IV.01.HZ.İSA’NIN GERÇEK İSMİ NEDİR?
IV.01.HZ.İSA’NIN GERÇEK İSMİ NEDİR? August 9th, 2007Şimdi bu nereden çıktı diyeceksiniz. Yoksa böyle büyük bir dinin kurucusunun gerçek ismi de mi bilinmiyor? Bu konuya da bir bakalım. Hz. İsa’nın isminin nasıl konduğunu anlatan Luka ve Matta’ya bir göz atalım;
“30 Ama melek ona, “Korkma Meryem” dedi, “Sen Tanrı’nın lütfuna eriştin.
31 Bak, gebe kalıp bir oğul doğuracak, adını İsa koyacaksın.
32 O büyük olacak, kendisine ‘Yüceler Yücesi’nin Oğlu’ denecek. Rab Tanrı O’na, atası Davut’un tahtını verecek.33 O da sonsuza dek Yakup’un soyu üzerinde egemenlik sürecek, egemenliğinin sonu gelmeyecektir.”
34 Meryem meleğe, “Bu nasıl olur? Ben erkeğe varmadım ki” dedi.
35 Melek ona şöyle yanıt verdi: “Kutsal Ruh senin üzerine gelecek, Yüceler Yücesi’nin gücü sana gölge salacak. Bunun için doğacak olana kutsal, Tanrı Oğlu denecek”.(Luka-1)
Burada melek, doğacak çocuğun isminin Tanrı Oğlu manasına gelecek bir isim olacağını bildiriyor. Daha sonra Luka çocuğun isminin Rab kurtarır manasına gelen İsa konduğunu ve ayrıca bu ismi meleğin verdiğini söylüyor. Anlamak zor.
“21Sekizinci gün, çocuğu sünnet etme zamanı gelince, O’na İsa adı verildi. Bu, O’nun anne rahmine düşmesinden önce meleğin kendisine verdiği isim“.(Luka-2)
Ayni konuya bir de Matta’da bakalım;
“20Ama böyle düşünmesi üzerine Rab’bin bir meleği rüyada ona görünerek şöyle dedi: “Davut oğlu Yusuf, Meryem’i kendine eş olarak almaktan korkma. Çünkü onun rahminde oluşan, Kutsal Ruh’tandır.
21 Meryem bir oğul doğuracak. Adını İsa koyacaksın. Çünkü halkını günahlarından O kurtaracak.”
22 Bütün bunlar, Rab’bin peygamber aracılığıyla bildirdiği şu söz yerine gelsin diye oldu:
23 “İşte, kız gebe kalıp bir oğul doğuracak; adını İmmanuel koyacaklar.” İmmanuel, Tanrı bizimle demektir
24 Yusuf uyanınca Rab’bin meleğinin buyruğuna uydu ve Meryem’i eş olarak yanına aldı.
25 Ama oğlunu doğuruncaya dek Yusuf ona dokunmadı. Doğan çocuğun adını İsa koydu”.(Matta-1)
Melek burada çocuğun adının İsa konmasını söylüyor. Ama bu kez de Tevrat’tan verilen referans cümleyle çelişiyor. Tevrat-Yeşaya (7:14)’te, çocuğun isminin ‘Tanrı bizimle’ anlamına gelen İMMANUEL olması gerektiğini yine Matta yazıyor. Çocuğa konan isim ise, ‘Rab kurtarır’ anlamında olan Yunanca ‘IESOUS’ ve bundan türetilmiş İngilizce kelime ise ‘JESUS’. Şimdi bu işin doğrusu nedir? Tanrı Oğlu mu, Tanrı bizimle mi, yoksa Rab kurtarır mı? Anlamak çok zor.Şimdi bir de Türkçe’ye İSA olarak çevrilen bu ismin, aslının ne olduğuna bakalım. Bu ismin aslının ne olduğunu bulmakta imkânsız gibi. Çünkü elimizde İncillerin aslı olan İbranice bir metin yok ki, İsa isminin Yahudiler arasında söylendiği gerçek şeklini bilelim. Tevrat’ta doğacak olan çocuğun isminin İmmanuel olacağı belirtilmişti. Bu Tevrat ayeti İncillerde, devamlı olarak Hz. İsa’nın geleceğinin Tevrat’taki delili olarak verilmektedir. Burada yine ‘Kitab-ı Mukaddes ve Kur’an-ı Kerim Hakkında 100 Soru’ kitabının 57. sayfasında, İncillerde1, Kur’an’da bildirilen ‘Ahmet İsimli peygamberi’ bulamayan Daniel Wickwire’e bu konuyu da hatırlatmadan geçemeyeceğiz. Tevrat’ta ki ‘İmmanuel’, nasıl oluyor da ‘İsa’ isimli, hem de Tanrı olan birine delil olarak verilebiliyor. İnciller Hz. İsa’dan bize kalan Allah’ın orijinal vahiylerini içeren metinler olmadığından, Kur’an’ın doğru olarak bildirdiği gerçekleri, bu kitaplarda aramak beyhude çaba.Yunanca Iesous ismine en yakın okunuşta Tevrat’ta bir sürü kelime vardır. Hosea, Hoshea, Jehoshuah, Jeshua, Jeshuah, Joshua, Osea ve Oshea adları altında geçmektedir.2 Pekâlâ bu sekiz ismin hangisi gerçek olandır. Ayrıca bütün bu isimler ‘Rab Kurtarır’ anlamındadır. Böylece Tanrının Oğlu olması gereken isim, mecburen ‘Rab Kurtarır’a dönüşmüştür. Bunun sonucunda da, İncillere göre Tanrı Oğlu olması gereken isim, ‘Rab kurtarır’ olmuştur. İncillerde Hz. İSA için hep Tanrının Oğlu vurgulaması yapılmaktadır. Ama bunu anlamlandıracak bir isim maalesef bulunamamıştır. Bunun da sebebi Yunanca yazılan İncillerde isminin aslı yerine Yunanca Baba Tanrı ZEUS’a yakın okunuşta IESOUS isiminin seçilmesidir. Aslında bu anlamda İncillerde bir isim vardır. Çarmıhta affedilip bağışlanan kişinin ismi olan ‘BARABBA’ (Luka İncili 23:18), konulması istenen isme en uygun isim değil midir? Sanki bu isimin altında da bir şeyler gizlenmekte gibi. Bu durumda ne yazık ki, milyarlarca inananı olan bir dinin kurucusunun gerçek isminin ne olduğunu bile tam olarak iddia etmek mümkün değil.
24,965 toplam okundu, 0 bugün okundu, 25.04.2024 son okundu
September 20th, 2012 at 10:38
Belki sizin o uydurma dediğiniz hsdislerin çoğu doğrudur nereden biliyosunuz uydurma olduğunu belki peygamberin gerçekten söylemiş olduğu sözdür de siz uydurmadır diye iftira atıyosunuzdur. Yani bunun ölcüsünü neye göre bilirlicez. hiç gerçekten sahihtir doğrudur diyebileceğimiz hadisler yok mudur elimizde.
Ben mesela size çok uygun bir örnek vereyim;
Hz. peygamberin tıp ve biyoloji alanında söylediği bazı hadisler var mesela
”eğer sinek birinizin kabına bir yanı üzerine düşerse o kişi onu bütünüyle batırsın ve sonra çıkarıp atsın; çünkü onun kanatlarından birinde zehir ötekinde şifa vardır”
Bu hadis bircok islam alimi tarafından mantığa aykırı çağdışı düşüncesiyle eleştirimiş uydurma olduğu iddia edilmiş hatta en güvennilir hadis kitabı buhari de yer almasından dolayı buhari de bile uydurma hadislerin varlığında söz etmişlerdir islam bilginleri.Ama batı da son zamanlarda yapılan bilimsel çalışmalarda ortaya çıkmış ki sineğin bir kanadında yerleşen mikroplarla ötekinde yerleşenlerin birbirlerini öldüren iki ayrı türden mikrop olduklarına dair bir tesbit yapılmış. Böylece onun tümüyle batırılması her iki mikrop çeşidinin, yemek veya içecek içinde birbirleriyle buluşup birbirlerini imha atmelerni sağlamış olur.
Yani bu verdiğim örnek bunların sadece bir tanesi. Hatta bunu öğrenipte islama geçen hiç kuranı bile okumamış sadece bu hadis yoluyla müslüman olmuş birtakım bilim adamları olduğunu okumuştum.
Ama işte bunun kriterlerini neye göre belirlicez belki en uydurma dediğiniz hadis bile belki başkalarının islamiyete geçme nedenleri olur
September 20th, 2012 at 12:45
BAK NE GÜZEL KENDİ SORUNA KENDİN CEVAP VERDİN VE YAZDIĞIMI KENDİN DOĞRULADIN.NE DEDİK UYDURMA HADİSLERİ KURAN-AKIL VE BİLİMİN SÜZGECİNDEN GEÇİRECEĞİZ. SİNEK KONUSU MİKROBİYOLOJİ-ZOOLOJİ İLE, İLGİLİ DİNLE İLGİLİ DEĞİLDİR. DİYELİM Kİ BİLİMDE YANILDI VE DOĞRU BİR HADİS BİLİME UYMADI DİYE ATILDI. HER HADİS DİNİN OLMAZSA OLMAZI DEĞİL.DİN İMAN, AHLAK VE İBADETTİR BU KONULARDA İSE KURAN ÇOK AÇIKTIR.
EMEVİLERİN SAPKINLIKLARI, KENDİLERİNİ KORUMA İÇİN ŞİİLİĞİ KÖTÜLEMİŞLER. ŞİİLERDE HAKLI OLARAK ONLARI KÖTÜLEMİŞLERDİR. BUNLAR DİNİN KENDİSİ DEĞİL. 1400 YIL ÖNCE İNSANLAR SALTANAT İÇİN BİRBİRLERİNE DÜŞMÜŞ OLAN OLMUŞ. KİMSE GERİ GETİREMEZ. BİZİM VAZİFEMİZ BUGÜN DOĞRU DÜRÜST BİR DÜNYA KURMAKTIR.
MEZHEPLERDE İBADETLERİN TEFERRUATLARINDADIR. BUNLARDA İLAHİYATÇILAR TARAFINDAN YAZDIĞIM ÖLÇÜLER İÇİNDE ÇÖZÜLMEKTEDİR.YANİ ORTADA ÖYLE HIRİSTİYANLIK VE YAHUDİLİKTEKİ GİBİ AŞIRI DİNİ BOZACAK BİR SAPMADA YOKTUR.
BU KONULAR İÇİN http://www.suleymaniyevakfi.org sitesini tavsiye ederim.
September 20th, 2012 at 15:27
AMA BİDE ŞU TARAFTAN BAKMAK LAZIM HADİS OLMAZSA DİN KALMAZ DİYEN İLAHİYAT PROFÖSÖRLERİ SADECE KURAN BANA YETER DEYİP HADİSLERİ ÇÖPE ATALIM DİYENDEN KAFİR OLUR DİYEN KOCA TANINMIŞ İSLAM ALİMLERİ VAR. aMA SİZDE HADİSLER OLMAZSA OLMAZ DEĞİL DİYORSUNUZ. ALLAH DİNİNE SİYASET KAVGASINA ALET EDER Mİ EMEVİLERİN VE ŞİİLERİN BU KAVGALARINI ALLAH DİNİNDEN KORUYAMAZ MIYDI? O ZAMAN HADİSLER VE PEYGAMBERİN SÜNNETİ KONUSUNU NE YAPICAZ?
BU HADİSLER MESELESİ ÇOK KARIŞIK?
HATTA KURANIN BİLE TAM KORUNUP KORUNMADIĞI BİLE BELLİ DEĞİLKEN BİR DE HADİS MESELESİ ÇIKTI İNANANLARIN BAŞINA
September 20th, 2012 at 15:28
AMA BİDE ŞU TARAFTAN BAKMAK LAZIM HADİS OLMAZSA DİN KALMAZ DİYEN İLAHİYAT PROFÖSÖRLERİ SADECE KURAN BANA YETER DEYİP HADİSLERİ ÇÖPE ATALIM DİYENDEN KAFİR OLUR DİYEN KOCA TANINMIŞ İSLAM ALİMLERİ VAR. aMA SİZDE HADİSLER OLMAZSA OLMAZ DEĞİL DİYORSUNUZ.ALLAH DİNİNE SİYASET KAVGASINA ALET EDER Mİ EMEVİLERİN VE ŞİİLERİN BU KAVGALARINI ALLAH DİNİNDEN KORUYAMAZ MIYDI? O ZAMAN HADİSLER VE PEYGAMBERİN SÜNNETİ KONUSUNU NE YAPICAZ?
BU HADİSLER MESELESİ ÇOK KARIŞIK?
HATTA KURANIN BİLE TAM KORUNUP KORUNMADIĞI BİLE BELLİ DEĞİLKEN BİR DE HADİS MESELESİ ÇIKTI İNANANLARIN BAŞINA
September 20th, 2012 at 16:38
YAZIMIZDA BU DİN HADİS OLMADANDA OLUR DEMEDİK.
“HER HADİS DİNİN OLMAZSA OLMAZI DEĞİL.DİN İMAN, AHLAK VE İBADETTİR BU KONULARDA İSE KURAN ÇOK AÇIKTIR.” DEDİK.EMEVİ VE ŞİİLER KENDİLERİNİ HAKLI ÇIKARMAK İÇİN HADİS UYDURMUŞLAR. BUNLAR DİNİN OLMAZSA OLMAZ KONUSU DEĞİL. BİZE NE 14 ASIR ÖNCE OLANLARDAN. ELDE SAĞLAM DELİL YOK. BİLE BİLE ZULMEDEN HESABINI VERİR. BİZLER 21. ASRIN SORUNLARINA BAKALIM.
İŞTE BU YÜZDEN MEZHEPLER OLUŞURKEN BAZI ALİMLER HADİSLERE ÖNEM VERMİŞ BAZILARI İSE (İMAM AZAM) KURANA VE AKLA DAHA FAZLA ÖNEM VERMİŞ. ARALARINDA AKILCI VE NAKİLCİ DİYE AYRILIK GİRMİŞ.KÜTÜBİ SİTTE DENİLEN KİTAPLARA HADİSLER ALINIRKEN SADECE RİVAYET ZİNCİRİNE GÖRE TASNİF EDİLMİŞLER.
HİÇ DÜŞÜNMEDEN KURAN’NIN DOĞRULUĞU ÜZERİNDE BİLE KUŞKU UYANDIRACAK HADİSLER UYDURULMUŞ. İŞTE SİTEMİZE HIRİŞSTİYANLAR ŞİMDİ BUNLARI DELİL GÖSTEREREK KAFALARI BULANDIRMAYA ÇALIŞIYORLAR.ŞİMDİ BİZ BİLE BUNLARLA UĞRAŞIYORUZ.
NASIL KIVIRMADAN YAZIYOR MUYUZ?
September 21st, 2012 at 10:26
Bence hala sözlerinizle beni şaşırtıyorsunuz bize ne 14 asır öncesinden diyerek ne yani allah ın elçisinin hayatını davranıslarını bilmek o elçiye inanan insanların hakkı değil mi Allah bunu koruyamaz mıydı? Ozaman ne gerek vardı elçiye, onun yaşamını ve örnek hayatını bilemiceksek Allah indireceği kitabı elçi omadan direk indirseydi o zaman bir de bu mantık çıkıyor ortaya.
Doğru değil mi?
September 21st, 2012 at 10:28
Bence hala sözlerinizle beni şaşırtıyorsunuz bize ne 14 asır öncesinden diyerek ne yani allah ın elçisinin hayatını davranıslarını bilmek o elçiye inanan insanların hakkı değil mi Allah bunu koruyamaz mıydı? Ozaman ne gerek vardı elçiye, onun yaşamını ve örnek hayatını bilemiceksek Allah indireceği kitabı elçi omadan direk indirseydi o zaman bir de bu mantık çıkıyor ortaya.
Doğru değil mi?
September 21st, 2012 at 10:37
Bence hala sözlerinizle beni şaşırtıyorsunuz bize ne 14 asır öncesinden diyerek ne yani allah ın elçisinin hayatını davranıslarını bilmek o elçiye inanan insanların hakkı değil mi Allah bunu koruyamaz mıydı? Ozaman ne gerek vardı elçiye, onun yaşamını ve örnek hayatını bilemiceksek Allah indireceği kitabı elçi omadan direk indirseydi o zaman bir de bu mantık çıkıyor ortaya.
Doğru değil mi?
September 21st, 2012 at 13:02
PEYGAMBERİN HAYATI BİLİNMİYOR DEĞİL Kİ SADECE HAKKINDA UYDURULMUŞ BAZI SÖZ VE OLAYLAR VAR.SAHABELER İÇİNDE ÖYLE.ANCAK PEYGAMBERLER ALLAHIN KİTABINA TERS SÖZ SÖYLEMEZ VE HAREKET ETMEZ. KURAN ELDE BİR HAKEM OLUNCA DOĞRUSUNU BULMAK KOLAY. BAZILARI KURANIN HAKEMLİĞİNİ KABUL ETMİYOR VE HADİS KİTAPLARINDA HER ANLATILANI DOĞRU KABUL EDİYORLAR. BU YÜZDEN YANLIŞTA ISRAR EDİYORLAR.PROBLEM BU.SANIRIM KIVIRMADAN YAZDIKLARIMI ANLAMAYA BAŞLADIN.AMA DAHA İŞİN BAŞINDAYIZ.
YAZAR İHSAN ELİAÇIK DÜN BİR ROPÖRTAJINDA İMAMHATİPLİNİN ZEKİ OLANI ATEİST OLUR DİYOR.BUNU SANIRIM EN İYİ SEN ANLADIN.BÖYLE MANTIKSIZ BİR DİN ANLATIMINI ZEKİ BİRİ KABUL EDEMEZ VE BU DİNE, PEYGAMBERİNE VE TANRISINA DÜŞMAN OLUR DİYOR.BİR İNSANI BİR ÜLKEYİ MUTLU ETMEYEN VE BÖLÜP PARÇALAYAN DİN GERÇEK DİN OLAMAZ DİYOR. AYNEN DORUDUR.DİNİ BÖYLE ANLAMAYAN SİZİN GİBİLERİ ANLAYAMAZ.İŞTE SANA BU YÜZDEN “SEN BENİM İÇİN ÖZELSİN” DEMİŞTİM. ARAYA GİRİP YAZI YAZANLARA MÜSAADE ETMEMİŞTİM.DERDİN TEMELİNİ ANLAMAYAN DERMAN OLAMAZ.
September 22nd, 2012 at 14:08
TAMAM İŞTE ALLAH NASIL OLURDA KORUYACAĞIM DİYE SÖZ VERDİĞİ DİNİ BU HALE SOKULMASINA İZİN VERİR BEN DE BUNU SORUYORUM. PEKİ SORUYORUM SİZİN KEŞFETTİĞİNİZ BULDUĞUNUZ HADİS KİTAPLARINDAKİ YANLIŞ ANLATIMLAR EMEVİLER VE ŞİİLER TARAFINDAN UYDURULMUŞ SÖZ VE OLAYLAR ÖZELLİKLE HANGİLERİDİR? BU HADİSLER SÖZ VE OLAYLAR DİNE NE KADAR ETKİ ETMİŞTİR. ETKİSİNİN BÜYÜKLÜĞÜ NEDİR. DİNİN FARLARINA HERHANGİ BİR ZARAR VERMİŞ MİDİR?
September 22nd, 2012 at 14:16
AYRICA İSLAM TOLUMU VE MEDENİYETİ BU UYDURMALARDAN NEKADAR ETKİLENMİŞTİR. KILDIĞIOMIZ TERAVİ NAMAZI HAK MIDIR DOĞRU MUDUR? DOĞRULUĞU KONUSUNDA ISRAR EDEN CÜPPELİ AHMET NE KADAR HAKLIDIR? 5 VAKİT NAMAZ HAK MIDIR? 5 VAKİT NAMAZI 3 VAKİT KILAN İRAN ŞİİLERİ NE KADAR HAKLIDIR?
SİZİ BİRAZ SORU YUMAGINA TUTTUM ÖZÜR DİLERİM AMA BU KONUDA FİKİRLERİNİ ALMAK İSTEDİM MEREK ETTİM SADECE
September 22nd, 2012 at 20:33
CEYHUN BEY ARTIK ŞUNU ANLAYIN. ALLAH SON DİNİNİ KORUYACAĞINI GARANTİ EDİYOR. ANCAK BU DİNE VE KURANA SENİN GİBİ HAKARET EDİP KÜFREDENLERİ VE YOK ETMEYE TEŞŞEBBÜS EDENLERİ ANINDA YOK EDERİM DEMİYOR.BİR MÜDDET ZAMAN TANIRIM DİYOR. OLUR YA GERÇEĞİ ANLAR BU YANLIŞTAN VAZ GEÇER DİYE FIRSAT VERECEĞİNİ SÖYLÜYOR. KURANDA HZ. MUSA’YA “FİRAVUNA GİT O AZDI. ONA YMUŞAK KONUŞ OLUR YA GERÇEĞİ ANLAYIP YANLIŞINDAN BELKİ DÖNER ” DİYE FIRSAT TANIYOR. İSYANDAN VE ZULÜMDEN VAZGEÇMEYİNCE DE SUDA BOĞUYOR. ANLATTIKLARIMI İFADE EDEN KURANDA AYETLER VAR. BEN UYDURMUYORUM.
ALLAH BU DİNİN VE KİTABIN YOK EDİLMESİNE MÜSADE ETMEYECEĞİM DİYOR.İMAN EDENLERE KÖTÜLERLE DİNE KARŞI GELENLERLE MÜCADELE ETMESİNİ İSTİYOR. VE ALLAHIN VAADİ SONUNDA İMANLI OLANLARIN GALİP GETİRECEĞİ ÜZERİNEDİR.
EMEVİ VE ŞİİLERİN UYDURMALARI KENDİ HAKLILIKLARI ÜZERİNE OLAN VE HALKI UYUTAN ŞEYLERDİR. BEN BU SİTENİN KONUSUNUN DIŞINDA BİR KONUNUN UZUNCA TARTIŞILMASINA KARŞIYIM.BİRÇOK KİŞİYİ BU AMAÇLA UYARDIM. ANCAK YAZACAK BİR ŞEYİ YOK SENİN GİBİ KIVIRIYOR DENMESİN DİYE BAZEN BİR ŞEYLER YAZARIM.BU YÜZDEN UZATMADAN BAZI AYRINTILARI ADRESİNE GÖNDERECEĞİM.KONUYU ORAYA E-MAİL İLE SÜRDÜREBİLİRİZ.
September 25th, 2012 at 16:37
selamlar hocam incili okurken birşey dikkatimi çekti,ayet numarasını hatırlamıyorum şöyle yazıyordu ,tanrı ibrahime vaatte bulunurken üzerine and içeceği,daha üstün biri olmadığı için kendi varlığı üzerine and içerek şöyle demi,ştir diye yazıyordu.hatta aynı yerde insanlar,kendisinden üstün biri için ant içerler,ama tanrı böyle değildir diye yazıyordu.ben din konusunda bu kadar mantıklı nirşey duymadım tabii ki ondan üstünü yoktur.bu tartışılmaz bile peki o zaman tevrat zebur ve incil olarak bildiğimiz kitaplarda bu böyle mi eğer öyle ise yahudi ve hristiyanlar başka biz müslümanlar ise başka bir tanrıya inanıyoruz gibi bu durum var ortada bu korkunç bir ilahiyat problemi kitapları değiştirdilerde, bunu damı değiştirdiler bu olay herşeyi çürütüyor dinimizi de imanımızı da
September 25th, 2012 at 20:14
MURAT BEY KONUYU BİRAZ DAHA AÇIKLAYINIZ.TAM ANLAŞILMIYOR
September 27th, 2012 at 11:28
İlhan bey peygamberin hadislerine sözlerine iftira atıyorsunuz. Daha peygamber döneminde yazılmış ebu hüreyrenin öğrencisi hemmam ın yazdığı ilk hadis kagıt ve nüsnaları bugün elimizdedir. Ve buhari ve ahmet hanbel in naklettiği hadislerle birebir örtüştüğü gözlenmiştir. Hemmem ın zamanında emevi diye birşey yoktu.
Ayrıca adaleti ile her kesimin takdirini kazanan Ömer bin Abdulaziz döneminde hadislerin kitaplaştırılması olmuştur.
September 27th, 2012 at 11:29
İlhan bey peygamberin hadislerine sözlerine iftira atıyorsunuz. Daha peygamber döneminde yazılmış ebu hüreyrenin öğrencisi hemmam ın yazdığı ilk hadis kagıt ve nüsnaları bugün elimizdedir. Ve buhari ve ahmet hanbel in naklettiği hadislerle birebir örtüştüğü gözlenmiştir. Hemmem ın zamanında emevi diye birşey yoktu.
Ayrıca adaleti ile her kesimin takdirini kazanan Ömer bin Abdulaziz döneminde hadislerin kitaplaştırılması olmuştur.
September 27th, 2012 at 12:08
e postama gönderdiğiniz yazıyı okudum. Evet haklısınız uydurulmamış dediğimiz hadislerde bizzat kuranın değiştirildiği yazıyor. Ama çok karışık durumlar var ortada. Hangisine inanalım ki. Ebu hureyre nın ögrencisinin hemmam ın yazdığı hadislerle buhari ve AHMET hanbelinkilerle uyuşması, güvenilir hadis sünnet ustaları dediğimiz adamların bu hadisleri kitaplarına nasıl koayarlar koydular düşüncesi vs. Ozaman güvenilir dediğimiz adamlar harbiden de güvenilir değil ve bu gibi uydurulmuş seyleri kitaplarına almışlarsa daha belkide neleri aldılar bunu nerden hesaba katıp bilicez. Belki de peygamber sözü sünneti diyipte yaptığımız birçok şey aslında başkası tarafından uydurulmuş allah katında değeri olmayan şeyler. Bunları nasıl hesaba katıcaz düşündünüz mü hiç. Daha doğrusu Allah ın bunu düşünüp duruma göre bişey yapması gerekmez miydi bu kadar inanan insanı mağdur duruma düşürdü.
Sağlıcakla kalın iyi günler
September 27th, 2012 at 12:08
e postama gönderdiğiniz yazıyı okudum. Evet haklısınız uydurulmamış dediğimiz hadislerde bizzat kuranın değiştirildiği yazıyor. Ama çok karışık durumlar var ortada. Hangisine inanalım ki. Ebu hureyre nın ögrencisinin hemmam ın yazdığı hadislerle buhari ve AHMET hanbelinkilerle uyuşması, güvenilir hadis sünnet ustaları dediğimiz adamların bu hadisleri kitaplarına nasıl koayarlar koydular düşüncesi vs. Ozaman güvenilir dediğimiz adamlar harbiden de güvenilir değil ve bu gibi uydurulmuş seyleri kitaplarına almışlarsa daha belkide neleri aldılar bunu nerden hesaba katıp bilicez. Belki de peygamber sözü sünneti diyipte yaptığımız birçok şey aslında başkası tarafından uydurulmuş allah katında değeri olmayan şeyler. Bunları nasıl hesaba katıcaz düşündünüz mü hiç. Daha doğrusu Allah ın bunu düşünüp duruma göre bişey yapması gerekmez miydi bu kadar inanan insanı mağdur duruma düşürdü.
Sağlıcakla kalın iyi günler
September 27th, 2012 at 12:45
CEVABINIZ E-POSTANIZA YAZILMIŞTIR.
September 27th, 2012 at 13:01
MERHABALAR,BEN MURAT KARDEŞİMİZİN SÖYLEDİĞİ İLE İLGİLİ BİRŞEY SÖYLEMEK İSTERİM.ŞUNU DEMEK İSTEMİŞ ANLADIĞIM KADARIYLAN, BİR ÖRNEK VEREYİM.BİR İNSAN NİÇİN YEMİN EDER SÖZÜNÜN ARKASINDA OLDUĞUNU İSPAT İÇİN.PEKİ YEMİN EDERKEN NEYİN ÜZERİNE EDER,KENDİNDEN ÜSTÜN GÖRDÜĞÜ KUTSAL OLAN ÜZERİNE EDER.BU BİR KİTAP OLABİLİR VEYA DİREK ALLAH OLABİLİR VEYA BAŞKA İNANÇLARDA KUTSAL SAYILAN BİRŞEY ÜZERİNE EDER.AMA İNCİLE GÖRE İBRANİLER 6-13 KUTSAL OLAN ALLAHIN KENDİSİ OLDUĞU İÇİN,KENDİ KUDSİYETİ ÜZERİNE YEMİN ETMİŞTİR Kİ ESKİ AHİTTE BÖYLEDİR.
ŞİMDİ KARDEŞİMİZ ŞUNU DEMEK İSTİYOR O ZAMAN BİZİM KİTABIMIZDA,YARTILANLAR ÜZERİNE YEMİNLER VAR ,ANDOLSUN BURÇLARLA DOLU GÖGE GİBİ NEDEN BÖYLE YANİ FARKLI BİR ALLAH KAVRAMI VAR.EĞER BU FARKLI ALLAH KAVRAMINI DEĞİŞTİREN YAHUDİLER İSE BUNU NEDEN YAPSINLAR.YANİ ALLAH HERŞEYİN ÜZERİNE YEMİN EDEN AYETLER YAZDIRDIDA,ONLAR BU ALLAHA YAKIŞMAZ DEYİP KENDİ ÜZERİNE Mİ YEMİN ETTİRDİLER BUNU DAMI DEĞİTİRDİLER DERKEN KASTETTİĞİ BUDUR Kİ BUNA CEVAP ARIYOR Kİ SONUNA KADAR DA HAKLIDIR.
September 27th, 2012 at 13:59
ASLINDA DİKKATLİ GÖZLER YAKALIYOR BAZI DURUMLARI BU SEFER İNANCI SEKTEYE UĞRUYOR AMA GENELDE İNSAN OĞLU HEP BİR TARAF OLMAYI SEÇER DÜNYANIN HER TARAFINDA BÖYLEDİR,SİYASETTE DE BÖYLE,SPORDA DA BÖYLE,DİNDE DE BÖYLE KENDİ TARAFINUI ÜSTÜN GÖRÜR ,AMA BAZILARIDA TARAFSIZ BAKAR BU SEFER ORTAYA SORULAR ÇIKAR AMA BU SORULAR SORULAMAZ ÇÜNKÜ ÇOĞUNLUK TARAFTIR.
ASLINDA TARAFSIZ BAKAN NET OLARAK ŞUNU GÖRÜR İKİ TÜRLÜ TANRI KAVRAMI VARDIR BİRİ SOMUT DİĞERİ SOYUT.TARTIŞMA ORDAN BAŞLAR.
SOYUT TANRI KAVRAMINDA ADEM VE HAVVA CENNETTEN KOVULUP YERYÜZÜNE ATILMIŞTIR MEYVEYİ YEDİKLERİ İÇİN.FAKAT CENNETİN YERİ BELLİ MİDİR KİMSE BİLMEZ ALLAH BİLİR DEYİP GEÇİLİR.
SOMUT TANRI KAVRAMINDA İLK İNSAN ADEM DÜNYADA YANİ MEZOPOTAMYADA YARATILMIŞTIR DOLAYISIYLA CENNET DENİLEN YER DÜNYADA DIR O HALDE KIYAMET YANİ KIYAMDAN SONRA DİRİLME DÜNYADA OLACAKTIR KONU SOMUTTUR.İYİ KULLARIN YERYÜZÜNÜ MİRAS ALMASI.
SOYUT ŞÖYLE BİR SORU ÇIKARIR PEKİ ADEM VE HAVVA YUKARIDA Kİ CENNETTEN GELDİLERSE HAYVANLAR NEREDE YARATILDI EĞER YUKARIDA YARATILDILARSA O ZAMAN HEPSİ BİRDEN TOPLU HALDE KOVULDULAR PEKİ O ZAMAN GÖZÜMÜZDE CANLANDIRALIM TÜM CANLI TÜRLERİ PARAŞÜT GİBİ AŞAĞIYA İNİYORLAR KOCA KOCA FİLLER ZÜRAFALAR ASLANLAR KOMEDİ FİLMİ OLUR ANCAK.
AMA İNSAN VE HAYVANLAR DÜNYADA YARATILMIŞSA KONU KAPANMIŞTIR.
BAŞKA BİR ÖRNEK ESKİDEN İNSANLAR Kİ ŞİMDİCE FARKLI DEĞİL,DEĞİŞİK TANRILARA TAPIYORLARDI YANİ SOYUTLUK VAR AMA İLYAS PEYGAMBERİ ÖRNEĞİ SOMUT TANRI KAVRAMIİ SOYUT TANRI KAVRAMINA MEYDAN OKUYOR KİM SUNAĞIN ÜZERİNE ATEŞ İNDİRİRSE TANRI ODUR.
MESELA TANRI,RAB,EL,ADONAY,EL-İLAH,AL-İLAH SOYUT BİR KAVRAMDIR,İSHAKIN TANRISI,YAKUBUB TANRISI,İBRAHİMİN TANRISI YEHOVA SOMUT BİR KAVRAMA GİRER ÇÜNKÜ BAŞKA İLAHLARA MEYDAN OKUYAN BİR TANRIDİR.ON EMİRDE BİRİNCİ EMİR BEN YEHOVAYIM BENDEN BAŞKA TANRINIZ OLMAYACAK.EĞER TANRI DERKEN KASTETTİĞNİZ YEHOVA İSE SORUN YOK AMA DEĞİLSE
YANDI GÜLÜNM KETEN HELVA.
BAŞKA BİR ÖRNEK O ÖLÜLERİN DEÜİL DİRİLERİN TANRISIDIR.YANİ ÖLÜNÜN TANRISI YOKTUR BİLİNÇ OLMAZSA TANRI BİLİNCİ OLMAZ BİZ DOĞMADAN TANRIYA İNANIYOR MUYDUK ANCAK YAŞARKEN İNANABİLİRİZ.GENE SOMUT TANRI KAVRAMI
SOYUT TANRI KAVRAMI İSE ÖLÜLERİNDE TANRISIDIR ÖLDÜKTEN SONRA CENNETE VEYA CEHENNEME GİTMEK VARDIR HALBUKİ CEHENNEM DÜNYADA DIR İBRANİCE GHENNA SÖNMEZ ATEŞ,HİNNOM VADİSİ OĞULLARI TARTAROS VEYA TOFET YEREMYADA YAZAR, DAHA SONRA ÖBÜR DÜNYADA PİLİÇ GİBİ KIZARAN İNSANLARA DÖNDÜ BU İŞ, AMAÇ NE İNSANLARI KORKUTARAK HÜKMETMEK
HEM HRİSTİYANLIKTA HEM MÜSLÜMANLIKTA FAZLASIYLA OLDU BU.TABİİ BATI DÜNYASI RÖNESANSTAN SONRA YEMİYOR BU İŞLERİ
AMA İNANMAK İSTEYEN GENE GİDİYOR AMA ÇOĞUNLUK UĞRAMIYOR BİLE BİZDE İSE HALA DEVAM.
September 27th, 2012 at 21:36
E POSTAMA YAZDIKLARINIZ ÇOK VAHİM BİR DURUM YA. SORULAR İÇİNDE SORULAR YARATIYOR. KAFAM SORU İŞARETLERİYLE DOLU. SİZİN VERDİĞİNİZ SİTEDE OKUDUKLARIMA GÖRE HADİSLERİN HEPSİ ÇÖPE ATILMALI. NE YANİ PEYGAMBER HAKKINDA O KADAR YALAN SÖZ İSNAD EDİLİRKEN EBU HUREYRE YALAN SÖYLERKEN ALLAH VEYAHUTTA SAHABELER YA DA OLMADI EN AZINDAN ONU PEYGAMBERE YALAN ATMAKLA SUÇLAYAN HZ. ALİ HZ. ÖMER HİÇ Mİ BİŞEY YAPMADI YA DA ÖLDÜRMEDİ. MADEM O KADAR YALAN SÖYLEYİP FİTNE ÇIKARDI ÖLÜMÜN FİTNEDE DAHA İYİ OLDUĞU KURAN DA YAZMAZMI. HZ. PEYGAMBERİN EN YAKINLARI BİLE NEDEN ALMAMIŞLAR YALAN SÖYLEYENLERİN CANINI. YADA BUNU ALLAH YAPSAYDI YAPAMAZ MIYDI? ŞİMDİ BİRSÜRÜ SORU İŞARETLERİ VE FİTNELER PEYGAMBER HAKKINDA YALAN YANLIŞ HABERLER VAR. KİM DÜZELTİCEK BUNU. İNANANLARIN PEYGAMBERİN DAVRANIŞLARINI GİYİMİ KUŞAMI KİŞİLİĞİ VS. HAKKINDA BİŞEYLER ÖĞRENMEK İSTEMESİ SUÇ MU. TAMAM ÖNCELİKLİ OLARAK ALLAH IN KİTABI VAR ELİMİZDE AMA PEYGAMBERİN HAYATINI MEREK ETMEK SUÇ MU? MADEM HZ. ALİ HZ. ÖMER ZAMANINDA EBU HUREYRE PEYGAMBER HAKKINDA YALAN SÖYLÜYOR HZ. ALİ VE ÖMER BU ADAMI ÖLDÜRÜP VEYAHUTTA BAŞKA YERE SÜRÜP PEYGAMBERİN GERÇEK SÖZLERİNİ KENDİLERİ NEDEN YAZMADILAR? ELLERİNİ KOLLARINI KİM BAĞLADIKİ? MADEM KURANI KERİMİ YAZIP TOPLADILAR AYNI ŞEYİ HADİSLER İÇİNDE YAPAMAZLAR MIYDI? YA DA ALLAH KENDİ SÖZLERİNİ KORUDUĞU GİBİ PEYGAMBERİN SÜNNETİNİ DE KOTUYAMAZ MIYDI?
ŞİMDİ NE YAPICAZ PEKİ PEYGAMBERİ SÖZLERİ DİYE BİLDİĞİMİZ HADİSLERİN ÇOĞUNLUĞUNU ÇÖPE Mİ ATICAZ. BUNDAN ŞÜPHELENEN BİR İMANLI KİŞİ ALLAHIN GÜÇ VE KUDRETİNDEN ŞÜPHE ETMEZ Mİ? VEYAHUTTA DİNİM BUDUR DEDİĞİ DİNİN KİTABINDAN DA ŞÜPHE ETMEZ Mİ? ALLAHIN ELÇİSİNİ SÖZLERİNDEN ŞÜPHE EDİP UYDURMA DİYEN BİR İMANLI KURAN I KERİMİN DOĞRULUĞUNDAN DA ŞÜPHE EDER ETMEK ZORUNDADIR. MEZHEBİNDEN DE ŞÜPHE ETMEK ZORUNDADIR?
September 27th, 2012 at 21:37
E POSTAMA YAZDIKLARINIZ ÇOK VAHİM BİR DURUM YA. SORULAR İÇİNDE SORULAR YARATIYOR. KAFAM SORU İŞARETLERİYLE DOLU. SİZİN VERDİĞİNİZ SİTEDE OKUDUKLARIMA GÖRE HADİSLERİN HEPSİ ÇÖPE ATILMALI. NE YANİ PEYGAMBER HAKKINDA O KADAR YALAN SÖZ İSNAD EDİLİRKEN EBU HUREYRE YALAN SÖYLERKEN ALLAH VEYAHUTTA SAHABELER YA DA OLMADI EN AZINDAN ONU PEYGAMBERE YALAN ATMAKLA SUÇLAYAN HZ. ALİ HZ. ÖMER HİÇ Mİ BİŞEY YAPMADI YA DA ÖLDÜRMEDİ. MADEM O KADAR YALAN SÖYLEYİP FİTNE ÇIKARDI ÖLÜMÜN FİTNEDE DAHA İYİ OLDUĞU KURAN DA YAZMAZMI. HZ. PEYGAMBERİN EN YAKINLARI BİLE NEDEN ALMAMIŞLAR YALAN SÖYLEYENLERİN CANINI. YADA BUNU ALLAH YAPSAYDI YAPAMAZ MIYDI? ŞİMDİ BİRSÜRÜ SORU İŞARETLERİ VE FİTNELER PEYGAMBER HAKKINDA YALAN YANLIŞ HABERLER VAR. KİM DÜZELTİCEK BUNU. İNANANLARIN PEYGAMBERİN DAVRANIŞLARINI GİYİMİ KUŞAMI KİŞİLİĞİ VS. HAKKINDA BİŞEYLER ÖĞRENMEK İSTEMESİ SUÇ MU. TAMAM ÖNCELİKLİ OLARAK ALLAH IN KİTABI VAR ELİMİZDE AMA PEYGAMBERİN HAYATINI MEREK ETMEK SUÇ MU? MADEM HZ. ALİ HZ. ÖMER ZAMANINDA EBU HUREYRE PEYGAMBER HAKKINDA YALAN SÖYLÜYOR HZ. ALİ VE ÖMER BU ADAMI ÖLDÜRÜP VEYAHUTTA BAŞKA YERE SÜRÜP PEYGAMBERİN GERÇEK SÖZLERİNİ KENDİLERİ NEDEN YAZMADILAR? ELLERİNİ KOLLARINI KİM BAĞLADIKİ? MADEM KURANI KERİMİ YAZIP TOPLADILAR AYNI ŞEYİ HADİSLER İÇİNDE YAPAMAZLAR MIYDI? YA DA ALLAH KENDİ SÖZLERİNİ KORUDUĞU GİBİ PEYGAMBERİN SÜNNETİNİ DE KOTUYAMAZ MIYDI?
ŞİMDİ NE YAPICAZ PEKİ PEYGAMBERİ SÖZLERİ DİYE BİLDİĞİMİZ HADİSLERİN ÇOĞUNLUĞUNU ÇÖPE Mİ ATICAZ. BUNDAN ŞÜPHELENEN BİR İMANLI KİŞİ ALLAHIN GÜÇ VE KUDRETİNDEN ŞÜPHE ETMEZ Mİ? VEYAHUTTA DİNİM BUDUR DEDİĞİ DİNİN KİTABINDAN DA ŞÜPHE ETMEZ Mİ? ALLAHIN ELÇİSİNİ SÖZLERİNDEN ŞÜPHE EDİP UYDURMA DİYEN BİR İMANLI KURAN I KERİMİN DOĞRULUĞUNDAN DA ŞÜPHE EDER ETMEK ZORUNDADIR. MEZHEBİNDEN DE ŞÜPHE ETMEK ZORUNDADIR?
September 28th, 2012 at 13:00
HADİSLERİ ÇÖPE ATALIM DİYEN YOK. SADECE NAKİL SENEDİNE GÖRE DOĞRUDUR DEMEK HATA. GERÇEK ÖLÇÜ, DOĞRULUĞUN KANAĞI KURAN, KRANA GÖRE OLUŞMUŞ AKIL VE İLİM OLMALI. NAKİL SENEDİ ZAYIF OLDUĞU HALDE BİRÇOK HADİS DĞRU OLABİLİR. MESELA İSTANBULUN MÜSLÜMANLAR TARAFINDAN FETH EDİLECEĞİNİ BİLDİREN HADİS SENEDİ ÇOK ZAYIF BİR HADİSTİR. KURANDA BUNU AÇIKÇA DESTEKLEYEN BİR BİLGİ YOKTUR. ANCAK AKIL, TARİH SOSYAL BİLİMLERE TERS DEĞİLDİR. DİRET OLARAK REDDEDİLEMEZ. YALNIZ KURANLA DESTEKLENMEYEN BU TÜR HADİSLER İMAN KONUSU OLAMAZ. KURANLA DOĞRULANMAYAN HZ. İSA’NIN GELECEĞİNİ BİLDİREN HADİSLERDE BÖYLEDİR.
September 28th, 2012 at 17:31
AMA VERDİĞİNİZ SİTENİZ HADİSLERİN HEPSİNİ SÜPHELİ KILIYOR. ÇÜNKÜ HADİS BABASI EBU HUREYRE Yİ YALANCI ÇIKARIYOR BU NASIL OLCAK BU DEMEK DEĞİLMİDİR HADİSLERİN HEPSİ OLMASA BİLE YÜZDE DOKSANI ÇÖPLÜKTÜR BU İŞİN İÇİNDEN NASIL ÇIKICAZ HEM NEDEN HZ. ÖMER VEYA ALİ HAKİKİ HADİSLERİ TOPLAMAMIŞ Kİ BU İŞİ YALANCILARA BIRAKMIŞ MEYDAN VERMİŞ BU ZULÜM DEĞİLMİDİR? ORTALIKTA BİRSÜRÜ FİTNE VAR VE BUNLAR PEYGAMBERİN SÖZÜ OLARAK DOLAŞIYOR ORTALIKTA
September 29th, 2012 at 15:51
İŞİ FAZLA BÜYÜTECEK BİR DURUM YOK.VERDİĞİM SİTE EBU HUREYYEYİ ANLATIR. BU DURUM ADI SAHİHTE OLSA KİTAPALRADA Kİ HADİSLERİN KURAN, KURANI BİLEN AKIL VE BİLİM SÜZGECİNDEN GECİRİLMESİ GEREKTİĞİNİ BİLDİRİR.
September 30th, 2012 at 14:25
VALLA SİZE ŞAŞIYORUM BİLİYONUZ MU BU KADAR ŞEYDEN HABERDAR OLUPTA NASIL ALLAHA VE PEYGAMBERE ARTIK BU KADAR GÜVENEBİLİYOSUNUZ. DAHA DİNİNİ BİLE KORUMAKTAN ACİZ BİR VARLIĞA BENİ ÖLDÜKTEN SONRA DİRİLTİR ÜMİDİYLE NASIL BAKIYOSUNUZ. BELKİ DE ÜMİT BESLİCEK BAŞKA ÇARENİZ YOK. AYNI ESKİ DEVİR MAGARA ADAMLARI GİBİ ŞİMŞEK ÇAKTIĞINDA KORKUDAN KİME SIĞINICAĞINI BİLEMEYİP MAYMUNA VEYA YAPTIĞI HEYKELLERE ÜMİT BAĞLAYAN AKILSIZLAR GİBİ. NEYSE ANLAYAN ANLADI. DEDİĞİNİZ GİBİ FAZLA BÜYÜTMEYE GEREK YOK
September 30th, 2012 at 14:25
VALLA SİZE ŞAŞIYORUM BİLİYONUZ MU BU KADAR ŞEYDEN HABERDAR OLUPTA NASIL ALLAHA VE PEYGAMBERE ARTIK BU KADAR GÜVENEBİLİYOSUNUZ. DAHA DİNİNİ BİLE KORUMAKTAN ACİZ BİR VARLIĞA BENİ ÖLDÜKTEN SONRA DİRİLTİR ÜMİDİYLE NASIL BAKIYOSUNUZ. BELKİ DE ÜMİT BESLİCEK BAŞKA ÇARENİZ YOK. AYNI ESKİ DEVİR MAGARA ADAMLARI GİBİ ŞİMŞEK ÇAKTIĞINDA KORKUDAN KİME SIĞINICAĞINI BİLEMEYİP MAYMUNA VEYA YAPTIĞI HEYKELLERE ÜMİT BAĞLAYAN AKILSIZLAR GİBİ. NEYSE ANLAYAN ANLADI. DEDİĞİNİZ GİBİ FAZLA BÜYÜTMEYE GEREK YOK
September 30th, 2012 at 15:48
BİZDEN BU KADAR ANLAMAK İSTEYEN ANLAR.HAKLISIN BİZİM SİZİN KADAR AKLIMIZ YOK. KAFA FAZLA ÇALIŞMIYOR MAĞARA ADAMLARI GİBİYİZ!!! İNANANLAR İÇİNDE PROFESÖRDE VARDIR ÇOBANDA İNANAMAYANLAR İÇİNDE DE PROFESÖRDE VARDIR ÇOBANDA, BU İŞ NE AKILLA OLUR NE AKILSIZ.
October 7th, 2012 at 16:27
benim babam.fazla karıştırma kurcalama inan demişti,ne kadar haklıymış karıştırdıkça kopar insani eğer bir hesap vereceksek iyilik ve kötülükle ilgili olabilir inançtan olamaz.bu kadar saçmalığı bünye kaldırmaz ,ama dinler büyük bir ekonominin parçasıdır, dinleri kaldır milyonlarca insan evine ekmek götüremez çünkü çok büyük bir sektör.bugün tv yi açın adım başı din kanalı hepsi para kazanıyor yan sektörlerde cabası.hristiyanlıkta saklanan en büyük gerçek ise saklanıyor, sanırım voltaire yazdıhemde delillerle bu sitede bu unutulmuş oda yazılsaydı tam olurdu.
April 18th, 2013 at 03:05
Bunun icin mi var din ? tum yazilanlari okumadim bile o kadar daraldim ki ! Neyin kavgasi yapiliyorsa artik Yaradan 1 degil mi butun peygamberler ayni yolu gostermiyorlar mi bize ? Ben ozellikle bastaki tartismalara bakarak yaziyorum zaten sonuna kadar okuyamadim yorumlari yani kavga etmeyenler alinmasin! yuzlerce yildir bazi pislikler dini kullanarak savas baslattilar bir suru insan oldu v.s v.s yetmez mi cahillik bu yaptiginiz hepimiz H.z. HAvva ve H.z Ademin torunlari degilmiyiz tum kitaplar yaradan bir dir demiyor mu kesin su kavgalari! diyorsunuz ki iste H.z. Isa kendini on plana cikarmaya calismis ta iste kitaplar bu gune kadar tekrar tekrar yuzlerce defa yazilmista hic birimiz yoktuk orda ona bakarsaniz yalan soyluyolar demek kolay peki kanitlayabilir misiniz ? kanitlayamazsiniz ! onemli olan hangi inanctan geldigin degil ! Peygamber olarak kimi sectgin degil onemli olan bizi YARADAN ayni! Cok konustum kusura bakmayin da sinirim bozuldu , Cunku Peygamberlerimizden hic biri boyle birseye sebebiyet vermek istemezdi ki Bizi yaradan da Insan olmamiz icin yapti tum hepsini bize bakip kim bilir ne kadar kiziyordur asil gerceklerden asil yoldan sapip bu tur sacma tartismalara giriyoruz diye.
April 18th, 2013 at 10:36
Sn.MonaLisa tebrik ederim sizi.çok doğru söylüyorsunuz
April 18th, 2013 at 15:35
Yaradan bir olduğuna göre mesajıda birdir sözü de.belli bir dönem yapmak istediği şeyleri peygamberler vasıtasi ile dile getirmiştir belli bir süreçte.ve osüreç çoktan bitti.taa ki yeni bir düzen kurana dek.dinler hep insanların çıkardığı ve bunun uğruna savaşların olduğu bir düzen.bir de buna eklenen siyaset,ve ticarette eklenince vahim bir tablo çıkıyor karşımıza.yoksa sen yahudi olacaksın sen hristiyan vb..diye ayırmaz hiçbir yarattığını.gerisi insanların yorumları.
August 2nd, 2013 at 10:43
Selamlar sevgili kardeslerim!!
June 17th, 2014 at 12:15
Neden hristiyan peygamber yok ? paul gibi yada jack gibi yani peygamberler neden hep islam isimli ?