III.06.TEVRAT-İNCİL ÇELİŞKİLERİ:HZ.ZEKERİYANIN BABASI KİM?
III.06.HZ.ZEKERİYANIN BABASI KİM? Ağustos 9th, 2007Matta bölüm 23’te, Hz. İsa’nın halka verdiği uzun bir vaazı vardır ve bu vaazın sonunda da Hz. Zekeriya ve babasından söz eder;
“34 İşte bunun için size peygamberler, bilge kişiler ve din bilginleri gönderiyorum. Bunlardan kimini öldürecek, çarmıha gereceksiniz. Kimini havralarınızda kamçılayacak, kentten kente kovalayacaksınız.
35 Böylelikle, doğru kişi olan Habil’in kanından, tapınakla sunak arasında öldürdüğünüz Berekya oğlu Zekeriya’nın kanına kadar, yeryüzünde akıtılan her doğru kişinin kanından sorumlu tutulacaksınız.
36 Size doğrusunu söyleyeyim, bunların hepsinden bu kuşak sorumlu tutulacaktır.”(Matta-23)
Yine bu konuda İncilde verilen dipnottaki Tevrat ayetine bakıyoruz ve ne görüyoruz;
“20 O zaman Tanrı’nın Ruhu Kâhin Yehoyada oğlu Zekeriya’nın üzerine indi. Zekeriya, halkın önünde durup seslendi: “Tanrı şöyle diyor: ‘Niçin buyruklarıma karşı geliyorsunuz? İşleriniz iyi gitmeyecek. Çünkü siz beni bıraktınız, ben de sizi bıraktım.’
“ 21 Bunun üzerine Zekeriya’ya düzen kurdular. Kralın buyruğuyla RAB’bin Tapınağı’nın avlusunda taşa tutup onu öldürdüler.
22 Kral Yoaş Zekeriya’nın babası Yehoyada’nın kendisine yaptığı iyiliği unutup oğlunu öldürdü. Zekeriya ölürken, “RAB bu yaptığınızı görüp hesabını sorsun” dedi.”(Tevrat-2.Tarihler-24)
Gerçekte Tevrat’ta Hz. Zekeriya’nın babasının adı Berekya değil Yehoyada olduğu yazılıdır. Şimdi bu sözü Hz. İsa söyledi diyenlerden ve Tanrı’nın ilhamıyla, Kutsal Ruhun denetimiyle yazıldı diyenlerden bir açıklama beklemekteyiz. Tanrı’ya eş tutulan Hz. İsa’ya bu hatayı yaptıran kim?
Okunma Sayısı: 2675
Şu an Okuyan Sayısı: 1
Bugün Okuyan Sayısı: 2
Ocak 30th, 2008 at 00:43
Bence burda dönemsel olarak bir hata yapmaktasınız.Çünkü Zekeriya Kitabına baktığınızda Zekeriya peygamberin babasının zaten Berekya olduğunu görebilceksiniz.
Zekeriya 1:7
Saygılarımla
Ocak 30th, 2008 at 02:34
Uyarınız için teşekkürler.Tevrat’taki son bölüm olan Zekeriya kitabında verdiğiniz 1:7′de isim için haklısınız.Ama Matta-23:35′te verilen olaydaki Zekerya, bu Zekerya değil.Nerden anlıyoruz. Gayet basit Matta’da Hz. İsa, bunun “Tapınakla sunak arasında öldürülen” Zekerya olduğunu açıkça belirtiyor.Burada zaten hangisi olduğu konusunda hiç bir tereddüte gerek yoktur. Tereddütü olanlar Matta İncili’nde bu konudaki dip notta bakıp 2.Tarihler-24:20-21′deki olaya refere edilmiş olduğunu görebilirler.Zaten yukarıdaki yazımızda bunu belirtmiştik.Buraya baktığımızda da olayın devamında Zekerya’nın babası olarak, Yehoyada ismi yazılıdır.Tabi sizin yazdığınız bölümde başka bir Zekerya var ve onun babasının ismi Berekya’dır.Bu hata İncil yazarlarını “Tanrı esinleme yapıp, Kutsal Ruh’ta kontrolden gecirmektedir” iddialarını boşa çıkarmaktadır.RABBİM BİZLERE KENDİ GERÇEĞİNİ TANIMAMIZA YARDIMCI OLSUN.
Ocak 18th, 2010 at 16:10
Çok basit hatalar var gerçekten. Hz.Zekiriyanın babası kimdir?
Berekya mı yoksa Yehoyada mı?
Şubat 19th, 2010 at 23:56
ZEKERYA AS NİN BABASININ ADI İLE İLGİLİ SORUYU TEVRAT I İLK OLARAK YAZILI BİR KİTAPTA TOPLAYAN MERHUM EZRA YA SORMAK GEREKİRDİ. YAZIKKİ EZRA SAĞ DEĞİL.VE SORULABİLECEK HİÇ KİMSE DE YOK.
Şubat 21st, 2010 at 17:13
Sonuç olarak Hz.Zekiriyanın babası konusunda sözde Tevratlar ve sözde inciller çelşmektedir bilgi konsunda.
Buna sebep bu ikisinden biridir o zaman;
1) Tanrı ilkinde veya ikincisinde babasının adını yanlış aktarmış veya aktarılmasına sebep olmuş.(ki bu ihtimal sizinde takdir edeceğiniz gibi olamaz)
2) Bu kitapların yazarları vahiy falan almadı, kendi kafalarına çıkarlarına göre yazdı çizdi,bundan dolayı hem kendi içlerinde hem birbirleri ile çelişmektedir.(ki bu da tek kabil edilir bir seçenek)
Nisan 9th, 2011 at 15:12
“20 O zaman Tanrı’nın Ruhu Kâhin Yehoyada oğlu Zekeriya’nın üzerine indi. Zekeriya, halkın önünde durup seslendi: “Tanrı şöyle diyor: ‘Niçin buyruklarıma karşı geliyorsunuz? İşleriniz iyi gitmeyecek. Çünkü siz beni bıraktınız, ben de sizi bıraktım.’“
BURADA TANRI NIN RUHU DİYOR BU TANRININ RUHU HRİSTİYANLARIN BAHSETTİĞİ KUTSAL RUH OLAMAZ MI YANİ ONLARIN DEDİKLERİNİ İSPAT ETMEZ Mİ
Nisan 9th, 2011 at 20:35
SELİM BEY
TEVRATTA “TANRININ RUHU” İFADESİNİN GEÇTİĞİ YERLERİ DİKKATLE İNCELERSEK ÇOK AÇIK BİR ŞEKİLDE TANRININ GÜÇÜ KUVVETİ VE İLHAMI MANASINA GELEN MECAZ-BENZETME OLDUĞUNU GÖRÜRÜZ. YUKARIDA DA AYNİ DURUM VAR. DAHA GENİŞ BİLGİ İÇİN BU SİTEDEKİ “VI.02.KİLİSENİN TESLİS ANLAYIŞI ve ÜÇLÜ BİRLİK” BÖLÜMÜNDE DAHA GENİŞ BİLGİ VERDİK.
Nisan 10th, 2011 at 21:09
İSA İÇİN DE DAVUTOĞLU İBRAHİMOĞLU DENMİŞTİR.VE BUNUN GİBİ BİRÇOK ÖRNEK VAR.YANİ ‘OĞLU’KELİMESİ HERZAMAN BİYOLOJİK BABASI ANLAMINA GELMİYOR.SOYUNDAN BİRİ MANASINADA GELİYOR VE KUTSAL KİTAPTA SAYISIZ ÖRNEĞİ VAR.
SIĞ BAKIŞ AÇINIZI BIRAKIP BİRAZ DAHA DERİN ELEŞTİTLER BEKLİYORUM SİZDEN…
Nisan 12th, 2011 at 12:35
ulan sende her bi ……. atlama
tamam la o zaman şimdi sana birşey sorucam tevrat(sizin deyimizle eski ahit) musaya indigini kabul ediyorsunuz bu kitap nasıl musaya onun yaptıklarını sanki kendisi yazmış gibi anlatıyor MİSAL VEREYİM:
Lev.8:21 Bağırsaklarını, işkembesini, ayaklarını yıkadı ve koçun tümünü sunağın üzerinde yaktı. Bu bir yakmalık sunu, yakılan sunu ve RAB’bi hoşnut eden kokuydu. Musa her şeyi RAB’bin buyurduğu gibi yaptı.
BAŞKA BİR MİSAL DAHA:
Mısırdan Çıkış, Bölüm 34/28
Musa orada kırk gün kırk gece RAB’le birlikte kaldı. Ağzına ne ekmek koydu, ne de su. Antlaşma sözlerini, on buyruğu taş levhaların üzerine yazdı
BU KİTAP NASIL MUSA PEYGAMBERE İNMİŞTİRDE BİREBİR ONUN YAPTIKLARINI ANLATIYOR SEN BİR KURANI KERİM İ AÇ BAKIYIM ORDA MUHAMMED ŞÖYLE YAPTI MUHAMMED BÖYLE YAPTI DİYE YAZIYOR MU?
Nisan 12th, 2011 at 12:40
YANİ O KADAR KONUŞMAYA BİLE GEREK YOK YANİ YOK ZEKERİYANIN BABASI KİMMİŞ O NEYMİŞ DİYE SADECE BURDAKİ ÖZELLEK BİLE YETER BU KİTABIN MUSA PEYGAMBER DEN COK SONRAKİ YAHUDİLER TARAFINDAN YAZILDIĞI
YANİ BİR DÜSÜNSENE HİÇ Mİ DİKKATİNİ ÇEKMEDİ DİYELİM Kİ SANA ALLAH KATINDAN BİR KİTAP İNİYOR AMA ORDA TANRISAL BİLGİLER YERİNE SENİN NE YAPTIKLARIN YAZIYOR E ZATEN BUNU YARATICININ YARDIMI OLMADAN DA KENDİN YAZABİLİRSİN YANİ YAZARLIK YETENEĞİN VARSA
Nisan 12th, 2011 at 13:17
SELİM BEY ÇOK AÇIK BİR GERÇEĞE İŞARET ETMİŞ. KUTSAL KİTAPLARDA “ŞURASINDA YANLIŞ VAR, BURASINDA ÇELİŞKİ VAR” DEMEYE GEREK YOK. ÜÇÜNÜDE OKUYUN, DİLBİLGİSİ VE ANLATIMA BAKIN. TEVRAT VE İNCİLDE TARAFINDAN HZ. MUSA , İSA GİBİ PEYGAMBERLERİN NELER YAPTIĞI ÜÇÜNCÜ BİR ŞAHIS TARAFINDAN HİKAYE DER GİBİ ANLATIILMAKTADIR. ALLAH’IN DİREK HİTABI BU KİTAPLARDA YOK VEYA BAZI PARÇALARDA VAR.
ASLINDA ANLAMAK İSTEYENE OLAY SELİM BEYİN TESBİTİ GİBİ BU KADAR BASİT.
KURAN’DA İSE YA 1. TEKİL ŞAHIS OLARAK ALLAH KONUŞMAKTA VEYA “-EY RASULÜM DE Kİ:…” RASÜLÜNÜ KONUŞTURMAKTADIR.
HANİ “ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ ANLAMAK İSTEMEYENE DAVUL ZURNA AZ” SÖZÜ TAM OTURMUŞ.
ÇOK ÖNEMLİ BİR TESBİT TEBRİKLER SELİM BEY…..
Nisan 12th, 2011 at 20:07
peki o zaman ilhan bey Kuran eğer allah sözüyse Allah kendisi için neden üçüncü şahsı kullanıyor?
‘ALLAH ONLARI KAHRETSİN’GİBİ BİR İNSANIN ACİZLİĞİNİ İFADE EDEN BİR USLUPLA KONUŞMASI HİÇTE KARİZMATİK DEĞİL.
YÜCE İSA NE DEMİŞ;’ÖNCE KENDİ GÖZÜNDEKİ MERTEYİ GÖR’
BİTMİŞTİRRR….
Nisan 12th, 2011 at 21:00
ADAMINA GÖRE CEVAP VERMİŞLER. “SİZİ GİDİ ENGEREKLER YILAN SOYU” GİBİ SÖZLERİ KİM SÖYLEMİŞ.
Nisan 13th, 2011 at 16:20
BEN ŞİMDİ ÇOK AÇIK BİR ÇELİŞKİDEN DAHA BAHSEDİCEM ARTIK BUNA VERECEK CEVABINIZ YOKTUR DİYE ZANNEDİYORUM
MATTA.27:5
Yahuda paraları tapınağın içine fırlatarak oradan ayrıldı, gidip kendini astı.
MATTA BÖYLE DİYORKEN BAKALIM ELÇİLER NE DEMİŞ
Elçilerin İşleri, Bölüm 1
17 Yahuda bizden biri sayılmış ve bu hizmette yerini almıştı.”
18 Bu adam, yaptığı kötülüğün karşılığında aldığı ücretle bir tarla satın aldı. Sonra baş aşağı düştü, bedeni yarıldı ve bütün bağırsakları dışarı döküldü.
19 Yeruşalim’de yaşayan herkes olayı duydu. Tarlaya kendi dillerinde Kan Tarlası anlamına gelen Hakeldema adını verdiler.
Nisan 13th, 2011 at 16:21
çelişki yahudanın ölümü
Nisan 13th, 2011 at 16:53
HADİ BUYUR. BUNA TANRI ESİNLEMESİ DEMEK TANRIYA İFTİRADIR.
Nisan 13th, 2011 at 20:11
BENCE DİNLERİN BU ŞEKİLDE BİRBİRİNE SALDIRMASI ÇOK YANLIŞ HELE BÖYLE BİR ZAMANDA YANİ POZİTİVİST BİR ÇAĞ YAŞADIK DÜNYANIN BAŞINDA ATEİZM GİBİ ÇOK BÜYÜK BİR BELA VAR BUNLAR SADECE HAKİKİ İNANCI ZAYIFLATIR HRİSTİYANLARINDA ARTIK BU SAÇMALIKLARI SAVUNMALARINI BIRAKMASI LAZIM YANİ BU DEDİKLERİNİ HİÇBİR ŞEKİLDE KENDİ HRİSTİYAN ÜLKELERİNDEKİ İNANÇSIZLARA BİLİM ADAMLARINA İNANDIRAMIYORLAR BUNU HER ŞEKİLDE GÖRÜYORUZ YANİ BUNU HİÇ KİMSE İNKAR ETMESİN MİSYONERLER SADECE ARTIK ZIVANADAN ÇIKMIŞ ÜLKELERİNDEKİ İNSANLARA BUNLARI ANLATAMIYOLAR SADECE İSTE TÜRKİYE GİBİ ORTADOĞU GİBİ AFRİKA GİBİ ORTA ASYA GİBİ ÜLKELERDEKİ İNANMAYA MUHTAÇ DİNDEN BİHABER BİLGİSİZ İNSANLARA YEDİRMEYE ÇALIŞIYOLAR SİZ BUNLARI DİYORSUNUZ AMA SİZİN ÜLKELERİNİZDEKİ GERÇEKTE BUDUR
Nisan 28th, 2011 at 03:25
klement “ALLAH ONLARI KAHRETSİN” sözünün neresi acizlik???kahretmek yok etmek,cezalandirmak,azap etmek demek.Yüce Allah herseye kadir diledigini kahreder.o alinti yaptigin ayet siz haddi asanlar icin tehdit.tabi senin inandigin tanri aciz,diledigini yapamiyor.insanlarin günahini bile sucsuz birini carmiha germeden affedemiyor.o yüzden ayet sana tuhaf geliyor.
Mayıs 22nd, 2011 at 23:26
İLHAN BEY NE YAPMIŞSINIZ SİZ ÖYLE NERDEYSE HER ŞEYİ SAPTIRMIŞSINIZ Gerçekte Tevrat’ta Hz. Zekeriya’nın babasının adı Berekya değil Yehoyada olduğu yazılıdır. Şimdi bu sözü Hz. İsa söyledi diyenlerden ve Tanrı’nın ilhamıyla, Kutsal Ruhun denetimiyle yazıldı diyenlerden bir açıklama beklemekteyiz. Tanrı’ya eş tutulan Hz. İsa’ya bu hatayı yaptıran kim?
DEMİŞSİNİZ İDDİANIZA YANIT:Ezr 6:14 Peygamber Hagay ile İddo oğlu Zekeriya’nın yaptıkları peygamberlik sayesinde Yahudi ileri gelenleri yapım işlerini başarıyla ilerlettiler. İsrail Tanrısı’nın buyruğu ve Pers kralları Koreş’in, Darius’un, Artahşasta’nın buyrukları uyarınca tapınağın yapımını bitirdiler.
Zek. 1:1 Darius’un krallığının ikinci yılının sekizinci ayında* RAB İddo oğlu Berekya oğlu Peygamber Zekeriya aracılığıyla şöyle seslendi:
2Tar. 24:15 Yehoyada uzun yıllar yaşadıktan sonra yüz otuz yaşında öldü.
2Tar. 24:20 O zaman Tanrı’nın Ruhu Kâhin Yehoyada oğlu Zekeriya’nın üzerine indi. Zekeriya, halkın önünde durup seslendi: “Tanrı şöyle diyor: ‘Niçin buyruklarıma karşı geliyorsunuz? İşleriniz iyi gitmeyecek. Çünkü siz beni bıraktınız, ben de sizi bıraktım.”
2Tar. 24:21 Bunun üzerine Zekeriya’ya düzen kurdular. Kralın buyruğuyla RAB’bin Tapınağı’nın avlusunda taşa tutup onu öldürdüler.
2Tar. 24:22 Kral Yoaş Zekeriya’nın babası Yehoyada’nın kendisine yaptığı iyiliği unutup oğlunu öldürdü. Zekeriya ölürken, “RAB bu yaptığınızı görüp hesabını sorsun” dedi.
Mat 23:35 Böylelikle, doğru kişi olan Habil’in kanından, tapınakla sunak arasında öldürdüğünüz Berekya oğlu Zekeriya’nın kanına kadar, yeryüzünde akıtılan her doğru kişinin kanından sorumlu tutulacaksınız.
Bu öldürülen Peygamber Zekeriya,kısaca özetleyecek olursak Yehoyada oğlu, İddo oğlu, Berekya oğlu Peygamber Zekeriya’dır.
Yehoyada Zekeriya’nın Büyük babasıdır.
Peygamber Zekeriya,Kahin Yehoyada’nın torunudur.Fakat o dönemde Peygamber Zekeriya’nın babası ölmüş olabileceğinden Yehoyada’nın oğlu olarak anılmıştır.
Çünkü Yehoyada’nın 130 yıl yaşadığı yazılıdır.
Bu yüzden Zekeriya’nın gerçek babası Berekya’dır.Dedesi İddo’dur.Yehoyada ise büyük babasıdır. Bu sebepten dolayı Zekeriya’nın hem büyük babasının hemde Babasının adıyla anılmasında çelişki yoktur.
Mayıs 23rd, 2011 at 00:11
DEMEK Kİ TANRI BABASI DERKEN “BÜYÜK” DEMEYİ UNUTMUŞ MU DEMEK İSTİYORSUNUZ.
Mayıs 23rd, 2011 at 00:23
HAYIR ÖYLE DEMEK İSTEMEDİM.BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİM ZEKERİYA PEYGAMBERİN YEHEYODA OĞLU ZEKERİYA ADIYLA ANILMASINDA BİR SAKINCA OLMADIGIDIR SİZE BİR ÖRNEK VERİYİM MESELA İSA MESİHTE DAVUTOĞLU DİYE ANILIR DAVUT İSANIN ÖZ BABASI MIDIR BU DA AYNI ONUN GİBİ BİRŞEY.
Mayıs 23rd, 2011 at 11:54
BUNLAR ZORLAMA YORUMLAR.
Mayıs 23rd, 2011 at 14:09
GÖRÜŞÜNÜZE SAYGI DUYUYORUM…
Mayıs 23rd, 2011 at 16:24
sayın selim bey saçmalık nedir sizce el cevap
YAHUDİLER BELİRTİ İSTER,GREKLER BİLGELİK.YAHUDİLER ÇARMIH OLAYINI YÜZKARASI ÖTEKİ ULUSLAR SAÇMALIK SAYAR.AMA TANRININ SAÇMALIĞI İNSAN BİLGELİĞİNDEN ÜSTÜNDÜR.ZAMANIN BAŞLANGICINDAN ÖNCE TANRININ İNSANIN YÜCELİĞİ İÇİN HAZIRLADIĞI BU BİLGELİĞİ BU DÜNYANIN HİÇBİR ÖNDERİ ANLAMADI,HİÇBİR GÖZ GÖRMEDİ,HİÇBİR KULAK İŞİTMEDİ.HİÇBİR YÜREK KAVRAYAMADI.DOĞAL İNSAN TANRI RUHU İLE OLAN GERÇEĞİ KABUL ETMEZ ÇÜNKÜ BU ONA SAÇMA GELİR,BUNU KENDİ RUHSAL GÖRÜŞÜ İLE KAVRAYAMAZ.BİR İNSAN HER KONUDA YARGI YÜRÜTEBİLİR,AMA ONUN HAKKINDA YARGI YÜRÜTEMEZ ÇÜNKÜ RABBİN DÜŞÜNCESİNİ KİM BİLEBİLDİ Kİ ONA ÖĞÜT VERESİN.herşeyin cevabı bu kitapta var ararsanız tabii gizli de var açıkta var.herşey önceden planlanmış. siyasi gözlük değil iman gözlüğü takmak lazım görebilmek için o yoksa imkan yok görmeye .diyeceksiniz ki müslüman değil misin müslümanım elbet kelime anlamı zaten ALLAHA teslim olmak değil mi olay bitmiştir zaten o açıdan İSA MESİH TE MÜSLÜMANDI ZATEN önemli olan hangi inanç sorulara tam eksiksiz çarpıtmadan cevap verir doğru odur ben size sorular sormaya başlasam cevap verebilir misiniz,ilahayatçılar veremedi ALLAH bilir diye çıktılar işin içinden ,doğru olan inanç her soruya cevap verir tartışmasız bir şekilde
Mayıs 23rd, 2011 at 16:31
görüşlerinize katılıyorum Ertuğrul bey ağzınıza sağlık.Dediğiniz gibi her sorunun cevabı mevcut.Ben ikna olmak için özellikle bir şeyler soruyor ama cevaplarını tam olarak alamıyorum açıkçası.Çok zorda kalınınca bu sitede gördüğüm şudur.Ya kaçılıyor,ya mecaz derler,ya da zorlama yorumlar.Ancak kesin cevap verilmiyor maalesef.Eksik olan ne acaba???
Mayıs 23rd, 2011 at 16:32
görüşlerinize katılıyorum Ertuğrul bey ağzınıza sağlık.Dediğiniz gibi her sorunun cevabı mevcut.Ben ikna olmak için özellikle bir şeyler soruyor ama cevaplarını tam olarak alamıyorum açıkçası.Çok zorda kalınınca bu sitede gördüğüm şudur.Ya kaçılıyor,ya mecaz derler,ya da zorlama yorumlar.Ancak kesin cevap verilmiyor maalesef.Eksik olan ne acaba???
Mayıs 23rd, 2011 at 16:53
peki eltuğrul bey size soruyorum be şimdi
kutsalkitap ta eşcinsellerin hakklarını veye beyanlarını vermişmidir buyrun cevaplayın
Mayıs 23rd, 2011 at 16:56
yani eşcinsellere kucaklayıcı bir mesajda bulunabilmiş midir
Mayıs 23rd, 2011 at 17:13
Kuran buna cevap verebiliyor mu acaba?
Mayıs 23rd, 2011 at 17:16
Ben cevap vereyim cinsel ahlaksızlık olarak niteler.Yanlı sorularınızı gördüğünüz gibi sabırla cevaplıyoruz.
Mayıs 23rd, 2011 at 18:52
sayın mahmut bey kardeşim,sorduğunuz soruya cvp vereyim,eşcinsellik tabii ki ALLAH katında kötü birşeydir,zina da öyle çünkü evlilik kutsaldır,zina serbest olsaydı kimbilir neler olurdu.ama bilimsellik konusu henüz netleşmemiştir bilimde sonuçta yaratılmıştır.ama önemli olan şudur ALLAH A YAKLAŞIN SİZE YAKLAŞACAKTIR der kutsal kitap.bu şu demektir eğer kişi kötü duyguları varsa eşcinsellik,kumar,sigara,uyuşturucu v.s ve bunlardan kurtulmayı arzu ediyorsa eğer yardım ister O na yaklaşırsa O ndan gelecek ruhsal armağanlar o kadar güçlüdür ki insan her türlü musibeti yener hiç kuşkusuz hatta daha ötesi insanın içinde ki nefret,kıskançlık,açgözlülük gibi duygular silinip gider ve kişi yepyeni bir insan haline gelir daha önce kin güttüğü kişiler varsa onlara bile sevgi ile bakar bunun örnekleri var ve ben şahit oldum ha buna inanıp inanmamak sizin tasarufunuz olur.birde şunu eklemem lazım KUTSAL KİTABIN iki yönü vardır birincisi yargı yürütmenize izin verir,açalım bunu, eğer önyargılı ve bilirimcilikle yaklaşırsanız size istediğinizi verir onu alırsınız,fakat birgün o sizi yargılar,ama yok eğer öğrenmek ve soru sorarak hakkında alçakgönüllülükle bilgi almaya çalışırsanız size gene istediğinizi verir ve kendine çeker o kadar ki araştırdıkça birşey bulursunuz ve hiç bitmeyen sonu gelmeyen bir labirent gibidir ,içiniz yanmaya başlar yürek ateşle dolar o öyle bir ateşdir ki yüreğü büyütür ,gözünüz hiçbirşeyi görmez bunu nerden biliyorsun dersen, bu iki yönünü de yaşadım birincisi 10 yıldan fazla oldu ,ikincisini ise şimdi saygılar
Mayıs 23rd, 2011 at 20:36
İYİ GÜZEL DİYOSUNDA KARDEŞİM BU SAYDIGIN GÜNAHLARIN HEPSİ KUTSAL KİTAPTA MEVCUT.VE KUTSAL KİTAPTA ZİNA,EŞCİNSELLİK GİBİ GÜNAHLAR SERBESTMİŞ GİBİ İZLENİM VERİYOR İNSANA BEN 8 YAŞINDA KUTSAL KİTABI OKUMAYA BAŞLADIM KUTSAL KİTABIN BU YÖNÜNÜ ÇOK İYİ BİLİYORUM SANA REFERANSDA VERİYİM KUTSAL KİTAPTAN EZGİLER EZGİSİ 7.BÖLÜMÜ İNCELE NELER GÖRECEKSİN.BENİM AİLEM KOYU KATOLİKTİ ONLAR BİLE KUTSAL KİTABI FAZLA OKUMAMAMI TEMBİHLİYOLARDI.ÇÜNKÜ ARAŞTIRAN İNSAN KUTSAL KİTABIN BU YÖNÜNÜ BİLİR.BENİM SİZE DİYECEĞİM İYİCE ARAŞTIRIN ÖYLE YAZIN.
Mayıs 23rd, 2011 at 20:57
İMMANUEL ÖNEMLİ BİR GERÇEĞE DEĞİNİYOR. BEN MERAK EDİYORUM. TEVRATTA DİN ÖNDERİ OLARAK İSİMLERİ SAYILAN İBRAHİM,İSHAK HARUN, NUH,LUT, YAKUP, DAVUT V.S BUNLARIN YAŞAMLARINI OKUYAN “EZGİLER EZGİSİNDEKİ” ENSES DEYİŞLERİ OKUYAN TANRININ YAHUDİLERE KARŞI SÖYLEDİĞİ İFADELERİ KATLİAM EMİRLERİNİ OKUYAN BU NASIL BİR KUTSAL KİTAP BU NASIL BİR TANRI DEMEZMİ? BUNLARDAN BAŞKA PEYGAMBER OLARAK SEÇECEK BAŞKA İNSAN BULAMADI MI DEMEZ Mİ.
Mayıs 25th, 2011 at 09:39
BÜTÜN BUNLAR KUTSAP KİTABA GÜVENİMİ SARSTI ZATEN MADEM BU KİTAP TANRIDAN BU KİTAPTA SEKS HİKAYELERİNİN,SOY AGAÇLARININ VS. NE İŞİ VAR.BUNLAR BENİ İLGİLENDİRMEZ Kİ TANRIYI NASIL KULLUK EDEBİLİRİM ONA NASIL YAKINLAŞABİLİRİM? BU KONULARDAN HİÇ BAHSEDİLMİYOR.NE YAZIK Kİ ARTIK BU KİTABA GÜVENİM KALMADI.BELKİ MÜSLÜMAN OLABİLİRİM.
Mayıs 25th, 2011 at 10:49
İMMANUEL YİNE ÇOŞTU. KİMSENİN DEĞİNMEDİĞİ ÇOK ÖNEMLİ KONU. TEVRAT VE İNCİLDE TANRIYA NASIL YAKLAŞILIR NASIL KULLUK EDİLİR DİĞERLERİ HİKAYE ŞEYLER. BU ŞUNA ŞÖYLE DEDİ, ŞURDA ŞU OLAY OLDU. BUNLAR TARİHİ OLAYLAR VE DİNİN ÖZÜ DEĞİL. BAZI AHLAKI KURALLARDA GERÇEKTE TOPLUM İÇİN ÖNEMLİ ŞEYLER.YOK BU BUNUN SOYU YOK. MESİH MEHDİ ŞU ŞAHIS GELECEK VS.BU OLAYLAR OLACAK. BUNLAR DİNİN ÖZÜ DEĞİL.
DİNİN ÖZÜ YARADANI BİLMEK YANİ DOĞRU İMAN VE ONA YAKIN DOST OLMAK. “HANİ ŞU KURANDA ALLAH “BEN KULLARIMA ŞAH DAMARINDAN DAHA YAKINIM “DER DE BİZ İSE ONDAN KİLOMETRELERCE UZAKTA BAŞKA ŞEYLERLE UĞRAŞIYORUZ.
YANİ RABBİ UNUTTURUP BİZİ BAŞKA ŞEYLERLE UĞRAŞTIRIYORLAR.
Kasım 9th, 2011 at 13:47
Kuran’da da çok yanlisliklar var örnegin: Isa’nin annesi Hz. Meryem Hz. Harun’un kiz kardesi oluyor. Buna ne diyeceksiniz bakalim. Hz. Ibrahimin babasi Azer olarak veriliyor, halbuki Hz. Ibrahimin babasi Terah’tir.
Kasım 9th, 2011 at 19:32
SAYIN MERYEM HANIM LÜTFEN SİTEMİZDEKİ KONULAR HAKKINDA YORUMLAR YAZALIM. BAŞKA KONULARA GİRMEYELİM. ANCAK AKLINIZDA BİR ŞEY KALMAMASI İÇİN YİNE DE BİR ŞEYLER YAZALIM.
BİR ŞAHSIN TEVRATTAKİ VE İNCİLDEKİ İSİMLERLE KURANDA Kİ İSİMLERİ GENELDE FARKLIDIR. MESELA HZ. İBRAHİM DE OLDUĞU GİBİ. TEVRATTA BU İSİM “ABRAM-VEYA AVRAM” YAHUTTA “ABRAM VEYA ABRAHAM” GİBİ. AYNİ ŞEKİLDE HZ. İSANIN İSMİNDE OLDUĞU GİBİ IESUS- JESUS KURANDA İSA. VS.
HZ. MERYEMİN AİLESİ İLE İLGİLİ İSE BİZZAT HZ. MUHAMMEDE BU KONU SAĞLIĞINDA SORULDUĞUNDA VERDİĞİ CEVAP ŞÖYLE ” YAHUDİLİKTE KUTSAL KİŞİLER HAKKINDA ATALARININ LAKAPLARIYLA ANILMANIN BİR ADET OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR.” YANİ HZ. MERYEM ATASI OLAN HZ. HARUNA BAĞLANTILI ANIDIĞINI BELİRTİYOR.
HZ. MERYEM İÇİN BAZI ALINTILARI NAKLEDİYORUM.
“Ey Harun’un kız kardeşi! Baban kötü bir insan değildi. Annen de iffetsiz bir kadın değildi!”(Meryem, 19/28) ayetinde bu gerçeğe vurgu yapılmıştır(krş. Razî, Meryem, 27-28. ayetlerin tefsiri).
Taberî, İbn Aşur gibi bazı müfessirler, bu konuda var olan bazı hadis rivayetlerine dayanarak, (a) şıkkını tercih etmiştir. Bu rivayetler şöyledir: Sahabeden Müğîre b. Şube anlatıyor: Hz. Peygamber beni Necran halkına gönderdi. Onlar bana; gerçekten siz Kur’an’da “Ey Harun’un kız kardeşi!” diye bir ayet okuyorsunuz değil mi?” (bir diğer rivayette “peygamberiniz Meryem Harun’un kız kardeşidir, diyormuş, doğru mu?” diye sordular. Ben de “Evet” dedim. Onlar, “Herhalde, Hz. İsa ile Hz Musa arasında ne kadar zaman geçtiğini de biliyorsunuz..” dediler. Ben Reslullah’(a.s.m)’ın yanına döndüğümde bunu kendisine anlattım. “Deseydin; Onlar daha önceki peygamberlerin ve Salih kimselerin ismini kullanıyorlardı..” diye buyurdu(bk. Taberî, İbn Aşur, Meryem, 27-28. ayetlerin tefsiri).
Ayrıca şunu da hatırlamak gerekir ki, Arapçada eb (baba), eh (kardeş) ve uht (kızkardeş) kelimeleri birçok durumda geniş mânada kullanılır. Gerçek bir kardeşlik değil, akrabalık ve mensubiyet bildirir. Çünkü, Hz. Meryem validemiz beni İsrailden olup Yahudi idi. Hz. Peygambere (a.s.) bu, bir müşkil olarak sorulmuş, o da: “Meryem zamanındaki insanlar, kendilerinden önce geçen peygamberlerinin ve iyi kimselerin isimlerini çocuklarına isim yaparlardı, yani onlara nisbet edilirlerdi.” buyurmuştur. Nitekim: Hz. Safiyye, bazı kadınların kendisine “Yahudi kızı Yahudi!” dediklerini şikâyet edince Hz. peygamber şöyle buyurmuştu: “Sen niçin onlara: “Oh ya, Harun babam, Mûsâ amcam, Muhammed eşim oluyor, daha ne isterim!” deseydin ya!” (Tirmizî, Menâkıb 63; Hâkim, el-Müstedrek, 4/31)
Kasım 11th, 2011 at 00:44
Meryem hanım bence Kuran’ı öne sürerek konu saptırması yapmamalı. Eğer Kuran hakkında,İslam hakkında konuşmak istiyor ise birçok islam sitesi var ve kendileri gibi gayrimüslimleri severek kabul edip, sorularına cevap verebilirler. Hem de kendi hristiyan sitelerinin yaptıkları aksine…
Meryen hanım, buradaki iddialara cevap verebilecek misiniz? Öyle ise ben ve birçok kişi bekliyoruz. Bilginiz yok ise bilen birine sorup cevap da getirebilirsiniz pek doğal olarak.
Saygılar