13. Havari Pavlos

                                                                  Tarayıcınız bu resmin gösterilmesini desteklemiyor olabilir.

Veren El Alan Elden Ustundur –

Pavlos Isa Mesih`in Soylemedigi Sozleri Referans Gosteriyor

Elcilerin Isl. 20:35  

Yaptığım her işte sizlere, böyle emek vererek güçsüzlere yardım etmemiz ve Rab İsa’nın, `Vermek, almaktan kutsaldir` diyen sözünü unutmamamız gerektiğini gösterdim. 

Isa Mesih hangi Incil`de vermek almaktan kutsaldir demistir? Pavlos bilmedigi biri hakkinda yanlis onermelerde bulunmaktadir.  Pavlos insanlari aldatmamis midir?

_______________________________________________________________________________ 

                                 PAVLOS ICIN NE DEDILER?


“Mumkun oldugu heryerde Pavlos, uzerine deginmis olsa bile Isa`nin ogretilerinden alinti yapmaz. Eger Pavlos`a guvenmek zorunda kalirsak, Isa Mesih`in hayattayken vazettigi seyleri basit temsili hikayelerle (parable) anlattigini, Zeytin daginda vaz verdigini, ve talebelerine Baba kavramini ogrettigini bilemezdik. Pavlos birsey anlattiginda ozellikle konuyla baglantili dahi olsa Pavlos, Efendimiz`in sozlerini esgecer!
— (Albert Schweitzer
)

“Pavlos Mesih`e imani Mesih`i ornek alarak yasamanin yerine koymustur.— (Walter Kauffman) 

“Fundamentalizm Pavlos`un Mesih`e karsi zaferidir. ” — Will Durant  

Hiristiyanlik diye bilinen din, eskilerin inanclarinda da vardi ve insanligin ta basindan Mesih`in insan bedeninde gelis zamanina dek var olan bu hak din sonar Hiristiyanlik diye cagrilmaya baslandi. (Aziz Augustin, Retractationes 1.12.3) 

“Isa Mesihce tum milletlere verilen mesaj yeni ya da garip olan birsey degildir! Tartismasiz olarak biz gec zamanda gelsek d, Hiristiyanlarin adi gercekten yeni de olsa, yasam tarzimiz ve dinimizin dusturlari bizim tarafimizdan kurulmadiancak dunyanin basindan beri Tanri tarafindan Kabul edilen kisilerce, insanlarin dusuncelerine ekilen dogal fikirlerle kuruldu ve gozetildi. (Sezaryali Evsebyus, 260-340 CE)

“Hiristiyan dini Putperestlerle ortak inanc ogelerinden baska birsey icermemektedir: yeni hicbirsey!` (Yunanli fliozof Celsus) 

Eger Hiristiyanlik dinine bir Deccal gerekirse Pavlos`tan baskasini aramalarina gerek yoktur! (Ingiliz filozof Jeremy Bentham (1748-1832)


“Isa`nin ogretilerinin o gunlerin literaturunde zaten mevcut oldugunu gostermistik.  …..Pavlos, Hiristiyanlik`in kurucusu, Yeni Ahit`in yazari, kendi mektup ve yazilarinda Isa Mesih`ten hic alinti yapmaz!.” (Professor Smith in his “The World Religions”, p 330)


“Pavlos`un sozleri Allah`in sozleri degildir. Bunlar Pavlos`un sozleridir- buyuk fark vardir!
 
–Psikopos John S. Spong, Newark. (Rescuing the Bible from Fundamentalism, p. 104, Harper San Francisco, 1991)
 

“Pavlos Isa Mesih`in yalnizca bir tek Incil`I oldugunda israr etmektedir. (Galatyalilara 1:7),oyleyse neden sonraki Hiristiyanlar 4 Incil`i kutsal metinler olarak kabul etmektedirler?

–Graham N. Stanton, “The Gospels and Jesus”, The Oxford Bible Series (1989), p.125

“Pavlos ulu olan onderdi ve Isa`nin ogretilerinin ilk tahrifcisi idi. (Thomas Jefferson, The Great Thoughts by George Sildes, Ballantine Books, New York, 1985, p.208) 

Isa`nin kendi okulunda havarilik icin diger havariler gibi hazirlanmamis ve ancak sonralari kendi otoritesine dayanarak havarilik iddia eden biri ne cesit bir yetki sahibi olabilir?  (Ferdinand Christian Baur, Church History of the First Three Centuries)

“Isa degil, Pavlos klasik Musevilik`ten ve Musevilik`in Nazoren varyasyonundan uzak bir din olarak Hiristiyanlik`in kurucusu idi. (Hyam Maccoby, Paul: The Mythmaker and the Invention of Chrisianity, p. 16)

“Isa batil inancin ejderhasina bir darbe vurmustu ki Pavlos yeniden onu Isa`nin adina ayaga kaldirdi. (George Bernard Shaw)

“Pavlos Mesih`i tanimak istemedi… Inancimiz ve dini yasamimiz icin Pavlos`un Incilinin Isaninkinden farkli oldugu gerceginin onemi nedir?

Pavlos`un Isa`nin Inciline karsi takindigi tavir soyledir ki Pavlos Isa`nin kelimeleri ile onu tekrar etmez ve onun otoritesine basvurmaz. En onemli sey  Grek, Katolik, ve Protestan teolojilerinin hepsinin Isa`nin Incilini devam ettirerek degil onun yerini alacak sekilde Pavlos`un Incilini icermesidir.

(The Quest for the Historical Jesus, Albert Schweitzer,) 

“Pavloscu Hiristiyanlikin Isanin kendi has uslubuna ait hicbir kelime yoktur …. Pavlos`un ruhunun Isa`nin ruhuna empoze edilmesi kadar korkunc birsey daha once yapilmamistir. ..Artik anlasilsi kolaydir ki, Pavlosculuk Roma Imparatorlugu zamaninda bati medeniyetini istila ederken  Isa`ya ait Hiristiyanlik`in polislerce ve kilisece bastirilmis ve resmi inanc olarak benimsenmistir. (George Bernard Shaw, Androcles and the Lion)  
 

“Pavlos, Hz.Isa tarafindan da takip ve vaz edilen  Kutsal Yasa`yi ortadan kaldirdi ve tumden dine yeni bir sekil vererek onu bozdu. Bunun arkasindaki gercek hirs Pavlos`un kendi sozleri ile daha cok takipci elde etmekti: Pavloscu Hiristiyanlik`in takipcilerini! (Dr. Roshan Enam, Follow Jesus or Follow Paul, p. 69)  

“Isa yeryuzunu terk ettikten 2.yuzyilin ikinci yarisina kadarki surede 2 kesim arasinda bir savas vardi. Bir taraf Pavloscu Hiristiyanlik diye de cagrilan grup digeri ise Yahudi-Hiristiyanlikti. Ilkinin digerinin ayagini kaydirip yerine gecmesi yani Pavlosculugun Yahudi Hiristiyanlik`in uzerine zaferi cok yavas olmustu. (Dr. Maurice Bucaille, The Bible, The Quran, and Science, p. 67) 

Isa`nin ilahi sahsiyetini anlamayan ve onun yerine onun torenle yeni dunya cagini acan Kutsal Kitabin peygamberlerince ongorulen bir insan oldugunu savunan Ebyonlar Kilise tarafindan kafir ilan edildiler. Ebyonlar, Pavlos tarafindan cikarilan Isa`nin Tevrat`i, Yahudi kanunlarini egale eden Kilise doktrinini reddettiler. Dahasi Ebyonlar Yahudi Kutsal Yasasinin hukumlerini yerine getirip kendilerini Yahudi olarak adlandirdilar. Ebyonlar Kilisenin adlandirdigi uzere kafir ya da modern arastirmacilarin niteledigi uzere Yeniden Yahudilestirici degil, ancak  goruslerinin ve ogretilerinin Isanin kendisinden geldigine dogru olarak inanan Isa`nin takipcilerinin ve en yakin talebelerinin hakiki halefleri idiler. Nazoren (Nasara) olarak adlandirilan ve Yakup ile halefi  Petrus tarafindan yonetilen, Isa`yi hayatta iken taniyanlarla ayni gruptandilar  ve Isa`yi sadece hayaller ve vizyonlarda goren  Pavlos`tan Isa`nin amacini anlamakta cok daha iyi konumdaydilar.

Bu yuzden Ebyonlarca Pavlos hakkinda kabul edilen gorusler, kotuleyici bir propaganda diyerek itmek yerine  olaganustu ilgi ve saygin bir degerlendirmeyi hakeder. Bu tur bir tepki eski zamanlardan gunumuze dek gelen Hiristiyan arastirmacilarin verdigi tepkidir. 

(Hyam Maccoby, The Myth Maker: Paul and the Invention of Christianity) 

“Okuyucu Pavlos`unkiyle gercek Hiristiyanlik standardini karsilastirirsa Pavlos`un, Efendinin ogrettiklerine ne kadar kotu bir sekilde ihanet ettigini gorecektir. Bir ogretmene  ihanet etmenin en kesin yolu, onun mesajini farkli yorumlamaktir. Bu Pavlos ve takipcilerinin yaptigidir ve cok acidir ki kilise Pavlos`un bu hatasini takip ettigi icin dunyayi gunahtan kurtarmakta basarisizliga ugramistir.Kutsal efendi Mesihce verilen ve efendinin kardesi Yakup, talebeleri Yuhanna ve Petrusca …Pavlos`un Inciline karsi isigin karanliga karsi gelmesi gibi karsi cikilmistir.

(Rev. V.A. Holmes-Gore: Christ or Paul?) 

“Hiristiyanlik hakkindaki uzun sure sonundaki yargim bu dinin karisimi mumkun olmayan iki parcanin katilimi oldugudur- Isa`nin dini ve Pavlos`un dini. Thomas Jefferson Yeni Ahit`in Pavlos`a ait kimsini cikarmaya calisti.Isi bittiginde geriye fazla birsey kalmamisti, ancak ilham veren bir dokumandi   (Letter to Ken Schei [author of Christianity Betrayed]) Thomas Jefferson  
 
“Yeni Ahit Isa Mesih`e degil daha cok Pavlos`a yazilmis bir epiktir.” Thomas Hardy

“Gordugumuz uzere Elcilerin Isleri kitabinin amaci Pavlos ve Kudus Kilisesi (Yakup ve Petrus) arasindaki catismayi minimize etmektir. Petrus ve Pavlos daha sonraki Hiristiyan gelenegine gore ikiz azizler ve inanc kardesleri olmuslar ve onlarin bagdasmayan dini dusunce noktalarina dayali tarihsel rakipler olduklari gercegi korkuyla reddedilmistir.Elcilerin Isleri kitabinin yazarinin isi aferini hak etmektedir.O Hiristiyanliki Pavlos`un kendi icadi oldugu suclamasindan kurtarmis onun yerine, Kudus Kilisesine ait yetkiyle ayni ruhta devam eden Pavloscu Yahudi-Olmayan Roma Kilisesi olarak saygideger bir yer vermistir.Ama tum bu gayretlerine ragmen meselenin hakikatnikurtarmak zor degildir… (H. Maccoby, The Mythmaker, p. 139, Weidenfeld and Nicolson, London, 1986)

“Pavlos Nasirali Isa`ya hemen hemen hic soz hakki tanimaz” (U.S. News and World Report, April 22, 1991, p. 55) Carl Jung (Psychologist)

http://ortakmesaj.blogcu.com
 

0 toplam okundu, 0 bugün okundu, son okundu