ALLAH’IN KURANDA ;YAHUDİLİK, HIRİSTİYANLIK İLE TEVRAT, İNCİL HAKKINDAKİ HÜKMÜ
Z. ALLAH’IN YAHUDİLİK, HIRİSTİYANLIK İLE TEVRAT, İNCİL HAKKINDAKİ HÜKMÜ Ağustos 11th, 2009
Gelelim Kuran’ın İnciller ve Hıristiyanlar hakkında hükmüne. Kurandan doğru bir hüküm çıkarmak için bilinmesi gereken iki önemli gerçeğe dikkat etmek gerekir. Birincisi okuduğumuz ayetin iniş sebebbidir. Yani hangi şartlarda ki konu hakkında inmiştir. İkicisi ise, aranan konu hakkında kesin hükmün, o konuya ait en son inen ayetlerde olmasıdır. Kuran 23 yıl gibi uzun bir dönemde toplumu yavaş yavaş değiştirerek tamamlanmış bir kitaptır. Yani kuran’nın bütün hükümleri bir anda gelmemiştir. Bir çok konuda ilk inen ayetlerde detaylı ve net bilgi verilmemiştir. Daha sonra ilerleyen zaman içinde konu hakkında daha detaylı açıklamalar yapılarak son hüküm ortaya konmuştur. Bu konuya çok bilinen bir örnek vermek gerekirse sarhoşluk veren içkiler hakkında ilk inen ayette “üzümden çeşitli faydalı şeyler ve içki üretirsiniz” anlamında nötr bir yaklaşım vardır. Daha sonra ki ayette “içkide zararda vardır faydada ama zararı daha fazladır” (Bakara-219) şeklindedir. Kesin bir yasak yok .Yani isteyen içer isteyen içmez anlamında. Daha sonra “sarhoşken namaza yaklaşmayın” anlamında ve en son inen ayette” içki, fal okları şeytanın pislikleridir” anlamında kesin yasak edilmektedir. Tabi Kuran’da ayet ve sureler iniş sırasına göre dizilmediği için bunu anlamak zor. Aslında meal ve tefsirler bu sıra içinde okunursa birçok konu daha net anlaşılacaktır. Şimdi birisi İŞİNE GELDİĞİ şekilde ilk ayetleri delil olarak alır ve diğerlerini görmezden gelirse Kuran’ın zıttına bir karar verir. Allah Kuran’da bir konu ile ilgili ayetleri zaman içinde yavaş yavaş açarak son hükme bildirir. İŞTE KURANDAN BİR HÜKÜM ÇIKARILACAĞI VAKİT BU GERÇEĞE DİKKAT EDİLMEZSE VE SADECE KONU HAKKINDA GENELDE İLK İNEN AYETLER DELİL ALINIRSA HATA YAPILACAĞI ÇOK AÇIKTIR. YANİ BİR METNİN İÇİNDEN İŞİNE GELEN İFADEYİ CIMBIZLA SEÇİP HÜKÜM VERMEK İŞGÜZARLIKTAN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR. İşte Prof. Süleymen Ateş gibilerin İncil ve Tevrat’ın gününmüzde de gecerliliği hakkında yaptığı açıklama bu katogoriye girmektedir. Gerçi Kuran’dan nasıl hüküm çıkarılacağını en iyi bilenlerdendir.
İslamın ilk yıllarında Kuran’ın, Ehli kitabın ellerindeki Tevrat ve İncil hakkında olumlu ifadelerin yer alması, bu kitapların muhtevasının hepsini onaylaması ve kainatın sonuna kadar yürürlükte kalacakları anlamı çıkmaz. Kuran’da yukarıda belirtildiği gibi, İncil-Tevrat ve diğer din mensuplarını övücü ayetlerin olduğu doğrudur. Ama kuran’dan ve İslam’dan başka diğerlerinin hükmünün kalmadığını dikte edenler bir çok ayet vardır. Eğer sadece öven ayetlere bakıp bunlaın da hükmü geçerlidir dersek yanlış hükme varırız. Her iki şeklide göz önüne alıp gerçek bir değerlendirme yapmak gerekir. Hz. Muhammed Medineye hiçret-göç ettiğinde bu şehirdeki Yahudi ve Hıristiyanlar ile bir antlaşma yapmıştı. Her din sahibi dininde ve kitabını uygulamakta özgür olacaktı.
BİR GÜN YAHUDİLER BİR KONUDA ( ZİNA) TEVRAT’TA Kİ SERT CEZAYI UYGULAMAK YERİNE HZ. HUHAMMED’DEN HÜKÜM KOYMASINI İSTEDİKLERİNDE “YANLARINDA TEVRAT VARKEN NEDEN SENDEN HÜKÜM SORARLAR” AYETİ BU ORTAM İÇİN GEÇERLİ BİR HÜKÜMDÜR. YİNE İSLAM’IN BU İLK YILLARINDA, KUTSAL KİTABI (TEVRAT-İNCİLİ) ÖVÜCÜ MAİDE SURESİ-44,45,46,47,48,49 AYETLERİ İNER VE DEVAMINDA DA 66,68,69 AYETLERİ İNER. BU DÖNEM İSLAMIN DAHA BAŞLANGICIDIR. ALLAH SON DİNİNİ YENİ KURMAKTADIR, EHLİ KİTAP PUTPERESTLERDEN DAHA ÜSTÜNDÜ VE DİĞER DİNLERİN HÜKMÜ YANİ KİTAPLARI HALA GEÇERLİYDİ. ÇÜNKÜ HZ. İSA’NIN PEYGAMBERLİĞİNDE OLDUĞU GİBİ, KUTSAL KİTAPTAKİ BAZI BOZUKLUKLARI DÜZELTECEK PEYGAMBER YENİ GELMİŞTİ. ÖNCE ASIL HAKİM ANLAYIŞ OLAN PUTPERESTLERLE İLGİLİ DÜZENLENMELER BAŞLAMIŞTI. DAHA SONRA DİĞER DİN SAHİPLERİNİ DÜZENLEYEN AYETLER GELMEYE BAŞLADI. İLK GELEN AYETLERDE HIRİSTİYAN VE YAHUDİLER’İN DİKKATİ, BU BEKLENEN YENİ DİNE ÇEKİLMEYE ÇELIŞILMIŞTIR VE İLERLEYEN ZAMAN İÇİNDE “ALLAH KATINDA TEK DİN İSALAMDIR” HÜKMÜ GELMİŞTİR. ŞİMDİ BUNLARI GÖRECEĞİZ.
Eğer Kuran Yahudi ve Hıristiyanların şu anda ellerinde bulunan TEVRAT VE İNCİLİ tamamen doğru kabul ediyor ve geçerliliği devam ediyorsa (tabi tamamen reddetmez kısmen ilahi vahiyler vardır. Zaten ellerindeki kitaplara bakmazlar mı şeklindeki ikaz bu gibi konudadır), neden Allah Kuran’da EHLİ KİTAP’I İSLAMA VE KURAN’A imana davet eder. Ayrıca ROMA KATOLİKLİĞİNDEN uzak bu diyarlarda Hz. İsa’nın doğru öğretilerine sahip NASRANİ-HIRİSTİYANLAR diyebileceğimiz gruplar yeni bir peygamber beklemekteydiler. Zaten Habeş Kralı Necaşi Örneği bu iddiamızı doğrulamaktadır. Bu sebeble davet önceleri çok yumuşaktır;
46-“İçlerinden zulmedenleri bir yana, ehl-i kitapla ancak, en güzel yoldan mücadele edin ve deyin ki: ‘Bize indirilene de, size indirilene de iman ettik. Bizim ilâhımız da, sizin ilâhınız da birdir ve biz O’na teslim olmuşuzdur.’ (Ankebut-29)
“41 - Elinizdeki Tevrat’ı tasdik edici olarak indirdiğimize (Kur’an’a) iman edin. Onu inkâr edenlerin ilki olmayın. Âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin ve bana karşı gelmekten sakının.
91- Onlara, “Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) iman edin” denilince, “Biz sadece bize indirilene (Tevrat’a) inanırız” deyip, ondan sonra geleni (Kur’an’ı) inkâr ederler. Halbuki o ellerinde bulunanı (Tevrat’ı) tasdik eden hak bir kitaptır.ı(Bakara)
Önceleri ehli kitabı fazla eleştirmezken daha sonraları, atalarının yanlışlığı üzarinde ısrar edenler ve dünyevi menfaat peşinde olanlarla, “HEPSİ BİR DEĞİLDİR” diye hak dine yakın olanlar olmayanları ayırt edilmiştir;
“113-Onların (Kitap ehlinin) hepsi bir değildir. Kitap ehli içinde, gece saatlerinde ayakta duran, secdeye kapanarak Allah’ın âyetlerini okuyan bir topluluk da vardır.
114- Onlar, Allah’a ve ahiret gününe inanırlar. İyiliği emrederler. Kötülükten men ederler, hayır işlerinde birbirleriyle yarışırlar. İşte onlar salihlerdendir.
115-Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir. (ali İmran-2)
62-Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allah’a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir.” (Bakara-1)
Demek ki durum Prof. Süleyman Ateş gibilerin dediği BU KİTAPLAR VE DİNLER KIYAMETE KADAR GEÇERLİ DEĞİL. Eğer bu iki kitabın gecerliliğini Kuran onaylamışsa ve bu kitaplara göre yaşayan herkes kurtulacaklarsa, aşağıdaki Kuran ayetlerini nasıl değerlendireceğiz;
64- De ki: “Ey Kitap ehli! Ancak Allah’a kulluk etmek, O’na bir şeyi eş koşmamak, Allah’ı bırakıp birbirimizi rab olarak benimsememek üzere, bizimle sizin aranızda müşterek bir söze gelin”. Eğer yüz çevirirlerse: “Bizim müslüman olduğumuza şahid olun” deyin.(Ali İmran-64)
111 - Bir de; “Yahudi ve Hıristiyanlardan başkası Cennet’e girmeyecek” dediler. Bu, onların kuruntuları! De ki: “Eğer doğru söyleyenler iseniz (iddianızı ispat edecek) delilinizi getirin.” (Bakara-2)
Aksine ehli kitap İslama davet edilmekte ve bu daveti kabul etmeyip hala eski dinlerinde kalmayı ısrar edenlerin akibeti bakın nasıl anlatılmaktadır. Prof. S.Ateş bunları iyi okumalı.
5 - Halbuki onlara, ancak dini Allah’a has kılarak, hakka yönelen kimseler olarak O’na kulluk etmeleri, namazı kılmaları ve zekâtı vermeleri emredilmişti. İşte bu dosdoğru dindir.
6 - Şüphesiz, inkâr eden kitap ehli ile Allah’a ortak koşanlar, içinde ebedi kalmak üzere cehennem ateşindedirler. İşte onlar yaratıkların en kötüsüdürler.(Beyyine)
Ve en sonunda kesin hüküm bildiriliyor;
“84-De ki: “Allah’a, bize indirilene (Kur’an’a), İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a, Yakub’a ve Yakuboğullarına indirilene, Mûsâ’ya, İsa’ya ve peygamberlere Rablerinden verilene inandık. Onlardan hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz. Biz O’na teslim olanlarız.”
85-KİM İSLAMDAN BAŞKA BİR DİN ARARSA, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.” (Ali İmran-2)
Aklımız da hiçbir şüphe kalmasın. Eğer ehli kitap cennetlikse bizimde onlara uymamızda bir sakınca olmamalı. Fakat onlara uyanları bakın Allah nasıl uyarmakta:
100-Ey iman edenler! Kendilerine kitap verilenlerden herhangi bir gruba uyarsanız, imanınızdan sonra sizi döndürüp kâfir yaparlar. (Ali İmran)
YANİ BURDA, DİĞER PEYGAMBERLERİ VE KİTAPLARI KABUL ETMEK ONLARIN HALA GEÇERLİKLİĞİNİ ONAYLAMAK DEĞİLDİR. KONU İTİRAZ KABUL ETMEYECEK DERECEDE NETLEŞMİŞTİR. EĞER BU DİNLER HALA GECERLİLİĞİNİ KORUYORSA, NEDEN HZ. MUHAMMED KENDİSİNİ ZİYARETE GELEN NECCAR HIRİSTİYAN DİN ADAMLARIYLA TARTIŞIR VE ONLARI YENİ DİNE DAVET EDER. NEDEN ALLAH, BU TARTIŞMA SONUNDA İKNA OLMAYAN HIRİSTİYANLAR İÇİN;
“BU HUSUSTA SENİNLE KİM TARTIŞIRSA DE Kİ: GELİN OĞULLARIMIZI VE OĞULLARINIZI; KADINLARIMIZI VE KADINLARINIZI; KENDİMİZİ VE KENDİNİZİ ÇAĞIRALIM, SONRADA DUA EDELİM DE, ALLAH’IN LANETİ YALANCILAR ÜZERİNE OLMASINI DİLEYELİM. (ALİ İMRAN-61)
DİYE LANETLEŞME AYETİ GÖNDERİR ?
İNCİL DEĞİŞMEMİŞSE, Kuran niçin Maide-17′de ve 72 ‘de “YEMİN OLSUN Kİ, MERYEMOĞLU İSA MESİH TANRIDIR DİYENLER KAFİR OLMUŞTUR” der ? “TANRI ÜÇÜN ÜÇÜNCÜSÜDÜR DİYENLER CEHEMNEMDEDİR ” DER ? NİÇİN “HZ. İSA İÇİN ÇARMIHA GERİLMEDİ” (Nisa-157) der ? EY EHLİ KİTAP MERYEM OLU İSA ANCAK BİR PEYGAMBERDİR (Nisa-171) DER? ALLAH “EY MERYEM OĞLU İSA! “ALLAH’TAN BAŞKA BENİ VE ANNEMİ İKİ TANRI EDİNİN” DİYE SEN Mİ SÖYLEDİN? (Maide116) der? NEDEN İNCİLE CEVAP OLARAK “ALLAH ÇOCUK EDİNMEMİŞTİR.0′NUNLA BERABER HİÇBİR TANRI YOKTUR” DER?
Kur’an İncil’i ve Hıristiyanları en belirgin sapkınlıkları, tevhid inancı konusunda devamlı eleştirirken, Tevrat ve Yahudileri de en büyük sapkınlıkları olan seçilmiş ırkı konusunda eleştirmektedir (Maide-18, Bakara-94-111,Araf-169,Ali imra-75).
BUNLARLA İLK ZAMANLARDA YAKIN İLİŞKİDE OLUNMUŞ VE GERÇEĞİ ANLAMALARI İÇİN, BU YENİ DİNE (İSLAM) HZ. İBRAHİMİN YOLU DENMİŞ, KURAN DA AYNİ ALLAHTAN İNDİRİLMİŞ VE ELİNİZDEKİ KİTAPLARI DOĞRULAR DENMİŞ. AMA DAHA SONRA İLERLEYEN ZAMAN İÇİNDE YAKIN İLİŞKİLER BOZULMUŞ VE EHLİ KİTAP İÇİN BİR DÖNEM “YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARI DOST EDİNMEYİN. ONLAR BİRBİRLERİNİN DOSTLARIDIR. SEN ONLARIN DİNİNE GİRMEDİKÇE ONLAR SENDEN MEMNUN OLMAZLAR ” DİYE HÜKÜM GELMİŞTİR. DAHA SONRA DA SON HÜKÜM OLARAK “ONLAR SİZİN ÜLKENİZE VE DİNİNİZE SALDIRMADIKÇA ONLARLA İYİ İLİŞKİLER KURMANIZDA SAKINCA YOKTUR” HÜKMÜ SON HÜKÜM OLMUŞTUR. Konuyu ehli kitap hakkında durumunu Kuran’da en iyi açıklayan ayetlerle konumuzu kapayalım;
12. Andolsun ki Allah, İsrailoğullarından söz almıştı. (Kefil olarak) içlerinden on iki de başkan göndermiştik. Allah onlara şöyle demişti: Ben sizinle beraberim. Eğer namazı dosdoğru kılar, zekatı verir, peygamberlerime inanır, onları desteklerseniz ve Allah’a güzel borç verirseniz (ihtiyacı olanlara Allah rızası için faizsiz borç verirseniz) andolsun ki sizin günahlarınızı örterim ve sizi, zemininden ırmaklar akan cennetlere sokarım. Bundan sonra sizden kim inkar yolunu tutarsa doğru yoldan sapmış olur.
13. Sözlerini bozmaları sebebiyle onları lanetledik ve kalplerini katılaştırdık. Onlar kelimelerin yerlerini değiştirirler (kitaplarını tahrif ederler). Kendilerine öğretilen ahkamın (Tevrat’ın) önemli bir bölümünü de unuttular. İçlerinden pek azı hariç, onlardan daima bir hainlik görürsün. Yine de sen onları affet ve aldırış etme. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.
14. “Biz hıristiyanlarız” diyenlerden de kesin sözlerini almıştık ama onlar da kendilerine zikredilen (verilen öğütlerin veya Kitab’ın) önemli bir bölümünü unuttular. Bu sebeple kıyamete kadar aralarına düşmanlık ve kin saldık. Yakında Allah onlara yaptıklarını haber verecektir.
15. Ey ehl-i kitap ! Resulümüz size Kitap’tan gizlemekte olduğunuz birçok şeyi açıklamak üzere geldi; birçok (kusurunuzu) da affediyor. Gerçekten size Allah’tan bir nur, apaçık bir kitap geldi.
16. Rızasını arayanı Allah onunla kurtuluş yollarına götürür ve onları iradesiyle karanlıklardan aydınlığa çıkarır, dosdoğru bir yola iletir. “ (Maide Suresi )
BİZİM ALLAH’IN KURAN’DA GÖRDÜĞÜMÜZ HÜKMÜ KISACA BU. ÜLKEMİZDEKİ ÜNLÜ ABD’Lİ MİSYONER DANİEL WİÇKWİRE 419 SAYFA “KUTSAL KİTABIN DEĞİŞMEZLİĞİ” İSİMLİ BİR ESER YAZARAK, KURAN’DAN KONU İLGİLİ 30 CIVARINDA AYET ALIP İNCELİYOR VE BUNLARDAN ÇIKARDIĞI HÜKÜMÜ OKUYALIM;
“hemen belirtmek gerekir ki, Kuran’ın Yahudi ve Hıristiyanlara şiddetli uyarıları, “ELİNİZDEKİ KİTAPLAR YANLIŞTIR, ONLARI BIRAKIN GELİN MÜSLÜMAN OLUN” manasında ve üslubunda değildir.(say-166) KARAR SİZİN!!!!
TABİ, İŞİNE GELENLERİ ALIP, GELMEYENLERİ GÖRMEZDEN GELİRSENİZ BİN FARKLI HÜKÜM ÇIKARIRSINIZ.
Bu konuda daha fazla bilgi için aşağıdaki Kuran ayetlerine bakınız.
Bakara-41,83,84,89,91,101,120 /Ali İmren-19, 20, 64, 69, 70, 71, 73, 85, 93,94,95,98,99,110,/Nisa-171/Maide-13,14,15,16,17,18,19,72,73,116 /Tövbe-29,30,31/Beyyine-6
Okunma Sayısı: 1234
Şu an Okuyan Sayısı: 1
Bugün Okuyan Sayısı: 2
Ağustos 31st, 2009 at 19:18
kıyamet yaklaştı. 2010 da kıyamet kopacak ister inanın ister inanmayın. kıyamet koptuğunda en çok allahtan başkasına kulluk yapanlar ve diğer kafirler zarar görecektir. biliyorum bu yazılanlar konu ile alakalı değil ama çok önemli bir konu. gerçek şu ki kıyamet koptuğunda allah hak ile hkm verecek ve batılı seçenler hüsrana uğrayacaktır
Kasım 2nd, 2009 at 00:09
Ahir zamana gırdık onda tum ıslam alemı olarak hemfıkırızde 2010 yılını nasıl buldun kemal kardesım onu anlamadımm bana acıklarmısın..
Kasım 24th, 2009 at 04:27
kemal az kaldi 2100 a ne yapmamizi tavsiye edersin
bence daha cok kiyamete yada hisslerim öle ama anladigim kadari ile bir anda aklimiza gelmeyen bir anda olacakmis
Aralık 2nd, 2009 at 17:53
Sevgili arkadas, öncelikle sectigin konu için çok tsk ederim. Bir müslüman hem yahudiligi hemde hiristiyanligi geçtigi icin Müslümandir. Yani seninde belirttigin gibi Kuran 4 dini kapsayan tek evrensel bütündür. Bu demek degildir ki o seref sadece Islama aittir. Hepsi birbirini tamamlayan gerçek unsurdur.
Bir de özür dileyerek yazacagim bu satirlarimi, ILIM ile BILILIMI karistirmamali. Her zaman önce ILIM gelmistir sonra BILIM. Bilimsel açiklamalara göre dünya sonu belirlemelerine fazla aldiris etmemeli. Allahtan baska kimse o hükmü karari veremez.
Aralık 30th, 2009 at 12:37
Namaz ‘ ı doğru algılamak lazım.O bügünkü yat kalk secde et değildir.İnsanları gütmek için,askeri disiplinle yapılan sportif hareketlerdir,(Bu yüzden iki kurum çatışıyor ,Allah ‘ ı pazarlamaya çalışanların elbet ve mutlaka kesin olarak ALLAH cezasını verecektir.)
Kuran’ı oku öğren, öğrendiğinide ,okuma yazma bilmeyenlere öğret emri NAMAZ ‘ dır.ALLAH a şükür ibadetini ister 5 saniyede ister 25 saatte istersen hamuda kalkarak,ALLAH ‘ ımla benim arama hiç kimse giremez. SAYGILAR GÜVEN-5
Ocak 1st, 2010 at 12:49
İnciligelin kardeşim, ilim ve bilim farklı anlamlarda olan şeyler değillerdir. İlim geniş bir katagoridir,bilim ise ilmin içindde yer alan konulardır. Eşanlamlı demek mümkün olacaktır. İlimi din bilgisi anlamında kullandı iseniz yanlış yaptınız yani
Yazı için yazarımıza teşekkürlerimi sunarım
selametle,saygılar…
Ocak 6th, 2010 at 14:33
2010 da kim kıyamet kopacağını bildirdi onu anlamadım
yoksa türkiyeye yeni bir peygambermi geldi ? Buarada bazı katolik insanlarda 2012 diyor bence onlarıda dikkate alın :)) BAKINN BEN SADECE GÜLÜYORUM BÖYLE İNANCA SAHİP OLANLARA…Bu arada inancınıza laf atmak istemem ama Kendinize bir sorun lütfen kaçınız namaz kılarken hiçinde tanrının ruhunu hissedebiliyor. TAnrının esenliğini sevgisini ve huzurunu hissedebiliyor. buraya yazmanıza gerek yok sadece kendinize sorun lütfen. BİRDE EĞER YANLIŞ BİŞİ SÖYLÜYORSAM HERKESTEN ÖZÜR DİLERİM. YAZMAK İSTİYORUM ÇÜNKÜ YANLIŞ BİLMEDİĞİNİZ KONULAR HAKKINDA YAZDIĞINIZI GÖRDÜM OYÜZDEN KUSURA BAKMAYIN KİMSENİN KALBİNİ KIRMAK VE KİMSEYİ ÜZMEK İSTEMEM. saygılarımla
Ocak 6th, 2010 at 17:11
Kıyamet vakti sadece ALLAH katında,onun tarafıından bilinir. Papa bile çıkıp “2010 de kıymet olmayacak” dedi sen ne biliyon ya
2012 yıl olayı tufanlar olacağı yönünde bu yüzden bazı kesimler bunu kıyamet olarak algılıyor ama değil, sadece tufandır bu. Zarar verecektir insanlık medeniyetine eğer düşünüdldüğü gibi olusa ama dünyanın,evrenin sonu gelmeden kıyamet gelmiş değildir.
Hasna kardeş,namaz kılarken beliki sen hiç hissedememişsin,bundan dolayıdır ki senden sizden daha imanlıydım diye iddia edemezsin diğer yönden. Ben hissediyorum merak etme en. Tek bir ayeti okuyunca bile dugulanmıştım “kullarıma söyle onlara şah damarlarından bile daha yakınım” ayetini okuyunca o an sevgisini hisettim gözlerim doldu aslında bunu söylemek bile saçma geldi şimdi bana ama söylettiriyorusunuz. öyle bir konuşuyorsunuz ki ruhani boşuktayız aslında Allah ın sevgisini..vs hissedemiyoruz gibi bahis ediyorsunuz. Bil ki hissediyoruz hissedemeyenlerde zaten bir sorun vardır. ALLAH “namazı dos doğru kıl” der,”namaz kötülükten alı koyar”der. Şimdi namaz kıl ddeğil bak dosdoğru kıl diye eklemiş demek namazın birde yamuk kılınışı var. Bir de ktülükten alı koyar demiş. şimdi namaz kıldığını söyleye biri kötülük yapıyorsa içki kumar..vs ama ben uzak duruyor isem demek ki ben doğru kılıyorum ki uzak duruyorum ama o doğru değil yamuk yumuk kılıyormuş uzak duramıyor. Anlatabildim ve mesajı yollayabildim mi?
selametle,
yok yanlış birşey demedin merak etme ,rahat ol
Ocak 6th, 2010 at 17:11
pardon 2012 de kıyamet olmayacak dedi papa
Ocak 6th, 2010 at 18:18
hahaahahahaha:D:D:D:) ben sadece kendine sor dedim buraya yazmanı istememiştim:) namaz insanı kötülükten uzak tutar bencede çünkü bütün gün 5 defa namaz kılmakla zamanını harcayınca yapacak bişi yok bence. ama önemli değil benim için siz istediğinizi söyleyebilirsiniz.
BENDE SÖYLERİM BURADA BEN HİSSEDİYORUM DİYE BURAYA ONU KENDİNE SÖYLEYEBİLİYORSAN BEN BİLEMEM… AMA BİLEMEM. BİR İNSAN ANCAK KENDİNE DÜRÜST OLABİLİR GERİSİ YALAN YANİ BOŞUNA BURAYA YAZMA DERİM. BU ARADA İSTEMEDEN BİLMEDEN ÜZDÜYSEM KIRDIYSAM ÖZÜR DİLERİM..
Mart 19th, 2010 at 00:46
Önce İslamın tanımını doğru yaparsak Kuranı daha iyi anlayabiliriz.Hz.Peygamberle kısa bir süre görüştükten sonra iman ettik diyen bedeviler hakkında şu ayet İman ile İslamı kesin bir şekilde ayırıyor,yani putlara tapınmayı bırakıp tevhid dini islama tek Allah’a tapınmayı kabul edenlere Kuranda Allah(cc)”Habibim bedevilere de ki,iman ettik demesinler,İslama girdik desinler,henüz kalpleri İslama ısınmadı.”(49/14)Yani bütün kainatı ve içindekileri tek,eşi,benzeri olmayan Allah’ın(cc)yarattığına inanan İbrahim Peygamberin dini olan İslama girmiştir.
Nisan 9th, 2010 at 02:16
kuranda incil ve tevrattan bahseden yani adlarının geçtiği 25 küsür ayet var bir ayette dahi bu kitapların geçersizliğinden bahsedilmemiştir yani bütün ayetlerde yüzde yüz onaylanmışlardır.müslüman kendi ayetlerini bilebile ters yorumlamak zorunda kalıyolar.resmen kendi ayetleriyle muhalefet içindeler.Yazık ya acınaklı bi durum.
Nisan 9th, 2010 at 08:11
Sayın Klement; belli ki yukarıdaki yazıyı sen hiç okumamışsın. İyice okumanı tavsiye ederim. “Yüzde yüz bütün ayetler onaylanmıştır” diyorsun. Bu sözünü geçersiz kılacak, Aşağıda, yukarıdaki yazıdan bir bölüm aldım.
“İNCİL DEĞİŞMEMİŞSE, Kuran niçin Maide-17′de ve 72 ‘de “YEMİN OLSUN Kİ, MERYEMOĞLU İSA MESİH TANRIDIR DİYENLER KAFİR OLMUŞTUR” der ? “TANRI ÜÇÜN ÜÇÜNCÜSÜDÜR DİYENLER CEHEMNEMDEDİR ” DER ? NİÇİN “HZ. İSA İÇİN ÇARMIHA GERİLMEDİ” (Nisa-157) der ? EY EHLİ KİTAP MERYEM OLU İSA ANCAK BİR PEYGAMBERDİR (Nisa-171) DER? ALLAH “EY MERYEM OĞLU İSA! “ALLAH’TAN BAŞKA BENİ VE ANNEMİ İKİ TANRI EDİNİN” DİYE SEN Mİ SÖYLEDİN? (Maide116) der? NEDEN İNCİLE CEVAP OLARAK “ALLAH ÇOCUK EDİNMEMİŞTİR.0′NUNLA BERABER HİÇBİR TANRI YOKTUR” DER?” özetini yazdığım İncili eleştiren bu ayetleri Daniel wiçkwire gibi görmezden gelmeyin.
Nisan 9th, 2010 at 19:54
sayın ilhan bey kardeşim,öncelikle şunu söylimki verdiğin kuran ayetlerinde hiçbirinde incil ve tevrat lafzı yoktur.ben incil tevrat adlarının geçtiği kuran ayetlerini kastettim.ve bular yüzde yüz onaylıyorlar.ilhan kardeş sana tavsiyem ,kuranda arama motoru bul ve incil ve tevrat kelimelerini araştır ve sonra bir ayette tahrifattan bahsediliyorsa bana haber ver bildir ve ozaman sana hak vericem.sevgiyle…
Nisan 9th, 2010 at 22:28
HAKLISINIZ HERHALDE İNCİLDE GECEN BİR SÜRÜ İFADE KURANDA ELEŞTİRİLİRKEN VE BU TÜR İNANÇTA OLANLARI CEHENNEMLE TEHDİT EDERKEN BUNLARIN İNCİL VE TEVRATTA OLDUĞUNU BELİRTİLMEMİŞ. BU ELEŞTİRİLER BELKİ BUDİSTLER İÇİNDİR. SİZ RAHAT OLUN. MERYEMOĞLU MESİH VE ÜÇLÜ TANRI İNANCI İNCİLDE GEÇMİYOR HERHALDE.
Nisan 10th, 2010 at 00:33
bakın ilhan kardeşim şunu yüzüne vurmak istyerimki senden ayet istedim yukarda bir ayet gösteremedin.Ama neyse onu geçelim.HAKLISINIZ KURAN HEM İNCİLİ TEVRATI OLDUĞU GİGİBİ ONAYLARKEN AYNI ZAMANDA BU KİTAPLARDA YAZAN ŞEYLERİ YANLIŞ BULUYOR BU DOĞRU.DİYECEKSİNİZKİ BU NERDEN KAYNAKLANIYOR BU ŞURDAN KAYNAKLANIYOR KARDEŞ;KURANI YAZAN VE YAZANLAR İNCİLİ TEVRATI BİLMEDİKLERİNDEN OKUMADIKLARINDAN DOLAYI ONLARI KURAN GİBİ ZANNETTİLER VE BÜYÜK BİR ÇELİŞKİYE DÜŞTÜLER.SEVGİYLEE…
Nisan 10th, 2010 at 08:12
BİZ YUKARIDAKİ YAZIMIZDA SİZE BİR SÜRÜ AYETLER VE BU İDDİALARA CEVAPLAR YAZMIŞTIK.SİZ GÖRMEMEKTE ISRAR EDİN.YUKARIDAKİ YAZIMIZDAN “İNCİLİ BİLMEYENLERCE YAZILDI DEDİĞİNİZ KURAN’DA” GECEN BİR AYET.
64- De ki: “Ey Kitap ehli! Ancak Allah’a kulluk etmek, O’na bir şeyi eş koşmamak, Allah’ı bırakıp birbirimizi rab olarak benimsememek üzere, bizimle sizin aranızda müşterek bir söze gelin”. Eğer yüz çevirirlerse: “Bizim müslüman olduğumuza şahid olun” deyin.(Ali İmran-64)
RABBİMİZ BİZLERE KENDİ GERÇEĞİNİ ANLAMAMIZA YARDIMCI OLSUN.
Ağustos 1st, 2010 at 21:03
Bakalım KURAN tevrat ve incil hakkında ne diyor?Hep beraber görelim.
41. Elinizdeki Tevrat’ı tasdik edici olarak indirdiğimize (Kur’an’a) iman edin. Onu inkâr edenlerin ilki olmayın. Âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin ve bana karşı gelmekten sakının. BAKARA 41
DİKKAT EDİN ‘ELİNİZDEKİ TEVRAT’DİYOR KURAN YANİ BU GÜNKÜ TEVRATTAN BAHSEDİYOR VE ONAYLIYOR.
De ki: “Ey Kitap ehli! Tevrat’ı, İncil’i ve Rabbinizden size indirileni (Kur’an’ı) uygulamadıkça hiçbir şey üzere değilsiniz.” Andolsun ki sana Rabbinden indirilen bu Kur’an onlardan çoğunun taşkınlık ve küfrünü artıracaktır. Öyle ise o kâfirler toplumu için üzülme.MAİDE 68
BİZ HRİSTİYAN VE YAHUDİLERİN KİTAPLARIMIZA YÖNELİP UYGULAMAMIZ EMREDİLİYOR PEKİ ALLAH DEĞİŞTİRİLMİŞ KİTAPLARI UYGULAMAMIZI MI İSTİYOR İLHAN BEY?
Onlar, yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı buldukları Resûle, o ümmî peygambere uyan kimselerdir. O, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helal, kötü ve pis şeyleri haram kılar. Üzerlerindeki ağır yükleri ve zincirleri kaldırır. Ona iman edenler, ona saygı gösterenler, ona yardım edenler ve ona indirilen nura (Kur’an’a) uyanlar var ya, işte onlar kurtuluşa erenlerdir. ARAF 157
YAHUDİLER İÇİN ‘YANLARINDA DURAN TEVRATTAN’BAHSEDİYOR YANİ BİLDİĞİMİZ BU GÜNKÜ TEVRAT SÖZKONUSU VE DOĞRULANDIĞINI SÖYLÜYOR KURAN.
İncil ehli Allah’ın onda indirdiği ile hükmetsin. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir. MAİDE 47
DİKKAT EDİN BİZ HRİSTİYANLARIN İNCİLE UYMAMIZ EMREDİLİYOR VE AYET GENİŞ ZAMANLI BİR AYETT PEKİ ALLAH NEDEN DEĞİŞTİRİLMİŞ KİTABIN UYGULANMASINI İSTİYOR?KULAĞI OLAN İŞİTSİN.KENDİ KİTABINIZLA BİLE ÇELİŞİYORSUNUZ
Ağustos 1st, 2010 at 23:33
YUKARIDAKİ YAZIYI TAM OKUMADIĞIN BELLİ. EĞER İYİ OKURSAN BUNLARI SORMAZSIN
Ağustos 2nd, 2010 at 19:21
YUKARDAKİ AÇIKLAMALRIN ÇOK AMA ÇOK EKSİK BÜTÜNSEL BİR AÇIKLAMA YOK.
VE SORDUĞUM SORULARADA HİÇ BİR MÜSLAMNIN BU VERDİĞİM AYETLERLE YÜZLEŞİP CEVAPLAYABİLDİĞİNİ GÖRMEDİM.
SİZİN YUKARDA YAPMIŞ OLDUĞUNUZ AÇIKLAMA DİĞER AYETLERLE İLGİLİ BENSE SANA BAŞKA AYETLERİ GÖSTERİYORUM.
YİNE CVP YAZAMADIN BU AYETLERLE İLGİLİ.SANKİ BENİM GÖSTERDİĞİM AYETLERİ AÇIKLAMIŞSIN GİBİ BANA YUKARSINI OKU DİYOSUN.SİZ ACABA YENİLMİŞ OLUPDA PESS DEMEYEMİ ÇALIŞIYORSUNUZ???
VE SİZE BİR TAVSİYE ARTIK SAHTE TANRINIZI YANINIZA ALARAK GERÇEK TANRIYA KARŞI KAPIŞMAKTAN VAZGEÇİN…YENİLİRSİNİZZZ..
Ağustos 3rd, 2010 at 00:11
YUKARIDAKİ YAZIMDAN SORULARINIZI AÇIKLAYAN KISA BİR ÖZET YAZAYIM.DAHA GENİŞ BİLGİ İÇİN DİKKATLİCE OKUYUN.
ALLAH KURANDA İNSANLARA DOĞRU İNANCI DERECE DERECE ANLAYIŞLARINI BİR EVRİM GİBİ DEĞİŞTİREREK SUNMAKTADIR.. MESELA PUTPERESTLER İÇİN ÖNCE GERÇEK TANRI YANİ TEVHİD İNANCINI AKILLARA OTURTUYOR SONRA DİĞER HÜKÜMLER SIRAYLA TOPLUMU DEĞİŞTİREREK YAVAŞ YAVAŞ GELİYOR.
ALLAH ÖNCE MEKKE VE ÇEVRESİNDE KENDİNE ÇEŞİTLİ PUTLARI EŞ KOŞANLARLA MÜCADELEYİ ÖNE ALIYOR. İSLAMIN İLK YILLARINDA ÖZELLİKLE MEDİNEYE HİÇRET OLUNCA YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARLA
KARŞILAŞMA VAR.BU DÖNEMDE HALA MEKKE PUTPERESTLERİYLE UĞRAŞILIYOR VE DİĞER İLAHİ DİN MENSUPLARI EHLİ KİTAP OLARAK DEĞERLENDİRİLİP DAHA YAKIN TEMASLAR VE BİR DAYANIŞMA KURULUYOR.BU DİN MENSUPLARIYLA MEDİNE ANTLAŞMASI DİYE BİR ORTAK YAŞAM ANTLAŞMASI YAPILIYOR. BU ANTLAŞMAYA GÖRE HERDİN MENSUBU KENDİ KİTABINI UYGULAMAKLA GÖREVLİDİR.BUNLARA İLK DÖNEMDE DAHA YUMUŞAK MESAJLAR VERİLİYOR. BU DİNDE-YANİ İSLAM İBRAHİMİN DİNİDİR, SİZİN YOLUNUZ SİZE BİZİMKİ BİZE GİBİ, BU KİTAPTA SİZİN SAHİP OLDUĞUNUZ BİLGİLERİ DOĞRULUYOR VS.ELİNİZDEKİLERİ DOĞRULUYORDAN MAKSAT DAHA DORU ŞEYLER SUNUYOR, BAZI EKSİKLERİ TAMAMLIYOR ANLAMINDADIR. İŞTE YUKARIDA YAZDIĞINIZ KURAN AYETLERİ BU DÖNEMİN ÜRÜNLERİ.
ANCAK İLERLEYEN ZAMAN İÇİNDE BU DİN MENSUPLARINA YAVAŞ YAVAŞ KURAN VE İSLAMA AÇIKÇA DAVETLER BAŞLIYOR VE YANLIŞLIKLARI KİTAPLARINI DEĞİŞTİRDİKLERİ VURGULANIYOR.
DAHA SONRADA İSLAMDAN BAŞKA DİĞER DİNLERİN GEÇERSİZ OLDUĞU VE BU DİNLERDE DEVAM ETMEKTE ISRAR EDENLERİN KAFİR SAYILIP CEHENNEMLİK OLACAKLARI VURGULANIYOR.
YUKARIDAKİ YAZIDA BU KONULAR TEK TEK AYETLERLE AÇIKLANMAKTADIR.OKUYAN ANLAR
Ağustos 3rd, 2010 at 19:16
VEREBİLECEĞİNİZ EN UYGUN CEVABI VERDİNİZ TEBRİK EDERİM.ANCAK BİZ SİZİN DEDİKLERİNİZE MUHAMMEDİN GÜNLÜK SİYASETİ,DURUMLAR DEĞİŞTİKÇE NABZA GÖRE ŞERBET VERİŞİ DİYORUZ.
KUTSAL KİTAPTAKİ TANRININSA DEDİĞİ DEDİKTİR, KARARLARI DEĞİŞMEZDİR…
Ağustos 3rd, 2010 at 19:45
Kuranda bir çok konu böyledir. toplumu yavaş yavaş eski inançlarının yanlışlıklarını anlamaları için en mantıklı yol budur.İnsanlar eski alışkanlıklarını birden değiştiremez.Bu verilen bir kararın değişmesi demek değildir. Bu birm kuralın adım adım tamamlanması demektir.Kuran incildeki gibi bir yerde ak dediğine diğer yerde kara dememiştir.Bunu yukarıda alkollü içkilerin yasaklanması konusu örnek vererek açıklanmııştır.