ ÜZERİNE ATTI 5Saul’un öldüğünü görünce, silah taşıyıcısı da kendini kılıcının üzerine attı ve Saul’la birlikte öldü.
6Böylece Saul, üç oğlu, silah taşıyıcısı ve bütün adamları aynı gün öldüler.”(1.Samuel:31)
Davut Saul’un Ölüm Haberini Duyuyor
11 Saul’un ölümünden sonra Amalekliler’e karşı kazandığı zaferden dönen Davut Ziklak’ta iki gün kaldı.
5Davut, kendisine haberi veren genç adama, “Saul’la oğlu Yonatan’ın öldüğünü nereden biliyorsun?” diye sordu.
6Genç adam şöyle yanıtladı: “Bir rastlantı sonucu Gilboa Dağı’ndaydım. Saul mızrağına dayanmıştı. Atlılarla savaş arabaları ona doğru yaklaşıyordu.
7Saul arkasına dönüp beni görünce seslendi. Ben de, ‘Buyrun, buradayım’ dedim.
8“Saul, ‘Sen kimsin?’ diye sordu.
“ ‘Ben bir Amalekli’yim’ diye yanıtladım.
9“Saul, ‘Ne olur üstüme var ve beni öldür!’ dedi, ‘Çünkü çektiğim acılardan kurtulmak istiyorum.’
10BU YÜZDEN VARIP ONU ÖLDÜRDÜM. Çünkü yere düştükten sonra yaşayamayacağını biliyordum. Başındaki taçla kolundaki bileziği aldım ve onları buraya, efendime getirdim.” (2.Samuel:1)
11Saul’un cariyesi Aya kızı Rispa’nın yaptıkları Davut’a bildirildi.
12Davut gidip Saul’un ve oğlu Yonatan’ın kemiklerini Yaveş-Gilatlılar’dan aldı. FİLİSTLER GİLBOADAĞIN’DA SAUL’U ÖLDÜRDÜKLERİ GÜN, onun ve oğlunun cesetlerini Beytşean alanında asmışlardı. Yaveş-Gilat halkı da cesetleri gizlice oradan almıştı.”(2.Samuel:21)
13-14Saul RAB’be ihanet ettiği için öldü. RAB’bin sözünü yerine getirmedi. Yol göstermesi için RAB’be danışacağına bir cinciye danıştı. BU YÜZDEN RAB ONU ÖLDÜRDÜ. Krallığını da İşay oğlu Davut’a devretti.”(1.Tarihler:10)
Hz.Musa’dan sonra yuhudilerin ilk kralı olan Saul’ün ölümü hakkında 4 farklı bilgi. Eğer bu kitaplar gerçekten Tanrı’dan gelen vahiy veya esinti ile yazıldığı iddia ediliyorsa, biz de deriz ki,Tanrı böyle çelişkili şeyler vahyetmez.
7,127 toplam okundu, 0 bugün okundu, 13.04.2018 son okundu
January 17th, 2010 at 17:13
Eski ve yeni ahitleri hiç karşılaştırmamıştım ben ilginç bir nokta yakalamışsınız sayın ilhan bey.
Bu zıt ve karmaşık çelişkilerin açıklaması tam olarak nedir merak ediyorum. Başka bir Yakup veya yusuf falandan mı bahis ediyorlar misal, biz mi karıştırmışız peygamber olanlar ile?
January 18th, 2010 at 00:50
Bunlar Tevrat ve incillerdeki yanlışlıklar. Bir yerde başka diğer yerde daha başka. böyle bir sürü yanlışlık. bunların bazıları Yazıcı-katip hatası. bu konu için bu sitede ki “İNCİL NASIL DEĞİŞTİRİLDİ” BÖLÜMÜNÜ OKUYUNUZ.
January 18th, 2010 at 16:02
Evet okudum, okuyunca daha iyi anladım. Hristiyanların bu konudaki açıklamasını siz biliyormusunuz? Ben bir açıklama göremedim bu konuda?????
January 31st, 2010 at 01:47
Hayır arkadaşım hristiyanların bu konuda hiç bir açıklaması yoktur, onlar sitelerinde daha çok kuru gürültü ile insanın zihnini doldurmayı amaçlarlar (sevgi, tanrı baba, o senin için öldü…vs gibi)İlcillerin hepsi korkunç şekilde bir biriyle çelişir, ama bunun üstüne gitmeye kimse cesaret edemez,tevrat ise başlı başına sitkom vari bir senaryoyu andırır, (Kuran ile örtüşen helak -tepeleme- örnekleri dışında) aklı selim bir insan evladı bunları okudukça acziyeti özümser zaten… Ama kur’an (okuyuş,okunan) asla böyle değildir,
o “Elif Lam Mim sad… İndirilişi o üstün ve kuvvetli, şefkatli ve sevecen allahtan……..” Diye başladımı nutkunuz tutuluverir…
January 31st, 2010 at 17:30
Ya bi de okuduğunuz kuran anlayabilseniz
Türkler daha düne kadar İncili de bilmiyorlardı yeni türkçeye tercüme edildi… bu kadar …………. millet işte…
February 8th, 2010 at 01:10
Yorum değil cüneyt, açıklama yaz. Açıklama yerine yorum yazmakta ısrar eder isen bir açıklaman yok demektir hali ile böyle saçma sapan yorumlar kaçamak şutlaşmadan başka birşey değildir.
Bu arada incil daha dün Türkçeye çevrildiyse bu bizim sıkıntımız değil sizin. Ayrıca sen sanki Kuranı biliyormuşsun gibi konuşma. Kafandan ayet uyduruyorsun sonra laf ediyorsun bize, sizlerden daha iyi anlayıp bildiğimiz kesin
Söyle peygamberler gerçekte nereye gömülmüş? Bilmiyor isen git öğren gel öyle yaz saçma yorumlar yazma sırf oyalamak için
March 28th, 2010 at 17:33
Öncelikle hepinize gider. Cüneyt doğru söylemiş ama açıklama yok.
Ben şöyle açıklayım sizin peygamber dediğiniz o adamların hepsi yaşadıkları devrin zeki insanlarıdır. Bu adamlar gerçeği görmüşler ve insanları yönlendirebilmek için korkunç yalanlar söylemişlerdir. Bu yalanlar ise Tevrat, incil, Kuran vb. kitaplarda toplanmıştır. Burda ahkam kesen arkadaşlar şayet biraz türkçe biliyorsanız okuyun kuranı, ama akla zarar yorumlarla değil adam gibi menfaatlerinizden ve korkularınızdan sıyrılarak göreceksiniz ki benim inandığım tanrı o kitaplarda anlatılan kadar zavallı, acımasız, taraflı ve insanlık düşmanı değildir. Bir an önce uyanmanız dileğiyle
March 29th, 2010 at 10:13
Şafak efendi, diğer dinler beni ilgilendirmez ama benim dinimde Allah, zavallı, acımasız,taraflı ve insnalık düşmanı DEĞİLDİR.
Sizin inandığınız yaratıcıyı siz nereden tanıyorsunuz? Farz edelimki benim inandığım tanrı sizin dediğiniz gibi olsun, ben de böyle olduğunu Kur’an dan öğrenmiş olayım. S
Siz inandığınız yaratıcının bu vasıflara sahip olmadığını, aksi olduğunu nereden biliyorsunuz? Belki de asıl Tanrı, acımaız,taraflı ve insanlık düşmanıdır. Siz iyi görmek istediğiniz için iyi vasıflar yüklüyorsunuzdur? Ne tür delillere dayandırıyorsunuz? Gene bizde iyi kötü bir elçi ve kitap var, sizdekini merak ettim?
teşekkürler,saygılar
April 9th, 2010 at 09:02
Safak ve Cuneyt Beyler,
Benim gorusume gore, Turkiye’de insanlarin en buyuk sorunu irkciliktir.Irkciligin ne demek oldugunu bilmediklerinden oturu de ne alakasi var yahu, biz irkci mirkci degiliz, zencileri mi kotuluyoruz gibi sacma sapan, cehalet kokan kelamlar ederler.Irkcilik, irka, renge, dile, inanca karsi yapilir. Turkiye de artik kural olmustur, bu benim gibi dusunmuyorsa en hain, en alcak, en akilsiz vs… dir. CHP’li, MHP’liden nefret eder, inancsiz da inanclidan.Ornekleri cogalmak kolaylikla mumkun, cunku milyonlarca ornek var etrafta… Gordugum kadariyla saygisizca yorumlarda bulunuyorsunuz, Kuran’i insanlarin bilmedigi filan gibi manasiz laflar ediyorsunuz. Bence siz dahi Kuran’in anlasilmadigina inanmiyorsunuz, sadece karsidakini kucuk dusurmek, birseyler soyluyormus gibi gorunmek icin yazmissiniz bunlari. Sonucta bizim peygamberimiz(sav)insanlara anlatir dururdu ama onlar inanmazlardi.Cok ama cok uzuldugu icin, Kuran’da once anlat, inanmazlarsa arkasindan onlara de ki ”sizin dininiz size, benim dinim de banadir”(Lekum, dinikum, veliyeddin) ayeti indi…
Sonucta sizin inanciniz size, bizim inancimiz da bizedir ve bizi insan yapan sey, birbirimize karsi saygimizdir. Saygisiz insan, istedigi kadar ben modern ve cagdasim desin, medieval donemlerin bile gerisindedir… Konusmak istediginiz seyler varsa o ayri bir konu ama onun otesinde Kuran en basta diyor ki: sizin dininiz size, bizim dinimiz de bizedir vesselam…
May 31st, 2010 at 02:17
BU TARLAYI YAKUP VE İBRAHİM İKİSİ ANLAŞARAK SATIN ALDILARSA ‘HA İBRAHİM SATIN ALMIŞ , HA YAKUP SATIN ALMIŞ ‘DESEK ACABA İKİSİDE DOĞRU OLMAZMI.OLMIYACAK YERDEN NEDEN ÇELİŞKİ ÜRETİLİYOR
May 31st, 2010 at 08:34
DOĞRUDUR. BU MANTIKLA MAMRE DE ŞEKEM’İN DİĞER ADIDIR. EFRON’DA HAMOR’UN TORUNU OLAMAZ MI DERSİNİZ ÇELİŞKİYİ KOLAYCA HALLEDERSİNİZ. HANİ DELİLİNİZ NEREDE.ZATEN HEP YAPTIĞINIZ BU.TANRI İNSANA ÇELİŞKİLİ ŞEYLER VAHYETMEZ.
September 27th, 2010 at 11:52
MÜSLÜMAN GÖZÜYLE HIRİSTİYANLIK
HIRİSTİYANLIKTAKİ İNANÇ BUNALIMININ NEDENLERİ
Hıristiyanlar Müjde diye adlandırdıkları ve İnsanlara İncil diye takdim ettikleri kitap çeşitli derlemelerden oluşmuş bir kitaba itikat etmektedirler. Kul yapısı dini kitaplarda görülen yoğun çelişkileri Müjde kitabının içeriğinde görmek mümkündür. Müjde kitabının yarısına yakın kısmını Pavlus’un dini öğretileri teşkil etmektedir. Pavlus bu öğretisini Müjde kitabı içerisinde bulunan ve İncil olarak adlandırılan dört kitapçıktan tamamen bağımsız olarak kaleme almıştır. Zira Pavlus bahsi geçen bu dört incili ne görmüş nede okumuştur nede İsa Peygamber herhangi bir bilgisi vardır, öyle ki dört İncil in üçünde İsa Peygamberin yaptığı belirtilen en etkileyici Mucizesi ölüleri diriltmek (Bak. Matta 9:23-25, Markos 5: 37-43, Luka 8:51-56. ) olmasına rağmen Pavlus İsa’nın dirilenlerin ilki olduğunu söylemektedir. (Bak. Elçilerin işleri 26:23.). Buda gösteriyor ki Pavlus’un ne İsa Peygamberden ne İsa Peygamberin getirdiği Gerçek İncil’den, İsa’nın tebliğ ettiği İncil’e dayalı İsevilikten, nede İsa peygamberin biyografisinin ele alındığı ve Müjde kitabının İçeriğinde İncil diye adlandırılan dört kitaptan (Matta, Markos, Luka ve Yuhanna) haberi vardır. Zaten Müjde Kitabı incelendiğinde göze çarpan en temel öğreti paganizmin Hıristiyanlık adı altında öğretilmeye çalışılmasıdır, Pagan öğretisinin Hıristiyanlıkla yakın ilişkisi Medyada yaygın olarak yer aldığından bu ilişkiyi burada konu etmeyeceğim. Fakat şunu belirteyim ki, Pagan yani Putperest inançların en belirgin özelliklerinden bir tanesi Allah’ın birliğini başka bir ifadeyle tevhit inancını tebliğ eden peygamberlerden hoşlanmamalarıdır. Bundan dolayı Peygamberimiz Muhammed’in karikatürlerini tevhit dinine inanlara karşı gıcıklık olsun diye fikir hürriyeti adı altında çizip büyük bir şevkle desteklerler. Bu bir tarafa dini itikat adı altında hem de kendi inançlarını temsil eden bir itikat olarak İsa Peygambere “hâşâ ondan” lanetlenmiştir demelerinin yanında karikatürler basit kalır: Bir İslam dini peygamberi olarak O İsa peygamber ki Allah’ın tevhit dini olan İslam dinini tebliğ etmek için büyük zorluklara katlanmıştır. Saygıdeğer olan İsa peygamberin bizim başımızın üzerinde yeri vardır “Lanet” ondan uzaktır.
Hıristiyanlık ile ilgili olarak yukarıda bahsi geçen konulara kısaca değinecek olursam şöyle ki:
İSA’NIN LANETLENDİĞİNE İTİKAT ETMELERİ
- İbrahim`e sağlanan kutsama Mesih İsa aracılığıyla uluslara sağlansın ve bizler vaat edilen Ruh`u imanla alalım diye, Mesih bizim için lanetlenerek bizi Yasa`nın lanetinden kurtardı. Çünkü, “Ağaç üzerine asılan herkes lanetlidir” diye yazılmıştır. (İncil, Galatyalılar 3:13-14 )
Kendi inançlarına göre İsa İlah olarak kabul edilmektedir. Onlara zaman şöyle sormak lazım İlah olarak tanımlanan nasıl lanetlenir veya kim O’nu Lanetleyebilir, gerçekten bu söz İsa hakkında söylenmesinin kabulü mümkün olmayan çok ağır bir sözdür, “Ağaç üzerine asılan herkes lanetlidir” diye yazılmıştır. “ İfadesinde, benim merak ettiğim diğer bir husus, kaynak olarak gösterilmeye çalışılan “Yazılmıştır” ifadesinin İncil dışında nerede yazılı olduğu hususudur. Tevrat ve Zebur’da bulamadım, yoksa varda ben mi göremedim, nerde yazılı olduğunun Netleştirilmesine ihtiyaç vardır, aksi takdirde “Yazılmıştır” sözüyle verilmiş olan güvence hayalidir. Tevrat’ta ki şu ifadeler:
Eğer bir adam bir günahtan ötürü ölüm cezasına çarptırılıp öldürülür ve ölüsü ağaca asılırsa,
Yasa’nın Tekrarı 21:22
ölüyü gece ağaçta asılı bırakmamalısınız. O gün kesinlikle gömmelisiniz. Asılan kişi Tanrı tarafından lanetlenmiştir. Tanrınız RAB`bin mülk olarak size vereceği ülkeyi kirletmeyeceksiniz.
Yasa’nın Tekrarı 21:23
İncil (Müjde) kitabında ki ifadeyle ilişkilendirilemez. Tevrat’taki (Eski Ahid) ifadelerin suç ve cezayla ilgili bir bir mantığı vardır. Hal bu ki İncil (Müjde) kitabında bu şekilde bir mantık yoktur. Suçtan bağımsız genelleme vardır. İlah olarak gördükleri İsa’nın Lanetlendiğine iman eden kimseler için Peygamberimiz Muhammed’in Karikatürünü çizmek veya Kuran’a saygı duymamak sıradan bir olaydır.
Kul yapısı veya kul tahrifatına uğrayan bütün kaynaklar, Sadece İlahi sözlerden değil de, kul sözlerinden de müteşekkil olduklarından yoğun şekilde çelişki ihtiva ettikleri gibi, dini değerlere saldırıda sınırda tanımazlar
İLAH KONUSU
İnançlarına göre İlahlık sıradan bir olay olup kendileri de birer ilahtırlar. Evet yanlış okumadınız Hıristiyan İnancına göre Hıristiyanların hepsi birer ilahtır. Şöyle ki:
- İsa şu karşılığı verdi: “Yasanızda, `Siz ilahlarsınız, dedim` diye yazılı değil mi? (İncil, Yuhanna 10:34 )
- Tanrı, kendilerine sözünü gönderdiği kimseleri ilahlar diye adlandırır. Kutsal Yazı da geçerliliğini yitirmez. (İncil, Yuhanna 10:35 )
- Tanrı yerini aldı tanrısal kurulda, Yargısını açıklıyor ilahların ortasında: ( Zebur, Mezmurlar 82 :1)
- “‘Siz ilahlarsınız diyorum, ‘Yüceler Yücesi’nin oğullarısınız hepiniz! ( Zebur, Mezmurlar 82 : 6 )
Görüldüğü gibi, Hıristiyanlık itikadında, İlahlık kavramı, Allah’a has bir özellik değildir, kullar tarafından da sahiplenile bilmektedir. İtikatlarına göre Tanrı İnsanlar gibi yorulur, dinlenme ihtiyacı duyar, güreşir ve hatta güreşte yenilir de, şöyle ki:
-Adam, “Artık sana Yakup değil, İsrail denecek” dedi, “Çünkü Tanrı`yla, insanlarla güreşip yendin.” (Eski Ahit, Tekvin, 32:28)
-Tanrı işlerinden nasıl dinlendiyse, O`nun huzur diyarına giren de kendi işlerinden öylece dinlenir. (İncil, İbraniler 4:10)
-Yedinci güne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi. (Eski Ahit, Yaratılış 2:2)
-Yedinci günü kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip dinlendi. (Eski Ahit, Yaratılış 2:3)
Görüldüğü gibi Tanrı’nın yorulan bir Tanrı olduğunu.söylemekteler. Ayrıca Yakup’un Tanrı’yla güreşip, Tanrı’yı yendiğini bildirmişlerdir, yorgunluk ve yenilgi acizliktir, bizim inancımıza göre, Allah, dolaylı veya doğrudan hiçbir şekilde aciz düşmez ve acizlikle vasıflandırılamaz, aksi takdirde acizlikle vasıflı bir Tanrı’nın verdiği emirlerin bir önemi olamayacağı gibi, dini konularda hiçbir şeye hiçbir şekilde güvencede olamaz. Zira yenilip aciz durumlarda kalabilen bir Tanrı, her an için kendisini yenip aciz düşüren tarafından rızası aksine yönlendirilebilir bir Tanrıdır.
İncil’de (Müjde) İsa Tanrı olarak tanımlanmasına rağmen, İncilin bir çok ayetinde bir İlah’ın karşı karşıya kalması mümkün olmayan aczi yet ve zayıflık ifade eden ve Tanrılık vasıflarıyla bağdaşmayan, Kullara has durumlar içerisinde gösterilmiştir, Şöyle ki.
- Tanrı`yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba`nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O`nu tanıttı. (İncil, Yuhanna 1:18)
- Ben ve Baba biriz.” (İncil, Yuhanna 10:30)
Görüldüğü gibi, Allah ile İsa’nın, İlah olarak bir ve aynı olduklarını açıkça vurgulamışlardır. Buna rağmen İsa’nın meleklerden biraz da olsa daha aşağıda olduğunu da İnançlarında belirtmektedirler, Şöyle ki:
- Onu meleklerden biraz aşağı kıldın, Başına yücelik ve onur tacını koydun, Ellerinin yapıtları üzerine onu görevlendirdin. (İncil, İbraniler 2:7)
– Ama meleklerden biraz aşağı kılınmış olan İsa`yı, Tanrı`nın lütfüyle herkes için ölümü tatsın diye çektiği ölüm acısı sonucunda yücelik ve onur tacı giydirilmiş olarak görüyoruz. (İncil, İbraniler 2:9)
Bu duruma göre, Allah’la bir ve aynı olan İsa, birazda olsa meleklerden nasıl aşağı oluyor. Bu mantık, meleklerin, Allah’tan da üstün olduğunu ortaya koymuş olmuyor mu? Diğer bir husus:
- İnsanoğlu`na karşı bir söz söyleyen, bağışlanacak; ama Kutsal Ruh`a karşı bir söz söyleyen, ne bu çağda, ne de gelecek çağda bağışlanacaktır. (İncil, Matta 12:32)
- İnsanoğlu`na karşı bir söz söyleyen herkes bağışlanacak. Oysa Kutsal Ruh`a küfreden bağışlanmayacaktır. (İncil, Luka 12:10)
İnsanoğlu deyimi, İncil’de İsa’yı vurgulayan isimlerdendir, bu duruma göre Kutsal Ruh İsa’dan farlı bir üst kavram olmaktadır, İşin ilginç yanı Kutsal Ruh mahiyet itibariyle İncillerde tanımlanmış bir kavramda değildir. Allah’a eşit bir Tanrı olduğuna inandığınız İsa’dan üstün olarak nitelediğiniz Kutsal Ruh mahiyet olarak sizce nedir? İman bazında tek olarak korunmaya alınmış olmakla, sizce Tanrı olan İsa’dan ve İsa’ya denk olan Allah’tan daha üst bir varlık olmuş olmuyor mu? Bu duruma göre Teslis Savınızın çökmesi kaçınılmazdır, zira ortada iddia ettiğiniz gibi tek cevher olarak tanımlanabilecek eşit seviyede üç cevher mevcut değildir.
İncil (Müjde)’de benim dikkatimi çeken en önemli hususlardan bir tanesi, Hiçbir sistem içermediği ve hiçbir kavramı net olarak ortaya koymadığıdır. Örneğin, hukuk dallarından hiçbir tanesini içermemektedir, insanların ihtiyaç duyduğu, Barış hukuku, Savaş hukuku, Miras Hukuku, Aile Hukuku, Yönetim hukuku, İnsan Hukuku, Ceza hukuku, Mali ve Sosyal hukuk dalları gibi, hiçbir hukuk dallarını içermez, değil ki İncil ile bir topluluğu yönetmek, bir köyü bile İdare etmek mümkün değildir. İncilin kapsadığı konular, gözleme veya duyuma bağlı olarak, bir inanca bağlı olmayan vicdanının sesine kulak veren sıradan bir insanın söyleyebileceği nitelikte olan, hırsızlık etme, zina etme, kötülük yapma gibi nasihat yollu konular ile en başta, İsa’nın biyografisidir, fakat bunu dahi net olarak İncil’de görmek mümkün değildir, Şöyle ki: İsa, Mesih, İnsan oğlu, Davut oğlu, Tanrı oğlu, Tanrı’nın kulu, Tanrı’yla eşit, ve Tanrı olarak tanımlanmıştır, bunlar bir birleriyle bağdaşmaz kavramlardır. Ayrıca, İsa’nın, ölümden dirilenlerin ilk örneği olduğu vurgulanmasına rağmen, (Bak, İncil Elçilerin İşleri 26:23 , Korintliler 15:20 ) ölmeden önce bizzat kendisi tarafından başkalarının diriltildiği konu edilmiştir, (Bak: İncil, Matta 9:23-26, Markos 5:41, Luka 7:11-16 ). o zaman nasıl olurda dirilenlerin ilk örneği olmaktadır, bütün bunlar bir birleriyle bağdaşmayan çelişkili hususlardır. Ancak şu söylenebilir ki, İsanın dirilenlerin ilki olduğunu söyleyen Pavlus kesinlikle Hıristiyanlarca kabul gören dört incili ne görmüş nede okumuştur.
FİDYE KONUSU
- O bütün insanların kurtulup gerçeğin bilincine erişmesini ister. 5-6 Çünkü tek Tanrı ve Tanrı`yla insanlar arasında tek aracı vardır. O da insan olan ve kendisini herkes için fidye olarak sunmuş bulunan Mesih İsa`dır. Uygun zamanda verilen tanıklık budur. (İncil, 1. Timoteus 2:4-5-6 )
- Biliyorsunuz ki, atalarınızdan kalma boş yaşayışınızdan altın ya da gümüş gibi geçici şeylerle değil, kusursuz ve lekesiz kuzuyu andıran Mesih`in değerli kanının fidyesiyle kurtuldunuz. (İncil, 1. Petrus 1:18-19)
Yukarıda ki İncil ayetlerinde herkesin Mesih’in değerli kanının fidyesiyle kurtulduğu yazılıdır, buna rağmen İncil’de ayrıca şöyle denmiştir:
- Senden davacı olanla daha yoldayken çabucak anlaş. Yoksa o seni yargıca, yargıç da gardiyana teslim edebilir; sonunda da hapse atılabilirsin. (İncil, Matta 5:25)
- Sana doğrusunu söyleyeyim, borcunun son kuruşunu ödemeden oradan asla çıkamazsın.” (İncil, Matta 5:26)
- Size şunu söyleyeyim, insanlar söyledikleri her boş söz için yargı günü hesap verecekler. (İncil, Matta 12:16)
- Böylece her birimiz kendi adına Tanrı`ya hesap verecektir. (İncil, Romalılar 14:12)
- Herkesin yaptığı iş belli olacak, yargı günü ortaya çıkacak. Herkesin işi ateşle açığa vurulacak. Ateş her işin niteliğini sınayacak. (İncil, Korintliler 3:13)
Mademki herkes boş bir söz dâhil olmak üzere hesap verecekse ve son kuruşuna kadar ödemedikçe kurtulmayacaksa, İsa’nın fidye olarak çarmıha gerilmesinin manası olamaz. Dolayısıyla bu konuda da İncil ayetleri kendi aralarında çelişkilidir. Ayrıca, Hıristiyan İnancının en temel akidesi İsa’nın Tanrının oğlu olarak, Tanrı olduğu inancıdır, dikkat edilirse Yukarıda yazmış olduğum (İncil, 1. Timoteus 2:4-5-6 ) de, İsa İçin “O da insan olan ve kendisini herkes için fidye olarak sunmuş bulunan Mesih İsa`dır.” denmesi, İsa’nın ancak İnsan olduğu belirtilmekle, Tanrı olduğunu vurgulayan bütün İncil ayetleriyle çelişmektedir. Bu konularla ilgili olarak daha birçok şey yazılabilir. Fakat cevap olarak web sayfası ebadında yazmakla yetiniyorum
Bu çalışmayı ortaya koymamın nedeni, özellikle Hıristiyanlara İslam dini hakkında yanıldıklarını göstermek ve kendi İnançlarının bizim bakış açımıza göre nasıl göründüğünü belirtmektir. Zira ilk önce Selman Rüştü gibi kimselerin versiyonlarıyla ve aslı astarı olmayan karikatürlerle bizim inancımıza söz söyleyenler kendileri olmuştur. Bütün bunlar, İnsanlık için barış umutları vadeden “Dinler arası diyalog” veya “Medeniyetler buluşması” çabalarına zarar vermektedir. Ben ise İnandığım Kuran’ın ihtiva ettiği emirler doğrultusunda Barışsever bir kimse olduğumdan, İnsanların barış çabalarına zarar veren hareketleri beğenmiyorum. İnançların tartışılması isteniyorsa bu da olabilir, fakat hareket noktası karşı tarafı küstürücü keyfi sözler ve tavırlarla olmamalıdır. Kutsal kitap olarak ellerimizde mevcut olan dini kaynaklarımızı ortaya koyarak, kimlerin doğru ve güvenilir inanca sahip olduğunu tespit etmeye çalışalım. Uzun ve karmaşık metinler halinde değil de, özlü net sorularla bir birlerimizin inancını sorgulayalım, umarım ki bir neticeye varırız. Böylece bir birlerimizi gerçek haliyle tanıyıp, üzerinde anlaşa bileceğimiz barış hukukunun ne olduğunu tanımlayabiliriz. Bu tanımlamanın İnsanlığın en önemli barış anahtarlarından biri olacağını düşünüyorum. Biz sizleri kendimize hasım olarak değil. Yakın olarak görmek istiyoruz.
Fereç HÜDÜR
http://www.kuran-tekrehber.com
hudurferec@hotmail.com
March 16th, 2011 at 14:17
Milletimize ………. şeklinde hakaret eden cüneyt kardeşimize derim ki..Türkiye Cumhuriyeti ,Osmanlı İmparatorluğunun devamıdır..Ve Osmanlı devrinde arapça ve farsça zorunlu diller..ve ayrıca bu dillerin esin kaynagı olması nedeniylede osmanlıca ortaya çıkmıştır..Bu gün Türkçeye giren İngilizce Fransızca bazı kelime ve deyimler gibi..
Kaç yaşındasın bilmiyorum..Ama azıcık daha akılcı konuşmalısın..Bu gün bile arapça öğretiim okunmaktadır…Ve ben tek kelime arapça bilmememe rağmen Kur’anı kerime arapçaya kadar yakışan bir dil yoktur(benim fikrim..)İnsanın ruhu bir kenara vucudundaki tüm tüyler ayağa kalkıyor..İncile gelince saygı duyuyorum ama ben daha çok HZ isa (Allah ondan razı olsun) ve o dönem yaşananlarla ilgili bir çok bilgi var bana gelen incilde..hani şu ücretsiz dagıtılanlardan..
Ben kuranı Kerimi daha yön gösterici buluyorum.(Kendi adıma)
March 16th, 2011 at 14:21
..yorum gönderdikten sonra üzerinde değişiklik ve düzeltmeler yapabilseydik keşke:)…çünkü herkez çok rahat bir ortamda yazamıyor..
April 24th, 2011 at 03:44
ya cüneyt sen biz türklerlen niye uğraşıyosun.o hahamlar o papazlar allahın ayetlerini kendi çıkarları doğrulr-tusunda değiştirdiler.hz.isa a.s ahir zaman peygamberi hz.muhammed mustafa sav ı müjdelemiştir.son gelen peygamber israiloğlu değil ismail oğludur.kim hz.üzeyrlen hz.isa allahın oğludur demekte ısrar ederse onlar için büyük azab vardır.
April 24th, 2011 at 03:49
evet ben gül kokusuna katılıyom.kimse BENİM MİLLETİME LAF SÖLEYEMEZ.BİZ HZ.İSAYA KARŞI KÖTÜ SÖZ SÖYLETMEDİK,HZ.RESULULLAHADA SÖYLETMEYİZ.BİZ HZ.MUSAYA LAF SÖYLETMEDİK HZ.RESULULAHADA SÖYLETMEYİZ.EĞER KENDİ GÖRÜŞÜNÜN DOĞRU OLDUĞUNA İNANIYOSAN ÖLÜMÜ TEMENNİ ET.BİZ HZ.MUHAMMED MUSTAFAYA İMAN ETTİK.KİMSE ONUN HAKKIJNDA KEZA ATATÜRK HAKKINDA KÖTÜ SÖZ SÖYLİYEMEZ.
April 24th, 2011 at 03:56
YUKARDA BİRİ İSE ALLAH HAKKINDA HADDİNİ AŞAN KELİMELER KULLANMIŞ,VE ALLAHIN ACIMASIZ OLDUĞUNU İDDİA ETMİŞ.BEN ONA ŞUNU SÖLİYEYİM O TÖVBELERİ KABUL EDENDİR,DAİMA MAZLUMUN VE İYİNİN YANINDADIR.VE BU SAYFANIN SAHİBİ SİZE SESLENİYORUM BU TÜR YORUMLARI YAPAN KİŞİLERİ KONUŞTURMAYIN ALLAHI TEALA AFFEDENDİR.ESİRGEYENDİR BAĞIŞLAYANDIR.KİMSE ALLAHA PEYGAMBERLERE PEYGAMBER EFEDİMİZ HZ.MUHAMMED (SAV)HAKKINDA,TÜRKİYE HAKKINDA ATATÜRK HAKKINDA KÖTÜ ŞEY SÖLİYEMEZ.BU SÖYLİYENLERİ KINIYORUM ŞUNU DİYORUM ALLAHTAN BULUN HEMİ BEDDUZ ETMİCEM ALLAH SİZİ BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN.
April 24th, 2011 at 04:04
EY KAFİRLER ALLAH HZ.MUSA KAVMİNİ KURTARSIN DİYE DENİZİ İKİYE AYIRDI,HZ.İSAYI BABASIZ YARATTI,HZ.MUHAMMED MUSTAFA (SAV)I CEBRAİL İLE ALLAHIN EMRİYLE OKU DEDİK OKUTTUK.BİZ HZ.İDRİSE 72 DİLDE KENDİNİ İFADE ETMESİNİ SAĞLADIK,HZ.İBRAHİM ATEŞE ATILDIĞINDA YANMADI BEN SİZE DAHA NE ANLATAYIM.BEN SİZE NE ANLATSAM BOŞ SİZ BU DEVRİN EBU CEHİLLERİ EBU LEHEBLERİSİNİZ SİZİN KALBİNİZ HİÇ ŞÜPHESİZ MÜHÜRLÜDÜR TAŞ KALPLİDİR.
April 28th, 2011 at 03:57
yukarda bahsedilen tevrat ayetindeki tezat iki farkli rivayet olmasindan kaynaklaniyor.bilindigi gibi yahudiler hz. süleymandan sonra iki devlete bölündüler.kuzeyde samiriye güneydede yehudiye.sekem samiriyede yani kuzey israilde bulunuyordu.kuzeydekiler kendilerine mal etmek icin öyle yazdilar.mamre ise güneyde yani yehudiyede bulunuyor.bunu gibi hz. davudun zina ettigi iftirasida kuzeyde yazilan bölümlerde gecer.ama güneyde yazilan eski ahitin kronik kisminda yazmaz.cok daha sonra ezra isimli haham bu farkli rivayetleri derleyeip bir tek kitab haline getirmistir.tevratin celiskilerle dolu olmasi bu yüzdendir.tekvin babinda mesela yaratilis iki farkli sekilde anlatilir.bunun gibi bütün peygamberlerin hikayeleri tevratta degisik sekilde yer alir.mekan isimleri,sahis isimleri hep degisiyor.ayni hikaye farkli anlatiliyor.cünkü farkli rivayetler var ortada.samiriyede yazilanlar ile yehudiyede yazilanlar babil esaretinden sonra birlestirilmistir.
May 20th, 2011 at 22:16
Arkadaslar merhaba! Bende yazdikşariniza cevap olarak soyle demek istiyorum,Simdi Hiristianlarin gozuyle Kuranda gecenler farkli, Muslumanlarin gozuyle İncilde gecenler farkli herkes kendi gorus acısına gore yaziyor kendince dogrulari. Ben hic bir dine mensup degılım ve butun kitaplardanda bilgim var.Neden derseniz cunku Allahin kanunlari her yerde gecerli ve illaki Allah icin din tutmak onemli olsaydi insan dogulurken ustunde H M Y harfi koyardi demek ki din ayrimini insanlar kendileri cikarmiş. Yaratiliştan Ademden İsa peygambere kadar butun dogrulara inaniyorum. Benim için sonuncu İsa Peygamberdir!! Tevrat İncil ve –(Kuran) diyorsunuz aslinda mantikla dusunursek Kuranda yazilanlar Tevratin tekraridir ve gerek yokdur tekrarlara,Gerci yer yuzunu seytan yonetdigi surece bunlar dogaldir. Ama Sona az kaldi Allah Kralligi yer yuzunude hukum surecek Amin!
November 22nd, 2011 at 18:55
slm
Faydali bir site.
Elestirilere hiristiyan vatandaslardan cevap niteliginde bir kac kelime yazilsaydi neyin dogru neyin yanlis oldugu hakinda bir nebze fikrimiz olurdu.
Ben sahsen merak ediyorum, ortada bu kadar celiski varken akillarini kullanip bundan daha iyisi/dogrusu yokmu diye dusunmezsmi bu insanlar.
Peygamerimiz (sav) zamaninda yazili haliyle bulunan incillerin simdiki inciller arasindaki farki varmi diye sormak istiyorum?
Birde inciller zaman icinde kac defa degisiklige ugramis ve en son ne zaman buna son verilmis, bunlari hakkaten merak ediyorum, bilen varsa yazsin ufkumuz genislesin insaallah.
saygilar….
November 22nd, 2011 at 23:59
hemen her bölümde iddialarımıza karşı hıristiyanların yazdığı cevaplar var. İnciller nasıl yazıldığı konusunda sitemizin sağ yanındaki ” kitabın konuları” bölümünde aşağıdaki bölümleri okuyunuz.
II.01.HZ. İSA’YA İNCİL İNDİRİLDİ Mİ?
II.03.TANRI ESİNLEMESİ Mİ KONSİLLERİN SEÇMESİ Mİ? II.04.HZ.İSA’nın GERÇEK İNCİLİ-HANGİ İNCİL
II.O5.İNCİL NASIL DEĞİŞTİRİLDİ? EN TEHLİKELİ İNCİL
gerçek orjinal hz. isa’nın incili için sitenin haber arşiv bölümünde olan “EN TEHLİKELİ İNCİL” bölümlerini okursanız sorularınıza cevaplar bulabilirsiniz.
hz. muhammed döneminde şu an kilisenin resmi incilleri vardı. Barnaba incili gibi daha gerçek olanlarında olması gereK.
January 6th, 2012 at 06:36
- Kandaki Oksitlenme
- Güneş Doğarken Kutuplarda Ozon Tabakası
- Savunması Sağlam Anne Rahmi
- Güneş’in Hidrojen Ve Helyum İçeriği
- Hz. Musa’nın Denizi Yarmasında Tsunami Etkisi
- Nuh Tufanı Kıssasındaki Bilimsel Gerçekler
- Suni Olarak Elde Edilemeyen Ağaç ve Ateş Mucizesi
- Aerodinamik Kuvvetler ve Kuşlardaki Programlanmış Uçuş
- Atomun Sağlamlığı ve Elektron Yörüngeleri
- “Dokunmuş” Gökyüzü
- Güneş Merkezli Sistem
- Güneş Belirli Bir Süre Sonra Sönecektir
- Yaşlılıkta Kemik Erimesi
- Canlıların Kopyalanması
- Kuazarlar ve Çekimsel Mercek Etkisi
- Günümüz Radar Teknolojisi
- Yayılan Yeryüzü
- Kalp Masajı
- Dünya’nın Yerçekimi Kuvveti
- Gökyüzündeki Kırmızı Gül: Rosette Nebula
- Evrenin Varoluşu
- Evrenin Genişlemesi
- Evrenin Sonu ve Big Crunch
- Sıcak Dumandan Yaratılış
- “Göklerle Yer”in Birbirinden Ayrılması
- Göklerle Yer Arasındakilerin Yaratılışı
- Evrendeki Mükemmel Denge
- Evrendeki İnce Ayar
- Güneş, Ay ve Yıldızın Yapılarındaki Farklılık
- Yörüngeler ve Dönen Evren
- Güneş’in Gidiş İstikameti
- Ay’ın Yörüngesi
- Ay Yılının Hesaplanması
- Çekim Gücü ve Yörüngesel Hareketler
- Dünya’nın Yuvarlaklığı
- Dünya’nın Dönüş Yönü
- Dünya’nın Geoit Şekli
- Dünya’nın ve Uzay’ın Çapları
- Atmosferin Katmanları
- Korunmuş Tavan
- Gökyüzünün Bina Kılınması
- Geri Döndüren Gök
- Yeryüzünün Katmanları
- Yeryüzünün Ağırlıklarını Dışarı Atması
- Dağların Görevi
- Dağların Hareket Etmesi
- Güneş’in Doğuşu ve Batışındaki Farklı Noktalar
- Karaların Çevresinden Eksilmesi
- Yarılan Yeryüzü
- Demirdeki Sır
- Petrolün Oluşumu
- Zamanın Göreceliği
- Altı Günde Yaratılış
- Kader Gerçeği
- Yaratılıştaki Çiftler
- Atomaltı Parçacıklar
Karadelikler
- Vuruşlu Yıldızlar: Pulsarlar
- Sirius Yıldızı
- Işık ve Karanlıklar
- Ateş Olmayan Yanma
- Bulutların Ağırlığı
- Yağmurdaki Ölçü
- Yağmurun Oluşumu
- Toprağın Titreşip Kabarması
- Ölü Bir Beldeyi Canlandıran Yağmurlar
- Dolu Yağışı, Şimşek ve Gök – Gürültüsünün Oluşumu
- Aşılayıcı Rüzgarlar
- Rüzgarın Oluşumundaki Düzen
- Fotosentezin Sabah Vakti Başlaması
- Denizlerin Birbirine Karışmaması
- Denizlerdeki Karanlık ve İç Dalgalar
- Hareketlerimizi Yönlendiren Bölge
- Kalplerin Allah’ın Zikriyle Mutmain Olması
- Affetmek ve Sağlığa Faydaları
- Duaların Hastaların Tedavisini Hızlandırması
- Dinden Uzak Yaşamanın Sonuçları: – Stres ve Depresyon
- İnsanın Doğumu
- İnsanın Sudan Yaratılışı
- Çamurdan Yaratılış
- Genlerdeki Programlanma
- Menstrüasyon Dönemi
- Hamilelik ve Doğum
- İnsandaki Organların Gelişim Sırası
- Sütün Oluşumu
- Mucize Karışım: Anne Sütü
- Parmak İzindeki Kimlik
- Dişi Bal Arısı
- Baldaki Şifa
- Kuran’da Dikkat Çekilen Hurma ve Faydaları
- Mükemmel Bir Meyve: İncir
- Değerli Bir Besin Kaynağı: Balık
- Domuz Eti ve Sağlığa Zararlar
- Şifa Kaynağı Bir Bitki: Zeytin
- Koroner By-Pass Ameliyatı
- Hareket Etmenin, Yıkanmanın ve Su – İçmenin Sağlığa Faydaları
- Mikroskobik Hayatın Varlığı
- Hayvan Topluluklarının Varlığı
- Biyomimetik: Canlılardaki Tasarımları Örnek Alma
- Toplu Hareket Eden Çekirgeler
- Karıncaların İletişimi
- Besin Döngüsü
- Uykuda Kulakların Aktif Olması
- Uykuda Hareket Etmenin Önemi
- Gece Hareketliliğin Azalması
- Yükseklik Artıkça Göğsün Daralması
- Fosilleşme ve Demir İçeriği
- Doğumu Kolaylaştıran Çekme Hareketi
- Kuran’da Kanın Yasaklanmasının Hikmetleri
- Dağlardaki Radyo Alıcıları
January 6th, 2012 at 06:43
Rahman ve Rahim Olan Allah`ın Adıyla
Ali Bulaç 1- Elif, Lam, Mim,
Ali Bulaç 2- Bu, kendisinde şüphe olmayan, muttakiler için yol gösterici bir kitaptır.
Ali Bulaç 3- Onlar, gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler.
January 6th, 2012 at 06:44
Onların kendi sözlerini bozmaları, Allah’ın ayetlerine karşı inkâra sapmaları, peygamberleri haksız yere öldürmeleri ve: ‘Kalplerimiz örtülüdür’ demeleri nedeniyle (onları lanetledik.) Hayır; Allah, inkârları dolayısıyla ona (kalplerine) damga vurmuştur. Onların azı dışında, inanmazlar.
January 6th, 2012 at 06:44
ir de) İnkâra sapmaları ve Meryem’in aleyhinde büyük bühtanlar söylemeleri,
January 6th, 2012 at 06:45
Ve: ‘Biz, Allah’ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa’yı gerçekten öldürdük’ demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (bir) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların zanna uymaktan başka buna ilişkin hiç bir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler.
January 6th, 2012 at 06:45
Hayır; Allah onu kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.
January 6th, 2012 at 06:46
Rahman ve Rahim Olan Allah`ın Adıyla
January 6th, 2012 at 06:47
De ki: ‘Ey kafirler.’
‘Ben sizin taptıklarınıza tapmam.’
‘
Benim taptığıma siz tapacak değilsiniz.’
Ben de sizin taptıklarınıza tapacak değilim.’
Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.’
‘Sizin dininiz size, benim dinim bana.’
January 6th, 2012 at 06:51
hz.isa yeryüzne indiğide siz yahudiler deccalın ordusu olacaksıznız,siz hristiyanlarsa hz.isa a.s hazretleri haçı kıracak ve mehdia.s hazretlerinin yardımcısı olacak hz.isa ve h.z muhammed(s.a.v)uyacak ama hz.isa peygamber olarak gelmicek çünkü son peygamber hz.muhammed(s.a.v)dır.ve isa a.s da hz.muhammed s.a.v ın sünnetine uyacaktır,gelen kim olursa olsun ister isa,ister musa olsun yinede hz.muhammedin sünnetine tabi olacaktır.
January 7th, 2012 at 04:20
AKLINIZI BAŞINIZA ALIN,BİZ HZ.MUHAMMEDE S.A.V LAF SÖYLETMEDİĞİMİZ GİBİ DİĞER ALLAHIN ELÇİLERNEDE LAF SÖYLETMEYİZ,HERKES HADDİNİ BİLSİN.
January 10th, 2012 at 03:55
rena martin ölümü temenni et bende edicem allaha olan gerçek inancını ispatla,dicem ama siz yaptığınız kötülüğkler aklınıza gelir ve hiç bi zaman bunu yapamazsınız,hz.isa ve hz.üeyre allahın oğlu yakıştırması yapanlar kafir keza küfre sapmış ve şeytanın askerleri olmuşturlar.allah bütün canlılardan münehzihtir.
January 10th, 2012 at 03:58
azrail a.s(ölüm meleği)geldğinde hepimizin yanına ah keşke şu zaman dönseydimde fikrimi değiştirseydim ama olmacak cennetten yer sattığını iddia eden katoliklerin lideri papa sizi nasıl kurtaracak ben o zaman sizi merak ediyo olucam kıyamet günü görüşürüz.küfre sapmak demek allaha şirk koşmak demektir sizde babaoğul kutsal ruh saçmalamasıyla fazlasıyla sapmışsınız.
January 10th, 2012 at 04:01
biz türkiye olarak filistin,lübanan,ırak ve afganistanı yakından takip ediyoruz ve yahudi ve hrisitiyanların müslümanlara yaptığı zulüm elbet bi gün karşılığı olucaktır.hz.isa indiğinde o haç parçasını yani sizin uydurduğunuz o artı işareti haçı kıracağı zaman görürsünüz
January 10th, 2012 at 04:03
imam mehdi hazretleri geldiğinde o zaman siz deccalin askerleri olursunuz,hz.isa a.s sizleri islama çağıracak inanan inanır inanmayan kendi bilir,firavun ve nemrutun yanına gidersiniz o zaman
May 1st, 2012 at 18:58
rena martin hristiyanlık kelimesi nerden türemiş önce onun bi araştır,ALLAH TEK VE BİRDİR HZ.MUHAMMED ONUN KULU VE ELÇİSİDİR BENDE BUNA ŞAHİDİM,SİZLER DE İSRAİLOĞULLARI GİBİ YOLDAN ÇIKTINIZ,ONLAR NASIL TEVRATI DEĞİŞTİRDİ ÇOK GÜVENDİĞİ HAHAMLARI TARAFINDAN,SİZDE AYNEN ÖLE YAPTINIZ,HZ.İSA ALLAHIN PEYGAMBERİDİR AYNI ZAMANDA KULUDUR,BABASIZ DOĞUMU İSE BİR MUCİZEDİR,AMA ŞUNUDA BİLİNKİ HZ.ADEM A.S DA BABASIZDIR,HZ.HAVVADA AYNI ŞEKLİLDE,AMA SİZ HZ.İSAYA AYNI ŞEKİLDE ONDAN ÖNCEKİ PEYGAMBERLERE VE ALLAHA İFTİRA ATMAYA ÇALIŞIYSUNZ,ALLAH HER TÜRLÜ NOKSANLIKTAN MÜNEHZEHTİR,BİZ BİZE İNDİRELENE İMAN ETTİK,BİZDEN ÖNCEDE TEVRAT,ZEBUR,İNCİL İNDİRİLDİ,FAKAT BU KUTSAL KİTAPLARDA GEÇEN AYETLER KİŞİLERİN ÇIKARLARINA TERS DÜŞTÜ VE TAHRİFATA UĞRADI,RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH TEKRAR SÖLÜYORUM HZ.MUHAMMED TE ALLAHIN RESULÜDÜR,HZ.İSADA,HZ.MUSADA,HZ.İBRAHİM VE HZ.İSMAİL,VE HZ.İSAKTA,LAKİN SİZ HZ.İSMAİLİ GÖRMEZDEN GELEMEZSİNİZ,HZ.İSA İSRAİLOĞULARINA SON PEYGAMBER BEN DEĞİLİM SON PEYGAMBER İSMAİLOĞLU AHMEDDİR DEDİĞİNİ NE ÇABUK UNUTTUNUZ,ÇARMIHA GERİLMEDİ HZ.İSA GERİLENSE ONU SATAN KİŞİDİR,ALLAH O ÇIKARLAI İÇİN RESUKLÜNE İHANET EDEN KİŞİYİ BENZETMİŞTİR HZ.İSAYA,AMA GELİ GÖRÜNKİ SİZLER HZ.İSAYADA HZ ÜZEYREDE ALLAHIN OĞLU DEDİNİZ,LANET OLSUN ALLAHA İFTİRA ATANLARA ONUN EŞİ BENZERİ OĞLU YOKTUR,DOĞMAMIŞTIR DOĞRULMAMIŞTIR
June 18th, 2012 at 10:30
Kitap ehlinden bir grup sizi saptırabilmeyi çok arzu etti.Oysa sadece kendilerini saptırıyorlar,fakat farkına varmıyorlar.(Al-i İmran 69)
Onlardan(kitap ehlinden) bir grup varki, Kitap’tan olmadığı halde Kitap’tan sanasınız diye (okudukları)Kitap’tanmış gibi dillerini eğip bükerler ve ”Bu Allah katındandır derler.Halbuki o,Allah katından değildir.Bile bile Allah’a karşı yalan söylerler.(Al-i İmran 78)
75- Meryemoğlu Mesih sadece bir peygamberdir. Ondan önce de birçok peygamber gelip geçmiştir. Annesi de özü-sözü doğru bir kadındı. Her ikisi de (öbür insanlar gibi) yemek yerlerdi. Bak biz onlara ayetlerimizi nasıl açık açık anlatıyoruz ve sonra bak onlar nerelerinden çarpıtıyorlar!
76- De ki; “Allah’ı bırakıp size ne zarar ve ne de yarar dokundurmaya gücü yetmeyen nesnelere mi tapıyorsunuz? Oysa Allah herşeyi işitir ve herşeyi bilir.
77- De ki; Ey Kitap Ehli, dininiz konusunda gerçeğe aykırı aşırılıklara kapılmayınız, sizden önceki dönemlerde sapıtmış, bir çoklarını saptırmış ve düz yolu şaşırmış kimselerin keyfi arzularına uymayınız.
June 18th, 2012 at 10:31
75-76-78 ayetler yani son 3 ayet maide suresinde
February 2nd, 2013 at 17:50
selamlar!Benim dinden anladığım iyi ahlak ve üstün karakter.islama ait ne varsa geçmiş peygamberler de onu önceden bildirdiler.hz.muhammed (s.a.s)dinin ahlakını tamamlamıştır.O yüce gönüllü peygamberle hamdık,piştik olduk o aklı olanının dinide olacağını aklı olmayanın dinsiz sayılacağını bildirmiştir.bir de nefis var onunda ilaçını tasavvuf alimleri hazırlamıştır.islam dinin de aklın yeterli olmadığı yerlerde var .İşte tasavvuf burda devreye girer.mukaşefe akıldan üstündür. O virasetdir. daha sonra ilim ve ahlâkdır.itikad,ibadet ve ahlak bir hadisde allah(c.c)ın ahlâkıyla ahlâklanın denmiştir.ahlâkı ne ile tamamlanır ilimle peki ilim nedir.tabii ilimler ve manevi ilim diye 2 ye ayrılır.tabii ilim adıylada bellli tabiat den gelir birde insan tabiatı karakteri var.Seçiyesi yüksek olanın karakteri de yücedir.Bizim karakterimiz islâm ahlak ve karakterine uygundur.Müslüman elinden ve dilinden emin olduğumuzdur.İnsanların en hayırlı olanı insanlara hayırlı olandır hadisi şerifinde olduğu gibi insanlar birbiriyle iyilikde yarışırsa insan olur.En iyi ders insanlık dersidir dinin de temeli budur .Yerdeki ve gökdeki herşey insan içindir.selam!
February 2nd, 2013 at 20:03
selamlar !firaset yani sağ duyu herkes de mevcuttur. ama onu kullanmanın yolu idikad,ilim ve ibadetle olur.Bütün inançlar böyledir en üstün inanç allah(c.c) teslim olmaktır.tevekkeltü teâllah!
February 2nd, 2013 at 20:08
selamlar itikadın adresi islam, yolu ise ihlasdır!ihlas dürüstçe inanmaktır Riyasızca ve karşılık beklemeden samimi olarak inanmaktır bu kuranın içinde yer alır kemal-i saffiyet içten gelen inançdır.selamlar!
February 3rd, 2013 at 00:50
selamlar!gerek hiristiyanlar ben öyle demiyorum nasrani yahudiler ve gerek se yahudiler yani musevilerin cıkmazda olmalarının sebebi bizim peygamberimize inanmamalarıdır!Halbuki biz onların peygamberine inanıyoruz.Birde hindular ve budistler var onlarda bana göre daha da yanlış yoldadır inançları belki önceleri tek allaha aitken sonra sapıtmışlar.
February 3rd, 2013 at 00:57
selam neden se hızlı yazınca imla hatası ister istemez oluyor aid diyeceğime ait demişim.aslında bütün peygamberler allaha aiddir.Biri diğerini dışlayamaz hepsinin inancı aynıdır.Kuran-ı kerim de Biz peygamberleri birbirinden ayırmayız diye yazılıdır.Üstünlük takva ile olmalı ki bu islama aiddir.Zühd ve takva 2 önemli düsturdur.
February 3rd, 2013 at 01:10
Selam birde şu mesih den benim anladığım nedir müsadenizle o nu acıklayım yahudiler hz. musaya canı gönülden bağlıydı ama velakin daha sonraları ahdlerini bozdular işte hz.isanın mesihliği burda yatıyor onları ahde uymaya cağırdı o yeni bir din getirmedi hz.musanın şeriatının ahlâk yönünü tamamladı.Kuran-ı kerim onu da yahudilere göderilmiş bir resül olarak göstermektedir yani mesih demek resul demektir.Yani kitablı peygamberdir. İşte yahudilerin kralı anlamı budur!yoksa alfaymış yok omegaymış bunlar safsatadan ibaretir.Bize göre ancak hz.muhammedi doğrulamak için geri gelince islam peygamberi olarak son olur!Gerçek te son peygamber hz. muhammeddir!selamlar!
February 3rd, 2013 at 01:17
selam!zaten mesihin o kadar büyük de bir anlamı yok.Kutsal yağla mesh olmuş bütün liderler mesih olabilir.Vaftiz de onun gibi birşey olmalı.Bizde su azizdir suya kuran-ı kerimden ayet okuyup içmekde ona benzer.Ama onlar onuda carpıtmış insanı daha günaha sokuyorlar.Bir insana tavsiyem kilisenin içine bile girmesin, hatta hiç bakmasın, ondan uzak allaha yakın olun.selamlar!
February 3rd, 2013 at 01:52
selâmlar veya selamün aleyküm her ikiside aynıdır.Çünkü selâm allahın adıdır burda çoğulu barış ve huzura davetdir.Şimdi yahudi ve nasranileri handikapda bırakan o ahid meselesini biraz acim yahudi kavmi dine ahid adında telakki etmiş bencede mantığa uyar buna göre kuran-ı kerim de bir ahiddir.İşte incili şerife yeni ahid denmesinin hikmeti budur. halbuki bence ordaki ahidle hz.musanın getirdiği ahdin anlamı farklı biri kanunlara ait diğeri ise hz.isanın kendi sözüne aittir yani o gerçek anlamda bir ahit değildir.kuran-ı kerim ise en son ve en gerçek ahiddir .Hiçbir kitab onunla bir olamaz o gerek üslüp bakımından gerekse taşıdığı hikmetler açısından tam bir mucize eseridir.Arab edebiyatının en veciz olanından ve en beliğ olanından kat kat üstündür belağatde ve fesahatde bir misli yoktur.Zaten o devirde arab edebiyatı çok ileri gitmişti ,kuran hepsini gölgede bıraktı.Ben tevratı ve incili bu yönden inceledim bunlar tek bir kaynakdan gelmiş gibi gözükmüyor.İçlerine insan sözü katılmış birde o sözleri ayet diye acıklıyorlar bircoğu hatta tamamına yakını insan sözü ve çoğu cok sacma sapan içinde binlerce tezat var allahın sözünde hiç çelişki olurmu?Amerika da yayınlanan Wake yani uyan isimli bir dergide kitab-ı mukaddesde tam 60 bin hata var diye yazılmış bunu kendileride kabul ediyor.Her zaman kutsal ruh dan ilham gelmiyor işte araya şeytanda karışıyor.Kuran-ı kerim ise tamamen allah kelamı o kitabların cebraile ait olan kısmını doğruluyor.Kuran-ı kerimle örtüşen ve ayrılan noktaları var.selam-ün aleyküm allah-ın selamı ve rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.rabbimiz hepimizi bereketlesin.amin.
February 3rd, 2013 at 04:45
selam!iyi geceler yine uykum kaçtı!Din yolunda din tahrip de edilir, din tamir de edilir?yasa siyondan söz kudüsden kim demiş bir bakalım İşaya Yermiya Malaki bu peygamberler neden söz etmiş ki hepsi söz birliği etmişcesine onu bildirmiş kapanın ey eski kapılar;Acılın ey yeni kapılar yüce kral girsin içeri.Her dağ alçaltılcak,her vadi yükseltilecek. bütün engebeler düzleştirilecek!Niçin söylenmiş?hepsi O nu bildirmedimi?o halde insanlara ne olduki hepimiz din meraklısı olduk!Bütün çelişkileri tezatları bir tarafa bırakıp .kitab-ı mukaddese birde bu peygamberlerin sözleriyle bakalım.Bunlar oldumu olmadımı?İşte kudüsün anahtarı bu söz yasa tur-u sina dan(Siyon)dan söz yeruşalem kudüsden gerçekleşmedimi hepsi oldu!yasa eski ahidi sözse isa mesihi bildirmiyormu?Kimseye haksızlık etmiyelim.Yanan fitili söndürme,ezilen kamışı kırmadan adaleti sessizce yerine getirmek gayemiz olmalıdır.B urda ana gaye ne olmalıdır.Her dinin ayrı yorumlanması gerekir.Hepsinin hakkını vermeliyiz.eski ahit toplum kurallarını belirlemiştir.Yeni ahitse sözü bildirmiş!peki söz nedir!O vaad olunan mesih değil mi.Evet o dur.Daha önce mesihi acıklarken bu tarafını izah edemedim.Hiç kimse ona inandığından dolayı ayıplanamaz.Hele yahudiler asla. ama gelin görün ki havariler hariç inananların çoğu başkalarıdır.Hayrete mucibdir.Buda mesihin bir mucizesi birinciler sonuncu,sonuncular birinci olmuş.ama şimdi yerli yerine oturabilir.tekrar eski yoldakiler o na dönecek gidiş onu gösteriyor.
February 3rd, 2013 at 04:51
Selamlar Gelelim kilise meselesine oyle bir mabet var mı ki o topluluğa verilen bir isim evime dua evi denecek denmesi ona bağlı herkesin kendi evidir!Benim bulunduğum her yer kudusdür sözüde onundur. İşte bu yazıyı yazdığım şu aletde onundur.Bende burdan dua ediyorum.Yerler gökler ve arasındakilerin rabbine dua ediyorum ki onu tekrar bize göndersin.amin.!
February 3rd, 2013 at 05:01
selamlar pekiyi hepsini anladım da isa mesih neden o zaman ki topluluğa bu kuşak ortadan kalkmadan beni yine aranızda göreceksiniz demiş Bunu bir türlü çözemedim.Acaba orda soydan mı bahsediyor.Bana bu konu da yardım edermisiniz. birde Danyal peygamberin bahsediği o 70 haftalık süre nedir?Neden mikailden söz ediyor. selamlar!
February 3rd, 2013 at 06:41
merhabalar!Burda neyi tartışdık. hz.isa hiristiyanmıydı musevimiydi yeni ve eski ahit tek ahitmi kuran-ı kerim de bir ahit kitabımıdır?üçüde ayrı ayrımı yoksa beraber bir bütünmü? semavi din nedir?neden mesih?hz.muhammedde mesihmidir?Hiçbiri ni anlayamadım… Bir deli kuyuya bir taş atmış o taş köşe taşı olmuş!anlayan beri gelsin bir müteahhit bir inşaatı yarım bırakıb gitmiş onu inşa etmek bize mi kalmış!pekiyi bunca insan neden birbirini bu yüzden öldürdü? son zamanlarda insanların aklını başından alınacağı bu yüzdenmi?ya mesih resimli roman kahramanıysa belki masal kahramanıdır. Belki de benzetmedir!tipoloji ve tak yapıştır sürükle bırak pc oyunudur!incil bu işte çocuklara masal bizlere eğlence cıktı!
February 3rd, 2013 at 10:27
SANA DA SELAM MEHMET BEY, YAZA YAZA SABAHI ETMİŞSİN. 50. YORUMUNDAKİ SORUNUN CEVABINI İKİNCİ KİTABIMIN SİTESİNDE BULABİLİRSİNİZ.
http://armagedonsavasi.com/icerik/incilde-hz-isanin-gelis-tarihi-ne-zaman
MESİH KONUSUNU DA YİNE İKİNCİ KİTABIM OLAN “ARMAGEDON KEHANETLERİ, EVANJELİZM VE İLLUMİNATİ” İSİMLİ KİTABIMDA GENİŞÇE İŞLEDİK. 70 HAFTALIK DANİEL KEHANETİ HZ. İSANIN BİRİNCİ GELİŞİNE UYMAKTADIR. BU KİTAPLA İLGİLİ HABER İÇİN TIKLAYINIZ. http://www.habervaktim.com/mobil/news_detail.php?id=310637
February 3rd, 2013 at 14:11
selamlar!ahit bir antlaşma değilmi onda kanunlar olmalı değilmi,içinde toplumu düzenleyen kurallar olmalı değilmi peki kitab-ı mukaddes bunu veriyormu?tamamına baktım bu kanunlarla bir kasaba bile yönetilmez hani medeni hukuk ceza hukuku insan hakları vicdan merhamet görgü kuralları asalet üstün ahlak eşitlik adalet hürriyet madde madde acıklanmışmı ki hepsi darmadağın hangi kanun allaha ait kronolojisi varmı belirli temele oturmuşmu insanlara ne vaad ediyor.bu kitabı okuyan huzur duymuyor içinde hem ışık hem de zifiri karanlık var lut peygambere yakuba süleyman nebiye iftira ediyor uriya mektubu yalan ve iftira insanları savaş kana göz yaşı ve ölüm getirmiş. ahit böylemi olur?tamamen bir kavme ait içinde tutarsızlıklar bulunan içine türlü türlü acaib adetler katılmış hurafelerle dolu bir din insanlara aradığı huzuru vermiyor bazı edebi sözlerden yararlanıp kıyaslama ve mantık yürütüp bir dine inanmak akla tapınmaktır halbuki orda benim yollarım yollarınızdan düşüncelerim düşüncelerinizden büyük denmedimi?
February 3rd, 2013 at 14:33
HAKLISINIZ.TAHRİF EDİLMİŞ YANİ İNSAN ELİNDEN ÇIKMIŞ DİNİ METİNLERİN İSTER İSLAM İSTERSE DİĞER DİNLERDE OLSUN ORTAK ÖZELLİĞİ ŞUDUR.MUHAKKAK ALLAHA BİR ORTAK KOŞMA, YANİ ALLAH, PEYGAMBER VE KİTABA EŞ BİR ORTAK ŞEYLER ÖNE ÇIKARILIR..
ASLİ İLAHİ BİLGİLERE BEŞERİ DÜŞÜNCELER KATILIR. İSLAMIN DIŞINDAKİ DİNLERDE BU İLAVELER DOĞRUDAN KUTSAL KİTAPLARIN İÇİNE GİRMİŞ VE TEVHİD İLE PEYGAMBERLİĞİ BOZMUŞTUR. ZAMANIMIZDA İSE BU BAZEN İLAHİ KİTABA EŞ KİTAPLAR TÜRETMEK (FALANCA ALİMİN KURANI AÇIKLAYAN KİTABI GİBİ) VEYA DİREK ALLAHA ULAŞILMAZ FALANCA ŞEYH ONUN BU ZAMANDA TEMSİLCİSİDİR SENİ ULAŞTIRIR GİBİ. BU GİBİ OLAYLAR BİR ZAMAN SONRA İNSANLARIN ARASINDA YENİ BİR DİNE DÖNÜŞÜR. ŞU AN KURAN ORJİNAL OLARAK GÜNÜMÜZE GELMİŞ, TEVHİD İNANCI VE PEYGAMBER İNANCI DİĞER DİNLERDEKİ GİBİ BOZULMADAN GÜNÜMÜZE GELMİŞ.
FAKAT SİNSİ ŞEYTAN BU TEMEL DİREKLERİ SARSMAK İÇİN BU KİTABIN YERİNE GEÇER, BU ALLAH VE PEYGAMBERİN VEKİLİDİR DİYEREK İŞİ ŞİRKE KADAR GÖTÜRMEKTEDİR. BİZ DE BU KONULARDA UYANIK OLMALIYIZ.
February 10th, 2013 at 16:52
demek ki herşeye kadir olan bir allah yok sizin yazdıklarınıza göre, çünkü kadir olan koruyucudurda ama koruyamamış, o zaman neye inanacağız ,kadir herşeye kadir olamayan bir yaratıcıya mı .yoksa size mi anlayamadım ben bu konuyu yoksa siz mi anlayamadınız acaba.hristiyanlar yazdıklarıyla sizi ezmişler un ufak etmişler hala iddia ediyorsunuz kendi sitenizi okumadınız galiba.gücünüz yok çünkü aslı olanla ikopya edilen bir olur mu tabii ki olmaz bu mümkün değil.bunu anlamamsı bir insan için imkansızdır tabii araştırıp karşılaştırırsa şirk dedğiniz ne demek nerde var asıl önemlisi tanrının ismi neden yok ison kitapta hani şu meşhur ibrahimin tanrısı ishakın tanrısı yakubun tanrısı olan tevhid inancını pekiştirip garantileyen isim ondan başkası olmayan.yahu zaten bir şirk varsa zaten yahudilerin tanrısına şirk koşulmuş size ne oluyor onu ise hiç anlamadım.muhakeme diye birşey var bildiğim kadarı ile .yani muhakeme yeteneği bir insanda var diye cehenneme mi gideceğiz ki öyle bir yer yok zaten.
eskiden çöplüktü şimdi yok.olmayan bir çöplükle insanları kandırıyorsunuz siz sadece yiyenler var yemeyenler var o kadar.
February 12th, 2013 at 03:12
yigit yazdiklarinin bir kismi kaderle alakali bir kismi imanla,e sende de o yok,tanrinin ismi dedigin sey senin duymak istediginse evet o yok iste, kisaca sen de hic bir sey yok,islamiyet hakkinda yada islamiyetin tanri inanci hakkinda en ufak bilgin yok,yahudilerin tanrisi dedigin ne ? yada hristiyanlarin ya da islamin ? son olarak yazdiklarinin hicbir anlami YOK
March 30th, 2013 at 14:58
yazılanların çoğunu okudum herzamanki gibi dinimizi çok güzel savunan arkadaşlar var onların yazdıklarının üzerine yazmak gereksiz çünkü bazı insanlar beyninin gerçeklik bölmesini kapatmış nefsii uğraşlarlada kilit vurmuş durumdalar ve kesin olan birşey var biz çok şükür müslümanız ve bu arkadaşlarında iman edip kurtuluşa ermelerini istiyoruz ve bu en büyük kardeşlik görevimiz ayrıca. peki ama güzel arkadaşlar sizin derdiniz ney neden bu cesaret. Karşılığında ne kazancaksınız ve neleri kaybedeceksiniz lütfen düşünün ve hakikatleri ararken saygılı olun lakin ölüm çok yakın olabilir
March 30th, 2013 at 15:14
bir şey daha var müslüman kardeşlerim geçenlerde yutubda müslüman olan hıristiyan gencin anlattığı hikayesini izledim videoda papaz diyoda değil heralde bu arkadaş uzun arayışlar sonunda iman etmiş ve söylediği bir söz vardı islamı tebliğ etmenin en etkili en doğru en kolay yolu islamı her müslümanın gerektiği gibi 4 dörtlük yaşamasıdır diye çok anlamlı bir söz bende buna inanıyorum özelliklede islamın insanlarla ilişkileri konusundaki kurallarına
March 30th, 2013 at 19:49
40. Ey İsrailoğulları ! Size verdiğim nimeti hatırlayın. Bana verdiğiniz sözü yerine getirin ki ben de size verdiğim sözü yerine getireyim. Yalnız benden korkun.
41. Elinizdeki Tevrat’ı tasdik edici olarak indirdiğimize (Kur’an’a) iman edin. Onu inkâr edenlerin ilki olmayın. Âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin ve bana karşı gelmekten sakının.
42. Hakkı bâtılla karıştırıp da bile bile hakkı gizlemeyin.
43. Namazı kılın, zekatı verin. Rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.
44. Siz Kitabı (Tevrat’ı) okuyup durduğunuz halde, kendinizi unutup başkalarına iyiliği mi emrediyorsunuz? anlamıyor musunuz?
45. Sabrederek ve namaz kılarak (Allah’tan) yardım dileyin. Şüphesiz namaz, Allah’a derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir.
46. Onlar, Rablerine kavuşacaklarını ve gerçekten ona döneceklerini çok iyi bilirler.
bakara suresi
March 30th, 2013 at 19:56
Rab’den Korkun
12 “Şimdi, ey İsrail halkı, Tanrınız RAB sizden ne istiyor? Yalnız şunu istiyor: Tanrınız RAB’den korkun, O’nun yollarında yürüyün, O’nu sevin; bütün yüreğinizle, bütün canınızla O’na kulluk edin; 13 üzerinize iyilik gelsin diye bugün size bildirdiğim buyruklarına, kurallarına uyun. 14 Gökler de, göklerin gökleri de, yeryüzü ve içindeki her şey Tanrınız RAB’bindir. 15 Öyleyken RAB atalarınızı sevdi, onlara bağlandı. Bugün olduğu gibi, onların soyu olan sizleri bütün halkların arasından seçti. 16 Yüreklerinizi RAB’be adayın[a], bundan böyle dikbaşlı olmayın. 17 Çünkü Tanrınız RAB, tanrıların Tanrısı, rablerin Rabbi’dir. O kimseyi kayırmayan, rüşvet almayan, ulu, güçlü, heybetli Tanrı’dır. 18 Öksüzlerin, dul kadınların hakkını gözetir. Yabancıları sever, onlara yiyecek, giyecek sağlar. 19 Siz de yabancıları seveceksiniz. Çünkü Mısır’da siz de yabancıydınız. 20 Tanrınız RAB’den korkun, O’na kulluk edin. O’na bağlı kalın ve O’nun adıyla ant için. 21 O övgünüzdür. Gözlerinizle gördüğünüz o büyük, heybetli belirtileri sizin için gerçekleştiren Tanrınız’dır. 22 Mısır’a giden atalarınız yetmiş kişiydi. Şimdiyse Tanrınız RAB sizi göklerdeki yıldızlar kadar çoğalttı.” Yasa’nın Tekrarı 10
March 30th, 2013 at 20:31
92.
Bu sırada biz, kutsal meleğin sözü üzerine Sina Dağı’na gitmiştik. Ve, îsa orada havarileriyle birlikte kırk gün kaldı. Bu (süre) geçince, Kudüs’e gitmek üzere îsa Erden ırmağına vardı. Ve, İsa’nın Allah olduğuna inananlardan biri tarafından görüldü. Bunun üzerine sevinçlerin en büyüğüyle, -«Allah’ımız geliyor» diye bağırıp, şehre varınca da, «Allah’ımız geliyor ey Kudüs, onu almaya hazırlan!» diyerek tüm şehri ayaklandırdı. Ve, İsa’yı Erden yakınında görmüş olduğuna tanıklık etti.
O zaman, küçük büyük herkes İsa’yı görmek için şehirden çıktı, o kadar ki, şehir boşaldı; çünkü kadınlar, çocuklarını kucaklarına almışlar, yemek için yiyecek almayı bile unutmuşlardı.
Bu durumu anladıkları zaman vali ve başkâhin atla çıkıp, halk arasındaki fitnenin yatışması için, aynı şekilde İsa’yı bulmak için atla çıkan Hirodes’e bir elçi gönderdiler. Bunun üzerine, iki gün Erden yakınındaki görülen yerlerde İsa’yı aradılar ve üçüncü gün öğleye doğru, havarileriyle birlikte Musa’nın kitabına göre ibadet için temizlenirken buldular.
îsa, yeri insanlarla dolduran kalabalığı görünce çok şaşırdı ve havarilerine dedi: «Belki de şeytan Yahudiye’de fitne uyandırmıştır. şeytan’dan günahkârlar üzerindeki egemenliğini Allah inşallah alır.»
Ve, bunu dediğinde kalabalık yaklaşıyordu ve kendisini tanıdıkları zaman, «Hoş geldinler sana ey Allah’ınız!» diye bağırmaya ve Allah’a yapıyorlarmış gibi saygı gösterilerinde bulunmaya başladılar. Bunun üzerine İsa büyük bir aah çekti ve dedi: «Gidin benim önümden ey deliler, çünkü, ben yerin açılıp da iğrenç sözlerinizden dolayı sizinle birlikte beni yemesinden korkuyorum!» Bunun üzerine insanlar dehşete kapılarak, ağlamaya başladılar.
barnabas
March 30th, 2013 at 20:34
Cinsel Paklıkla İlgili Kurallar
13 “Bir adam bir kadın alır, yattıktan sonra ondan hoşlanmazsa, 14 ona suç yükler, adını kötüler, ‘Bu kadınla evlendim ama onunla yatınca erden olmadığını gördüm’ derse, 15 kadının annesiyle babası kızlarının erden olduğuna ilişkin kanıtı alıp kapıda görevli kent ileri gelenlerine getirecekler. 16-17 Kadının babası ileri gelenlere, ‘Kızımı bu adamla evlendirdim ama o kızımdan hoşlanmıyor’ diyecek, ‘Şimdi kızımı suçluyor, onun erden olmadığını söylüyor. İşte kızımın erden olduğunun kanıtı!’ Sonra anne-baba kızlarının erden olduğunu kanıtlayan yatak çarşafını ileri gelenlerin önüne serip gösterecekler. 18 Kent ileri gelenleri de adamı cezalandıracaklar. 19 Ceza olarak ondan yüz gümüş alıp kadının babasına verecekler. Çünkü adam İsrailli bir erden kızın adını kötülemiştir. Kadın adamın karısı kalacak ve adam yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır.
20 “Ancak bu sav doğruysa, kızın erden olduğuna ilişkin bir kanıt bulunamazsa, 21 kızı baba evinin kapısına çıkaracaklar. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek. Babasının evindeyken fuhuş yapmakla İsrail’de iğrençlik yapmıştır. Aranızdaki kötülüğü ortadan kaldıracaksınız.
22 “Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek. İsrail’den kötülüğü atacaksınız.
23 “Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı erden bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa, 24 ikisini de kentin kapısına götürecek, taşlayarak öldüreceksiniz. Çünkü kız kentte olduğu halde yardım istemek için bağırmadı; adam da komşusunun karısıyla ilişki kurdu. Aranızdaki kötülüğü ortadan kaldıracaksınız.
25 “Eğer bir adam kırda nişanlı bir kızla karşılaşır, onu yakalayıp tecavüz ederse, yalnız tecavüz eden adam öldürülecek. 26 Kıza hiçbir şey yapmayacaksınız. Çünkü kızın ölümü hak edecek bir günahı yoktur. Bu, komşusuna saldırıp onu öldüren adamın davasına benzer. 27 Adam kızı kırda gördüğünde nişanlı kız bağırmışsa da onu kurtaran olmamıştır.
28 “Eğer bir adam nişanlı olmayan erden bir kızla karşılaşır, tutup onunla yatarsa ve bu ortaya çıkarsa, 29 kızla yatan adam kızın babasına elli gümüş verecek. Kıza tecavüz ettiği için onu karı olarak alacak ve yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır.
30 “Kimse babasının karısını almayacak, babasının evlilik yatağına leke sürmeyecektir.” Yasa’nın Tekrarı 22
March 30th, 2013 at 20:51
tevratın şeriatı kuranın şeriatında sert.recmin tevrat tan geldigi gördünüz kuranda recm yoktur.
March 30th, 2013 at 20:56
255. Allah kendisinden başka hiçbir ilah olmayandır. Diridir, kayyumdur. Onu ne bir uyuklama tutabilir, ne de bir uyku. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey onundur. İzni olmaksızın onun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri bilir. Onlar onun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar. Onun kürsüsü bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır. Gökleri ve yeri koruyup gözetmek ona güç gelmez. O, yücedir, büyüktür.
256. Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır. O halde kim tâğûtu tanımayıp Allah’a inanırsa, kopmak bilmeyen sapasağlam bir kulpa yapışmıştır. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.
257. Allah iman edenlerin dostudur. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Kafirlerin velileri ise tâğuttur. (O da) onları aydınlıktan karanlıklara (sürükleyip) çıkarır. Onlar cehennemliklerdir. Orada ebedî kalırlar.
bakara
March 30th, 2013 at 20:57
tevratın şeriatına uyan kuran ve incilin şeriatına uymak zorunda degildir.
March 30th, 2013 at 20:58
incilin şeriatına uyan kuran ve tevrat şeriatına uymak zorunda degildir.
March 30th, 2013 at 20:59
kuran şeriatına uyan incilve tevrat şeriatına uymak zorunda degildir.
April 8th, 2013 at 13:44
yazın bakalım masalları bol bol…