IV.05.HZ.İSA NASIL RABLEŞTİ?
IV.05.HZ.İSA NASIL RABLEŞTİ? August 9th, 2007İncillerde Tanrılaştırılmış olan Hz. İsa için, nedense doğrudan ‘TANRI İSA’ diye bahsedilmez. Onun Tanrı olduğu hakkında bir takım şüpheler kalmasın diye birkaç yerde Hz. İsa’dan ‘Tanrımız’ diye bahsedilir. Hz. İsa için ilahlık hakkında İncillerde en çok kullanılan kelime ”KYRİOS VE RABBi” dır. Eski Yunanca’da Kyrios kelimesinin Türkçe anlamı “EFENDİ”, Rabbi ise “HOCAM” manasına gelir.
“5-6 Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da -nitekim pekçok “ilah”, pekçok “rab” vardır- bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır, bizler O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her şey O’nun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz.” (1.korintliler-8)
Ancak İncil yazarları, eserlerinde Hz. İsa’nın şahsından bahsederlerken, bazen ‘Rab şöyle dedi, Rab şunu yaptı’ gibi hitap etmelerine rağmen, çoğunlukla ‘İsa şöyle dedi, İsa şunu yaptı’ şeklinde, sanki Tanrı olan birinden değil de, sıradan bir insandan bahseder gibi söz etmektedirler. Ayrıca karşılıklı konuşmalarda Hz.İsa’ya ‘Rab’ diye hitap etseler de, bu sesleniş biçimi hiçte Tanrı olan birine hitap ettikleri ciddiyetini uyandırmıyor. Sanki sıradan birine, sanki lakabı ‘rab’ olan birinden bahsediliyor;
“36 Simun Petrus O’na, “Ya Rab, nereye gidiyorsun?” diye sordu.” (Yuhanna-13)
“39 Ölenin kızkardeşi Marta, “Rab, o artık kokmuştur, öleli dört gün oldu” dedi.” (Yuhanna-11)
“9 Simun Petrus, “Ya Rab, o halde yalnız ayaklarımı değil, ellerimi ve başımı da yıka!” dedi.” (Yuhanna-13)
“21Bana, ‘Ya Rab, ya Rab!’ diye seslenen herkes Göklerin Egemenliği’ne girmeyecek.Ancak göklerdeki Babam’ın isteğini yerine getiren girecektir.“ (Matta-7)
Tabi bu farklı hitabet şekilleri bize, bu kunuda da bir tahrifatın olduğunu kanıtlamaktadır. Bazı yerde bir insan gibi, bazı yerde bir Tanrı gibi unvan olması ve Tanrı gibi hitap şeklininde, yine bir insanla diyolog gibi olması bize acaba bir tercüme hatası mı yapıldı hissini uyandırmıştır. Herhalde kimse, yukarıdaki konuşmalardan ‘RAB’ diye hitap ederek konuşanların, gerçekten Tanrı olduğuna inandıkları biriyle konuştuklarını iddia edemez. Şimdi aşağıda göreceğimiz olayda konu iyice anlaşılmaktadır. Ayni olayda, zamanda ve yerde öğrencileri Hz. İsa’ya bakın ard arda kaç çeşit sesleniyorlar;
“ 3 İki kızkardeş İsa’ya, “Rab, sevdiğin kişi hasta” diye haber gönderdiler.
8 Öğrenciler, “Rabbî dediler
12 Öğrenciler, “Ya Rab” dediler, “Uyuduysa iyileşecektir.” (Yuhanna-11)
Rab ünvanı, Yunancada Tanrı’ya da kullanılan bir terim bile olsa, öğrencileri, Hz. İsa’yla, bu kelime ile, Tanrı olduğuna inandıkları biri ile konuştuklarını söylemek çok zor. Yani dilimize Yunancadan Rab diye tercüme edilen kelimenin Aramice (İbranice) orijinali nedir. Çünkü burada insanların Tanrı olduklarına inandıkları bir kişi ile konuşma tarzına uymamaktadır. Elimizde Hz. İsa’nın konuştuğu dil olan Aramice İncil olmadığından Krios’un neyin karşılığı olduğunu söylemek çok güç. Dikkatlice incelediğimizde bu kelimenin Aramice aslının ne olduğunu Yunanaca İncillerden de anlamak mümkün. Bu kelimenin Aramice aslı İncillerde bulunmaktadır ve ‘ RABBİ ‘ kelimesidir. Allah’a şükür ki, İncillerin Aramice asılları ortadan kaldırılmış olmasına rağmen, Yunanca tercümelerinde nasıl olduysa, bazı kelimelerin orijinalleri bırakılmış. Bu kelime de, Yunanca olan eski elyazmalarının bazı yerlerinde aynen bırakılmış ve birçok yerde de, Yunanca karşılığı ‘KYRİOS’ olarak tercüme edilmiştir. Eski Yunanda Helenistik kültürde, bu kelime bir kişiye ‘Efendim’ manasında bir saygı ifadesi olarak kullanılmaktaydı. Yalnız Grekler, aynı şekilde Tanrılarına da bu hitapla seslenirlerdi. Yani hem insanlara, hem de Tanrılara KYRİOS diye hitap ederlerdi. Ayni hitabet İngilizcede de vardır. İngilizce İncillerde bu kelimenin karşılığı, herkesin iyi bildiği ‘LORD’ tur. İngilizcede de bu kelime ile hem insanlara, hem de Tanrılara hitap edilir ve yazı dilinde de, İnsanlara olan küçük harfle ‘lord’ olarak yazılır, Tanrılara olan da büyük harfle ‘Lord’ olarak yazılır. Böylece kime hitap edildiği belli olur. Ama İbranicede ve Yunancada büyük-küçük harf uygulaması yoktur ve bu hitabetle yazılı metinlerde bir tanrıya mı, yoksa bir insana mı hitap edildiğini anlamanız zorlaşır. İbranice Rabbi kelimesinin dilimizde tam karşılığı ‘öğretmenim, hocam veya efendim ‘ dır. Havarilerde, Hz. İsa’ya normal bir insana olduğu gibi ‘kyrios’ manasında ‘efendim’ şeklinde hitap ettikleri muhakkaktır. Ama belli ki İncillere Yunanca şekil verenlerin, bir şeyleri tam anlamlarıyla manalandıramadıkları belli oluyor. Çünkü aynı zamanda Tevrat’ta Tanrının İbranice özel adı olan YAHVE, YAHOVAH (YHWH) ile yine Tanrıya Efendi anlamında sesleniş biçimi olan ADONAY kelimeleri de Yunanca’ya KYRİOS olarak tercüme edilmiştir.34 Burada şunu da belirmek gerekir. Yunanca İncillerde Aramice aslını görmediğimiz halde Hz. İsa’ya efendi anlamında “Adonai” ünvanı ile de hitap edilmiştir ve Yunancaya bu kelime “Krıos” olarak tercüme edilmiştir. Ama ayni şekilde Yunanca İncillerde –Allahın bir lütfu olarak- orijinal “Rabbi” ünvanının bulunması bir insana hitap ettiklerinin ispatı olmaktadır. Tabi bütün bu anlam karmaşıklarının sonunda da Roma –Yunan Kültüründe bir yarı Tanrı, yarı insan bir İSA figürü ortaya çıkmıştır. Bütün bunların sonunda da kilisenin İSA anlayışı şekillenir; “Kutsal Kitap’ın Mesih’in kimliğiyle ilgili öğretisini şöyle özetleyebiliriz: İsa Mesih tümüyle Tanrı ve tümüyle insandı; sonsuza dek daima böyle kalacaktır.”35 Bu anlayışın Pavlus Hıristiyanlığından kaynaklandığı açıkça bellidir. Pavlus, misyonerlik faaliyeti yaptığı Roma vatandaşları arasındaki, Helenistik Kültüre uygun anlayışta, “Tanrı Oğlu Rab İsa figürü”, sunma anlayışından kaynaklandığı açıktır. Hıristiyanlık hakkında ilk sunulan eserler Pavlus’un Mektupları olmasından dolayı, arkasından diğer İncillerinde Yunanca’ya çevrilmesinde, bu anlayışın etkisi ile bu kelimelerin anlamı saptırılmış oldu. ”Mesih İsa’nın Tanrılığı” kitabında bu konu yapılan bir alıntıyla güzel izah edilmiş; “İsa’yı, Tanrı için kullanılan ‘Rab’ kelimesiyle adlandırmaları, İsa’yla Tanrı’yı bir tuttukları anlamına gelir. İsa’ya Rab diyenlerin dünyadaki tek monoteist (tek tanrılı) inanca sahip insanlar oldukları hatırlanırsa, kullandıkları Rab kelimesi büyük önem taşır. Yaratıcıyı yaratmış olduğu bir insana benzetmek ve insanla bir tutmak, belki pagan (putperest) bir filozofun yapabileceği, fakat bir Yahudinin asla cesaret edemeyeceği bir şeydi. İmparatorlarına Tanrı gibi tapan Romalılar, birbirlerini “Sezar Rab’tir” diyerek selamlıyorlardı.” 36
Son derece doğru bir ifade. Ancak Kudüs’te ki Yahudi havari topluluğunda, Hz. İsa için kullanılan tanımlama, rabbi veya efendi anlamında adonai kelimesidir. Ama Anadolu’da Yunanlılara Hz. İsa’yı tanıtan Pavlus, onların anlayışlarına uygun, kolayca kabullenecekleri bir tanımlama olarak, Türkçe’ye Rab diye tercüme edilen ‘Kriyos’ kelimesini seçmiştir. Eski Yunanların, sıradan bir insan peygamberin peşinden gitmeleri mümkün değildir. Onlar için Tanrı adına konuşan insanlar, sıradan insandan farklı ve kendilerine “krıos” diye hitap ettikleri Tanrılaşmış insanlardır. Bir din büyüğüne Rabbi tanımlaması bugün dahi İbranicede gerçek anlamında kullanılmakta ve Yahudiler din adamlarına ayni kelime ile hitap etmektedirler. Arapça ile İbranice birbirine yakın Sami dillerinden olduğundan benzer RAB kelimesi de Arapçada sadece Allah’ın isimlerinden olup dilimizde de sadece Allah için kullanılmaktadır. Yahudiler Rabbi ile din büyüklerine Hocam anlamında hitap ederler. Ama Tanrıları olan Yahve’ye efendim anlamında Adonai derlerdi. Yani Kyrios keimesinin İbranicede karşılığı Adonai’dir. Ancak ayrıca şu yanlışı da belirtelim. Kyrios kelimesinin Türkçe tam karşılığı “RAB” değildir. Bu terçüme yanlıştır. Rab kelimesi Türkçe’de doğrudan Tanrı’ya hitap edilir ve bu kelime ile hiçbir zaman bir insana hitap edilmez. Kyrios kutsal birİ insana hitap şekli olduğundan bunun türkçede karşılığı kısaca Hz. ile belirtilen “Hazreti” kelimesidir. Havarilerde Hz. İsa’ya bu kelime ile hitap ederlerdi. Yani ‘hocam, öğretmenim, efendim’. Şimdi bu Rabbi kelimesinin nasıl Rab yapıldığını ve ‘Hocam İsa’ hitabının nasıl ‘Rab İsa’ ya dönüştürüldüğünü ve Hz. İsa’nın nasıl tanrılaştığını görelim;37
“5 Petrus İsa’ya, “Rabbî, burada bulunmamız ne iyi oldu!” (Markos-9)
“4 Petrus İsa’ya, “Ya Rab” dedi, “Burada bulunmamız ne iyi oldu!“ (Matta-17)
“33 Bunlar İsa’nın yanından ayrılırken Petrus İsa’ya, “Efendimiz” dedi, “Burada bulunmamız ne iyi oldu!“(Luka-9)
Bilindiği gibi, ilk yazılan İncil Markos’tu ve Matta ile Luka ondan kopya çekmişlerdi. Yukarıdaki alıntılarda görüldüğü gibi Markos, Petrus’un Hz. İsa’ya, ‘Rabbi-Hocam, Öğretmenim’ diye hitap ettiğini yazmaktadır. Ayni olayı Markos’tan aktaran Matta, ‘Rabbi’ hitabını ‘Kyrios-Rabbi’ olarak değiştirdi. Bu konuda İncillerde bir çok örnek bulunmaktadır (Markos 4:38, Matta 8:25, Luka 8:24).Ayni saptırmayı Luka’da da görelim;
“51 Kör adam, “Rabbuni, gözlerim görsün” dedi.”(Markos-10)
“33 Onlar da, “Ya Rab, gözlerimiz açılsın” dediler.“(Matta-20)
“41 O da, “Ya Rab, gözlerim görsün” dedi.“(Luka-18)
Rabbuni kelimesinin Aramice’de “öğretmenim” demek olduğunu, Türkçe baskıyı hazırlayan yayınevi tarafından İncil’de dip not olarak vermiştir. Burada ayni olayı Markos’tan aktaran diğer iki Sinoptik İncil yazarı da, Hz. İsa için kullanılan Rabbuni-Öğretmen İsa’yı tanımlamasını, Rab İsa yapıverdiler.38Özellikle de Yunanca KYRİOS tanımlaması, Türkçe’ye RAB olarak tercüme edilince, iş iyice yerine oturmuş oluyor. Çünkü Türkçe’de bu kelime, yalnızca Allah için kullanılan “Sahip, Efendi, Hakim, Besleyen, Yetiştiren” anlamlarında 39 Kuran’da da Allah isminden sonra en çok kullanılan ismidir. Bu durumda, Hz. İsa’nın Tanrılaşma sürecini başlatmış oldular. Tabi bu değişikliği yapanların, bu İncilleri asıllarını İlk yazan Matta, Luka veya başka Yahudi yazarların olması mümkün değil. Bu değişiklikleri yapanlar, bu İncilleri Yunanca’ya çevirirken, belki de masumane bir düşünce ile kendisinin kutsal olduğuna inandıkları, mucizeler gösteren efendilerini, kendi dillerinde ve kendi insanlarının anlayışına göre yüceltmek istediler. Bir art niyet düşüncesi ile veya olduğundan fazla yüceltmek amacı ile bunu yapmadılar. Eski Yunanda ve Helenistik kültürde, yüce bir kişi ‘kyrios-yüce efendi’ olarak tanımlanabilirdi. Bu durumda bu kelimenin İbranice orijinali olan Rabbi yerine, kyrios demekte sakınca görmemiş olabilirler. Ama bu İncillerden daha sonra, tam bir Grek Felsefesi ve Gnostik anlatımlarla yazılan Yuhanna İncili işin dozunu iyice kaçırtmış oldu. Hz. İsa’nın Tanrı olduğunu ispat etmek için yazılan bütün kitaplardaki Tanrılıkla ilgili bütün iddiaların neredeyse tamamına yakını ya Yuhanna İncilinden olan alıntılardır, ya da Pavlus’un Mektuplarından olanlardır. Başka bir şekilde söylemek gerekirse İncilde, Yuhanna İncili ve Pavlus’un Mektupları olmasın, Hz. İsa için ne logos olduğundan, ne Tanrının Ruhu olduğundan, ne Tanrının Oğlu olduğundan, ne de Tanrı olduğundan bahsetmek mümkün değildir. İlk yazılan İncillerde Hz. İsa çok mütevazı biri olarak tanıtılıp, Tanrı yüceltilirken;
“17 İsa yola çıkarken, biri koşarak yanına geldi. Önünde diz çöküp O’na, “İyi öğretmenim, sonsuz yaşama kavuşmak için ne yapmalıyım?” diye sordu. 18 İsa, “Bana neden iyi diyorsun?” dedi. “İyi olan yalnız biri var, O da Tanrı’dır.”(Markos-10)
Yuhanna’da ise hiçte öyle mütevazı bir kişiden bahsetmez;
“35 İsa, “Yaşam ekmeği Ben’im. Bana gelen asla acıkmaz, bana iman eden hiçbir zaman susamaz” dedi.”(Yuhanna-6)
“12 İsa yine halka seslenip şöyle dedi: “Ben dünyanın ışığıyım. Benim ardımdan gelen, asla karanlıkta yürümez, yaşam ışığına sahip olur.”(Yuhanna-8)
“6 İsa, “Yol, gerçek ve yaşam Ben’im” dedi.”(Yuhanna-14)
Hz. İsa daima yüceltilip tanrıya eş konuma getirildiği görülür. Şimdi tekrar iyi değerlendirelim. Acaba Hz.İsa’nın gerçek havarileri O’na “RABBİ” mi, yoksa “RAB”mi derlerdi. Bize inanmayanlar Markos İnciline, İbraniler’e Mektup, Yakup’un Mektubuna, Yuhanna’nın Mektuplarına bakarak gerçek havarilerin Hz. İsa’yı nasıl tanımladıklarını görebilirler.
3,406 toplam okundu, 0 bugün okundu, 27.02.2021 son okundu
August 8th, 2008 at 22:07
çok teşekkrü ediyorum…ben bu konu üzerinde çok düşünmüştüm nasıl olduğunu anlayamamıştım çalışma çok hoşuma gitti
elinize ve yüreğinize sağlık.
April 19th, 2009 at 02:45
WOW Sanırım bunu ilk keşfeden siz oldunuz dünya da, Tebrik ederim gerçekten süper. Ama şunu unutmayın değerlendirme yaparken, size yardımcı olayım. İsa ya inanlar zaten O na hem İnsan hemde Tanrı olarak inanırlar ve sizin bu değerlendirmeleriniz Normal karşılanır. Ancak İsa ya Sadece Tanrı gözüyle bakılsaydı Tamam hem fikir olurduk. Ama böyle değil durum. Bu nedenle bu değerlendirme ve araştırmalarınız Olmamış yani bir şey ifade etmiyor.
April 19th, 2009 at 19:04
CÜNEYT bey,
Siteme gösterdiğin ilgiye teşekkürler. Bence konuları okuyarak gereken yorumları yapmalısınız. Hz. İsa’ya TANRI olarak inanılır. Diyorsunuz. Pavlustan vereceğim aşağıdaki ifadeleri ve ardından sitede Hz. İsa’nın nasıl Tanrılaştırıldığını anlatan “PAVLUS’UN TANRISI VE KİLİSENİN TANRISI” bölümlerini okumanızı tavsiye ederim.
27 Çünkü, “Tanrı her şeyi Mesih’in ayakları altına sererek O’na bağımlı kıldı.” “Her şey O’na bağımlı kılındı” sözünün, her şeyi Mesih’e bağımlı kılan Tanrı’yı içermediği açıktır.
28 Her şey Oğul’a bağımlı kılınınca, Oğul da her şeyi kendisine bağımlı kılan Tanrı’ya bağımlı olacaktır. Öyle ki, Tanrı her şeyde her şey olsun.” (1.Korintliler-15)
Bu ifadelerden Pavlus’ta bile Hz. İsa tanrı değil. Kimlerin hz. isa’yı nasıl Tanrılaştırdığını ilgli bölümlerde uzunca anlattım.
April 21st, 2009 at 02:46
Sevgili Akkurt kardeşim, iyi bir müslüman olduğunuzu görüyorum. Araştırmalarınız da hoşuma gitti. Ama bilindiği üzere Yahudi Alimleri İsa nın Öldürülmesi için hemfikir olup O nu yakalattılar ve Sorgulandığı gece de Çarmıha germe kararı verdiler neden? Çünkü İsa yanlış konuşmuştu, Kendisini Tanrı yerine koymuş ve bu büyük Küfür sayılmış. Vakit kaybetmeden bir an evvel Çarmıha gerilmesi İstenmiş ve sonuçta gerilmiş. Peki İsa neden yanlış konuştu? Suçlu muydu? Neden inkar etmedi? Çarmıha germe gücü varmıydı Yahudilerin gerçekten? Ama İsa Henüz Çarmıha gerilmeden başına gelecekleri biliyordu ve buna hazırlıklıydı. Sonuçta Yahudiler İsa yı Çarmıh da öldürme kakarı aldılar, peki Sizin idaa ettiğiniz gibi sadece Gönderilmiş bir Peygamber ve İnsan ise neden böyle davranmış olabilir Yahudi Alimleri??
April 21st, 2009 at 22:00
Cüneyt bey
İncil 27 kitaptan oluşmaktadır.Her birinde başka bir İSA portresi var, Hz. İsa hakkında herbirinde başka bir tanım var.Hz. İsa Çarmığa giderken Tanrının oğlu olduğunu söylüyor. Bu çok hafif bir söz. Her ne kadar bir önceki yazımda Pavlus’un Tanrıyı İsa’dan üstün tuttuğunu yazdıysam da, ayni Pavlus’un İsa hakkında Tanrıya eş sözleride var. Aslında Ben bunları bana karşı cevap yazarsın diye bekledim.Kimisine göre insan, kimisine göre Tanrı, kimisine göre Davut oğlu, peygamber, Mesih, Tanrıoğlu, Beytlehemli, Nasıralı vs.Hangisini doğru kabul edelim.sitemde “TEVRATTA EN BÜYÜK TAHRİFAT” bölümünü okuyun en sağlam sanılan kanıtların nasıl zorlama olduğunu görün. İşte size sitemde “KİLİSENİN TANRISI” bölümünü okuyun dedim. Kilise konsilerle yüzyıllar süre tartışmalarla durumu kurtarmaya çalışmış. Hz. İsa’dan sonra Elçilerin lideri olan kendi kardeşi “YAKUP’UN MEKTUBU” bence Hz. İsa’nın kimliğini en doğru anlatan kişi olması gerekir.Bu mektupta İsa hakkında Tanrının oğlu, Tanrı, Kutsal Ruh, Çarmıh yok ve asli günah yok.Bunlar İsa hakkında gerçekse kendi kardeşi neden bunlardan bahsetmez.Pavlus İsa’nın gerçek Elçileriyle kavgalı olduğunu açıkça yazmakta ve onların anlattıklarına bakmayın, “benim anlattığım İsa’ya ve İncile inanın demektedir.” (Galatyalılar-1:6-9;2.Korint.-11:4-7) Demek ki iki farklı İncil ve İsa’nın olduğu bir gerçek. İşte ben gerçeği arayanlar için bunlara dikkat çekmek istedim ve insanların doğruyu anlamasına yardımcı olmak istedim. Bütün bunları sadece ben görmedim. ABD de ve AVRUPADA katolik ve protestan din adamlarının kurduğu 21. asrın KONSÜLÜ sayılan İSA AKADEMİSİNDE bugün İnciller tekrar inceleniyor. İncillerde gecen 518 adet sözün ancak 18 tanesi ve 176 adet olayın 10′nin gerçekten İsa’ya ait olduğuna karar vermişlerdir. Uzatmayalım bütün bunları kitabımda ve sitede anlamak isteyene ve gerçeği arayanlara sundum. Şu ana kadar 17bin kişi ziyaret etti ve daha bir harfini çürütemediler.Demekki yaptığımız tesbitler doğru.
ALLAH KENDİ GERÇEĞİNİ ANLAMAMIZA YARDIMCI OLSUN.
April 22nd, 2009 at 06:33
yukarıda yaptığım bunca açıklamaya vereceğiniz cevap buysa diyecek bir şeyim yok.Hz. İsa’yı beraber büyümüş kardeşi Yakup mu daha iyi anlatır yoksa sağlığında ona inanmamış bir an bile ondan ders almamış ve düşmanlık yapmış birimi daha iyi tanımlar? İyi düşün
April 23rd, 2009 at 02:59
Seni anlamadım. Belki yanlış şeyler yazmış olabilirim. Ve özür dilerim. Fakat Sizden ricam, madem Pavlus bu kadar sahtekar biri ve kötü biri de, Neden hayatını bu uğurda harcamış. Ve ne gibi ya da kime kötülük etmiş anlamadım. Bana öyle geliyor ki, bir dini inancı değiştirme çabası sarfeden bi İnsan, çok daha kötü şeyler yapmalı. Değil mi?
April 23rd, 2009 at 06:44
Hz. İsa ben Tevrat’ı kaldırmaya gelmedim diyor, Pavlus Tevrat’ı kaldırıyor (Romalılar-7:6,Galatyalılar-2:16)Hz. İsa ve havariler sünneti savunuyor Pavlus reddediyor (Filipililer-3:2,3) İsa Tanrının buyruklarına uyun diyor Pavlus ise İsa’ya iman et yeter diyor ve Yakup mektubunda hep Pavlus’a cevaplar veriyor Tevrat özgürlük yasasıdır (Yakup-1:25),Sadece İmanla kurtulmak mümkün değil (yakup_2:14) diyor. ve aralarındaki bu çekişmelerin sonunda Pavlus Kudüse gelince Yakalayıp dini bozdu diye öldürmeye kalkıyorlar (elçilerin işleri-21:17,32).sitedeki “HANGİSİ GERÇEK HAVARİ” BÖLÜMÜNÜ OKUYUNUZ . Doğru bir inancı bozmak en büyük Kötülüktür.Pavlun Hz. İsa’nın öğretilerine Roma’nın pagan-putperest inançlarını karıştırmıştır. Kudüste yaşayan Hz. İsa’nın yolunda olan havarilerine NASRANİLER-EBİONİTLER genelde Roma Topraklarında gelişen Pavlusçu guruba ise Hıristiyanoslar denmiştir. Nasranilerin insan olan peygamber İsa’ya inandıklarını ve Palus’u Romanın pagan-putperest inançlarına saptığını Katolik ve protestan ilahiyatçılar eserlerinde itiraf etmektedirler.Pavlus Neden bunları yaptı derseniz http://www.armagedonsavasi.com sitemdeki “KABALA VE PROTESTANLIK” BÖLÜMÜNÜ OKUYUNUZ.
August 27th, 2009 at 02:47
cüneyd arkadas isa hem yüzde yüz tanri hem yüzde yüz insan ne demek cok merak ediyorum birisi hem her seye gücü yeten hem aciz hem yaratan hem yaratilan bu nasil mantik semavi bir dini ne kadar gülünc hale getirdiniz.Ben sizi mitolojiden gercek hayata davet ediyorum.Zor degil sadece önyargiyi bir kenara birakacaksiniz.
December 14th, 2009 at 00:35
Rab öğretmen anlamında kullanılmıştır. o dönemde bakınız öğretici anlamındadır. öğreten
January 25th, 2010 at 23:39
yorumlarınızı okuyorum da herkes kendi cephesinden bakıyor.önyargılardan kurtulmak zaten mümkün degil.ve bakıyorum da hiç islami bilgilere tartışmalara sahip degilsiniz.eski insanlar bir hadis üzerine belki yüzlerce sayfa yazıp birbirlerini çürütmek için gerçege ulaşmak istemişler.hristiyan bilginler nerde bu yazıların neresinde ….
June 26th, 2010 at 23:37
YAZININ SAHİBİ İSA HAKKINDA BİŞEYLER KANITLAMAYA KALKIŞINCA NE YAPSIN ONUN HAKKINDA EN GERÇEK BİLGİ KAYNAĞI OLAN KITABIMIZ OLAN İNCİLİ SEÇMİŞ YENİ ANTLAŞMA KİTAPLARI İÇİNDEN YENİ YENİ ANLAMLAR TÜRETEREK BOŞUNA TER DÖKÜYOR GARİBİM.EBE KARDEŞİM İNCİL 2000 YILDIR ZATEN OKUNUP YORUMLANIYOR HER BİR AYETİN HER BİR SÖZÜN HANGİ ANLAMA GELDİĞİ ÇOKTAN TESPİT EDİLMİŞ.BUNLARI YORUMLAMADA VE ANLAMADA Bİ ZORLUK YAŞASAYDIK BUGÜNE KADAR DÜNYADA BİR NUMARA FELSEFE OLAMAZDI BU İNANÇ.SEN İSA HAKKINDA BİLMEDİĞİMİZ BİŞEY VARSA YADA İSA SADECE BİR KULSA PEYGAMBERSE;OYLE DİYEN BİR DIŞ KAYNAK GETİR BAKALIM OKUYALIM.YANİ SENDE İSA HAKKINDA KONUŞABİLMEK İÇİN GENE İNCİLİN İPİNE SARILIP ONA BAŞVURUYORSUN.BEN SANA KURANI DIŞ KAYNAKLARLA ON DAKIKADA SAHTE OLDUĞUNU KANITLAYABİLİRİM.
July 24th, 2010 at 14:30
İnciller’de ifade edilen Rab kavramı aslında Öğretmen demektir, yani genel tabir ile Hocam. Richart E. Rubenstein kendi ktabında çok güzel alnatmış.
July 30th, 2010 at 21:33
rab değil rabbi kelimesi hocam yada ögretmen demektır.rab sadece tanrıya mahsus bır kavramdır o zamanlarda.lutfen yanlıslk yapmayın.bu tartısmalrla bır yere varamzsnz.önce kuranı sonra incili sonra tevratı okuyun.zaten kendlgnzden herseyı cozersınız.ve en önemlısıde muhammed sav.ın hadislerıne bır bakın.o zaten kuran ıle sıze gereken herseyı cogu orneklrle acıklıyor.
January 7th, 2012 at 04:32
KLEMENT KİM ALLAHIN SON RESULÜ HZ.MUHAMMED MUSTAFA S.A.V. İNKAR EDERSE BİLSİNLERKİ ONLAR İÇİN BÜYÜK BİR AZAP VARDIR,VE O KİŞİLER KÜFRE SAPMIŞLARDIR.HZ.İSAA.S VE HZ.ÜZEYR A.S HAZRETLERİNE KİM ALLAHIN OĞLU DERSE ONLAR ATEŞE GİRECEKLERDİR.ALLAHIN OĞLU FALAN YOKTUR TÖVBE HAŞA,HZ.İSA A.S ÖLMEDİ BUNUD BELİRTİM CEBRAİL A.S VASITASIYLA GÖĞE YÜKSELDİO ÇARMIHA GERİLENDE İSA.A.S DEĞİLDİR.DECCAL GELDİĞİNDE YERYÜZÜNE İNİP MEHDİNİN YANINDA YER ALICAK VE SİZLERİ MÜSLÜMANLIĞA DAVET EDECEKTİR.SİZE TAVSİYEM THERİ HENRY VE FRANK RİBERİYİ ÖRNEK ALIN VE ALLAHA İMANLA BİRLİKTE TEK OLDUĞUNA İNANIN.PAPA DENEN SAHTEKAR NASIL CENNETTEN YER SATIYO ÇIK ANLAT BANA.PAPA KİMKİ ALLAHIN İŞİNE KARIŞIYO SALAĞIN TEKİ PAPA DEDİĞİNİZ ÜŞKÜĞATÇI PİS ERİFİN TEKİ.HZ.İSAYI HİÇMİ HİÇ BİLMEYEN ADAMLARSINIZ.
January 7th, 2012 at 04:36
ÇOK ŞÜKÜR LAİLAHEİLLALLAH,MUHAMMEDEN RESULULULLAH.CENABI HAKKA ÇOK ŞÜKÜRKİ BENİ HEM MÜSLÜMAN HEM TÜRK YARATTI.BİZ OĞU KAĞANLARIZ,BİZ SELAHADDİN EYYÜBİLERİZ,BİZ FATİH SULTAN MEHMETLERİZ,BİZ ALPASLANLARIZ,BİZ SULTAN SÜLEYMAN HANLARIZ,BİZ MUSTAFA KEMALLERİZ BİZ BİTMEYİZ DÜNYADA TEK TÜRK BEN KALSAM BİLE EMPERYALİZME VE SİYONİZME AYNI ZAMANDA GLADYOYA DİRENECEZ.SİZİN DECCALİ PLANLARINIZI BAŞINIZA GEÇİRCEZ.
January 9th, 2012 at 22:14
selam ben isa mesih inaclisiyim sizin deginiz nasrani veya arius ve benzerri gibi ilk kilise inancini nasil bulabilirim efendi ve sunnetli sabathli tek tanriya iman eden cemiyet icin bana yardim ederseniz tsk ederim allah sizinle olsun
June 29th, 2013 at 19:16
Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da -nitekim pekçok
“ilah”, pekçok “rab” vardır bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin
kaynağıdır, bizler O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her
şey O’nun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz.
Burda mesih isa için söylenen kelime Higs Kýrios dur ve Yahudilerde yehova greekçeye çevirirken aynı kelimeyi kullanmışlardır kyrious hice anlamı lord is one yani tek tanrı tek rab hice Kýrios dur ve bu ilhan bey idda ettigi gibi çeviri yaparken yanlışlıkla olmuş birşey değildir böyle birşeyin olması imkansızdır çünkü yahudiler böyle bir hataya asla düşmezler kelimenin greekcesinide veriyorum εἷς http://www.greekbible.com/index.php hice anlamındadır.gördügünüz gibi burdaki kyrious hice kelimesini pavlus oğul için kullanmıştır baba için değil yani pavlus içinde mesih isa tanrıdır burda eski antlaşmadan da kaynaklanan onaylamasıyla pavlus rab hice olarak rab mesihin tek rab olan yehova olarak belirtmiştir yemin kardeşim isa mesih ilahi varlık diyerek yanlış yapıyorsun . lütfen daha iyi araştır. size bir tavsiye dindaşlarım araştırın böyle şeylere kanmayın
June 29th, 2013 at 19:37
İLHAN BEY DALDAN DALA ATLAMA BU OLUR BU KADAR OLMAZ BU KADAR BİR İNSAN YANLI OLAMAZ KARDEŞİM KUTSAL KİTAP BİR BÜTÜNDÜR SEN YÜZDE YAZMADIN MI SENİN İDDA ETTİGİN KYRİOUS HOCA EFENDİ ANLAMINDA DEĞİLMİYDİ HANİ İSA RABLEŞMİŞTİ BEN SANA GREECE DİLİYLE KANIT VERİYORUM HAYIR DİYORUM PAVLUS BİLERE SÖYLEDİ HEMDE YEHOVA İÇİN SÖYLENEN KELİMEYİ MESİH İÇİN SÖYLEDİ ŞUNU ANLAMAMAYA YUİNAT EDİYORSUNUZ İSA MESİH İSAN BEDENİ ALMIŞ TANRIDIR VE AYNI YEHOVA GİBİDİR Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her YEHOVA GREEKÇEYE KRİOUS DİYE TERCÜME EDİLMEMİŞTİR KYRİOUS HİCE DİYE TERCÜME EDİLMİŞTİR TEK TANRI TEK RAB ANLAMINDA VE PAVLUSTA İSAYI HİCE KRİOUS DİYE SÖYLEMİŞTİR BU KADAR
şey O’nun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz. HERŞEY BİR İNSAN İÇİN YARATILIR MI HERKEZ BİR İNSANIN ARACILIGYLA MI YAŞAR ARTIK SİZİN SİTENİZLE VE SİZLE KONUŞMIYACAGIM ÇÜNKÜ ORDAN ORAYA KONUYU DEĞİŞTİRİP DURUYORSUNUZ KARDEŞİM UNUTMA MESİH İNSAN BEDENİ ALDI İNGLİZCE FLESH ANLIYORMUSUN YANİ İNSAN EDİLEN KELİMELER ONA SÖYLENEBİLİR AMA SEN EĞER PAVLUS MESİH HOCAM ÖĞRETMEN DİYE ÇAGIRDIGINI İDDA EDİYORSAN BEN SANA NE DİYİM BEN SANA ESKİ ANTLAŞMANIN GREEKCESİNDE RAB YANİ KRİOUS HİCE DİYORUM SEN YOK ANKARA DİYORSUN ALLAH SİZE AKIL FİKİR VERSİN BEN KULAKTAN DOLMA DEĞİL SEN ORDAN BURDAN KOPYALIYARAK SİTE YAPMIŞSSIN KONUŞUYON BEN DÜNYANIN EN TANINMIŞ HRİSTİYAN SCHOOLARDAN DİNLİYORUM VE KENDİM BİZZAR KONTROL EDİYORUM KEŞKE İNGİLİZCE BİLSENDE KARŞILARINA BİR ÇIKSAN SİZE KOLAY GELSİN
March 9th, 2014 at 22:41
peki sizin inancınıza göre isa rab ise ve isa doğmadan önce kainatın rabbi kimdii ? tek ilah allah la ilahe illallah muhemmeden resulullah
March 21st, 2014 at 07:35
YUKARIDAKİ TÜM YORUMCULARA CEVABEN…
HERKESİN İNANCI ÇERÇEVESİNDE GÖRÜŞÜNE VE YORUMLARINA ÇOK SAYGI DUYUYORUM. SORUM ŞU!!! ve iyice düşünüp cevap verin saplantılı ukalalar!
EVRENİ EN MÜKEMMEL ŞEKİLDE YARATAN TANRI (ki biz insanlar onun yarattığı en ufak bir varlığı bile yaratmaktan aciziz. Ancak yaratılmış madde ve varlıklardan alet, edevat, vs. yaratabiliriz, o kadar) HANGİ ŞARTLARDA VE NEDEN KENDİ YARATTIĞI BİR İNSANIN BEDENİNE GİRİP DÜNYAYA İNMİŞ OLSUN. İLLE de BİR İNSAN TANRI OLACAK DİYE NEDEN KENDİNİZİ ZORLUYORSUNUZ. BU ZORLADIĞINIZ SAÇMA TEORİYE NE TANRININ, NE İSA’NIN, NE DE İNSANLARIN İHTİYACI VAR. EĞER ÖYLE OLSAYDI, (bazılarının göklerde aradığı tanrı, ki bu da yanlış) ÇOK ACİZ VE YETENEKSİZ BİR YARATICI OLMAZ MIYDI?
HADİ ŞUNU DA CEVAPLAYIN! BIRAKIN TANRIYI, BİR İNSAN HANGİ GEREKÇEYLE OĞLUNUN(!) ÇARMIHA GERİLMESİNİ SEYREDER (ki öyle bir şey de hiç olmadı, çarmığa gerilen Yehuda İskariyot adında bir havari idi) EĞER BU DOĞRU İSE, ÇARMIĞA GERİLEN İSA PEYGAMBERİ KURTARAMAYAN BİR TANRI ÇOK YETENEKSİZ VE BECERİKSİZ BİR TANRI OLMAZ MI? HADİ ONU DA BIRAKIN! MADEM İSA BİR TANRI İDİ KENDİNİ ÇARMIĞA GERDİTMEMEK İÇİN BİR ÖNLEM ALAMAZ MIYDI, YA DA KENDİNİ KURTARAMAZ MIYDI? EĞER İSA BİR TANRI İSE BİR TANRI İSA’NIN BÖYLE BİR YETENEĞİNİN OLMAMASI DÜŞÜNÜLEMEZ.
BIRAKIN OLUMSUZ VE ÇARPIK DÜŞÜNCELERİ. ALLAH’TAN BAŞKA TANRI YOKTUR. LA İLAHE İLLAALLAH. O KADAR
March 21st, 2014 at 14:46
EYVALLAH KEMAL BEY
HIRİSTİYANLAR HZ. İSA’NIN ÇARMIHTAN KENDİNİ KURTARMAMASINI İNSANLARIN GÜNAHLARINA KEFARET OLMASI KEFARET KURBANI OLMASI İÇİN İNSANLARI AFFETTİRMEK İÇİN DİRENMEMİŞ OLDUĞUNU SÖYLERLER. TABİ AKIL MANTIK İŞİ DEĞİL. BİR TANRI GÜNAHKAR İNSANLAR İÇİN KENDİNİ FEDA EDİYOR.
GÜYA YERYÜZÜNE İNSAN OLARAK GELDİĞİ İÇİN ÇARMIHTA BİR TANRI DEĞİL İNSAN OLARAK KURBAN OLMUŞMUŞ VS.
April 13th, 2014 at 01:31
Akıl mantık işi deil zaten İlhan bey onları aşan bişey ..
April 14th, 2014 at 09:45
İNSANLARIN RABBİ MANTIK SAHİBİDİR VE MANTIKLA UYUŞMAYAN SAÇMA BİR İŞ YAPMAZ
April 15th, 2014 at 21:26
Saçma birşey yapmıyor zaten ilhan bey.Rab insanlara olan sevgisini göstermek için böyle yapıyor.
April 17th, 2014 at 13:19
RAB SAÇMA YOLLARLA SEVGİ GÖSTERMEZ.
April 23rd, 2014 at 19:59
Peki nasıl yöntemlerle gösterir İlhan bey bide sizden öğrenelim aydınlanalım..
April 24th, 2014 at 15:43
SAÇMALIĞIN NERESİNİ ANLATALIM Kİ. ÇARMIHTA İNSANLARIN GÜNAHI İÇİN ÇİLE ÇEKEN VE ÖLEN BİR TANRI ZATEN BÖYLE BİR TANRI OLAMAZ. TANRI DEDİĞİN HİÇBİR YERDE ÖLMEZ ÖLÜMSÜZDÜR. ÖLÜM İNSAN İÇİNDİR. ÖLMEK VE DİRİLMEK TANRI VASIFLARINA AYKIRIDIR.
SONRA DİYELİM Kİ BÖYLE BİR OLAY GERÇEK BUNDAN İNSANLAR NE KAZANDI Kİ
April 24th, 2014 at 18:52
Ben islami bakımdan dedim sizin tanrınızın sevgi anlayışı nedir? Sevgiyi nasıl açıklar Yada böle bişey sizin dinde varmı?
April 24th, 2014 at 20:23
KONUMUZ İSLAM DEĞİL SADECE BİR ÖRNEK OLSUN DİYE ALLAH İNANANLARIN HER İŞE BAŞLAMALARINDA OKUMAMIZI TAVSİYE ETTİĞİ BESMELENİN ANLAMI
-ÇOK ŞEVKATLİ OLAN (SEVMEKTEN ÇOK ÖTE) VE ÇOK AFFEDEN (YİNE SEVMEKTEN DAHA ÖTE) ALLAH’IN ADIYLA
YİNE KURAN BU KELİME İLE BAŞLAR VE İLK SURE OLAN FATİHANIN İLK AYETLERİ
-HER TÜRLÜ BÜYÜKLÜK ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH’A AİTTİR
-O ÇOK ŞEVKATLİ VE ÇOK AFFEDENDİR.
DİĞERLERİNİ MERAK EDERSENİZ İNTERNETTE BİR SÜRÜ BU TÜR AYET VARDIR.
TABİ YARADAN TEMİZ OLANI. DOĞRU OLANI. İYİ OLANI. ADİL OLANI. YARDIM EDENİ GİBİ İNSANLIĞA İYİLİK EDENİ SEVER.
April 29th, 2014 at 21:09
Sevgi tanrısı kendini bizim dünyamıza indirgeyerek bize kendini bizzat kendisi tanıttı. Bu yüzdendendirki İsa mesih Tanrı’ya giden bir köprüdür.Çünkü hem tanrı hem insandır.böylelikle günah borcumuzu üstlenerek bizi tamamiyle özgür kılabilecekti.Amin…
April 30th, 2014 at 12:57
BİR ŞEYİN HEM KENDİSİ HEM BAŞKA BİR ŞEY OLUŞUNUN (HEM İNSAN-HEM TANRI)VEYA TANRININ ÜÇLÜ BİRLİK ANLAYIŞINDAKİ HEM BİR HEMDE ÜÇ OLUŞUNUN MANTIK DIŞI OLDUĞUNU TARTIŞMAK BİR YANA DURSUN.
ŞİMDİ TANRI İNSANLARA ÇARMIHTA GÜNAH BORÇLARINI ÜSTLENDİĞİNE GÖRE ARTIK KİMSE GÜNAHINDA DOLAYI YARGILANMADAN DOĞRUDAN CENNETE GİRECEK DEMEKTİR. ÖYLE Mİ?
May 1st, 2014 at 09:59
Kesinlikle!! Buna kalbinde bir çocuk gibi inanan kişi doğru sayılacaktır.Çünkü Mesih onun doğruluğunu üstlenmiştir.Ve kişiye bu özgüven duygusu verilir ve oda yaptığı işlerden mutlu olur böylece kutsallaşma oluşur. Âmin…
May 1st, 2014 at 11:21
OOO NE GÜZEL O ZAMAN NEFSİMİZİN HER İSTEDİĞİNİ ÖLÇÜSÜZCE YAPABİLİRİZ. BÖYLEYSE HERKES BU DİNE GİRSİN NE SEVİMLİ BİR TANRI BEDAVADAN CENNET VAR
May 1st, 2014 at 11:55
İncil Müjde demektir yani bu sevinçli haberdir.Ancak İman bizi incil de yazdığı gibi nefsin kontrolünden azad eder ve doğaçlama bir etkiyle ruhta yaşamaya yönlendirir.Amin
May 1st, 2014 at 13:24
İSA ÇARMIHTA BÜTÜN GÜNAHLARIMIZIN YÜKÜNÜ ÜZERİNE ALDIĞINDAN HALT EDERSEN ET SORGU SUHAL YARGILAMA OLMADAN ONA İNANAN İNSANLAR DOĞRUDAN CENNETLİK OLACAK ÖYLE Mİ
May 2nd, 2014 at 20:28
Yukarıda belirttim İlhan bey ,hristiyanlık basittir,imanla başlar ve devam eder tşk ederm…
May 3rd, 2014 at 08:37
DAHA YUKARIDA BU SORUMA CEVAP VERMEDİN. ŞİMDİ HİTLER MESİHE İNANAN BİR İNSANDI.TANRININ SEÇİLMİŞ KUTSAL KULLARI YAHUDİLERE SOY KIRIM YAPAN VEYA AMERİKAYI KURANLAR KOYU HIRİSTİYANDI. YANİ KIZILDERİLİLERİ SOY KIRIMI YAPANLAR, MİLYONLARCA AFRİKALIYI KÖLE YAPIP ÖLÜMÜNE SEBEP OLANLAR. SÖMÜRGECİLİKLE DÜNYAYI İŞGAL EDEN VE I.-II. DÜNYA SAVAŞINI ÇIKARIP MİLYONLARCA İNSANIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLANLAR ŞİMDİ BUNLARA HİÇ CEZA SORGU SUAL YOK MU?
BU SORULARIMA AÇIKÇA CEVAP VERİN. GÖRELİM ÇARMIHTA KURBAN OLMANIN SAÇMA MI DEĞİL Mİ
May 4th, 2014 at 21:44
İlhan bey Teolojik bi konuda tartışırken konuyu gerçekten bu derece saptırmanızdan dolayı anlamak istemeyişinizden olduğunu düşünüyorum..
May 5th, 2014 at 17:03
NEYİ NASIL SAPTIRDIM. MESİH İSA’YA İNANAN KİMSELERE KESİNLİKLE SORGU SUAL YOK KURTULMUŞTUR DEDİNİZ BEN DE DÜNYA ÇAPINDAKİ HIRİSTİYAN AVRUPALILARIN YAPTIRLARI KATLİAMLAR İÇİN TANRI ONLARI HESABA ÇEKMEYECEK Mİ DEDİM BUNUN NERESİ SAPTIRMADIR. TAM DA KONUNUN TEOLOJİSİNE UYGUN CAN ALICI KISMI. İYİLERİN KURTULACAĞI KESİN OLABİLİR BU CANİLERE HİÇBİR SORU SUAL CEZA YOK MU YANİ
May 5th, 2014 at 19:28
O kişilerin Tanrı’nın istediği şekilde iman edip etmediğini kim nasıl bilebilirki onların kalbini yalnızca tanrı bilir İlhan bey..
May 6th, 2014 at 10:58
KONUYU SAPTIRMAYIN BÜTÜN HIRİSTİYANLAR HANGİ MEZHEPTEN OLURSA OLSUN HZ. İSANIN ÇARMIHTA İNSANLARIN GÜNAHINA İÇİN KEFARET OLARAK CANINI VERDİĞİNE İNANIR. BUNU DAHA FAZLA POLEMİK KONUSU YAPMAMANIZ İÇİN ŞÖYLE SORUYORUM.
YUKARIDAKİ SUÇLARI YAPANLAR ÇARMIHTA HZ.İSANIN İNSANLARIN GÜNAHLARINA KEFARET İÇİN CANINI VERDİĞİNE İNANA KİŞİLER OLSA SORGU SUAL VE HER HANGİ BİR CEZA ÇEKMEYECEKLER Mİ?
May 8th, 2014 at 08:39
ÇOK MU ZOR SORDUK HALA CEVAP GELMEDİ.
May 9th, 2014 at 16:42
HALA SORUMA BİR CEVAP YAZAMADIĞINIZA GÖRE VERECEK MANTIKLI BİR CEVABINIZ YOK DEMEKTİR.SANIRIM ÇARMIHTA GÜNAHLARA KEFARET OLMANIN SAÇMALIĞI ANLAŞILMIŞTIR.
May 11th, 2014 at 18:56
İyi günler size bir sorum olucak. Öncelikle Hz. Nuh un bin yıldan eksik 50 yıl (950 yıl) yaşadığını ifade eden 29/Ankebut-14 ayetini okumuşsunuzdur. Bir insan nasıl bu kadar uzun yaşar gibi size klasik bir soru sormucam. Allah isterse tabiki peygamberini 950 yıl mucizevi bir şekilde yaşatabilir. Ama bu kadar uzun yaşama hele o dönemki 40-50 yıl yaşayan insanlar için sıradanlıkla karşılanmaz mucize olarak nitelenir. Yani 950 yıl yaşamak ancak mucizevi bir şekilde olur. Bilim bugün bize eski insanların ortalama 40-50 yıl yaşadığını söylemektedir. Herkesin bu kadar kısa yaşadığı bir dönemde bu kadar uzun yaşamak herkesçe olağanüstü karşılanır ve sadece bu bile herkesin Nuh a iman etmesi için yeterlidir. Ama buna karşılık kuran da okuduğumuza göre pek az kişi Nuh a inanmıştır. Sizce de bu biraz tuhaf değil midir? Üstelik kuran da bırakın Nuh a bu kadar uzun yaşamasından dolayı kavminin iman etmesini Nuh u kendileri gibi sıradan gördükleri için iman etmezler.
(11/Hud-27, 23/Müminun-24, Taberi 10/2-22, Taberi 7/2-36) Üstelik kuran ı kerim de Hz. Nuh un 950 yıl yaşaması sanki Allah ın mucizesi olarak değil de sıradan bir olaymış gibi anlatılır. Sanki herkes o dönemlerde çok uzun yaşıyormuş gibi. Kuran daki nuh kavminin, hz. nuh u sıradan bir beşer gibi gören ayetler(11/Hud-27, 23/Müminun-24), ilk insanların çok uzun yaşadığını söyleyen hadisler(mesela hz. Adem in bin yıl yaşadığını ve 30 metre boyunun olduğunu iddia eden ayet) kuran ında böyle bir görüşte olduğuna dair bir kanı uyandırmıyor mu?
May 11th, 2014 at 18:57
İyi günler size bir sorum olucak.Öncelikle Hz. Nuh un bin yıldan eksik 50 yıl (950 yıl) yaşadığını ifade eden 29/Ankebut-14 ayetini okumuşsunuzdur. Bir insan nasıl bu kadar uzun yaşar gibi size klasik bir soru sormucam. Allah isterse tabiki peygamberini 950 yıl mucizevi bir şekilde yaşatabilir. Ama bu kadar uzun yaşama hele o dönemki 40-50 yıl yaşayan insanlar için sıradanlıkla karşılanmaz mucize olarak nitelenir. Yani 950 yıl yaşamak ancak mucizevi bir şekilde olur. Bilim bugün bize eski insanların ortalama 40-50 yıl yaşadığını söylemektedir. Herkesin bu kadar kısa yaşadığı bir dönemde bu kadar uzun yaşamak herkesçe olağanüstü karşılanır ve sadece bu bile herkesin Nuh a iman etmesi için yeterlidir. Ama buna karşılık kuran da okuduğumuza göre pek az kişi Nuh a inanmıştır. Sizce de bu biraz tuhaf değil midir? Üstelik kuran da bırakın Nuh a bu kadar uzun yaşamasından dolayı kavminin iman etmesini Nuh u kendileri gibi sıradan gördükleri için iman etmezler.
(11/Hud-27, 23/Müminun-24, Taberi 10/2-22, Taberi 7/2-36) Üstelik kuran ı kerim de Hz. Nuh un 950 yıl yaşaması sanki Allah ın mucizesi olarak değil de sıradan bir olaymış gibi anlatılır. Sanki herkes o dönemlerde çok uzun yaşıyormuş gibi. Kuran daki nuh kavminin, hz. nuh u sıradan bir beşer gibi gören ayetler(11/Hud-27, 23/Müminun-24), ilk insanların çok uzun yaşadığını söyleyen hadisler(mesela hz. Adem in bin yıl yaşadığını ve 30 metre boyunun olduğunu iddia eden ayet) kuran ında böyle bir görüşte olduğuna dair bir kanı uyandırmıyor mu?
May 11th, 2014 at 20:09
ÖZELLİKLE Nuh 950 yıl yaşadıysa eğer 4 çocuğu olmuş o 4 çocuğunun da bir o kadar yaşaması lazım gelmez mi ki çünki tufan olduğunda gemiye bindikleri biliniyor veya karısı da bir okadar uzun yaşamış olmalıdır. ya da Nuh 950 yıl yaşadıysa 950 yıllık ömre sadece 4 çocuk mu yapmış 150-200 çocuğu olması gerekmez mi? Hz. Nuh un yaşı bence burada kuran-ı kerim’i mantık kriterine göre açıklama da bence çok önemli bir husustur bunu gözden kaçırmamak lazım
May 12th, 2014 at 11:04
KURANDA HZ. NUHUN 950 YIL YAŞADIĞI BİLDİRİLMİŞTİR. ÇOCUK SAYISI ÖYLE OLUR BÖYLE OLUR BUNLAR TAHMİNİ ŞEYLER. BU KONUDA DETAYLI BİLGİ YOK. TEVRATTA HER PEYGAMBERİN YAŞI HAKKINDA DETAYLI BİLGİ VAR. TABİ ŞU AN ELDE BU YAZILANLARI DOĞRU VEYA YANLIŞ OLDUĞUNU HÜKMÜNÜ DESTEKLEYECEK BİR BİLİMSEL VERİ YOK. ANCAK KURANIN HER İDDİA ETTİĞİ ŞEYLER GELİŞEN BİLİMSEL BULUŞLARLA HEP DOĞRULANMIŞTIR.
BU HABERDE BİR GÜN BELKİ DOĞRULANABİLİR. ŞİMDİLİK DİYECEK BAŞKA BİR ŞEY YOK
May 19th, 2014 at 13:07
O dönemlerde normal bi yaş olduğunu düşünüyorum çünkü Tevrat’ta tufandan sonra yaş ortalaması düşürülüyo ve 120 olarak belirtiliyo soraki nesillere bakarsak yaşların en fazla 100 -200 arası oldunu görüyoruz
September 10th, 2016 at 22:05
Filistin Aramicesine en yakin varyant Kudüs Talmudunun (Talmud Yerushalmi) Aramicesidir. Bu Talmud’da oldugu icin מָרַן, māran, hocamiz yani Ibranicedeki Rabbi hocamiz ustadimiz demektir. Orn. Turkiyede buna benzer anlam iceren Mor Yakup kilisesi var. Rab Yakup mu demek bu? Tabi ki degil. Sirf iyi ogretmenim dedi diye bir kisiyi azarlayan Hz Isa (as) uluhiyeti kabul etmezdi.
September 10th, 2016 at 22:29
Nasrani arkadaslar! Yuhanna’nin Isa boyle dedi diye dedigi herseyi kabul etme durumumuz yoktur. Zira Yuhanna ve Sinoptik Incillerin yazildigi zamanlardaki yazarlarin gunumuzdeki insanlari kaygilandiran tarihsellik gibi bir problemleri yoktu. Inciller duyum otesi algilama eseri olarak Eski Ahitten ve Apokrif Ibrani metinlerinden Aggadik Midraş gelenegine uygun olarak yazilmis dinsel metinlerdir. Yani soyle soyleyeyim: Hani Eski Ahite bakin bu kehanet orada yaziliyordu dediginiz seyler var ya, olay bunun tam tersi. Eski Ahiti onune alan Incil yazari Markos, Matta, Luka ve Yuhanna icinden pasajlari secip yeniden kurgu yaziyor. Hz Isa (as) in hayatini bu kesitlerle tabloya dokuyor. Bu tarihin arastirma metotlarinin disinda kaliyor.