IV.02.HZ.İSA BEKLENEN MESİH MİDİR?
IV.02.HZ. İSA BEKLENEN MESİH MİDİR? Ağustos 9th, 2007Hıristiyan kelimesinin aslı, Mesih kelimesinin Eski Yunanca’da karşılığı olan ‘Hristos’ tan türemiş, Mesihçiler anlamına gelen, yine Eski Yunanca olan Hristianos’tan gelmektedir. Mesih; İbranice’de ‘mashiah’ kutsal bir amaç için yağlanmış, meshedilmiş, kutsanmış ve görevlendirilmiş kişi demektir.6 Tevrat’ta özellikle krallar için kullanılmış kelimedir. Krallar ve önemli göreve gelmiş kişiler, bu göreve atandıklarında yağla meshedilerek kutsanırlar. Mısırdan Hz. Musa önderliğinde Filistin Topraklarına gelen İsrail Oğulları, O’nun ölümünden sonra tam bir birlik oluşturup güçlü bir devlet oluşturamamışlardı. Bölünmüş olarak On iki İsrail kabileleri ancak savaşlarda, Hâkimler denilen dini liderler etrafında birleşebiliyorlardı. Ancak krallığı eline geçiren Yahuda Kabilesinden, Beytlehem’li Hz. Davut (M.Ö.1013-973) zamanında güçlü bir birlik ve devlet oluşturabildiler. Bu dönemde düşmanlarına galip geldiler ve topraklarını genişletip, Kudüs’ü başkent yaptılar. Güneyde Sina Yarımadasından, kuzeyde Fırat Nehrine kadar olan toprakları hükümleri altına aldılar. Hz. Davut’tan sonra oğlu Hz. Süleyman zamanında da, bu muhteşem güçlü dönem sürdü ve başkent yaptıkları Kudüs’te ünlü Süleyman Tapınağını kurdular. Hz. Süleyman’dan sonra birlikleri tekrar bozuldu ve devletleri kuzeyde İsrail, güneyde Yahuda olmak üzere ikiye ayrıldı. Daha sonraları bunlarda Asur ve Babil Krallıklarının hâkimiyetine girerek yerlerinden yurtlarından sürülmüşlerdir. Bir daha da Hz. Davut zamanını hep hayal ettiler ve hep onun gibi bir kurtarıcı beklentisi içinde oldular. Dolayısıyla Tevrat’ta Hz. Davut özel misyonla görevlendirildiği anlatılır;
“1 İsrailliler’in tümü Hevron’da bulunan Davut’a gelip şöyle dediler: “Biz senin etin, kemiğiniz.
2 Geçmişte Saul kralımızken, savaşta İsrail’e komuta eden sendin. Tanrın RAB sana, ‘Halkım İsrail’i sen güdecek, onlara sen önder olacaksın’ diye söz verdi.”
3 İsrail’in bütün ileri gelenleri Hevron’a, Kral Davut’un yanına gelince, Davut RAB’bin önünde orada onlarla bir antlaşma yaptı. Onlar da RAB’bin Samuel aracılığıyla söylediği söz uyarınca, Davut’u İsrail Kralı olarak meshettiler.”(Tevrat-1.Tarihler-11)
Daha sonraki yıllarda bu beklenti hep sürdü;
“2 Ama sen, ey Beytlehem Efrata, Yahuda boyları arasında önemsiz olduğun halde, İsrail’i benim adıma yönetecek olan senden çıkacak. Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.
3 Bu yüzden onu doğuracak olan kadın doğurana dek RAB İsrailliler’i düşmanlarına teslim edecek. Sonra öbür soydaşları İsrailliler’e katılacak.
4 O gelince, halkını RAB’den aldığı güçle Tanrısı RAB’bin görkemli adına yönetecek. Halk güvenlik içinde yaşayacak. Çünkü bütün dünya onun büyüklüğünü kabul edecek.
5 Halkına esenlik getirecek .” (Tevrat-Mika-5)
Hep bu hasretle yaşadılar;
“1 İşay’ın kütüğünden yeni bir filiz çıkacak, Kökünden bir fidan meyve verecek.
2 RAB’bin Ruhu, bilgelik ve anlayış ruhu, Öğüt ve güç ruhu, bilgi ve RAB korkusu ruhu Onun üzerinde olacak.
3 RAB korkusu hoşuna gidecek. Gözüyle gördüğüne göre yargılamayacak, Kulağıyla işittiğine göre karar vermeyecek.
4 Yoksulları adaletle yargılayacak, Yeryüzünde ezilenler için dürüstçe karar verecek. Dünyayı ağzının değneğiyle cezalandıracak, Kötüleri soluğuyla öldürecek.
5 Davranışının temeli adalet ve sadakat olacak.
6 Onun döneminde kurtla kuzu bir arada yaşayacak, Parsla oğlak birlikte yatacak, Buzağı, genç aslan ve besili sığır yanyana duracak, Onları küçük bir çocuk güdecek.
7 İnekle ayı birlikte otlayacak, Yavruları bir arada yatacak. Aslan sığır gibi saman yiyecek.
8 Emzikteki bebek kobra deliği üzerinde oynayacak, Sütten kesilmiş çocuk elini engerek kovuğuna sokacak.
9 Kutsal dağımın hiçbir yerinde Kimse zarar vermeyecek, yok etmeyecek. Çünkü sular denizi nasıl dolduruyorsa, Dünya da RAB’bin bilgisiyle dolacak.”(Tevrat-Yeşaya-11)
Hz. İsa döneminde’de Yahudiler arasında bu beklenti hala devam etmekteydi ve gelecek olan önder Hz. Davut soyundan ve Beytlehem Kenti’nden beklenmekteydi.
“4 Bütün başkâhinleri ve halkın din bilginlerini toplayarak onlara Mesih’in nerede doğacağını sordu.
5 “Yahudiye’nin Beytlehem Kenti’nde” dediler. “Çünkü peygamber aracılığıyla şöyle yazılmıştır:
6 ‘Ey sen, Yahuda’daki Beytlehem, Yahuda önderleri arasında hiç de en önemsizi değilsin! Çünkü halkım İsrail’i güdecek önder Senden çıkacak.”(Matta-2)
Ama Hz. İsa ‘nın Beytlehem’li olma ve Hz. Davut soyundan olma konusunda ciddi bir sorun var ki, bu konuda İncillerde açık itirazların olduğunu görmekteyiz ve beklenen Mesih olduğu hususunda ciddi tartışmalar vardır;
“40 Halktan bazıları bu sözleri işitince, “Gerçekten beklediğimiz peygamber budur” dediler.
41 Bazıları da, “Bu Mesih’tir” diyorlardı. Başkaları ise, “Olamaz! Mesih Celile’den mi gelecek?” dediler.
42 “Kutsal Yazı’da, ‘Mesih, Davut’un soyundan, Davut’un yaşadığı Beytlehem Kenti’nden gelecek’ denmemiş midir?”
43 Böylece İsa’dan dolayı halk arasında ayrılık doğdu.
50-51 İçlerinden biri, daha önce İsa’ya gelen Nikodim, onlara şöyle dedi: “Yasamıza göre, bir adamı dinlemeden, ne yaptığını öğrenmeden onu yargılamak doğru mu?
52 Ona, “Yoksa sen de mi Celile’densin?” diye karşılık verdiler. “Araştır, bak, Celile’den peygamber çıkmaz.“(Yuhanna-7)
“45 Filipus, Natanel’i bularak ona, “Musa’nın Kutsal Yasa’da hakkında yazdığı, peygamberlerin de sözünü ettiği kişiyi, Yusuf oğlu Nasıralı İsa’yı bulduk” dedi.46 Natanel Filipus’a, “Nasıra’dan iyi bir şey çıkabilir mi?” diye sordu. Filipus, “Gel de gör” dedi.”(Yuhanna-1)
Şimdi bütün bu tartışmalar sürerken kimsede demiyor ki, ‘siz Hz. İsa için neden Nasıralı diyorsunuz? O Betlehem’de doğdu. O’nun babası da Beytlehem’li ve Davut soyundan’. Bunu kimse söyleyemediği gibi, bizzat Hz. İsa’nın kendisi ‘niçin bana Davut soyundansın diyorsunuz?’ diye buna karşı çıkmaktadır. Ama ayni İncilerde Hz. İsa’nın beklenen Mesih olduğunu iddia edenlerde var;
“13 İsa, Filipus Sezariyesi bölgesine geldiğinde öğrencilerine şunu sordu: “Halk, İnsanoğlu’nun kim olduğunu söylüyor?”
14 Öğrencileri şu karşılığı verdiler: “Kimi Vaftizci Yahya, kimi İlyas, kimi de Yeremya ya da peygamberlerden biridir diyor.”
15 İsa onlara, “Siz ne dersiniz” dedi, “Sizce ben kimim?”
16 Simun Petrus, “Sen, yaşayan Tanrı’nın Oğlu Mesih’sin” yanıtını verdi”.(Matta-16)
“27 İsa, öğrencileriyle birlikte Filipus Sezariyesi’ne bağlı köylere gitti. Yolda öğrencilerine, “Halk benim kim olduğumu söylüyor?” diye sordu.
28 Öğrencileri O’na şu karşılığı verdiler: “Vaftizci Yahya diyorlar. Ama kimi İlyas, kimi de peygamberlerden biri olduğunu söylüyor.”
29 O da onlara, “Siz ne dersiniz, sizce ben kimim?” diye sordu. Petrus, “Sen Mesih’sin“ yanıtını verdi.“(Markos-8)
“18 Bir gün İsa tek başına dua ediyordu, öğrencileri de yanındaydı. İsa onlara, “Halk benim kim olduğumu söylüyor?” diye sordu.19 Şöyle yanıtladılar: “Vaftizci Yahya diyorlar. Ama kimi İlyas, kimi de eski peygamberlerden biri dirilmiş, diyor.”20 İsa onlara, “Siz ne dersiniz” dedi, “Sizce ben kimim?” Petrus, “Sen Tanrı’nın Mesihi’sin“ yanıtını verdi.21 İsa, onları uyararak bunu hiç kimseye söylememelerini buyurdu.“(Luka-9)
Bu beklentiyi Yuhanna İncilinde, Hz. İsa’nın kendi ağzından onaylatmaktadır;
“25 Kadın İsa’ya, “Mesih denilen meshedilmiş Olan’ın geleceğini biliyorum” dedi, “O gelince bize her şeyi bildirecek.”
26 İsa, “Seninle konuşan ben, O’yum” dedi.”(Yuhanna-4)
İşin içinden çıkabilirsen çık. Hangi iddia doğru? Şimdi bir de bu konuda, Mesih için verilmiş, geldiği zaman yapacağı işleri tanımlayan, Tanrısal bir hüküm var mı ona bakalım. Beklenen Mesih gelince neleri gerçekleştirecektir. İnsanlar onu niçin bekliyor.
“30 Ama melek ona, “Korkma Meryem” dedi, “Sen Tanrı’nın lütfuna eriştin.
31 Bak, gebe kalıp bir oğul doğuracak, adını İsa koyacaksın.
32 O büyük olacak, kendisine ‘Yüceler Yücesi’nin Oğlu’ denecek. Rab Tanrı O’na, atası Davut’un tahtını verecek.
33 O da sonsuza dek Yakup’un soyu üzerinde egemenlik sürecek, egemenliğinin sonu gelmeyecektir.”(Luka-1)
Burada Luka’da Mesih’in yapacağı işleri tanımlayan, Tanrısal bir hüküm olduğunu görmekteyiz. Galiba bu konuda bir karara varmada, bize yol gösterecek en önemli kanıtı bulduk. Eğer Luka’nın yazdığı bu iddia doğru ise, Mesih iddiasıyla geldiğini söyleyen kimsenin, Luka’da Mesih hakkında yazılan işleri gerçekleştirmesini bekleriz. Böylece Mesih iddiasıyla gelen kişinin, beklediğimiz kurtarıcı olduğunu anlayabiliriz. Çünkü birçok kimse Hz. İsa’dan önce ve sonra Mesih olduğunu iddia etmişlerdir. Şimdi bakalım Luka’nın yazdığı bu işler gerçekleşti mi? Hz. İsa, Hz. Davut’un tahtına oturup, Yahudilerin beklenen kralı olabildi mi? Sonsuza dek, Yakup soyu üzerinde, egemen olacak bir konuma gelebildi mi? Tevrat’ta beklenilen büyük kurtuluş gerçekleşti mi? Yoksa Roma istilasına uğrayıp, tapınakları yıkılıp, iki bin yıl sürecek bir sürgün hayatı mı başladı? Sonsuza dek egemenlik mi sürdü yoksa Yahudiler tarafından kabul bile göremeyip, bir yıl gibi çok kısa bir zaman sonunda öldürüldü mü? Bir düşünelim ve bu konuda beklenen Mesih olup olmadığına kendimiz karar verelim. Çünkü bunun başka türlü ispatı olmaz. Hakkında söylenenlerin gerçekleşip gerçekleşmemesi bunun en açık ispatıdır. Çünkü Mesih’in, kim ve nasıl olacağını tanımlayan ifadeler çok net değil. Tarihte birçok önemli lider, taraftarlarınca genelde hep, beklenen kurtarıcı önder olarak algılanmış ve diğer insanlara bunu kanıtlamak için gayret edilmişlerdir. Böyle önderler için ölümünden sonra çoğu kez, gerçekte ölmediği, yaşamına bir şekilde devam ettiği ve insanları izlediği, bir gün yine tekrar yeryüzüne döneceği iddia edile gelmiştir. Hz.İsa’dan beklenilen sonucu alamayan Yahudilerin arasında, daha sonraki tarihlerde, daha birçok kişi kendisinin, beklenen Mesih olduğu iddiasında bulunmuştur. Hz. İsa’dan hemen sonra 44 yılında, Elçilerin İşlerinde (5:36-37) kendisinden bahsedilen Theudas (Tevdas), ondan sonra Celileli Yahuda olmak üzere bu yüzyılda, hep Yahudilerin beklediği Kurtarıcı Mesih peygamber iddiasında olduğunu iddia eden kişilerin sayısı 55-60 arasındadır.7Bunların sonuncusu, Osmanlı imparatorluğu zamanında İzmir’de, 1665 yılında Yahudi toplumu içinde ortaya çıkan Sabatay Sevi’dir. Şimdi o halde bunların arasında hangisi gerçekten beklenen Mesih’tir. Bunu belirlemek gayet kolaydır. Hangisi Tevrat’ta Mesih için belirlenmiş işleri gerçekleştirdiyse odur.
Denebilir ki, bu konuda bir de Kur’an’a bakalım. Kuran’da Hz. İsa için Mesih ifadesi geçmektedir. Buna ne denebilir. Çünkü benzer konularda, eğer başka bir dini kaynak olan Kur’an’da bir şeyler varsa, bunlara da bakarız demiştik. Bunu da görmemiz gerekmez mi? Kuran Mesih konusu üzerinde detaylı durmaz. Kur’an, Hz. İsa’nın, Allah’ın kulu, bir insan peygamber olduğu, Tanrı ve Tanrı oğlu olmadığı üzerinde hassasiyet gösterir. Kuran, Hz. İsa’nın Mesihliği konusunda bir iddiada bulunmaz. Kur’an’da, genelde indiği dönemdeki Arap terminolojisindeki terimlerin kullandığını görmekteyiz. Bu sebeple Hz. İsa için kullanılan bir lakap olarak, ‘Meryem oğlu İsa Mesih’ ifadesi Kuran’da geçer. Ama Kur’an’da Hz. İsa için, diğerleri gibi bir peygamber olduğu vurgulanır;
“75 Meryem oğlu Mesih ancak bir resuldür. Ondan önce de (birçok) resuller gelp geçmiştir. Anası da çok doğru bir kadındır. Her ikisi de yemek yerlerdi.Bak, onlara delilleri nasıl açıklıyoruz, sonra bak nasıl yüz çeviriyorlar.”(Kur’an-Maide-5)
“63 İsa, açık delillerle geldiği zaman demişti ki: Ben size hikmet getirdim ve ayrılığa düştüğünüz şeylerden bir kısmını size açıklamak için geldim. Öyleyse Allah’tan korkun ve bana itaat edin.
64 Çünkü Allah, benim de Rabbim, sizinde Rabbinizdir. O’na ibadet edin. İşte bu doğru yoldur.(Kur’an-Zuhruf-43)
Yani Kur’an’da Hz. İsa’nın Yahudilerin beklediği Davut soyundan kurtarıcı bir kral olduğundan bahsedilmez ve O’nun gelip beklenen Mesih gibi olağanüstü işler yapıp, yaymaya çalıştığı dini adına büyük başarılar sağlayacağı iddiasında bulunulmaz. Ayrıca burada da beklenilen kurtarıcı bir insandır. Tanrının oğlu ve Tanrı değildir.
“4 O gelince, halkını RAB’den aldığı güçle Tanrısı RAB’bin görkemli adına yönetecek. Halk güvenlik içinde yaşayacak. Çünkü bütün dünya onun büyüklüğünü kabul edecek.(Tevrat-Mika-5)
Yine burada beklenen önder, Yahudiler için gelecek ve halkının başına geçip onu esaretten kurtarıp güvenlik içinde yönetecektir. Gerçi Tevrat’ta ki kehanetin doğruluğunda da şüpheliyiz. Çünkü daha beklenen Mesih gelmedi ama, Yahudilerin 2000 yıllık esareti sona erdi ve devletleri kuruldu. Beklenen Mesih hala yok. İnciller de iddia edildiği gibi, Hz. İsa gibi bir yıl içinde çarmıhta ölüp, insanların günahlarına kefaret olacağı, sonrada Roma İmparatorluğu içindeki Yahudi olmayan halklar için, Tanrının oğlu veya Tanrı olan bir kurtarıcıdan bahsettiğini anlayan varsa bizlere de anlatsın. Zorlama yorumlarla bu sonuçları Tevrat’tan çıkaranlar, yine Tevrat’ta beklenen esaretten kurtarıcı, büyük İsrail’i kuracak,Yakup Soyuna hükmedecek ve dünyaya huzur getirecek mesihle ters düştüklerini görmezler mi? İnsan bu durumda hangi Tevrat ifadeleri doğru diye sormaz mı? “
Okunma Sayısı: 4720
Şu an Okuyan Sayısı: 1
Bugün Okuyan Sayısı: 10
Ekim 26th, 2009 at 17:52
Bu kadar iste hersey Acik secik Ortada EVET TANRININ PLANINI GORUN BUTUN INSANLAR ESITTIR VE ALLAH KATINDA TANRI KATINDA INSALAR ARASINDA FARK SADECE ALLAHI DAHA COK SEVMELERI VE KORMALARIYLA OLUR SIMDI BIRSEY YAZAYIM NASIL OLUYORDA TEVRATTA TANRI RAB HAKKINDA COK KISKANC OLDUGU BASKA SEYLERE TAPTIKLARINDA ONLARI CEZALANDIRDIGI IBRAHIMIN ISHAKI COK SEVMESI SONRASI ONU KURBAN ETMEK ISTEMESI GERCI ISMAIL AMA NEYSE ORDA ISHAK DIYOR BU TANRI NEDEN INSANLAR OGLUNU ONUN YERINE KOYUP ONA OGLUNDAN DAHA COK SAYGI GOSTERIP SEVDIGINDE KISMANIYOR MU HIC SIMDIDE TANRININ HUYU DEGISTI
Nisan 9th, 2010 at 02:59
evet mesihtir ve herşeyiyle çünkü üçyüzü aşkın özellik onun yaşamında oluştu. bunun tesadüf ihtimali on üzeri ikiyüz küsürde bir yani bu kadar korkunç bir imkansızlık.ve yukardaki yazıyı yazan akıllı olduğunu zanneden kardeşimiz diyorki “isa beytlahemde doğacak ise neden nasıralı deniyor ve neden kimse bu soruyu sormuyor”demiş. yaniya korkunç cehalettt, yada bazı şeyleri görmek istememe.İşin gerçeği isa beytlahemde bildirildiği gibi doğmuştur.bu gerçek. ancak doğduğu zaman tehlike üzerine mısıra kaçırıldı.tehlike geçtikten sonra ailesi nasıraya yerleşti bu ve böylece orda büyüdü ve adı nasıralı kaldı.iş bu kadar basit.umarım Tanrı gözünüzü açar.
Nisan 28th, 2011 at 04:41
klement madem yahudilerin asirlarca bekledikleri mesih idiyse neden roma zulmünü bitirmedi???? neden isgalci romalilari arz-i mevud dan kovmadi???yahudilerin bekledigi mesih hükümdar olarak gelicek büyük bir melekut kurucak.heryerde baris,selamet,zenginlik ve bolluk olucak.eski ahitte öyle geciyor.hani nerde bunlar? hz. isa bunlarin hangisini gerceklestirdi? romalilari kovdu mu?zenginlik,mutluluk,refah getirdimi?melekut kurdu mu?HAYIR.HIC BIRINI YAPMADI.niye acaba?ortada carmiha gerilmis lanetlenmis biri duruyor.ve sen utanmadan ona mesih diyorsun.merak ediyorum kendi kavmi olan yahudiler neden onu kabul etmiyorlar.oysa hz. isa vaazlarinda töbe edin,melekut yaklasti diyordu sürekli.eger bahsettigi melekut islamiyetin yayilmasi degilse ya ne? 2000 yildir hala gelmedi.nerde kaldi bu melekut?
Mayıs 1st, 2011 at 17:36
mesihin asırlarca beklendiği doğrudur da yahudiler kendilerini, esaret altından kurtaracak kralı dünya hayatı ile ilgili zannettiler ama öyle olmadığı gene yahudilerin kutsal yazılarında var onlar öyle zannettiyse,biz inanmayacak mıyız hatta ENBİYA 105 BUNDAN BAHSEDER çok açıkça hem de çok çok net.
Mayıs 1st, 2011 at 17:47
hocalarım kehanet demeyelim de bildiri desek daha iyi olur.bunları tek tek ateistlere yazdım kızdım çünkü hiçbir zaman tersini ispat edemezler ve çürütemezler,ama inancı olan kimseye bunu yapmam kendi bulsun dikkatlice incelesin hatta bazı kutsal kitap tercümelerinde bu karşılaştırmalar var hiçbir zaman bu kitapların çok eski olduğunu 4 kitapta bunun içine girer,unutmamamız lazım ağaca güvenme yıkılır insana güvenme ölür diye boşuna dememmişler
Mayıs 3rd, 2011 at 13:44
yukarı daki yazılardan anladım ki ateistler demek ki haklılar,bu kadar saçmalık olursa tabii ki inanmazlar bir de deistler var onlar inanırlar ama dinlere inanmazlar onlarda haklı ama komik olan insanların kendi inançlarını kanıtlamak için başka inançların açıklarını kovalamaları.şöyle bir soru herkesi zorlar yaratıcı insandan öğrendiğni tekrar insana empoze eder mi mesela cehennem kelimesi ben hinnom vadisi ibranice ghenna olarak geçmiştir bir çöplüktür kükürt atılır devamlı yanar
putperestler insan kurban eder,yahudiler de gömülmeye layık olmayanları oraya atarlardı devamlı yanan bir yerdir.o halde putperestlerin yaptığını tanrı taklit eder mi.nuh tufanı ,sümer mitolojisi,on emir hammurabi kanunları,adn cennetleri yahudi kabbala tarikatı ve cennete ruah adlı ruh gider 3 ruh vardır.bunun gibi sayısız örnek var o yüzden kimse kendivi kandini kandırmasın ama yok eğer birşeye inanıcaksan gene en sağlam inanç MESİH İNANCIDIR çünkü onunla ilgili eski ahidde çok detaylı bilgiler var saymakla bitmez,burda bu konuda saptırmalar gördüm sanki beklenen kurtarıcının bir başkası olduğunu kanıtlamay çalışanlar var aynı yahudiler gibi,bana sorarsanız mesih aslında hayali bir kişidir bu havarilerin bir başarısıdır,ama yok eğer yaşamışsa o zaman herkes şapkasını önüne koysun ve uzun uzun düşünsün
çünkü kutsal kitapta 1000 tane çelişki de olsa mesihte çelişki yok mesela bir bilmece yaratılış 49.10
burda yakup gelecek bir liderden bahsediyor ama bu lider giysisini şarapta,kaftanını üzümün kızıl kanında yıkıyor.bir insan giydiği şeyi benim bildiğim suyla yıkar
o zaman ne demek istedi hezekiel 28 1-20 işaya 14 12-20 sanki iblisten bahsediyor ,mısırdan çıkış 24 7-8
matta 26 26-28 musa antlaşma kanı diyor kanla antlaşma mı olur saçma ama isa sa aynı şeyi söylüyor.daniel 9 24, işaya 62 11,zekeriya 13 7 ,ne demek istiyor çoban isa değilmiydi koyunlar da havarileri,nu kadar mı yerine oturur,işaya 53 aynu isa açmadı ağzını.şuçları üstüne aldı .mezmurlar 22 15-18,mewzmurlar 22 1 isa nın son sözleri,mezmurlar 110 1,mezmurlar 40 ,mezmurlar 41 9,zekeriya 11-12,mezmurlar 34 19-20, kemikleri kırılmadı,mika 5-2,süleymanın özdeyişleri 8 22 sona kadar.malaki 3-1 yahya dan bahsediyor,işaya 42 1,mezmurlar 22 7-8,mezmurlar 69-21,daniel 7 13,işaya 50 6,işaya 9 1,işaya 60 4,mezmurlar 69 7-8-9,işaya 35-5,
onu bunu bilmem ya isa hayalidir,yada gerçektir ikisinin ortası yoktur.aynı pınardan hem acı hem de tatlı su akmaz demişti o.eğer oysa doğru demiş üstelik yuhanna 10 onun uslıbunu aynısı o ama kurgulanmış biri olabvilir oda bir ihtimal yani havarlerinin birinin uslubudur onu bilmem.
Mayıs 3rd, 2011 at 22:42
MESİH KONUSUNUN GERÇEĞİ TEVRATTA NEDİR. BU KONU HAKKINDA diğer sitedeki http://armagedonsavasi.com/icerik/bosuna-beklemeyin linkini tıklayınız.
Mayıs 5th, 2011 at 03:35
arkadaslar sunu unutmayin ki ortada basarisiz olmus carmiha gerilerek lanetlenmis bir insan var.problem nedir ? problem paulus ve yandaslari olan simdiki hristiyanlarin o carmihta inliye inliye izdirap icinde can veren kisinin tanrinin oglu yani ilah oldugunu iddia etmeleri.sizde hic mi akil mantik yok diye soranlarada eski ahitte konuyla hic alakasi olmuyan yerleri güya delil olarak gösteriyorlar.yani tanri insan olmaliymista yok carmihta igrenc bir sekilde can vermeliymiste yok bizim günahlarimizin kefareti icin ölmemiymiste.bu nasil bir ilah ki kullarini öylesine affedemiyorda böyle cirkin bir kurban istiyor ?bu nasil ilahi bir gazab ki birtürlü sönmüyor anca ilah kaniyla teskin oluyor?bu nasil bir adaletki iki insanin yasak meyveden yemesini biz sonraki insanlara yüklüyor?neden hristiyanlar yüzyillardir aciz,zavalli,rezil,zalim bir tanri oldugu iftirasini hic utanmadan dünyaya yayiyor?ve neden müslümanlar onlara gereken cevabi vermiyor?nasil oluyorda böyle insanlar memleketimizde cirit atiyor?ve nasil oluyorda akil mantik disi,roma putperestliginin ve yunan felsefenin karisimi olan paulusun uydurdugu inanc olan hristiyanliga türkler girme tenezzülünde bulunuyor?
Mayıs 5th, 2011 at 04:37
turan diyor ki “çünkü kutsal kitapta 1000 tane çelişki de olsa mesihte çelişki yok ” kendisinin yeni ahitten anlasilan pek haberi yok.mesih eski ahitte detaylica bildiriliyor.hükümdar olucak,putperestlerle harb edicek,insanlari esaretten kurtaracak…hatta mezmur kitabinda onun hakkinda hz. Davut diyor ki : “Rab efendime buyurduki düsmanlarini senin ayagina sericem”.eger vaad edilen mesih cidden hz. Davudun neslinden gelicek olsaydi hz. Davut onun hakkinda efendim demezdi.iftihar vesilesi olarak oglum veya torunum derdi.ama onun hakkinda efendim diyor.incillerde hz. isa hahamlara soruyor.gelecek mesih kimin neslinden olucak diye.hahamlar söz birligiyle davudun neslinden diye cevap veriyor.hz. isa buyuruyor ki : bu nasil olur oysa hz. Davut onun icin efendim diyor ?demek ki ilerde gelicek olan o büyük mesih hz.Davudun soyundan degil.oysa hz. isanin annesi hz. meryem hz. davudun soyundandi.
isa mesih hakkinda üc yol var yani insanlar üce ayrildi :
1- yahudilerin yolu:
isa, meryem ile roma askeri panteradan olma bir veled-i zinaydi.bir süre misirda kaldigindan sihir bilirdi.israil ogullarina dinsizlik ve sihir ögrettigi icin yahudi mahkemesi (sanhedrin)katline fetva verdi.kendini mesih zannediyordu ama sahtekardi.onun gelmesiyle ve gitmesiyle dünyada hicbirsey degismedi.
2- hristiyanlarin yolu:
o ilahin ogluydu.insan suretine bürünmüs bir ilahti.tanrinin kuzusuydu.bizim icin kendini feda etti.bizim icin carmiha gerildi.tevratta bildirildigi gibi oduna asilarak lanetlendi.sirf bizim icin kendini lanetledi.biz kurtulalim diye.dünyaya gelmesinin tek bir sebebi vardi: bir an önce ölmek,kendini kurban etmek,temiz ve ilahi kanini bol bol akitmak.onun o tertemiz kani biz günahkarlari arindiriyor.baba tanriyla barismamizi sagliyor.simdi tüm hakimiyet ogul isa tanrinin elinde.o sebeble biz herseyi ondan diliyoruz ona dua ediyoruz.ama kiyamette hesaba cekilmeden sonra ogul tanri isa, hakimiyeti tekrar baba tanriya devredicek.olsun o yinede tanrinin oglu.
müslümanlari yolu:
o Allahin ruhu ve kelimesiydi.yani kün(ol)emr-i ilahisiyle yaratilmis bir kuldur.bakire olan hz. meryemin ogludur.israil ogularina gönderilmis büyük bir resul,peygamberdir.tüm enbiya gibi günahsizdir.insanlara rahman ve rahim olan Allahi tanitti,anlatti.tevratin bazi hükümlerini kaldirdi.kendisine incil isminde kitab verildi.yahudiler kendisini kabul etmedi.öldürmek istedi.hile kurdular.ama alemlerin Rabbi onu korudu göge kaldirdi.onun yerine baskasini astilar.ahir zamanda tekrar yeryüzüne inicek.deccalla harb edicek.hz. mehdiyle beraber olucak.haci kiricak(hristiyanligi kaldiricak),domuzu öldürücek(yani domuz etinin haram oldugunu bildiricek),sarap ficilarini deviricek(alkolün haram oldugunu duyurucak).daha sonra evlenicek,cocuk sahibi olucak ve sonra her fani gibi vefat edicek.
bu üc yol var.herkes tercihini yapsin.bu dinlerden hangisi cidden isa mesihe kiymet veriyor,hangisi kadrini bildiriyor?hangisi isa mesihi seviyor?hangisi hz. isanin izinden gidiyor?hristiyanlar tabiki biz diyorlar nede olsa biz ona tapiyoruz.evet tapiyorsunuz ve ayni zamandada lanetliyorsunuz.tevratta oduna asilan her kisi lanetlidir diye yazar.siz zorla isa mesihi carmiha asdiriyorsunuz.biz müslümanlar onu böyle hakir,rezil,menfur bir isten uzak tutuyoruz siz inatla yok o öldü ,o öldü ,ölmesi gerekiyordu diye bagiriyorsunuz.kendi rizasiyla öldü diyorsunuz.o zaman neden son demlerinde getsemane bahcesinde kan ter icinde korkudan saatlerce dua ediyordu? neden duasinda :Allahim eger mümkünde bu kase benden gecsin diyordu? yani mümkünse bu is benden uzak olsun,asilmiyayim.duasini “ama benim degil senin istedigin olsun” sözüyle bitiriyor.bir baba bile ogluna acir ona iskence edilsin,ölsün istemez.evladina kiyamaz.sizin tanri babaniz nasil kendi öz evladina kiyabiliyor? üstelik biricik evladi.üstelik mümkünse kurtuliyim,ölmiyim diye kan ter icinde saatlerce dua eden oglu???pes dogrusu.insanin ici gidiyor.ama sözüm ona merhametli tanri babanizin ici niyeyse gitmiyor.zerre kadar rahmet yok ogluna.hristiyanlar hemen haykiriyor bizim günahlarimizi affedebilmek icin tanri oglunu kurban etti.yani sizin tanriniz hem merhametsiz hemde kudretsiz öyle mi ? kullarini affedecek gücü yok mu? illa masum birini öldürerek mi bizi affedebiliyor???
oysa Allah son kelami olan Kuranda mealen buyuruyor ki :
“ben kullarima zulüm edici degilim”
baska bir ayet-i kerimede mealen :
“benim herseye gücüm yeter,beni kimse aciz birakamaz ne göklerde nede yer yüzünde”.
ve siz hristiyanlar icin buyuruyor ki :
“hala aklinizi kullanmicakmisiniz?” (efela takilun)
Mayıs 5th, 2011 at 22:12
bir jere şunu söyleyeyim davut efendim derken tabii ki isa yı kastetti torunum diyemezdi çünkü gökte ki ruhi bir varlıktı büyük ihtimalle mikail di,ama hristiyanların dediği gibi tanrının vucüt bulması değildi,baba ve ben biriz derken fikir anlamında söylemişti.ama şu gerçek ki o kadar peygamber gelmişken neden sadece o bir bakireden o doğmuştur mucizevi bir şekilde. ALLAH hiçbirşeyi sebebsi yaratmamıştır mutlaka bir sebebi olmalı mucize olsun diye olmuşsa o zaman onun mucize olarak geldiğini nerden anlayabiliriz yazılanlardan anlarız,peki MERYEMİN YANINDANIYDIK DEĞİLDİK ancak inanmak zorundayız neden çünkü kitaplarda yazıyor o zaman sebebi nedir buna cevap yazarsanız sevinirim.bundan sanırım 5 6 yıl önce bir üniversite sorusu tartışma yarattı.TANRI VAR MI.EĞER VARSA NEDEN BU KADAR ÇOK KÖTÜLÜK VAR.NEDEN MÜDAHALE ETMİYOR YOKSA GÜCÜ MÜ YOK,YOKSA GÜCÜ VARDA BİLEREK Mİ MÜDAHALE ETMİYOR O ZAMAN KÖTÜ NİYETLİ Mİ diye. ben hiçbirşekilde buna cvp veremezdim hiç kimse de çıkıp buna cvp yapıştıramadı sadece kınadılar o kadar ama şimdi bunun cevabını biliyorum daha doğrusu kendim araştırarak buldum.sebebsiz hiçbirşey yok ama şifreli şekilde verilmiş bunlar ama alçakgönüllü olmak ve boyun eğmek çok önemli o zaman cevaplarını aradığınız sorular yerini buluyor.mesela bir örnek iki kardeş arkadaşım var ikisi de teolog kadar bilgililer, ama biri ateist, öbürü inançlı bu nasıl olur dersen biri alçakgönüllü ve sevecen öbürü kibirli o zaman RABBİMİZ KİBİRLİ OLANI kalbini nasırlaştırıyor ne yaparsa yapsın gerçeğe uzak tutuyor.
bir şey daha, ben hristiyan değilim ama aradığım merak ettiğim konular var önyargılı olmak ta istemiyorum sadece inceliyorum.çünkü islam amentüsü bu kitaplara inanmayı emreder.eğer bir değiştirilme olmışsa o zaman bunu tövbe tövbe ALLAH bilmiyormuydu da biz biliyoruz gerçi kelime tahrifleri geçiyor ama yahudilere ve hristiyanlara yorumlama anlamında, yoksa kitapların adının geçtiği hiçbir ayet yok.ama eğer olmuşsa o zaman kökünden değişmiş olması gerekir ki o zaman ALLAH hükmünü tamamen kaldırırdı çünkü bir kelimeye inanmamanın bedeli cehemnemken, böyle bir sahtekarlığa asla gözyummazdı.birşey daha söyleyeyim untma ki petrusta aynı şeyi düşünmüştü isa onu azarlamış ve insan gibi düşünüyorsun demişti son duasında o şekilde ruhi çalkantılar yaşaması doğaldır çünkü hakaret görecekti.şimdi bu konuyu hemen hemen çözdüm ama uzun uzun anlatmam lazım ama şunu söyleyeyim RABBİN adaleti ile merhametinin bir terazisi var biri birinden ağır gelmemeli eşit olmalı bütün sır burada, ben bu konuyla 3 4 aydır merak edip ilgilendim daha çok biribiriyle bağlantılı ayetlerin dökümü vardı kitapta ordan çözdüm yoksa direk okusam bin sene geçse bir halt anlayamazdım saçmalık der okumayı bırakırdım.ha unutmadan söyleyeyim ben islamiyet ile MESİH inancı arasında kaldım ne bu tarafa ne o tarafa gidebiliyorum çünkü bir tarafı kabul etsem öbür tarafı reddetmiş gibi hissediyorum bunu göze alamıyorum kolay değil keşke köyde yaşayıp hiçbirşey bilmeseymişim sorumluluğum olmazdı neye inanıyorsan ne görmüşsen öyle giderdi iyi akşamlar
Mayıs 5th, 2011 at 23:26
TURAN BEY “TANRI VAR MI.EĞER VARSA NEDEN BU KADAR ÇOK KÖTÜLÜK VAR.NEDEN MÜDAHALE ETMİYOR YOKSA GÜCÜ MÜ YOK,YOKSA GÜCÜ VARDA BİLEREK Mİ MÜDAHALE ETMİYOR O ZAMAN KÖTÜ NİYETLİ Mİ ” SORUSUNUN CEVABI “keşke köyde yaşayıp hiçbirşey bilmeseymişim sorumluluğum olmazdı neye inanıyorsan ne görmüşsen öyle giderdi” BU AÇIKLAMANDA GİZLİ. HAYAT İNSAN İÇİN VARDIR. PEKİ İNSAN NE İÇİN VARDIR? İNSAN NEDEN SORUMLUDUR. KONU BURAYA SIĞMAYACAĞI İÇİN BEN YİNE ” http://www.hzisahristiyanmiydi.com/onu-anlayabilmek ” YAZISINI OKUMANI TAVSİYE EDECEĞİM.ALLAH KİM İYİ KİM KÖTÜ DAVRANIŞI SEÇECEK BU GÖRMEK İÇİN HAYATI VAR ETTİ. EĞER HER KÖTÜLÜĞE ANINDA MÜDAHALE ETSEYDİ. BU NASIL ORTAYA ÇIKARDI. BİR DE DÜNYA HAYATI ASIL HAYAT DEĞİL. BURADA ZULME UĞRAYAN ASIL HAYATTA MÜKAFATINI GÖRECEKTİR.
KURANDA ALLAHIN DİĞER DİNLERE VE KİTAPLARINA BAKIŞI İÇİNDE ” http://www.hzisahristiyanmiydi.com/category/allah-yahudilik-hristiyanlik-ile-tevrat-incil-hakkindaki-hukmu ” YAZISINI OKUMANI TAVSİYE EDECEĞİM.
Mayıs 6th, 2011 at 03:17
hz. davut hz. isayi kast ederken sen yanindamiydin? sordun mu kendisine kimi kastediyorsun bu yazinla diye ???niye öyle emin konusuyorsunki?iftihar vesilesi olarak,kendi neslinden olucagi icin elbette oglum,torunum diyecek ya ne desindi?ama o efendim demekle gelecek olan zatin kendisinden daha üstün oldugunu beyan ediyor.
yazilarinda sürekli ben buldum,ben anladim diyorsun. sen dini mevzular hakkinda cok fazla kafa yoruyorsun,cok fazla fikir gelistiriyorsun.insan sayisi kadar akil var.herkes senin gibi yapsa binlerce din cikar ortaya.
hz. isa bakireden dogdu evet dogru.ama hz. adem hic dogmadi.ne anasi nede babasi vardi.yani bu eger bir üstünlükse hz. adem elbet hz. isadan bin kat daha üstündür.hz. isa 9 ay ana rahminde kaldi.sonra dünyaya geldi.kundaga konuldu.süt emdi…hz. ademde bunlarin hic biri olmadi.ona ruh verildigine 30 yaslarinda genc bir adam idi.kücüklük gecirmedi.
her peygamberin mucizeleri var.kasten hz. isayi iclerinden ayirip onun mucizelerine hususi mana yükleme art niyettir.ve senin bal gibi hristiyan oldugunu gösterir.
hz. isa ölüyü diriltiyse hz. musa ölü bir tahta parcasini canli yilana cevirdi.yinede yahudiler ona tapmiyorlar.incilde Allahin hz. isaya “sen ilahsin” diye bir hitabi yok.oysa tevratta Allah hz. musaya “seni firavun icin ilah yaptim” buyuruyor.böyle bir hitab hz. musaya yapilmisken yinede tarih boyunca hic bir yahudi hz. musa tanri veya tanrinin ogludur demedi.ona tapmadilar.
yeni ahitte sürekli münafik paulusun mektuplarini okuyacagina birazda yakubun mektubunu oku.yakub hz. isanin kardesi ve kudüs cemaatinin basiydi.oku onun mektubunu.5 baplik mektubunun hic bir yerinde hz. isa ilahdir veya ilahin ogludur demiyor.hic bir yerinde hz. isa bizim icin kendini feda etti,kutsal kanini akitti diye yazmiyor.tuhaf degil mi.oysa bu konular bugünkü hristiyanligin belkemigi.hz.isayi bizzat görmüs hatta onunla ayni evde büyümüs,kudüste inananlarin sözcüsü olan yakub mektubunda bir kez olsun carmihtan,günahlara kefaret olarak kanin akitilmasindan bahsetmez,peki neyden bahsediyor? sadece ibadetten.ibadet yapmanin,Allaha kulluk etmenin ehemmiyetinden bahs ediyor.sen hz. isanin kardesi yakubtan daha mi iyi bilicen?
üniversitedeki soruya gelince..hayret, Kuran okuyan tek bir Allahin kulu yokmuydu orda? diyemedi mi : sen kim oluyorsunda alemlerin Rabbinden hesap soruyorsun.Kuran-i kerimde mealen buyuruldu ki: “O(Cenab-i Hakk) layüseldir”.
yani kullari ona hesab soramaz.ama O kullarindan hesab sorar.elbet herseyin bir hikmeti var.herkes dünyada yaptiklarinin karsiligini ahirette görücek.sabreden müminler ebedi cennetle mükafatlandirilicaklar.ebedi hayat olan ahiret yaninda bu gecici fani dünya hayati ne ki?zalim olanlar,milletin kanina girenler,insanlari saptiranlar da ebedi cehenneme atilicaklar.
islam amentüsü kitablara imani emreder.evet dogru.azcik islam alimlerinin kitablarini okusaydin görürdünkü amentüdeki kitablar yani bozulmamis hak kitablar demek.bugün ne tevratin,ne zeburun,nede incilin gercegi var.bunu Allah Kuranda bildiriyor.ve avrupali teologlar bunu isbat etmislerdir.yani avrupali teologlar Allahin sözünü tasdik ediyorlar.bu husus hakkinda onca kitab yazildi.hatta bu sitedede cok aciklama var.ama niyeyse senin gözün görmüyor!
islamiyet ile mesih inanci arasinda kaldim diyorsun.demek islamiyeti hic anliyamamissin.islam huzur getiren,kurtaran teslimiyet demek.tüm peygamberler müslümandi.elbet hz. isada müslümandi.müslüman olmakla ne hz. isayi nede anasi olan bakire hz. meryemi ret etmis oluyorsun.sadece münafik olan paulusun uydurdugu felsefeyi yani bugünki bozuk hristiyanligi ret etmen gerekiyor.
bozuk oldugu tahrif edildigi delillerle önündeki sitede isbat edilmis kitabi okuyacagina bir kerecikte olsun hak kelam,degismemis vahiy olan Kuran-i kerimi okusana!!!
eger halen bunalim icindeysen halis kalple Allaha dua et.Yarabbi bana hak dini,razi oldugun yolu göster de.cünkü O kitabinda hakikati arayanlara dogru yolu nasib edecegini vaat ediyor.elbet O vaadinden dönmez.
Mayıs 6th, 2011 at 17:54
yukarıda yazdıklarım benim aklım değil şimdi düşünün bir eti buzluğa koyduğunuz zaman buzlukta kaskatı olur sonra onu çıkarırsınız yumuşar,işte iman denen şey tam da budur,kalp yumuşatır eğer yumuşatmıyorsa o zaman dualarınıza cvp verilmiyor demektir çünkü kalp yumuşaklığı,sinirlerinizi de alır götürür ve sabrı da kuvvetlendirir.evrende bir tasarım var ve insanda bu tasarımın içinde dir.benim kuran -ı kerim i okumadığımı zannediyorsanız yanılıyorsunuz.
istediğnizi sorabilirsiniz ama hadisler konusunda fazla bilgim yok sadece hocaların öğrettikleri kadar biliyorum.
hz.isa nın durumu ademin durumu gibidir bu kuran-ı kerimde yazar.bir mahkeme düşünün adamın 1000 lira borcu var ama ödeyemiyor,ama hakim adama acıyor 1000 lirayı cebinden ödeyip adamı hapisten kurtarıyor.adam da hakime minnet duymalı ve borcunu yavaş yavaş da olsa ödemeli ama yapmazsa tekrar hapsi boylar adam bunu haketmiştir.bu benzetme çok şey anlatır.kutsal kitap ne olursa olsun bir balans ayarına sahip çünkü vicdanen bunu inkar edemem ve bunun hesabını da veremem .şimdi şunu söyleyeyim hristiyanların tariht ki suçları aşırı derece çoktur,insanları yakmaları,misyonerleri kullanarak zavallı yerlileri köleleleştirmeleri,işledikleri kıyımlar katliamlar,zayıf ülkeleri sömürge haline getirmeleri,kilsenin vahşice uygulamaları.kadının insan mı değil mi diye sorguladıkları,birçok pagan geleneklerini benimsediklerini biliyoruz bunu daha da artırabiliriz.ama incil de yazanlar bu yapılanlarla ilgili bir parallelik gösteriyor mu .isa nın ben barış getirmeye değil kılıç getirmeye geldim derken ne demek istediğini anlayamayanlar bunu gerçek zannediyor ama o imanın zorluklarını anlatmak için söyledi.mesela bana zulmettiler size de edceklerdir demesi bununla paraleldir.benim adımdan dolayı gerçek takipçilerimden dünya nefret edecek derken onun ne demek istediği açıktır onun bütün sözleri tam yerine oturur saymakla bitmez bu geröekle yüzyüze gelicez bundan hiçbirşekilde kaçışımız yoktur.insanlar ne söylerse söylesin RABBİN gerçeği tektir
yani şunu demek istiyorum pavlusun felsefesi gerçeği anlatmasa bile isa nın yargılanarak öldürüldüğünü ve 3 gün sonra dirildiğine inanıyorum çünkü eski ahidde bunun çok kanıtı var davutun ilahileri de değişmedi herhalde.
mesela bir örnek
yakup ibrahim peygamberin torunu idi
ölmeden önce oğullarını toplayıp onlara gelecek ile bilgi verdi çoğunu anlamadım ama bir kısmını anladım.
TEKVİN 49.10 MESELA B
mesela burda krallık asası derken peygamberlik asaından bahsediyor.çol dikkatli oku bir insan giysisini şarapta veya üzüm suyunda yıkar mı harfi anlam var ne demek istediğini çözebilirsin yeter ki iste
Mayıs 7th, 2011 at 05:53
onca yazi yazdim.sitede onca yazilar var.hristiyanligin bozuk oldugunu sagir sultan bile duydu.bir tek siz hala kabullenemiyorsunuz.ne kadar kati bir kalbiniz var.basiretiniz kapali.hakikatin icinize nüfuz etmesine müsaade etmiyorsunuz.sanki kulaklarinizda agirlik var hakki isitemiyorsunuz.sanki gözlerinize perde cekilmis hakikati göremiyorsunuz.
Kurani okumussunuz ama iman etmiyorsunuz.Kuran da hz isanin öldürülmedigi,asilmadigi müjdesi veriliyor.siz inatla o asildi diyorsunuz.anlamiyorum ki sizi.bundan daha büyük müjde olur mu.masum olan o büyük peygamber rezil,alcak,igrenc carmiha gerilmedi.Alemlerin Rabbi onu o menfur iztiraptan korudu.cünkü Allahü tela merhametlilerin en merhametlisidir.carmiha gerilen ister münafik havari yahuda olsun ister baska biri olsun mühim degil.isa aleyhisselam olmadigi kesin.cünkü Yaradan bunu son kelaminda bildiriyor.
diyorsun ki:”onun(hz. isanin) ne demek istediği açıktır onun bütün sözleri tam yerine oturur”. simdiki dört incildeki sözlerin onun sözleri oldugunu nerden biliyorsun?bu itimadin nerden geliyor?daha o incilleri kimlerin yazdigi bile belli degil.matta,markus,lukas,yuhanna bunlar kilisenin sonradan verdigi isimler.incillerin basinda ad falan yazmaz.yani ortada müellifi mechül 4 incil var.dahada cok varda,ama kilise sadece dördünü kabul ediyor.markusun son kismi eski yazmalarda yok,200lü yillarda ilave edilmis.yuhanna incilinede iki hikaye(zina eden kadina günahsiz olan ilk tasi atsin)sonradan ilave edilmistir.bu kitablara nasil itimad edebilirki insan?en eski incil markusunki.markus bizzat hz. isayi görmüs degil.matta ve luka birebir markustan kopya ediyorlar.ne tuhaf.güya matta havari.ama markustan kopya ediyor.bizzat görmüs olan biri yani tanik neden kitab yazarken,olaylari görmemis olan birisinin kitabindan alinti yapar ki???
eski ahite gelince.hepsi babil esaretinden dönüsten sonra yazildi.ezra isimli haham farkli rivayetleri biraraya topladi.koskoca tevratta bir kez olsun,ahiret,kiyamet,cennet,cehennem,mizan,sirat,mahser kelimeleri gecmez.ama fuzuli,cirkin,müstehcen hikayeler gecer.bilhassa soyagaclari gecer.Allah askina soyagacinin kutsal kitapta isi ne?bana ne kim kimi kimden dogurdu?bu bilgi mi beni ahirette kurtaracak? neden tevratta meleklerin yaratilisi anlatilmaz??neden mühim,hayati meseleler tevratta yer almaz?nasil yer alsin ki,tevrati insanlar hazirladi,yazdi,toparladi.vahiy degil.hz. musa ile hic bir ilgisi yok.
daha ilk ayeti bile sakat.ibranice orijinali aynen söyle :beresit bara ELOHIM et smayim ve et eres.yani harfiyen tercümesi söyle oluyor: baslangicta TANRILAR gögü ve yeri yaratti.elohim eloah kelimesinin cogul kipi ve tanrilar demek.
sodom kavmi icin tanri diyorki:gelin yeryüzüne inelim bu kavmin ne yaptigini görelim.böyle yaziyor tevratta.yani tanri yeryüzüne inmeliki görebilsin kavim ne yapiyor.hz. lutun kendi iki öz kiziyle sarhos halde zina etmesi,hz nuhun sarhos olup ciplak cadirda yatmasi.oglunun üstünü örtmesi.bunun üzerine hz. nuhun uyanmasi ve ogluna ve oglunun tüm soyuna sopuna lanet etmesi akil mantin disi uyduruk hikayelerdir.peygamberlere iftiradir.tanrinin ogullari güya yer yüzüne inmiste insan kizlariyla iliskiye girmiste nefilim isimli dev yaratiklar dogmusta.tevratta bunun gibi efsane,sacma hikayeler yer alir.
hz. yakubun kizina tecavüz edilir.hz. yakubun en büyük oglu ruben kendi üvey anasiyla yatar.hz. yakubun öbür oglu yahuda kendi geliniyle zina eder.hep böyle pis,cirkin,igrenc hikayeler var tevratta.daha hala bu kitaba vahiy diyen varsa cidden aklini tamamen örtmüs demektir.
sana tavsiyem peygamberlerin hikayelerini birde Kurandan oku.orda böyle cirkin,peygamberleri alcaltan hikayeler bulamicaksin.
neyse uzatmaya gerek yok.saatlerce hatta aylarca yazsamda nafile.sen aklinla degil hislerinle hareket ediyorsun.takmissin kafana hz. isa öldü,3 gün sonra dirildi diye.artik kimden duyduysan bu masali.yok böyle birsey.türksen anandan babandan duymus olamazsin.yok ermeniysen o zaman baska tabi.
sana tekrar Allahtan hidayet diliyorum.cidden dua et.korkma Allaha sigin,ondan yardim iste.bana hak ylu göster de.elbet gösterir sana dogru yolu.sen yeterki iste.
Mayıs 7th, 2011 at 12:43
sevgili faraklit kardeşim ,isa çarmıha gerildi mi diye bir bölüm var bu sitede orda bir arkadaş ateistlere karşı yazdığı yazıyı buraya aktarmış 74. yazı orayı okuman lazım yani resmen ALLAHIN varlığını kanıtlamak için yazmış
orda yazılanlar gerçekten eski ahidde var.hatta fazlası var.bana gelince ben ermeni değilim türküm.eski ahidde yazılan iğrenç olaylar kabullenmem benimde mümkün değil ama sanki insanın kusurlu olduğunu anlatmak için yazılmış gibi.yani peygamber dahi olsa insan kusurludur.hatta günah işlemeyen bir kişi bile yok diye ayetler var yani çok derin çok boyutlu düşünmek gerekir,şimdi sana 2004 yılında yaşadığım bir olayı anlatayım şu anda cuma namazlarıona gidiyorum ve ramazanda oruç tutuyorum en azından o zamanda öyle idi.babamda hastalanmıştı nefes alamıyordu ama hastaneye gitmeyi reddediyordu en sonunda götürdük hem KOAH hem de AKCİĞER KANSERİ çıktı neyse yatırdık ama beynine oksijen gitmiyordu bu yüzden bilinci yoktu ve saldırganlaşıyordu hatta intihar eden birini getirdiler yoğun bakımda adam kendine gelince babamla aynı odada kalmak istemedi korktu başka odaya aldılar o derece yani.neyse fazla uzatmıyım en fazla 2 ay yaşar dediler eve getirdik bir de oksijen makinesi aldık sigortadan ama kendinden geçmeler dışarı fırlamalar beni zehirliyorlar diye hatta evde misafir vardı kaçtılar.bütün bunlara en büyük sebep bünyesi çok güçlü can veremiyor çünkü gençliği sporla geçti o yüzden dayanıyor doktorların söylemesine göre.annem şaşırmış zaten sinir sistemi darmadağın,kardeşim desn işe gidiyor ama aklı evde oda kron hastası, hastalığı kronik ileriki aşama kanser tehlikesi tabii herşey insanlar için dualar evde eksik olmuyor komşular da ediyorlar hatta kurşun döktürenler var.neyse birgün kapımız çalındı babam gece uyumamış gündüz uykuda,neyse kapıyı açtık iyi giyimli 3 kişi bir bayan 2 erkek protestan olduklarını söylediler ben içeri alamam dedim çünkü tanımadığımız insanlar artı evin durum belli,onlara evde hasta olduğunu söyledim bu sefer daha çok ısrar ettiler en azından dua edelim dediler ben de istemeyerk kabul ettim.neyse yarım saat oturdular hem kardeşim hemde babam için dua ettiler gittiler.bir daha da gelmediler.ama ondan sonra babam 4 ytıl yaşadı,aklı yerine geldi gene hastaydı ama o durumlar bir daha hiç olmadı. kardeşim ise şimdi iyi nasıl mı film aldığımız bir cd ci var tesadüfen ona dedi ki yüzüne bakıp sen kron hastasımısın oda evet nerden bildin,bende aynı hastalığı yaşadım bitkisel bir kür söyledi ona ve hastalığı geçti bir de evlendi çocuğu oldu.
şimdi bütün bunları o zamanlar protestanların ettiği dua ile ilgisi olabileceğini hiç düşünmedim.ama 3 4 ay önce
onların dergisini okuyordum merak ettim orda işaya 53 ten bahsediyordu orda çaktım köfteyi, ondan sonra araştırdım
şimdi şunu biliyorum ALLAH katında iman yürekten gelir
kurallar dizini değildir eğer öyle olsaydı en doğru imanlılar o zamana göre FERİSİLİLER olurdu,şimdi de öyle zannetmek gafleti içinde insanlar
eğer gerçekten insanlar ruhi gıdayı tam alsalar dünya daki
ırkçılık ortadan kalkar herkes kardeş olur ama bunun olmayacağı önceden söylendi zaten
Mayıs 7th, 2011 at 16:28
TURAN BEY ŞİFA ALLAHTANDIR. PROTESTANLARLA BERABER SEN, BABAN VEYA AİLEDEN BİRİNİN SAMİMİ DUASININ MI YOKSA ONLARIN DUASINI MI KABUL OLDUĞUNU BİLEMEYİZ. ŞİFA AYRI BİR OLAY. AYRICA BİR AREİSTTENDE ŞİFA GELEBİLİR. BİZ BU SİTEDE YAZDIKLARIMIZI KAFADAN UYDURMUYORUZ. İNCİL VE TEVRATTA VE BU KONUDA UZMAN OLAN BİZZAT HIRİSTİYAN DİN ADAMLARININ TESBİTLERİNE YER VERİYORUZ.
DİYORUZ Kİ ŞU ANDAKİ İNCİLERDE HZ. İSA VE İLK HAVARİLERİNİN DOĞRU ÖĞRETİLERİ PUTPEREST ÖĞRETİLERLE KARIŞTIRILARAK TAHRİF EDİLMİŞ. BU GERÇEKLERİN BAZILARINI PROTESTANLARDA KABUL ETMİŞ DURUMDALAR.
İLK HAVARİ AMENTÜSÜNÜ YAZDIK. TEKRAR OKUYUN. HZ. İSANIN TANRILIĞI YOK. ÜÇLÜ TANRI ANLAYIŞI YOK. HEM TEVRATTA HEM MARKOS İNCİLİNDE BELİRTİLEN EN TEMEL ÖĞRETİ BOZULMUŞ. DİĞER BİRÇOK TANRI ÖĞRETİSİ YOK EDİLMİŞ DURUMDA.BUNLARI GERÇEĞİ ARAYAN İÇİN GÖRMEK ÇOK KOLAY.