III.05.HZ.İSA TEKRAR YERYÜZÜNE DÖNECEK Mİ KIYAMET SAVAŞI(ARMAGEDDON SAVAŞI)OLACAK MI?
III.05.HZ.İSA TEKRAR YERYÜZÜNE DÖNECEK Mİ KIYAMET SAVAŞ August 9th, 2007
Yalnız Hıristiyanlıkta değil İslam dininde de önemli bir tartışma konusu olan, Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne dönüşü ile ilgili İncillerde var olduğu iddia edilen kehanetlere topluca bir göz atalım. Önce Hz. İsa’nın geleceğini bildiren metinlere bir göz
“30 ”O zaman İnsanoğu’nun belirtisi gökte görünecek. Yeryüzündeki bütün halklar ağlayıp dövünecek, İnsanoğlu’nun gökteki bulutlar üzerinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler .
31 Kendisi güçlü bir borazan sesiyle meleklerini gönderecek. Melekler O’nun seçtiklerini göğün bir ucundan öbür ucuna dek, dünyanın dört bucağından toplayacaklar.
32 ”İncir ağacından ders alın! Dalları filizlenip yaprakları sürünce, yaz mevsiminin yakın olduğunu anlarsınız.
33 Aynı şekilde, bütün bunların gerçekleştiğini gördüğünüzde bilin ki, İnsanoğlu yakındır, kapıdadır.
34 Size doğrusunu söyleyeyim, bütün bunlar olmadan bu kuşak ortadan kalkmayacak.
35 Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır .”(Matta-24)
Makos (13:30) ve Luka (21:32) İncillerinde de bu konuda ayni şeyler yazmaktadır. Ayrıca Markos İncilinde Hz. İsa kendini tutuklayan baş kahinleri ayni olayla uyarmaktadır:
“61 Ne var ki, İsa susmaya devam etti, hiç yanıt vermedi. Başkâhin O’na yeniden, “Yüce Olan’ın Oğlu Mesih sen misin?” diye sordu.
62 İsa, “Benim” dedi. “Ve sizler, İnsanoğlu’nun Kudretli Olan’ın sağında oturduğunu ve göğün bulutlarıyla geldiğini göreceksiniz.”( Markos-14)
Bu durumda Hz. İsa’nın kendi ağzından tekrar gelişini öğreniyoruz ve bu gelişin, o anda çevresinde yaşayanların daha dünyadan ayrılmadan, çok yakın bir dönemde olacağını açıkça bildirmektedir. Hıristiyanlığın kurucusu Pavlus’ta Mektubunda bu konuya yer verip o anda yaşayanların bunu açıkça göreceğini yazmaktadır:
“16 Rab’bin kendisi, bir emir çağrısıyla, başmeleğin seslenmesiyle, Tanrı’nın borazanıyla gökten inecek. Önce Mesih’e ait ölüler dirilecek.
17 Sonra biz yaşamakta olanlar, hayatta olanlar, onlarla birlikte Rab’bi havada karşılamak üzere bulutlar içinde alınıp götürüleceğiz. Böylece sonsuza dek Rab’le birlikte olacağız.
18 İşte birbirinizi bu sözlerle teselli edin.” ( 1.Selanikliler-4)
Bütün bu ifadelerden anlaşılan Hz. İsa daha yanında yaşayanlar dünyadan ayrılmadan tekrar dünyaya geri döneceği bir gerçek. Ama nedense beklenen ziyaretçi bir türlü zamanında gelmeyince olay sorgulanmaya başlandı ki Pavlus Selaniklilere 1. mektubunda yazdıklarının olmamasını sorgulayanları 2. mektubunda yatıştırmaya çalışmaktadır:
“1-2 Rabbimiz İsa Mesih’in gelişine ve O’nunla birlikte olmak üzere toplanmamıza gelince: Kardeşler, size rica ediyoruz, Rab’bin gününün geldiğini ileri süren herhangi bir ruh, bir söz ya da bizden gelmiş gibi gösterilen bir mektup hemen aklınızı karıştırmasın, sizi telaşlandırmasın.
3 Hiç kimse hiçbir şekilde sizi aldatmasın. Çünkü imandan dönüş başlamadıkça, mahvolacak olan o yasa tanımaz adam ortaya çıkmadıkça o gün gelmeyecektir.
4 Bu adam, tanrı diye anılan ya da tapılan her şeye karşı gelerek kendini hepsinden yüce gösterecek, hatta kendisini Tanrı ilan ederek Tanrı’nın Tapınağı’nda oturacaktır.
5 Dahayanınızdayken bunlar ısize söylediğimi hatırlamıyor musunuz?” (2.Selanikliler-2 )
Anlaşılan sorun fazlaca büyütüldü ki bu işe Hz. İsa’nın önemli havarisi, Petrus’ta kendine ait mektubunun sonundaki ilave ile durumu yatıştırmaya çalıştığı görülür. Bu durumun vahametinden kurtulmak için günlerin uzunluğunun değiştirildiğini görmekteyiz:
“3-4 Öncelikle şunu bilmelisiniz: Dünyanın son günlerinde kendi tutkularının ardından giden alaycı kişiler türeyecek. Bunlar, “Rab’bin gelişiyle ilgili vaat ne oldu? Atalarımızın ölümünden beri her şey yaratılışın başlangıcında olduğu gibi duruyor ” diyerek alay edecekler.
5 Ne var ki, göklerin çok önceden Tanrı’nın sözüyle var olduğunu, yerin sudan ve su aracılığıyla şekillendiğini bile bile unutuyorlar.
6 O zamanki dünya yine suyla, tufanla mahvolmuştu.
7 Şimdiki yer ve göklerse ateşe verilmek üzere aynı sözle saklanıyor, tanrısızların yargılanarak mahvolacağı güne dek korunuyorlar.
8 Sevgili kardeşlerim, şunu unutmayın ki, Rab’bin gözünde bir gün bin yıl, bin yıl bir gün gibidir .”(2.Petrus-3)
Hâlbuki gerçek böyle değildir. Bu ifadeye kimse kanmaz. Hz. İsa kendi geleceğinden bahsederken zaman için gün veya tarih vermiyor. Kendi ağzıyla tekrar gelişinin yakınlığını, kendi zamanında yaşayanların, birçoğunun ölmeden önce olacağını açıkça vurgulamıştı:
27 İnsanoğlu*, Babası’nın görkemi içinde melekleriyle gelecek ve herkese, yaptığının karşılığını verecektir.
28 Size doğrusunu söyleyeyim, burada bulunanlar arasında, İnsanoğlu’nun kendi egemenliği içinde gelişini görmeden ölümü tatmayacak olanlar var .”(Matta-16)
Hatta bu geliş zamanı öyle yakın ki, Pavlus taraftarlarına uzun vadeli işlere girişmemeleri konusunda uyarılarda bulunmaktadır;
“29-Kardeşler, şunu demek istiyorum: Zaman daralmıştır. Bundan böyle, karısı olanlar karıları yokmuş gibi, yas tutanlar yas tutmuyormuş gibi, sevinenler sevinmiyormuş gibi, mal alanlar malları yokmuş gibi, dünyadan yararlananlar alabildiğine yararlanmıyormuş gibi olsun. Çünkü dünyanın şimdiki hali geçicidir.” (1.Korint.-7)
Yuhanna İncili’nde ise bu gelişin tarihini kestirmek çok kolay. Herhalde bu tarih M.S.100-120 civarlarında olması gerekir. Çünkü Havari Yuhanna’nın ölüm tarihi en geç bu yıllar arasındadır:
“20 Petrus arkasına döndü, İsa’nın sevdiği öğrencinin kendilerini izlediğini gördü. Bu öğrenci, akşam yemeğinde İsa’nın göğsüne yaslanan ve, “Ya Rab, sana kim ihanet edecek?” diye soran öğrencidir.
21 Petrus onu görünce İsa’ya, “Ya Rab, ya bu ne olacak?” diye sordu.
22 İsa, “Ben gelinceye dek onun yaşamasını istiyorsam, bundan sana ne?” dedi. “Sen ardımdan gel!”
23 Bu yüzden kardeşler arasında o öğrencinin ölmeyeceğine dair bir söylenti çıktı. Ama İsa Petrus’a, “O ölmeyecek” dememişti. Sadece, “Ben gelinceye dek onun yaşamasını istiyorsam, bundan sana ne?” demişti.”(Yuhanna.-21)
Şimdi Hz. İsa’nın kendi ağzından tekrar yeryüzüne o anda çevresinde yaşayanların dünyadan ayrılmadan gerçekleşeceği bildirilirken bakın yine onun ağzından bütün bu söylenenlerin tersine Markos İncilinin başka bir yerinde neler var: “29 Aynı şekilde, bu olayların gerçekleştiğini gördüğünüzde bilin ki İnsanoğlu yakındır, kapıdadır.
30 Size doğrusunu söyleyeyim, bütün bunlar olmadan bu kuşak ortadan kalkmayacak.
31 Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır.”
32 ”O günü ve o saati, ne gökteki melekler, ne de Oğul bilir; Baba’dan başka kimse bilmez.
33 Dikkat edin, uyanık kalın, dua edin. Çünkü o anın ne zaman geleceğini bilemezsiniz .” ( Markos.-13)
Olay bütün açıklığıyla böyle. Şimdi konu hakkında yazılmış bir savunma yazısına da yer verelim ki gerçek nedir tam anlaşılabilsin. İstanbul Protestan Kilissesi Vakfı Ruhani lideri Carlos Madrıgal İncil ve Hıristiyanlığı savunmak amacıyla yazdığı “APOLOCIA” isimli eserinde bu konu hakkında yazdığı savunmasını 46. sayfasından okuyalım;
“Havariler İsa’nın bütün sözlerini veya Kutsal Ruh’un bütün vahiylerini anlamadılar, ama vahyi olduğu gibi aktardılar. ( Kutsal Ruh ile desteklenen ve peygamberlik edebilen Havarilerin konuyu tam anlayamayıp ta, yazar anlayabildiğini kabul etmek çok zor İ.A.) İsa’nın ikinci gelişine ilişkin ilk anlayışlarına göre, bütün Yahudiler iman ettiğinde İsa’nın hemen geleceğini düşünüyorlardı (Elç.İş-3:19-20) Ama bütün Yahudiler iman etmedi ve diğer uluslardan kişiler iman etmeye başladı. Bu kez iman eden o ilk kuşağın göğe alınmasıyla İsa’nın geleceğine inandılar (1. Sel-4: 13-18) Ama o ilk kuşak öldü ve İsa bugün hala gelmemiştir. Aslında ümit İsa’ya iman eden her kuşak için geçerlidir ve O geldiğinde olay aynen Havarilerin beklediği gibi gerçekleşecektir. Pavlus, Mesih’in ikinci gelişinden söz ederken bunu görecek olan kişilerden hem “Biz yaşamakta olanlar” hem de “Rab’bin gelişinde hayatta olanlar” biçiminde söz eder. (1. Sel-4:15) (Böyle bir anlam çıkmaz, zorlama yorum. İsa’nın gelişiyle ilgili bizim verdiğimiz son derece açık ifadeler varken yazar şimdide gelişi buna bağladı İ.A.) Ancak Pavlus ölmüş ve Mesih’in ikinci gelişini görememiştir. Ne var ki, ayetin anlamı açıktır: Kendisi bunu yaşamayı ümit ettiğiniama bu olayı aslında Rab geldiğinde yaşayanların göreceğini açıkça ortaya koymaktadır.”
Savunmada gördüldüğü gibi bizzat Hz. İsa’nın kendi ağzıyla söylediği “bu nesil benim gelişimi görecektir” ifadeleri görmezden gelinmiştir. Kilise yetkililerin savunmasına da açıkça yer verdik. Karar sizin.
Maalesef insanlık bu gelişi hala beklemektedir. İncillerde, bütün bunlar Hz. İsa’nın bizzat ağzından söyletiliyor. Şimdi kimin sözünün doğru olmadığını söyleyeceğiz? Bu sözleri esinleyen Tanrı’nın mı, İncillerdeki sözleri denetleyen Kutsal Ruhun mu, sözleri söylediği iddia edilen Hz. İsa’nın mı, yoksa İncilleri yazanların mı? Birileri buna cevap vermeli. İncillerde yukarıda gelişiyle ilgili ifadelerden çok farklı başka bir ifadede var. En doğrusu bu olsa gerek. Çünkü yukarıda belirtilen gelişle ilgili olanlar gerçekleşmedi. Şimdi son olarak Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne gelişini kimlerin görebileceğini anlatan bu son ifadelere bakalım:
“24-25 ”Ama o günlerde, o sıkıntıdan sonra, ‘Güneş kararacak, Ay ışık vermez olacak, Yıldızlar gökten düşecek, Göksel güçler sarsılacak.’
26 ”O zaman İnsanoğlu’nun bulutlar içinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler.
27 İnsanoğlu o zaman meleklerini gönderecek, seçtiklerini yeryüzünün bir ucundan göğün öbür ucuna dek, dünyanın dört bucağından toplayacak.” (Markos-13)
Burada ki ifadelere göre kimse Hz. İsa’nın gelişini göreceğiz diye umutlanmasın. Çünkü bu gelişi insanoğlunun görmesine imkân yok. Güneş karardığında, yıldızlar gökten düşmeye başladığında, bilmem yeryüzünde yaşayan bir canlı kalır mı? Şimdi insan sormadan edemiyor. Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne gelişiyle ilgili İncillerde anlatılan bir sürü vaat nerde kaldı? Tabi bu ara, Hz. İsa’nın yeryüzüne tekrar geleceğini sabırsızlıkla bekleyen birilerinin de, yukarıda anlatılanları okuyup tekrar durum değerlendirmesi yapmasını tavsiye ederiz.Çünkü GÜNÜMÜZDE, YUKARIDA NET OLMAYAN ANLATIMLARI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN BİRİLERİNİN (EVANJELİKLER ve DİSPENSASYONALİSTLER), HZ.İSA’NIN GELİŞİYLE İLGİLİ KEHANETLERİ HIZLANDIRMA ÇABASI İÇİNE GİRDİKLERİ GÖZLENMEKTEDİR. NET OLMAYAN BİR KEHANET UĞRUNA DÜNYAMIZI KIYAMET SAVAŞINA ZORLAYIP (ARMAGEDON), DÜNYAMIZI SIKINTIYA SOKUP BİRİLERİNİN EKMEĞİNE BAL SÜRMEYELİM. BELİRSİZ BİR KEHANET UĞRUNA KIYAMET SAVAŞINA SÜRÜKLENİP, DÜNYAMIZI MAHVETMİYELİM. Hz.İsa’nın gelişiyle ilgili olan kehanetlerin aslını yukarıda gördük. Bir türlü gerçekleşmeyen bu gelişle ilgili gecen yüzyıllarda verilen bir sürü tarihleri bir yana bırakıp, şimdi Hz. İsa’nın gelişini ve Armagedon savaşının gerçekleşmesiyle ilgili diğer kehanetlere bakalım. Armagedon ismi Yunanca bir kelimedir ve İncil’in Vahiy bölümünde geçer (Ve onları İbranice Armagedon denilen yere topladılar-Vahiy 16:16). Bu kelimenin aslı İsrail’deki megido ovasında bulunan bir tepeden gelir. ‘Har’ İbranice tepe demektir. Harmegidon ise, Megidon tepesi demektir. Armagedon ise bu kelimenin Yunanca İncil’de geçen şeklidir. Hz. İsa’nın gelişini ilk kilise döneminde çok yakın bir zaman dilimi içinde geleceğini beklediler. Çünkü İncillerden gelişin çok yakında olacağını belirten bir çok açıklama vardı. MS: 70 yılında Kudüsün ve Tapınağın yerlebir olması, hatta 65 yıllarında tapınağa Roma İmparatoru Caligula’nın heykeli dikilmesi, Daniel’in dediği mekruh şey de tapınağa dikilmişti. İncillerde yazılı beklenen birçok şey olmuştu. Ama nedense beklenen Mesih’in geri gelişi bir türlü gerçekleşmemişti. Daha sonraki uzayıp giden yıllarda bu bekleyişten vazgeçilerek, Hz. İsa’nın ikinci gelişi ve Tanrının yeryüzü krallığı Kilisenin dünyada giderek yayılması olarak (Augustinus’un yorumu) yorumlanmıştır. MS: 400’den sonrada tamamen unutulmuştur. İşte bütün bunlar, İncillerin yazıldığı dönemde olan olaylardı ve insanın aklına, birileri bu olaylardan istifade etmek için İncillere ilave ettiğini getirmektedir. İlerleyen yıllarda zaman zaman bu konu yeniden gündeme geldiği oldu. Zamanımızda Hz. İsa’nın kutsal kitaplardaki ikinci gelişiyle ilgili kehanetleri gerçekleştirmek (Dispensasyonalizm) ve dolayısıyla Tanrı’yı kıyamete zorlamak ile ilgili düşüncelerin geçmişi, en fazla 200 yıl öncesine dayanır. Bu düşünceyi İngiltereli teolog John Darby ve Amerikalı Cyrus Scofield geliştirerek birileri için güzel bir gerekçe hazırlamışlardır. Bu yeni teoloji amacıyla birileri Filistin’de kurulan İsrail Devleti ve yaptıklarını destekler. Kudüs’te Mescidi Aksa’nın yerine Süleyman Mabedinin kurulmasını sabırsızlıkla bekler ve teşvik eder. Vahiy 17:8 de ki kehaneti gerçekleştirmek için (Roma İmparatorluğunun tekrar kurulması) AB’nin kuruluşunda bayrağından, parasının üzerindeki sembollere kadar zorlamalar yapılmaktadır. Bunları aklı selimle tekrar gözden geçirelim. Hele bütün anlatımı sembolizm olan yine İncil’in Vahiy kitabından, net bir şey çıkarmak hiç mümkün görünmemektedir. Dileyen bu apokaliptik-kurgu romanını andıran, Havari Yuhanna’ya atfen yazıldığı iddia edilen eserin, 21:10-21 bölümüne bakabilir. İncil’de Mesih öncesi Filistinde Yahudilerin bir devlet ve tapınak kurmasından bahsetmez ve hesap gününden sonra kurulacak
YENİ KUDÜS ŞEHRİ, maddi bir kent olmayıp ruhani bir kenttir ve en önemlisi de bu kentte Tapınak yoktur (21:22). Galiba bazıları birilerinin gazına gelip hem kendilerini, hem de bir sürü masum insanı yok yere katletmekte. Hiç kimse Armagedon öncesi göğe alınıp ta, aşağıdaki nükleer savaş katliamından kurtulacağız diye ümitlenmesin. Yuhanna’nın Vahyi ortada nerde Mesih iki kez gelip, birincisinde EVANJELİKLERİ kurtaracak diye yazıyor? Bilen varsa göstersin. Bu sıkıntı ve zulümlerden Matta-24, Markos-13 ve Luka-21. bölümlerde uzun uzun bahsedilir. Ama bu zulümler inanan, yani kilise üzerine olacağından ayrıntılarıyla bahsedilir. Hiçbir yerde Mesih’e inanalar göğe alınıp kurtulacak diye bir şey yoktur. Pavlus’un 2.Selanikliler-2:1-5’te de bu zulüm döneminden sonra göğe alınmak yazmaktadır. Ayrıca Mesih’in sadece bir kez geleceğinden bahsedilir. Bu işin detayları sadece Vahiy kitabında var. İncil’in diğer bölümlerinde detaylar olmadığından bu konuda Vahiy kitabı esas alınmalıdır diyenler için, Vahiy kitabını da taradık. Maalesef Mesih’in önce gelip, inananları kurtaracağını burada da göremedik. Aksine Vahiy kitabında, zulüm döneminde, zulüm gören inananlardan bir çok yerde bahsedildiğini gördük (Vahiy-13:9-11, 14:11-13, 15:1-4 ve 16:5-6). Şüphesi olanlara bir tanesini biz verelim:
“7 Kutsallarla savaşıp onları yenmesine izin verildi. Canavar her oymak, her halk, her dil, her ulus üzerinde yetkili kılındı.” (Vahiy-13)
Ayrıca Haçlı Seferlerinden daha vahşi bir Armagedon savaşı çoşkusuyla Mesih’in gelmesini bekleyenler kimseyi bu dini sevgi dini olduğuna inandıramaz ve kimseyi Mesih’in bir sevgi Tanrısı olduğuna ikna edemezler.
Evanjelizm Hıristiyan Siyonizmi’ne mi döndü? Ama burada da önemli bir değişmeye dikkat çekmeden edemeyeceğiz. Pavlus, Tanrı’nın bütün ulusları kapsayacak şekilde YENİ bir ANTLAŞMA yaptığından ve dolayısıyla Yahudilerin seçilmişliğinin kaldırıldığından bahseder (Koleseliler-2:14, 1. Selanik-2:15). Tanrı bütün insanların tanrısı olmuştur (Romalılar-3:29). Eski antlaşma sona erdiğinden dolayıdır ki, sünnet, domuz ve Şabat (cumartesi yasağı) kaldırılmıştır. Tevrat denilen ESKİ ANTLAŞMAYA yönelenlerin (özellikle Evanjelikler), bu kitaptan günümüze yönelik hükümler çıkarmaları, YENİ ANTLAŞMANIN güvenirliğini sarstıklarını bilmeleri gerekir. Pavlus’un dediği gibi Tanrı, bütün insanları kapsayan Yeni bir Antlaşma yaptıysa, bu antlaşmaya göre Tanrı, imanlı olan bütün insanları oğulluğuna aldıysa (Galatyalılar-3:26), Yahudilerin seçilmişliği ve onlara olan Vaadi de bitmiştir (Galatyalılar-3:19). Bu durumda ARMAGEDON öncesi Filistinde bir Yahudi Devleti, yani “VAAD EDİLMİŞ TOPRAKLAR” Eski Antlaşma yürürlükten kalktığına göre, günümüzde geçerliliğini yitirmiştir. Evanjelikler tekrar tekrar düşünmeli. Eğer türbülasyon döneminde (HZ.İsa’nın ikinci geliş öncesi büyük azap dönemi) Yahudiler çok büyük bir cezaya-azaba çarptırılacaksa demek ki bunlar imansız. İncil’de tekrar Filistine dönüp bir devlet ve Tapınak kuracakları vaadi yoktur. Tevrat’ta var deyenlere şimdi soruyorum. Filistinde şimdi kurulan devlet gerçekten Tevrat’ta göre kurulan bir devlet mi yoksa Siyonist düşünçeye göre mi? Tevrat’a göredir diyenler yine tekrar düşünmeli. MESİHTEN ÖNCE GELMESİ GEREKEN İLYAS NEREDE ? MESİH GELİP YAHUDİLERİ ESARETTEN KURTARIP DEVLETİ KURACAKTI. DEVLET KURULDU MESİH NEREDE? Kutsal Kitaba uymayan bu devlete samimi dindar hahamlar bile karşı çıkmakta. O halde bugün Evanjeliklerin bu Yahudiperestliği doğrumudur. Yoksa birileri Protestanlık altında bu dini gerçekten Yahudileştirmekte midir? Bugün nasıl Musevilik YAHUDİ SİYONİZMİNE dönüşmüşse; EVANJELİZM DE HIRİSTİYAN SİYONİZMİNE dönüşmüştür. Yahudiler Hz. İsa’nın gelişiyle, Yeni Antlaşmada belirtildiği gibi Kudüs ve Tapınak yıkılıp, Hz. İsa’yı tanımamalarının cezasına çarptırılmışlardır. Yeni Vaad, Mesih için ölmüş ve yaşayanların (canavarın heykeline tapmamış olanlar Vahiy-20:1-6) hep beraber 1000 yıl birlikte yaşayacakları ve devamında adı YAŞAM KİTABINDA olanların, yeni yer ve yeni gökte Tanrı ile beraber sürecekleri YAŞAM VAADİ vardır (Vahiy-20:15). Ama birilerinin ısrarla bu konuya Yahudi Devletinin kurulmasını katması, Hıristiyanları kendi emellerine destekçi olmaya zorladıklarını akla getirmektedir. Bu işin içinde gerçekten samimi Hıristiyanlar mı var, Yoksa Evanjelik görünen başkaları mı var? Anlamak çok zor. Ama şurası bir gerçek ki, birileri kurmak istedikleri “YENİ DÜNYA DÜZENİ” için her şeyden yararlanma çabasında. BİLEREK VEYA BİLMEYEREK BU GİDİŞE ORTAK MI OLUNUYOR İYİ DÜŞÜNÜLMELİ. Yoksa DECCAL’den sakınırken, bizde anlamadan DECCAL SAFLARININ içine düşeriz de kimse bizi kurtaramaz. Günümüzde Tevrat’ın hükümleri hala geçerli olacaksa -kimse kızmasın-, bu durumda YENİ ANTLAŞMA diye bir şey yok demektir. Çünkü Tevrat’ta Vaad sadece Yahudiler içindir ve adı yaşam kitabında olanları kapsamaz. Aksi taktirde YENİ ANTLAŞMA iddiası, tamamen Pavlus’un bir yalanı durumuna düşer. Oysa Pavlus’a göre, VAAD ve ESKİ ANTLAŞMA’nın geçerliliği, İsa’nın gelişiyle sona ermiştir:
“19 Öyleyse Yasa’nın (ESKİ ANTLAŞMA) amacı neydi? Yasa suçları ortaya çıkarmak için antlaşmaya eklendi. Vaadi alan ve İbrahim’in soyundan olan Kişi (Hz. İsa) gelene dek yürürlükte kalacaktı.” (Galatyalılar-3)
Pavlus böyle diyor ama, Tanrı nedense Pavlus’la ayni fikirde değil galiba. Tevrat’ta Hz. İbrahim’e Antlaşmanın sonsuza dek süreceği söylemektedir:
“7 Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım.” (Yaratılış-17)
Çık işin içinden çıkabilirsen. Protestanlık, doğru bir istikamette, dinin aslı olan Kutsal Kitab’a dönüşü başlatmıştır. Ama bu dönüş, İncil kadar, Pavlus’un söylemlerinin aksine, Tevrat’a da bir dönüştür. Bunun sebebi, ilk dört İncil’de ki İsa’nın sözlerinden dolayıdır. Çünkü Hz. İsa, Tevrat’ı geçersiz kılmaz. Ancak ayni İSA Tevrat’ı yanlış yorumlayıp, yanlış uygulayan, bir YAHUDİLEŞME TEHLİKESİNE DE dikkat çekmiştir. Bu tehlikeyi görmezden gelenler, bu dini Tevrat’a döndürmek yerine, korkarım ki, Yahudileştirme tehlikesine doğru götürmektedirler. Nasıl Musevilik Yahudi Siyonizmi’ne dönüşmüşse, Protestan Hıristiyanlıkta, Hıristiyan Siyonizmi’ne dönüşme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Dini aslına döndürme gayretinde olan Protestanlık, DOYMAZ İNSAN EGOSUNUN önünü açan ve KAPİTALİZMİ (YENİ BABİL) doğurup, YENİ DÜNYA DÜZENİNE destek olan Protestan ahlakını sorgulamalıdır. Kuruluşunu destekledikleri, dünyayı saran bu Yeni Ekonomik Düzen gerçekten Tanrı’nın arzuladığı bir düzen midir? İnsanlığa gerçekten MESİH’in arzusuna uygun bir gelecek mi sunmaktadır, yoksa Mesih karşıtı bir yeni düzen mi?Tekrar tekrar iyice değerlendirelim. Kimse endişe etmesin; kendi doymaz egosunu düşünen, onun sefahatiyle zenginleşen dünya tüççarları, dünya kralları için mallarını satacak BABİL’e benzemeyen başka koca kentler bulunur. Varsın Altını, gümüşü, her çeşit malı, arabaları ve köleleri, insanların canını satın alacak canavarlaşmış kimse olmasın. Varsın denizde gemileri olanlar, onun sayesinde, onun değerli mallarıyla zengin olanlar,onu yakan ateşin dumanını uzaktan görünce, “Vay başına koca kent, vay” diye ağlayıp yas tutsunlar. İçimizde ki canavarı bağlayacak bir ahlak kuracak BEYAZ ATLILAR ortaya çıkmalı. Yuhanna’nın Vahyi’ni okuyan anlar. Hala ikna olmayanlara son bir duyuru:
“6 Tanrı’nın sözü boşa çıktı demek istemiyorum. Çünkü İsrail soyundan gelenlerin hepsi İsrailli sayılmaz.7 İbrahim’in soyundan olsalar bile, hepsi onun çocukları değildir » (Romalılar-9)
Dilimize çevirilmiş olan, Vahiy kitabında ki Armagedon kehanetleri gerçeğini bizim bakış açımızdan görebilmiş, ABD’li Hıristiyan yazar TEXE MARRS ve eseri İLLUMİNATİ’den okuyalım: “Müslüman alimlerin, uzun zaman önce, bir Deccal’in geleceği hakkında uyarıda bulunması da oldukça ilginç. Bu şeytani lider ortaya çıktığında C.F.R harflerinden tanınabileceğini ileri sürüyor; ayrıca “tek gözlü” olacağına da işaret ediyorlar. Acaba bu, bizim bir dolarlık banknotlarımız üzerine basılı her şeyi gören gözü (illuminatinin sembolü piramitin tepesinde üçgen içindeki göz), Horus olabilir mi? Brittanica ansiklopedisinin 1904 yılı basımı ikinci sayısında, şu hayret verici paragrafa rastlıyoruz:
“Deccal, Muhammed’in dininde sahte İsa olarak bilindiği için İslam’a da yabancı değil. Tek gözü olacak ve alnında C.F.R. harfleri yazılacak, kafir (cafir) kelimesinin harfleri.’ C.F.R, ABD’yi ve dolayısıyla dünyayı yöneten 10 büyük yöneticiden oluşan konsey. Bakın ayni yazar Davut Yıldızı hakkında neler söylüyor: “Kudüs’ün dünyanın son günlerinde oynayacağı dramatik rolün gizemiyle ilgili bir ipucu da, Davut’un yıldızı olabilir. Bu altı köşeli yıldız, bugün İsrail’in ulusal sembolü ve bayraklarının üzerinde bulunuyor. Ama Davut’un yıldızı ne şimdi ne de daha önceleri kutsal bir işaret olmadı. Aksine, Büyük Şeytan’ın eski, sihirli bir işareti. Aslında altı köşeli yıldız tasarımı da, gamalı haçta keşfettiğimiz Gizli Öğretiyle aynı prensipleri sembolize ediyor.Ama üzücüdür ki, Museviler ve İsrail vatandaşlarının büyük bir çoğunluğu, bu altı köşeli yıldızın gizli anlamı hakkında hiçbir şey bilmiyorlar. Davut’un Yıldızı aslında, Tanrı’nın iğrenç bulduğu bir “OYMA PUT”. İsrail’e Musa aracılığı ile verilen On Emir’den ikincisinin, bozgunculara sert uyarıda bulunmasına şaşırmamak gerek (Çıkış-20:4-6).Korkunç gerçek şu ki, birleşmiş iki üçgenden oluşan Davut Yıldızı, eskilerin Baal, Remphan, Horus gibi isimlerle çağırdıkları Güneş Tanrısından başka bir şeyi temsil etmiyor. Tüm bu oymalı putların ve sembollerin şeytanı temsil ettiğini biliyoruz.” (İlluminati-210)
Yine yazarımız, Evanjelikler gibi Yahudi hayranlığı yerine, dünyanın Anti-Cristh (Mesih karşıtı) bir düzenle karşı karşıya olduğunu görmektedir:
“ Başkenti Kudüs olacak şekilde, bir dünya hükümeti; hatta dünya imparatorluğu kurmak için çalışıyorlar. Siyonizm’i yüceltiyor, Yahudilerin büyük tapınağını yeniden inşa etmeyi, ama aslında bunları yaparken, ne Tevrat’ı ne Musa’nın Şeriatı’nı, ne de Mesih, Hz. İsa’yı şereflendiriyorlar. Hıristiyanlar, yurtseverler ve milliyetçiler için, kafalarında planladıkları şeyi düşünmek bile dehşet verici. Eğer bu adamların planları gerçekleşirse İsrail ve Yahudiler de bundan çok zarar çekecekler. Dünyadaki büyük dinler, insanı hayrete düşüren iğrençlikte şeytani bir din oluşturmak için okült mezheplerle birleşerek bir sentez haline geldiğinde, Ortodoks Yahudiliği de sona ermiş olacak.” (İlluminati-79)
İncil’e göre, Kudüs şehrinin, dünyanın son günlerinde Deccal’in hakimiyetinde ve zulüm düzeninin hakim olduğu bir şehir olduğunu, Sodom ve Mısır’a benzediği unutmayalım (Vahi-11:8). Yine yazarımızın aşağıdaki tespitlerini Evanjeliklerin iyi okuyup tekrar tekrar düşünmesini tavsiye ederiz:
“İlluminati’nin nihai hedefi nedir? Dünyadaki tüm siyasi hedefleri birleştirmek istedikleri halde, tek hedefleri dünya hükümeti kurmak değil. Bunun da ötesinde, gerçek hedefleri, muazzam bir servet sahibi olmak ve harcamak, aşırı, doymak bilmez ve çılgın bir arzuya sahip oldukları halde, sadece daha fazla para kazanmak ta değil. Bu aşağılık adamların asıl hedefi, evren tahtında oturan benzersiz, muhteşem Varlığa: İsa Hazretleri, rablerin Rab’bini ve kralların Kralını devirmek. Yanlışlığa düşmeyin bu, Cennet’in en yüksek makamını yenmek, Tanrı’nın elleriyle yarattığı gelmiş geçmiş en kötü yaratığı, inançlarından ötürü Cennet’ten kovulan şeytanı zümrüt tahta oturtmak için girişilmiş, başarısızlığa mahkum, muazzam ve destansı ruhani bir isyan, tiksindirici, pis ve tamamıyla iğrenç bir girişim (illuminati-39).
Bir Hıristiyan bu kadar güzel uyarılamaz. Dinin aslına döndürülmesi gibi samimi bir iman uğruna başlayan Potestanlık, Evanjelizme dönüştü, Evanjelizm ise Hristiyan siyonizmine, derken işin ucu kaçtı gizemli dini organizasyon Tapınak Şövelyeleri olan Masonluğa dayandı. Katoliklik, İslam gibi mal biriktirme hırsına ve dolayısıyla kapitalizmin gelişmesine engel olduğundan, Katolikliğin siyasi otoritesini (maalesef çok kötü uygulamaları olduğu bir gerçek) Protestanlıkla tavsiye ettiler. Ardından tüm Hıristiyanlığı tavsiye edecekler. Zaten Tevrat’ı ön plana alıp Şabat gününe dönüş başladı. “Da Vinci şifresi” gibi eserler bu amaçla üretilmektedir. Ama Hıristiyanlığın kitabımızda da işlediğimiz gibi, sağlam temellere dayanmadığından fazla direnecek gücü yok. Komünizm de bir engeldi ve oda tasviye edildi. Tek engel İslam kaldı. Şu an İslam dünyasında tavsiye çalışmalarına hız verdiler. Tabi Musevilik te, Siyonizme dönüştürülerek tasviyesi başlatıldı. Anlamak isteyene bu uyarılar yeter. Bütün bu iddialar üzerine hala gerçeği kabul etmeyenlere, gerçeği anlamalarına yardımcı olmak için, şu çok basit karşılaştırmayı yapmalarını tavsiye ederiz.
Ey Hıristiyan ve Yahudiler! Madem ki ölçünüz Kutsal Kitap. O halde şu anda dünyayı yönlendirenlerin kurdukları Yeni dünya Düzeni, Çağdaş Uygarlık Düzeyi vs. ne derseniz deyin, ne kadar inandığınız dini anlayışla uyuşmaktadır? Kutsal Kitaplarınızda inandığınız kehanetlere destek vermek uğruna, bu adamların emellerine yardımcı olduğunuzu görmüyor musunuz? Bizden uyarması. Eğer dikkat etmezseniz, Armagedon derken, bu adamların “ORDO AB CHAO”, “kaosla gelen düzen” hedeflerini gerçekleştirmek için birer figüran olursunuz. Sonra sizi ne MUSA ne de İSA kurtaramaz. İş oraya doğru gidiyor. Çünkü bu adamların, bu ikisiyle de ilgisi yok. Hedefleri bunların inançlarını yok edip, yeni bir pagan dünya dini kurmaktır. Hem de bu hedefte en önemli engel olan İslam dünyasını, sizleri kullanarak yıkmayı planlamaktalar. Bütün dinlerin ortak düşmanı, şeytani dürtülerle doymak bilmeyen mal ve güç toplayıp Tanrı’ya karşı gelen düzenlerdir. Hiçbir kimse, bütün inanç sahibi insanların barış içinde bir arada yaşayabileceği bir dünya kurulmasına karşı olamaz. Ancak birilerinin ince hesaplarıyla kurulacak, tek dünya imparatorluğunun esaretinde bir dünyaya da herkes karşı çıkmalıdır. Gelin boş yere kehanetleri yanlış yorumlayarak DÜNYAYI MAHVETMEYELİM. Konuya tekrar daha dikkatlice bakılmasını, insanlığın mutlu geleceği adına yürekten tavsiye ederiz. Sadece Evanjelikleri göğe alıp kurtaracak ve diğer Hıristiyanlarla beraber dünyanın üçte ikisini yok edecek bir dini anlayışı, kimse sevgi ve barış dini ve bunun Tanrısını da, BABA GİBİ ŞEVKATLİ SEVGİ TANRISI olarak kabul ettiremez. Kimse 2009 veya 2018 yılında Mesih gelecek diye boşuna beklemesin. Geçen asırlarda, bir sürü İsa’nın gelişiyle ilgili boşa kehanetler gibi, bunlarda boş çıkmaya mahkumdur. Zaten Yuhanna’nın Vahyi İncil’e alınmasında en çok tartışılan bölüm olmuştur. Vahiy kitabında kehanet arayanlara 8 ve 13. bölümlere bakmalarını tavsiye ederiz. Hiç olmazsa ‘ Fatıma’nın üç Sırrı‘ndan sonuncusunu belki yorumlayabilirler.
Ayrıca 11 Eylül provoke olaylarında yolcu uçağı mı, yoksa yakıt yüklü kargo uçağı mı kullanıldı ve bu uçakları gerçekten ABD’ye kastetmiş teröristler mi, yoksa birileri uzaktan kumanda ile mi gerçekleştirdi iyice anlamaya çalışalım. Böylece “ORDO AB CHAO”, “kaosla gelen düzen” ini de başlattıklarını anlayalım. Bu binalarda en çok yaşayan insanlardan ölenlerin neden en az sayıda olduğunu anlamaya çalışalım. Çünkü mistik Kabala’nın en önemli kitabı Zahor’ın 8. cildinde 2001 yılında Mesih’in gelişiyle ilgili ilginç kıyamet alametlerinden birinde şunlar yazmaktadır: “Bu günde, uzun büyük şehirde, ateş alevi olacak. Ses bütün dünyayı uyandıracak.
“Birçok kuleyi yakacak. Birçok kule yıkılacak ve birçok önemli insan ve görevli o gün ölecek” (Evanjelizm-R. Kağan Kurt )
Bu durumda yenidünya düzeninden bahsedenlerin, birilerinin ince planlarına göre yönlendirmelerinin olup olmadığını iyi gözlemlemeleri gerekir. MOSSAD’ın kurucusu ve İsrail istihbaratının 1947’den 1963’e kadar başkanlığını yapan Isser Harel, Amerikalı ünlü gazeteci Michael D. Evans’a 1980 yılında gelecekle ilgili yaptığı ve hepsi bir bir gerçekleşen söyleşideki ABD’ye karşı olası terör saldırıları hakkındaki kehanetlerinden biri;
“New York, sizin özgürlüğünüzün ve kapitalizmin sembolü. İlk olarak oraya saldırmaları olası. En yüksek binanıza, gücünüzün sembolüne.”(The American Prophecies-Michel D. Evans)
İşin şakaya gelir yanı yok. 2006 Ağustos’unda İsrail’in Lübnan’a saldırmasıyla başlayan şiddetli çatışmalar sürerken, Kıyamet savaşının başlangıcı için, ünlü tarihçi ve oryantalist Prof. Dr. Bernard Lewis Neo-Con’ların yayın organı Wall Street Jurnal gazetesinde yayınlanan
” 22 Ağustos ” başlıklı yazısı ile ve İsrail istihbaratına yakınlığı ile bilinen DEBKAfile internet sitesinde “Miraç Kandili günü (22 Ağustos ) dünyayı sarsan bir eylem olacak” diye tarih bile verdiler ( 23.8.2006 Yeni Şafak-Taha Kıvanç).
Dünyamızı Allah korudu ve ucuz kurtulduk. Birileri bir yerden düğmeye her an basabilir. Bu tarihi neden mi bu kadar önemsedik. Çünkü Mıchael Drosnin yazdığı ve dilimize de çevrilen “TEVRAT’IN ŞİFRESİ” isimli eserin 1.cildinin 159 sayfasında, kıyamet savaşının 2006 yılında başlayacağını belirten bir Tevrat şifresinden bahsedilmekte. Bu gidişi durduramazsak Tanrı katında bizi, Musa da İsa da kurtaramaz. Çünkü o birilerinin bu ikisiyle de ilgisi yok, bunu iyice bilelim.
Aynı şekilde Hz. İsa’nın yeryüzüne tekrar gelişiyle ilgili, Kur’anda da net bir şey yoktur. Aksine Kur’an’da Hz. İsa’nın öldüğü yazmaktadır (Ali-imran 54-55, Maide 116-118). Hıristiyanlar yorumcular için söylediğimiz ayni şeyleri, Müslüman yorumcular içinde söyleyebiliriz. Yapılan Kur’an ayetlerinden zorlama yorumlardır. Olsa olsa, günümüzde Hıristiyan âlemi gerçeği çok yakında anlayıp (ki bu durumun başladığını artık görmekteyiz) HZ. İSA HAKKINDA ONUN GERÇEK ÖĞRETİLERİNE DÖNÜŞ ÇALIŞMALARI, HZ.İSA’NIN TEKRAR YERYÜZÜNE DÖNMESİ OLABİLİR. Şimdi gelelim bu işin komple teorileri bölümüne. Bütün bu anlatılanlardan işin arka planındaki kehanetlerin ne kadar gerçek olduğu ortaya çıkarmaktadır. Ama bütün bunlar yetmezmiş gibi günümüzde de yeni teorilerin yazılmaya devam edildiği bir gerçek. FAKAT BURADA EN ÖNEMLİ GERÇEK; BU TEORİLERİ YAZANLARIN DA UYGULAMAYA ÇALIŞAN KİŞİLERİN DE AYNI KİŞİLER OLDUĞUDUR. Bizlere düşen görev uyanık olup, Kutsal Kitap kehanetlerini bunların sinsi emelleri için kullandırtmamaktır. En önemlisi acaba kutsal metinler gercekten samimi kişiler tarafından doğru mu yorumlanmaktadır? Tekrar tekrar düşünelim, dünyayı ve insanlığı mahvedecek bu kötü gidişi durduralım. Gelecek nesillere barış içinde yaşanabilir bir dünya hazırlayalım. Peygamberler insanları ve dünyayı mahvetmek için gelmemiştir. HZ. İSANIN İNCİLDE BELİRTİLEN GELİŞ TARİHİNİ HALA ANLAMAYANLAR İÇİN SON BİR DELİL DAHA YAZALIM. (BURAYA KADAR OLANLARI GÜNÜZDEKİ ZAMAN DİİLİMİ İÇİN YARUMLAYANLAR İÇİN)
“23-Bir kentte size zulmettikleri zaman ötekine kaçın. Size doğrusunu
söyleyeyim, İnsanoğlu gelinceye dek İsrail’in bütün kentlerini DOLAŞMIŞ OLMAYACAKSINIZ” (Matta-10)
5,327 toplam okundu, 0 bugün okundu, 03.05.2024 son okundu
December 28th, 2011 at 17:04
“5 Büyük atalar onların atalarıdır. Mesih de bedence onlardandır. O her şeyin üzerinde hüküm süren, sonsuza dek övülecek TANRI’dır! Amin.”(Romalılar-9)
13 Bu arada, mübarek umudumuzun gerçekleşmesini, ulu TANRI ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz.“(Titus-2)
BUNLAR PAVLUSUN MEKTUPLARINDA OLANLARDAN.BU YAZDIKLARIMI KATOLİKLER, ORTODOKSLAR VE PROTESTANLAR HZ. İSA’NIN TANRILIĞINA İNCİLDEN-PAVLUSTAN DELİL OLARAK YAZDIKLARIDIR..
December 28th, 2011 at 18:01
Neden acaba bu ayetlerin gerisini ve ilerisini bir bütün olarak vermezsiniz de bütünlüğü bozarsınız.
“5 Büyük atalar onların atalarıdır. Mesih de bedence onlardandır. O her şeyin üzerinde hüküm süren, sonsuza dek övülecek TANRI’dır! Amin.”(Romalılar-9)
bu ayette anlatılan Tanrının kendisidir,İsa mesih değil.
Bu arada, mübarek umudumuzun gerçekleşmesini, ulu TANRI ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz.“(Titus-2)
bu ayette de Tanrı nın gelecek olan egemenliği ve yetki verilmiş ve tüm insanlığın kurtuluşunu fidyeyle sağlamış olan ve Tanrının egemenliği geldiğinde Tanrıyla birlikte yargılama işini yapacak isa mesihten bahseder.Tanrı ayrıdır yetki verilmiş olan İsa mesih ayrıdır.yani dünyevi anlamda cumhurbaşkanı Tanrı dır başbakan İsa mesihtir.
Bunu algılamayan kilise otoriteleri olmuşsa ne olmuş.zaten kutsal kitap hakikatten hemen sapılacağını dile getirmiş.yine başa döndük.Pavlus anlatmaya çalışmış,kutsal kitap anlatmaya çalışmış bazıları anlamış bazıları anlamamışsa Pavlus un ve kitabın ne suçu var?
December 28th, 2011 at 18:04
Benim çevremde birçok dindaş insanım var ben kimseden İsa Tanrıdır lafını duymadım :))
December 28th, 2011 at 20:22
HAVARİLERİN “RABBİ, ÜSTAD VEYA EFENDİMİZ” DİYE HİTAP ETTİKLERİ HZ. İSA’YI PAGAN TANRILARINDA OLDUĞU GİBİ İSA’YA “KRİOS-RAB” ÜNVANI VEREN ONU PAGAN TANRI KONUMUNA YÜKSELTEN PAVLUSTUR. MADEM İSA TANRI DEĞİL. NİÇİN İNCİLLERDE TANRININ İSMİ OLAN “RAB” DİYORSUNUZ.
DAHA ÖNCEDE BELİRTTİĞİM GİBİ SİZ DUYMAK İSTEDİĞİNİZİ DUYUP, GÖRMEK İSTEDİĞİNİZİ GÖRÜYORSUNUZ. ÇEVRENİZDE HİÇ İSAYA TANRI DİYEN YOKMUŞ. PES VALLAHİ.ŞÖYLE BİR İSTANBUL KİLİSELERİNİ GEZİP KONUYU SORAN ANLAR VEYA KİLİSELERİN SİTELERİNİ HİÇ OKUMUYORSUNUZ GALİBA. SÜPHESİZ BİLİYOR AMA İNADLA GİZLİYORSUNUZ. BU SİTEYE YORUM ATAN BİZİM CEVREMİZDE İSAYA TANRIDIR DEYEN BİR SÜRÜ HIRİSTİYAN VAR. GÖREMİYORSANIZ GÖSTEREBİLİRİZ.GÖSTERMESİ BİZDEN GİZLEMESİ SİZDEN DEVAM;
“20 Yine biliyoruz ki, Tanrı’nın Oğlu gelmiş ve gerçek Olan’ı tanımamız için bize anlama gücü vermiştir. Biz gerçek Olan’dayız, O’nun Oğlu İsa Mesih’teyiz. O gerçek TANRI ve sonsuz yaşamdır.”(1.Yuhanna-5)
“ 1 İsa Mesih’in kulu ve elçisi ben Simun Petrus’tan TANRIMIZ ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in doğruluğu sayesinde bizimkiyle eşdeğer bir imana kavuşmuş olanlara selam!”(2.Petrus-1)
HZ. İSANIN BAŞ MELEK OLDUĞUNU SİZDEN DUYDUM. İNCİLDE KAYNAĞI NEDİR.
December 29th, 2011 at 10:39
Dikkat edin krios efendimiz hitapları aynı zamanda insanlara da kullanılırdı,sadece Tanrılara değil.Rab kelimesinin ibranice anlamı öğretmen hocam efendidir.bu hitapları siz Tanrı gibi algılıyorsanız sizin porbleminiz.
vermiş olduğnuz ayetler yine okuduğunuzu yanlış anlayıp bütünüyle değerlendirmemenizden kaynaklanmakta .O gerçek TANRI ve sonsuz yaşamdır derken Tanrı kastedilmektrdir.1.yuhanna 5.bölümünü okurlar kendileri bir bütün olarak okusunlar orada katedilen Tanrı nın kendisi midir İsa mıdır karar versinler.burada hepsini yayınlayamayız çünkü bayağı uzun.
İsa mesih in kulu ve elçisi SAYGI ifadesidir.TANRIMIZ VE KURTARICIMIZ İSA MESİH kavramları da kurtarıcı mesih kavramının ne olduğunu daha önce açıklamıştım,ayrı ayrı ifade edilir.
İsa kendini ilk yaratılan olarak ifade eder,kutsal kitabın bütününe baktığınız da ilk yaratılan başmelek olarak yer alır.yoksa hiçbir yerde isa başmelektir demez.ancak incelendiğinde zamanla ortaya çıkar.
Aynı incil deki insanoğlu ifadesi gibi.Siz bütün bunları bir roman okununca hemen anlaşılır şeklinde algıladığınız için anlayamıyorsunuz.
Artık tekrar tekrar başka şeyleri önüme koyup durmayın.sanırım İsa nın Tanrı yerine konulmadığını elimden geliğince izah etmeye çalıştım.
December 29th, 2011 at 12:04
BİZLER RAB KELİMESİNİ YANLIŞ ANLAMIYORUZ. RAB KELİMESİ TÜRKÇEDE ALLAH DEMEKTİR. MADEM İSA TANRI DEĞİL SİZLERDE RAB İSA YERİNE İNCİLLERDE HOCAM İSA NİYE YAZMIYORSUNUZ. KENDİ KUSURLARINIZI GÖRMEK YERİNE BAŞKALARINI ÇEKİNMEDEN SUÇLUYORSUNUZ.
BAKIN GERÇEKLERİ GİZLEMEKTE USTA OLDUĞUNUZ GİBİ GERÇEKTE VAR OLMAYAN ŞEYLERİ VAR GİBİ GÖSTERMEKTEN DE ÇEKİNMİYORSUNUZ.AYNİ KATOLİK, ORTODAOK VE PROTESTAN KİLİSELERİN YAPTIĞI GİBİ;
“İsa kendini ilk yaratılan olarak ifade eder,kutsal kitabın bütününe baktığınız da ilk yaratılan başmelek olarak yer alır.yoksa hiçbir yerde isa başmelektir demez.ancak incelendiğinde zamanla ortaya çıkar.”
EL İNSAF ADAM AÇIKÇA İSA MESİHİN KULU OLDUĞUNU
VE TANRIMIZ DİYOR SİZ HALA GÖRMEZLİKTEN GELİYORSUNUZ.BU KADAR DA İNKARA PES DENİR.
“ 1 İsa Mesih’in kulu ve elçisi ben Simun Petrus’tan TANRIMIZ ve Kurtarıcımız İsa Mesih’in doğruluğu sayesinde bizimkiyle eşdeğer bir imana kavuşmuş olanlara selam!”(2.Petrus-1)
YAZMAYA DEVAM.BİRAZDA 4. İNCİLDEN YAZALIM;
“1 Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve SÖZ TANRI’ydı.
2 Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi1.
3 Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı.
14 Söz, İNSAN olup aramızda yaşadı. (Yuhanna-1)
“8 Filipus, “Ya Rab, BİZE BABAYI GÖSTER, bu bize yeter” dedi.
9 İsa, “Filipus” dedi, “Bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı? BENİ GÖRMÜŞ OLAN BABAYI GÖRMÜŞTÜR. Sen nasıl, ‘Bize Baba’yı göster’ diyorsun?
10 Benim Baba’da, Baba’nın da bende olduğuna inanmıyor musun? Size söylediğim sözleri kendiliğimden söylemiyorum, ama BENDE YAŞAYAN BABA kendi işlerini yapıyor.
11 Bana iman edin; ben Baba’dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu işlerden dolayı iman edin.“(Yuhanna-14)
December 29th, 2011 at 12:31
türkçeye nereden geçti rab kelimesi Arapça dan geçti.Ancak ibranice olarak kelime anlamı hocamdır efendidir.Evet isa mesihin kuludur der tabii,bunda niye şaşırıyorsunuz ve kul diyince Allahın kulu demek istiyor demek ki isa kendine Tanrıdır demek istiyor gibi algılıyorsunuz.
O na bakarsınız Padişahlar içinde da osmanlı zamananın da bu şekilde kul tabiri kullanılırdı peki padişah allah mıydı halifeydi.burada siz padişahın kuluyum denildiğinde padişahı Allah olarak anlamaz iken burada niye Allah olarak algılıyorsunuz şaşıyorum.
yukarda sıralamış olduğunuz ayetleri gerçekten bakp bakıp anlamıyorsunuz.
Baba bendedir ben de babadayım.baba bende kendi işlerini yapıyor.
Ben babadaki niteliklerin hepsine sahibim,onun gibi alçakgönüllüyüm,yumuşak huyluyum,sevgi doluyum,mutluyum vb…Beni gördünüz tanıdınız ben ne isem Tanrı da odur çünkü o kendisinde tüm nitelikleri bana verdi beni bununla donattı,ve benim aracılığım ile de hem gökte hem yeryüzünde istediklerini gerçekleştirecek.
İsa bunları söyledi aslında.ama o zaman nasıl bir çok insan onu anlamadıysa siz de anlamıyorsunuz.Doğaldır
Kuran da isa nın kuş yaratıp uçurmasından bahseder.Peki burda da o zaman İsa Tanrıdır diyr algılayalım.Yaratma gücü sadece Allaha mahsus değil mnidir.?İ
İsa niye yarattı peki.o zaman sizin de bunu Tanrıdır diye algılamanız gerekmez mi?Ama siz ne diyorsunuz Tanrı mucizesidir.İsa ya bu nu yapması için mucize vermiştir.
Aslında aynı şeyi konuşup ayrı anlıyoruz.ben ne diyorum Daha doğrusu ben demiyorum.kutsal kitap aslında ifade eder.Tanrı cumhurbaşkanıdır İsa başbakan.Tanrı isa ya sadece yetki vermiştir o kadar.Tanrı tanrıdır isa da isa dır.
Siz madem kendi kitabınız da isa nın yaratma gücünden bahsedip örnek veriyorsunuz?iyi güzel.
Peki incil de acaba niye böyle bir mucizesinden bahsedilmez.Çok ilginç?kuran bahsediyor ama incil bahsetmiyor?
eğer İncil İsa nın tanrılığını kayıt etmişse bu nu nasıl kaçırdı acaba?Hristiyanlar bunu nasıl kaçırdı acaba.
Madem o nu Tanrılaştırdılar.?
lütfen biraz mantıklı düşünelim.Sabit fikirlerle değil…
December 29th, 2011 at 12:39
11 Bana iman edin; ben Baba’dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu işlerden dolayı iman edin.“(Yuhanna-14)
Bakın isa ben babayım demiyor, ben babadayım baba da bendedir.diyor yani biz içiçeyiz diyor.arada çok fark var.
sizin kitabınız da İsa çamurdan kuş yapıyor ve nefesini verip o na can veriyor uçuruyor bu tamamiyle yaratma gücüdür.ve yaratmak sadece sadece Tanrıya aittir.
sonra da kalkmış siz isa yı tanrılıştıyorsunuz diyerek bizi suçluyorsunuz.yani hakikaten gülünecek durum çok var.
December 29th, 2011 at 13:45
Filipus, “Ya Rab, BİZE BABAYI GÖSTER, bu bize yeter” dedi.
9 İsa, “Filipus” dedi, “Bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı? BENİ GÖRMÜŞ OLAN BABAYI GÖRMÜŞTÜR. Sen nasıl, ‘Bize Baba’yı göster’ diyorsun?
şimdi burada beni gören babayı da görmüş olur demek le isa kendine Tanrı mı demek istedi ya da incil böyle mi özellikle yazdı da Tanrılaştırdı?
yani beni tanıdın benim kimolduğumu öğrendin benim karakterimi kişiliğimi öğrendin işte ben ne isem Tanrı da odur bu niteliklere sahiptir sen beni çok seviyorsun ve beni çok iyi olarak görüyorsun,işte Tanrı da aynı şekildedir.demek istiyor.çünkü başında filipus ne diyor baba yı bize göster.Babayı fiziksel olarak gösterebilir mi gösteremez ancak niteliklerini gösterebilir o nitelikler isa da var mıydı vardı?
işte bu yüzden beni gören babayı görmüş olur demiştir İsa bu kadar basit.Daha nasıl hangi dilde anlamanız açıklayabilirim bilemiyorum.bunlar benim yorumlarım deği Sayın Akkurt okunduğu zaman anlayan anlıyor zaten…
İznik konsilinde isa ya Tanrı dediler demediler beni ilgilendirmez.Roma zaten putperestti putperest oldukları içinde putperestlik ilkeleri dinin içine girdi.bir sürü yanlış algılamalar oldu.imandan sapmalar oldu niye insanların saptırmaları yüzünden kitabın yüzünden değil.Ve 600 yy sonra gelen kuran ayetlerini sırasına göre incelediğimizde yine bu kitapların nur içeren ve tanrı dan gelen kitaplar olduğu ama sapmalarında olduğu vurgulanmıştır.maide suresi kuranın artık nerdeyse tamamlanmak üzere olduğu dönemde indi.ne diyor orada okurlar ve siz açın okuyun.
December 29th, 2011 at 16:46
İNCİL BAŞTAN SONA İNCELENDİĞİNDE İSANIN BAŞ MELEK OLDUĞU ORTAYA ÇIKAR DİYE KANITSIZ BİR İDDİANIZA İNCİLDEN KARŞI DELİL;
“9 Ama MELEKLERDEN BİRAZ AŞAĞI KILINMIŞ OLAN İSA’YI, Tanrı’nın lütfuyla herkes için ölümü tatsın diye çektiği ölüm acısı sonucunda yücelik ve onur tacı giydirilmiş olarak görüyoruz.” (İbraniler-2)
YUHANNA İNCİLİ İLK CÜMLELERİNDE “SÖZ TANRI İDİ…SÖZ İNSAN OLDU…” KONUSUNA DA BİR AÇIKLAMA BEKLERİZ.
HZ İSA’NIN TANRILIĞINA İNCİLDEN DELİLLERE DEVAM;
28 Tomas O’na, “RABBİM VE TANRIM!” diye yanıtladı.
29 İsa, “Beni gördüğün için mi iman ettin?” dedi. “Görmeden iman edenlere ne mutlu!”(Yuhanna-20)
12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)
PEKİ YAHUDİLER YUKARIDAKİ İFADELERİ DUYUNCA HZ. İSA’YI ÇARMIHA GERDİKLERİNDE NEYLE SUÇLAMIŞLARDI.TANRIYA EŞ KOŞMAKLA DEĞİL Mİ.
December 30th, 2011 at 10:42
Başmelek mikael kutsal kitapta sürekli söz edilmez,ancak tekil olarak ve aktif olarak bahsedilir.Daniel bölümünde kötü meleklerle savaşır,yahuda bölümünde şeytanla tartışır,vahiy bölümünde şeytanla ve yardımcılarıyla savaşır
Rabbin kendisi bir emir
çağrısıyla, baş meleğin seslenmesiyle ve Tanrı’nın borazanıyla gökten inecek. Önce Mesih’e ait ölüler dirilecek. (1.selanikliller 4:16)
isa burada başmelek sesine sahiptir.
Kutsal kitapta başmelek çoğul olarak değil tek biri gibi kullanılır.
8Gökte savaş oldu. Mikail ve melekleri ejderhaya karşı savaştılar. Ejderha kendi melekleriyle birlikte karşı koydu, ama gücü yetmedi. Bu yüzden gökteki yerlerini yitirdiler vahiy 12:7
burada mikaelin meleklerden oluşan bir ordusu var.ejder şeytan demektir.bunu tüm otoriteler bilir.vahiy bölümü sembolik ifadelerle doludur.
isa ya bakalım
14Temiz ve beyaz, ince ketene bürünmüş olan gökteki ordular, beyaz atlara binmiş, O’nun ardından geliyorlardı. 15O’nun ağzından ulusları vuracak keskin bir kılıç uzanıyor. Kendisi onları demir çomakla güdecek. Gücü her şeye yeten Tanrı’nın ateşli gazabının şarabını üreten cendereyi kendisi sıkacak. 16Kaftanı ve kalçası üzerinde şu ad yazılıydı:
Krallar krali efendiler efendisi (vahiy 19 14:16)
Vahit bölümünde de isa meleklerden oluşan ordunun başı olarak tarif edilir.Devam edelim
Bütün bunlar, Rab İsa alev alev yanan ateş içinde güçlü melekleriyle gökten gelip göründüğü zaman olacak. Rabbimiz İsa, Tanrı’yı tanımayanları ve kendisiyle ilgili müjdeye uymayanları cezalandıracak. 2 selanikliler 1-7
December 30th, 2011 at 10:49
27İnsanoğlu, Babasının görkemi içinde melekleriyle gelecek ve herkese, yaptıklarının karşılığını verecektir.
Matta 16 27 insanoğlu insan bedeni aldığı içinde isa için söylenir.
31Kendisi, güçlü bir borazan sesiyle meleklerini gönderecek ve onlar, O’nun seçtiklerini, göklerin bir ucundan öbür ucuna kadar dört yelden alıp bir araya toplayacaklar.
Matta 24 31
bu ayetleri her incil de böyle çoğaltabiliriz.görülüyor ki mikael ile isa arasında çok bağlantı var.
December 30th, 2011 at 11:14
görülüyor ki mikael in meleklerden güçlü bir ordusu var,aynı şekilde incil de isa nın durumu da mikael gibidir.
diğer iddianıza geçelim.
Söz tanrı idi insan oldu ayetleri tatışmalıdır.neden tartışmalıdır,birçok kutsal kitap çevirmeni bu sözleri şu şekilde de çevirir.Söz tanrısal idi,söz tanrı ile birlikteydi olarak çevirmiştir.bunu inandırıcı bulmadıysanız yuhanna nın ileri ayetlerine bakalım,o zaman 1.ayetide anlamış oluruz.
18Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmemiştir. O’nu, Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul tanıttı.yuhanna 1 18
söz Tanrı ise ve beden aldı ise nasıl hem Tanrı hem de oğlu olur ve oğul Tanrıyı tanıtır.ne diyor Tanrıyı hiçkimse görmemiştir.
Devam edelim
3Sonsuz yaşam, tek gerçek Tanrı olan seni ve gönderdiğin İsa Mesih’i tanımalarıdır. 4Yapmam için bana verdiğin işi tamamlamakla seni yeryüzünde yücelttim. 5Baba, dünya var olmadan önce ben senin yanındayken sahip olduğum yücelikle şimdi beni yanında yücelt.
yuhanna 17 3
İsa nın bir duasidır bu görüldüğü üzere Tanrıyı yüceltir ve tanrıyı kendisinden ayrı tutar.
dikkat ederseniz başka taraftan yazmıyorum yuhanna ile devam ediyorum,başka incil kitapçığına geçmiyorum.
31Ne var ki yazılanlar, İsa’nın, Tanrı’nın Oğlu Mesih olduğuna iman edesiniz ve iman ederek O’nun adıyla yaşama kavuşasınız diye yazılmıştır.yuhanna 20 31
Ne diyor ayet Tanrı oğlu diyor ve isa nın kendiside Tanryı kendisinden ayrı tutuyor nerede bu bilgiler incil de var.
o zaman söz nedir?Söz mutlak güce sahip tanrı değil, yüksel makamda olan bir ilahidir,tanrı dan sonra gelendir.ilk gelendir.
December 30th, 2011 at 12:00
Yani ayet özetle şunu söyler.İsa başlangıçtan beri Tanrı’yla birlikte bulunmuş, beden alıp aramızda yaşamış olan Tanrı Sözü olduğunu ifade eder.kendisini Tanıtarak aslında Tanrı yı tanıtır ve sadece onun isteklerini onun sözlerini açıklar.
December 30th, 2011 at 12:24
PEKİ MİKAİL HAKKINDA YAZDIKLARINIZ ÖNCE YAZDIĞIM ŞU İFADE İLE ÇELİŞMİYOR MU?
“9 Ama MELEKLERDEN BİRAZ AŞAĞI KILINMIŞ OLAN İSA’YI, Tanrı’nın lütfuyla herkes için ölümü tatsın diye çektiği ölüm acısı sonucunda yücelik ve onur tacı giydirilmiş olarak görüyoruz.” (İbraniler-2)
YUHANNANIN “RABBİM VE TANRIM” HİTABI KİME
December 30th, 2011 at 12:46
ibraniler 2 ile çelişmez niye çelişmez.İbraniler 2 İsa nın meleklerden ayrılarak insan bedeni aldığını dolayısıyla da meleklerden ayrılıp insan durumuna neden düştüğünü anlatır.aynı bölümde ilerdeki ayete bakalım.
14Bu çocuklar etten ve kandan oldukları için İsa, ölüm gücüne sahip olanı, yani İblis’i, ölüm aracılığıyla etkisiz hale getirmek üzere onlarla aynı insan yapısını aldı. 15Bunu, yaşamları boyunca ölüm korkusu yüzünden köle olmuş olanların hepsini özgür kılmak için yaptı. 16Kuşkusuz O, meleklere değil, İbrahim’in soyundan olanlara yardım ediyor. 17Bunun için her yönden kardeşlerine benzemesi gerekiyordu. Öyle ki, Tanrı’ya olan hizmetinde merhametli ve sadık başkâhin olup halkın günahlarını Tanrı’ya bağışlatabilsin. 18Çünkü kendisi sınandığında acı çektiğine göre, sınananlara yardım edebilir.(ibraniler 2 14 )
yoksa meleklerden aşağı konumda isa yı hiçbir zaman göstermek mümkün olabilir mi?
tomas neden rabbim tanrım dedi isa ya?
yuhanna 20 isa nın dirilme anını anlatır.ve o bölümde ki bir ayeti aktarayım.bu tomas ın isa ya rabbim tanrım sözünü demesinden önce gelir.
16İsa ona, «Meryem!» dedi.
O da döndü, İsa’ya İbranice, «Rabbuni!» dedi. Rabbuni, `Öğretmenim’ demektir.
17İsa, «Bana dokunma!» dedi. «Çünkü daha Baba’nın yanına çıkmadım. Kardeşlerime git ve onlara söyle, benim Babamın ve sizin Babanızın, benim Tanrımın ve sizin Tanrınızın yanına çıkıyorum.»
18Mecdelli Meryem öğrencilerin yanına gitti. Onlara, «Rab’bi gördüm!» dedi. Sonra Rab’bin kendisine söylediklerini onlara anlattı.
burada dirildiği zaman meryem ile konuşması yer alıyor dikkat edilirse rabbuni ifadesi geçer ve bunun daha sonra öğretmen anlamı olduğu.yani rab kavramı.
tomas a gelince onun dirilmesine şaşırır tabii ki,biz de şaşırdığımız anda aman Allahım demez miyiz.?burada Rab yani isa nın kendisi ve Tanrım gibi ikisini bir arada ama ayrı anlamda kullandı
December 30th, 2011 at 12:53
Dikkat edilirse Rabbim Tanrım demiyor Rabbim ve Tanrım diye birbirinde ayırıyor.Sonuçta çok şaşırıyor,çünkü havarilerin hiçbirine ben ölecem sonra dirilecem diye direk söylemedi.ama bunun olacığını birçok defa ifade etti ancak ne demek istiyor diye havariler o yaşarken hep düşündüler söylediklerine bir anlam veremediler.
ancak olay gerçekleşince anladılar ve tabii çok şaşırdılar bu mucizeye..tomas ın da tepkisi bu yöndedir
December 30th, 2011 at 14:17
BENCE İSA MEKELEKLERDEN ÇOK DAHA ÜSTÜN OLDUĞU İBRANİLER DE ANLATILMAKTA;
“3 Oğul, Tanrı yüceliğinin parıltısı, O’NUN VARLIĞININ ÖZ GÖRÜNÜMÜDÜR. Güçlü sözüyle her şeyi devam ettirir. Günahlardan arınmayı sağladıktan sonra, yücelerde ulu Tanrı’nın sağında oturdu.
4 Meleklerden ne denli üstün bir adı miras aldıysa, ONLARDAN O DENLİ ÜSTÜN OLDU.
5 Çünkü Tanrı meleklerin herhangi birine, “Sen benim Oğlum’sun, Bugün ben sana Baba oldum” Ya da, “Ben O’na Baba olacağım, O da bana Oğul olacak”demiş midir?
6 Yine Tanrı ilk doğanı dünyaya gönderirken diyor ki, “TANRININ BÜTÜN MELEKLERİ O’NA TAPINSIN”iBRANİLER-1
BENCE MİKAİL AŞAĞI KALIR.
BURDA DA GERÇEKLERİ GİZLİYORSUN HZ. İSA İNCİLDE BİR ÇOK YERDE ÖLÜP ÜÇ GÜN SONRA DİRİLECEĞİNİ SÖYLEMEKTEDİR.”.Sonuçta çok şaşırıyor,çünkü havarilerin hiçbirine ben ölecem sonra dirilecem diye direk söylemedi.”
VAHİYDEN YAZDIĞI ALFA VE OMEGA BENİM KONUSUNA DA BİR AÇIKLAMA BEKLİYORUZ.
12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)
BİR DE BİR ÇOK YERDE “TEK YARGILAYICI BENİM” DEMESİNE BİR AÇIKLAMA YAZARSANIZ BU TANRILIK BAHSİNİ KAPATIP ŞABAT, TAPINAK, TEVRAT,SÜNNET KONULARININ PAVLUS TARAFINDAN SAPTIRILMASINA GEÇEBİLİRİZ.
December 30th, 2011 at 14:29
Ben bu saatten sonra izah edeceklerimi fazlasıyla izah ettim.doğumu konuştuk,pavlus u konuştuk,Tanrılaşmış mı Tanrılaş mamış mı o nu konuştuk.Mikael konusunda hemen suçlama yaparak yoktan var edip kiliseler gibi kendi kendime bir şeyler çıkartıyorum gibi suçlama getirdiniz.ben de sizin asılsız iddia dediğiniz iddialara ayet ayet açıklama getirdim.
Benden bu kadar geri kalan konuları herkes otursun araştırsın öğrensin.sizin çelişki dediğiniz şeyler görüldüğü gibi açıklıkla tarafımdan açıklanmıştır.başka başka konulara beni çekmeye çalışarak günlerimi bu sitede harcayamam.herkesin doğruları Tanrıdan aldığı bilgelikle öğrenmeye çalışsın.hepimizin bilgeliği Tanrımızdan gelsin bu dünyadan değil…iyi günler
December 30th, 2011 at 17:43
BAK ŞİMDİ OLMADI. VAHİY KİTABININ BAŞINDA TANRI “ALFA (BAŞLANGIÇ) VE OMEGA (SON) YANİ EZELİ VE EBEDİ BENİM” DİYOR.
“8 Var olan, var olmuş ve gelecek olan, Her Şeye Gücü Yeten RAB TANRI, “ALFA VE OMEGA BEN’İM” diyor.” (Vahiy-1)
SONUNDA DA BU KELİMELER İSA’NIN AĞZINDAN SÖYLETİLİYOR. 12İsa Mesih, “İşte kısa zamanda geliyorum” diyor. “Herkese yaptıklarına yaraşanı ödemek için karşılığımı beraberimde getiriyorum. 13Alfa ve Omega Ben’im. İlk ve Sonuncu, BAŞLANGIÇ VE SON BEN’im. (Vahiy-22)
SADECE BU VE İBRANİLER-1 DEKİ İSANIN MELEKLER DEN ÜSTÜN TUTULMASI VE “O’NUN VARLIĞININ (TANRININ) ÖZ GÖRÜNÜNMÜ” İFADESİ TAM BİR PAVLUSCU PAGAN TANRI TANIMI İÇİN YETER VE ARTAR..
YAZDIĞINIZ AÇIKLAMALAR İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
OKUYUCULARIMIZ BİZİM YAZDIKLARIMIZI ELEŞTİREN KARŞI FİKİRLERİ ÖĞRENMEK İÇİN İYİ BİR YAZI DİZİSİ OLDU.
BU YARTIŞMAYI SİTENİN KONULARI ARASINA ATACAĞIM Kİ İNSANLAR TEK TARAFLI BİLGİLERLE YANILTILMASIN. BİR SÜREDİR BURADAKİ TARTIŞMALARI BELLİ KONU BAŞLIKLARI ALTINDA SİTEYE ATMAYI DÜŞÜNÜYORDUM. BÖYLECE OKUYUCU KARŞI GÖRÜŞLERİDE ÖĞRENEREK DOĞRU KARAR VEREBİLSİN.
December 31st, 2011 at 10:37
Sayın Akkurt
madem konu başlıkları altında bu ve buna benzer tartışmaları bir makalede toplama kararı aldınız.Ben de son cevaplarımı yazıp Mikael,tanrılaşma,ve alfa ve omega konularını tamamiyle kapatı diğer konuları da başka okurlara bırakmak istiyorum.
İsa kimdir?bu konuda sizin oldukça kafanız karışık,bunu açıkladığımızda aslından ibraniler 1 e de,mikael,konusu da ,alfa omega ayetleri da açıklık kazanır.
İsa Tanrı Tarafından ilk yaratılan,ilk oğul statüsünde,ve bu statüde olduğu içinde bir çok yetkiyle donatılmış buna insanları yargılama da dahil olan (ki birgün bu gerçekleşecek)daha sonra melekler yaratıldığı için meleklerden de üstün olan ki bu varlığın gökteki adı mikael yeryüzünde ki adı isa olan ve yeryüzüne gelip te insan bedeni aldığı için insanoğlu,Tanrı nın ilk yarattığı olduğu için de Tanrı oğlu denilen ve Tanrı dan sonra geldiği için de yeryüzüne geldiğinde bir çok ünvan a sahip bir ilahi varlıktır.
Daha önceki yazılarım da cumhurbaşkanı Tanrı dır,başbakan da isa dır demiştim.
incil demek müjde demektir,hakikat müjdesi,kurtuluş müjdesi..
İsa hiçbir zaman yeryüzünde bana iman dedi ancak babamın isteklerini ilk önce yaparsanız sonsuz yaşama kavuşursunuz da dedi.bu da isa nın kendisini Tanrı dan ayrı tuttuğunun kanıtıdır.bu ifadeler incil de mevcuttur.ancak Tanrı ile İsa içiçedir ve Tanrı o na yargı yetkisini de vermiştir.ancak son karar Tanrıya air olacaktır.Dünyanın sonu gelmeden evvel ki alametleri isa ya havarileri sordular.İsa olacak alametleri sıraladı,ancak zamanın ancak Tanrı nın bilgisinde olduğunu da söyledi.Açın matta 24 ü okuyun.yukarda önüme koyduğunuz ayetler bu bilgileri açıklar.ama siz ısrarla tabii ki bunu yapmanız da çok doğal geri adım atmazsınız.
Bakın bir gün Tanrının yeryüzünde egemenliği olacaktır,İsa ile birlikte…
Açın kendi kitabınız da enbiya 105 i okuyun.
Benden bu kadar,artık yok orda böyle mi burda böyle mi sorularına sanırım elimden geldiğince açıklık getirdim.
buna isteyen inanır isteyen inanmaz.karar Tanrınındır.
Allah hepimizi doğru yola iletsin…
December 31st, 2011 at 17:34
İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER. ŞU KURANDA İSMAİL DİYEREK BİR ŞEYLER SÖYLEMEK İSTEDİN. O MEVZUYA TAM GİREMEDİK. ANCAK MERAK EDERSEN TEVRATTA BU BİR ÇELİŞKİDİR.SEÇKİN EVLAT BÜYÜK ÇOCUKTUR.KONU HAKKINDA GÖRÜŞLERİMİZİ BU SİTEDEKİ V.03 PAVLUSUN ÇELİŞKİLERİ BÖLÜMÜNDE OKUYABİLİRSİNİZ.
HZ. İSA’YI TANRI OLARAK TANIMLAYAN BİZZAT TANRININ KENDİ AĞZINDAN SON BİR SÖZ AKTARIP KONUYU KAPATIYORUM.
8 Ama Oğul için şöyle diyor: “EY TANRI, TAHTIN SONSUZLUKLAR BOUNCA KALICIDIR, Egemenliğinin asası adalet asasıdır.
9 Doğruluğu sevdin, kötülükten nefret ettin. Bunun için Tanrı, senin Tanrın, Seni sevinç yağıyla Arkadaşlarından daha çok meshetti*.”
10 Yine diyor ki, “Ya Rab, başlangıçta Dünyanın temellerini sen attın. Gökler de senin ellerinin yapıtıdır.(İbraniler-1)
January 7th, 2012 at 04:44
ÇOK ŞÜKÜR LAİLAHEİLLALLAH,MUHAMMEDEN RESULULULLAH.CENABI HAKKA ÇOK ŞÜKÜRKİ BENİ HEM MÜSLÜMAN HEM TÜRK YARATTI.BİZ OĞU KAĞANLARIZ,BİZ SELAHADDİN EYYÜBİLERİZ,BİZ FATİH SULTAN MEHMETLERİZ,BİZ ALPASLANLARIZ,BİZ SULTAN SÜLEYMAN HANLARIZ,BİZ MUSTAFA KEMALLERİZ BİZ BİTMEYİZ DÜNYADA TEK TÜRK BEN KALSAM BİLE EMPERYALİZME VE SİYONİZME AYNI ZAMANDA GLADYOYA DİRENECEZ.SİZİN DECCALİ PLANLARINIZI BAŞINIZA GEÇİRCEZ.
January 7th, 2012 at 04:45
FATİH SULTAN MEHMET HANIN AYAK SESLERİ GELİYOR SES VERİN,SELAHADDİN EYYUBİNİN AYAK SESLERİ GELİYO SES VERİN MUSTAFA KEMALİN AYAK SESLERİ GELİO SES VERİN NOLDU TÜRK DÜŞMANLARI KORKTUNUZMU
January 7th, 2012 at 04:51
İSA.AS BABASI YOKTUR DOĞRU AMA HRİSTİYANLAR BİLMEZMİ HZ.ADEMİNDE BABASI YOKTUR,ALLAHIN OĞLU DİYE ALLAH ŞİRK KOŞMAYIN HEM YAHUS-DİLER HEM HRİSTİYANLAR KAFİRLİK ETMEYİN.BEN DİDEM HANIMA SORUYOM PAPA KİMKİ CENNETEN YER SATIYO,PAPALIK DİNİ BİR KURUM DEĞİL TİCARİ BİR KURUMDUR MARADONANIN DEDİĞİ GİBİ PAPA ALTINLARINI SATSA DÜNYA DOYAR HEP ZULMEDENLERDEN OLDUNUZ.ALLAHI TEALANIN LANETİNE UĞRAMADAN GELİN HAK DİNİ İSLAMA,RESULULLAH S.A.V EN BÜYÜK MUCİZESİ KURANA İMANA DAVET EDİYORUM SİZİ.HZ.İSANIN DEDİĞİ GİBİ KERAMET NE ASADA NE İSADADIR KERAMET YALNIZCA ALLAHTADIR,AMA SİZLER HZ.İSAYI RABLEŞTİRME KONUMUNA GETİRDİNİZ,VE ALLAHA ŞİRK KOŞTUNUZ AYNI ZAMANDA KÜFRE SAPTINIZ.OLMAYAN BİŞEYİ OLUYOMUŞ GİBİ GÖSTEREREK
January 7th, 2012 at 05:04
“M.S. 326 yılında toplanan İznik Konseyi’nde İncil değiştirildi, yüzlerce İncil nüshası arasından dört tanesi seçilip diğerleri yakıldı,Allahü teâlâ, bütün din kitaplarında, (bir son Peygamberin geleceğini) ve bu son Peygamberin insanları en doğru yola, hidayet yoluna koyacağını beyan etmiştir. Bu ifade, hem Tevrat’ta, hem de birçok değiştirmelere rağmen, İncillerde vardır. Şöyle ki, Yuhanna İncilinin 16. babının 12. ve 13. âyetlerinde, (Benim size söyleyeceğim pek çok şeyler vardır, fakat siz henüz bunlara tahammül edemezsiniz. O geldiği zaman, sizi her gerçeğe ulaştıracaktır) denilerek Muhammed aleyhisselamın geleceği bildirilmiştir.
Barnabas İncilinin 72, 96, 136, 163. kısımlarında, Hazret-i İsa havarilerine, (Bir son Peygamber gelecek, ismi Ahmed olacak, o gelinceye kadar bozulacak olan İncili tekrar düzeltecek ve yeni bir kitap getirecektir) dediği bildirilmektedir.
January 7th, 2012 at 05:07
Daha Hz.Musa yaşarken ümmetinden biri onun Tur dağına gitmesini fırsat bilerek altın bir buzağıya tapmaya başlamış ve herkesi bu sapıklığa çağırmış.Düşünsenize öldükten sonra değiştirilemez mi tevrat?Ki kitapların değiştirilmesi hep çıkar için olmuş.Mesela eskiden tapınağa çocuk adak edilir onları Allah’ın hizmetine vermiş olduklarına inanırlardı ve buraya gidenlere saygı duyulurdu.Buraya gidenler bir süre sonra kendi çıkarları için yüksek faizler almaya,yalnız zenginlerin kurbanlarını kabul etmeye,halka eziyet etmeye,kendi çıkarlarına ters düşen ayetleri saklamaya başladılar.Allah Kur’an da onlara”De ki: “Ey yahudi akidesini benimseyenler! Bütün insanlar değil de, yalnız kendinizin Allah’ın dostları olduğunu iddia ediyorsanız, (bunda da) samimi iseniz haydi ölümü isteyin!” ve “Şüphesiz, Allah’a verdikleri sözü ve yeminlerini az bir karşılığa değişenler var ya, işte onların ahirette bir payı yoktur. Allah kıyamet günü onlarla konuşmayacak, onlara bakmayacak ve onları temizlemeyecektir. Onlar için elem dolu bir azap vardır.”demiştir.bu sapıklığın üstüne Hz. İsa gelmiş ümmetinin yaptıklarının yanlış olduğunu görüp ümmetinin doğru yolu bulması için dua ederken ona incil vahyolunmuştur.Ancak Hz. İsa hayatta iken İncil yazılmamış Onu öldürdüklerine inandıktan sonra yazılmıştır ki bu incilde İsa çarmıha gerildi denmesinden bellidir.Aslında havariler doğruları akıllarında kaldığı gibi yazmış ve elden ele dilden dile çevirilerek bir çok incil sayfası elde edilmiş.İşin içinden çıkamayan halk dinde önde gelenlere danışmıştır. Onlarda yazılı bulunan bir çok sayfayı toplamış ve iznik konsolunda sahih olduğuna inandıklarını seçmişlerdir.Ama bunu yaparken kendi çıkarlarına uygun ayetler kelimeler eklemiş veya çıkarmışlardır.Buda onların insanlardan uzun bir süre cennet satın alıyoruz size deyip paralarını toplamış onları sömürmüş olmalarından bellidir.Ancak gerçekleri bazı yerlerde kalmış değişmemiştir.Çünkü Rahip Bahira peygamberimizi tanımıştır.Habeş kralı Necaşi de hristiyan olmasına rağmen peygamberimizi duyunca müslüman olmuştur.Varaka da onun peygamber olduğunu ona söylemiş hatta halkının onu memleketinden çıkaracağının dahi haberinin verildiğini bildirmişti.Peygamberimiz geldiğinde Hristiyanların önde gelen din adamları gelmiş onu bu yoldan vazgeçirmeye çalışmıştır ki bu olay Kur’an’da da geçmektedir.”Sana gelen ilimden sonra artık her kim seninle tartışmaya kalkarsa de ki: “Gelin, oğullarımızı, oğullarınızı, kadınlarımızı, kadınlarınızı çağıralım, kendimiz ve kendiniz de onlarla bir araya gelelim. Sonra can u gönülden dua edip Allah’ın lanetini yalancıların boynuna geçirelim!” Bu olay sonrasında hıristiyanlar peygamber bedduası alırsak halimiz nice olurdeyip tehdit edememişler ve aralarından bazılarıda müslüman olmuştur.Bizim Kur’anımız değişmemiştir çünkü Öncelikle Allah korumuş ,sahabeler bu konuda hassas davranmış, Peygamberimiz vahiy katipleriyle ayetleri kayda geçirmiş,Hz.Ebubekir zamanında Kur’an sayfalarını bir araya getirilmiştir.Bu Kur’an kaybedilmemiştir.Yani orjinali elimizdedir.
January 7th, 2012 at 05:08
ALLAH HZ.EBUBEKİRDEN,HZÖMERDEN,HZ OSMANDAN,VE ALLAHIN ASLANI HZ.ALİDEN RAZI OLSUN VE HEPSİNE SELAM OLSUN KURANA VE PEYGAMBERİN SÜNNETİNE SAİP ÇIKTIKLARI İÇİN.
January 7th, 2012 at 05:10
FETİH 1453ÜN SİNEMASINI ZEVKLEN İZLİCEM,RESULULLAH S.A.V BUYURDULARKİ,KOSTANTİNEYİ YANİ SİTANBULU FETHEDEN KUMANDAN NE GÜZEL KUMANDAN ASKERİ NE GÜZEL ASKER ALLAH FATİHTEN ULUBATLIDAN VE ASKERLERİNDEN RAZI OLSUN.
January 7th, 2012 at 19:45
evet size ayeti açıklıyorum:kim HZ.İSA YADA HZ.ÜZEYR ALLAHIN OĞLU DERSE ONLARI BÜYÜK BİR AZAP BEKLİYO,EY YAHUDİLER VE HRİSTİYANLAR BİLİNKİ ALLAH TEKTİR VE BİRDİR ONDAN BAŞKA İLAH YOKTUR,ALLAH HERKESTEN MÜNEHZİHTİR GİDİPTE ALLAHI TELANIN OĞLUDUR DİYE YAKIŞIKSIZCA İNCİLİ VE TEVRATI TAHRİFATA UĞRATTINIZ,ÇIKARLARINIZ İÇİN İŞİNİZE GELMEYEN ŞELERİ DEĞİŞTİRİP ,İŞİNİZE GELENLERİ YAZDINIZ.DOMUZ YİYORSUNUZ O HARAMDIR,KEZA ŞARAP İNSANIN BİLİNCİNİ VE KENDİNİ KAYBETMESİNİ SAĞLAR VE HARAMDIR,VE SİZDEKİ 3LEME ÇOK SAÇMA HZ.İSA BUNLARI GÖRSEYDİ SİZE NE DERDİ BİLMEM AMA YERYÜZÜNE İNDİĞİNDE O HAÇI PAPANIN KAFASINDA KIRACAK,DOMUZU VE DECCALİ ÖLDÜRECEK,EY HRİSTİYANLAR YAHUDİLER DECCALİN BİZZATİ ASKERLER,İ OLUCAKTIR VE Sİ,ZLERDE BU GİDİŞLE HZ.İSAYA TANRILAŞTIRDIĞINIZ GİBİ ONADA İNANIRSANIZ VAY SİZE VAY.CÜPPELİ AHMET HOCAYI DİNLEYİNDE İBRET ALIN,PAPA GİBİ SAHTEKARLALA Bİ YERE VARILAMAZ.
January 11th, 2012 at 05:28
hz.ebubekir peygamberimizin yakın arkadaşı,hz.ömer adaletli adam,hz.osman çok namuslu ve utangaç,hz.ali hem yiğittir hemde allahın aslanı zülfikarı görürseniz o zaman kim olduğunu anlarsınız,onlar matta markos yada yuhanna gibi değiller ,onlarki allaın sevgili kullarıki ondan allah onlardan razı olsun diye radıyullulahu ann denir(r.a).ama sizin mattalar markoslar yuhannalar naptı 3 kuruşa incili allahın ayetlerini sattı yani şerefsizlik yaptılar.çok şükür rabbimeki doğru dine iannıyorum aynı zmaanda sizler gibi sapıklaşmadık.filiztinin ırağın afganistanın çeçenistanın sesi bu.
January 12th, 2012 at 12:45
didem deccal indiğinde onun askerleri senin gibiler olucak,siz hz.isaya tanrı diyerek allaha şirk koştunuz,deccalda kendini allah ilan edcek onada inanırsın o zaman.şunu bilinki hz.isada allahım peygamberlerinden bir tanesidir,ama siz onun sünnetine uymadınız küfre saptınız,testis diye bi uydurmayla kendinizi kandırdınız,oysaki hz.isa a.s tevhid inancını yaymaya çalıştı
January 13th, 2012 at 23:53
[…] demiş ki: Aralık 24th, 2011 at 10:41 […]
March 4th, 2012 at 20:10
Hz.İsa tevhid inancını anlatmıştır.Yani tek Allah tek Yaratıcı. pavlus hristiyanların arasına katılmış, kendisini hristiyan gibi göstermiş aslında yahudi bir münafıktır.hristiyanların arasında onların güvenini kazandıktan sonra tevhid inancını bozabilmek için “teslis” üçleme inancını sokarak Hz.İsa nın anlattığı dini değiştirmiştir.
May 2nd, 2012 at 15:54
hz.ibrahimde tvhid inancını yaymıştır ve bir haniftir,hz.musada tevhid inancını yaymıştır ve bir haniftir,hz.isada bir hanifitr,ne hz.musa şimdi yahudiği yaymıştır,nde hz.isa ş,imdiki hristiyanlığı yaymıştır onlar hz.muhammed mustafanın yaymış olduğu şimdiki tek değişmeyen hak dini islamı yaymışlardır,lakin kendi çıkarlarıyla uyuşmayan çok güvendiğiniz hahmlar ve paganlar tarafından tahrife uğramıştır.
May 2nd, 2012 at 15:58
gelinde hz.musanın söylemediğ,i şeleri sölemiş gibi göstermeyin,gelin hz.isanın söylemediği şeyleri söylemiş gibi göstermeyin,çok şükür YÜCE ALLAHAKİ HZ.MUHAMMED MUSTAFA ALLAHIN ONA ÖĞRETTİKLERYİLE BÜTÜN PEYGAMBERLERİN KURTULUŞUDUR,ONLARA ATILAN İFTİRALARI HZ.MUHAMMED S.A.V KALDIRMIŞ VE 1500 YIL GEÇMESİNE RAĞMEN HALA BİZİ AYDINLATMIŞ VE GÜNÜMÜZE IŞIK TUTMUŞTUR.
May 2nd, 2012 at 16:05
HZ.PEYGAMBERİMİZ VEFAT ETTİKTEN SONRA KENDİ ÇIKARLARI İÇİN ATIP TUTANLAR YOKTU(HAHAMLAR VE PAGANLŞARDAN BAHSEDİYOM),BİR HZ.EBUBEKİR VARDI YAKIN DOSTU,BİR HZ,ÖMER VARDI ADALETİN BEKÇİSİ,BİR HZ.OSMAN VARDI,BİR ALLAHIN KESKİN KILICI HZ.ALİ VARDI,BİR HZ.BİLAL HABEŞİ VARDI,BİR HALİD BİN VELİD VARDI,BİR ENES BİN MALİK VARDI SAYMAKLA BİTMEZ,ALLAH BU İNSANLARDAN RAZI OLSUN BİZ ZATEN RAZIYIZ…
December 3rd, 2014 at 22:39
İlhan bey tevratta vaad sara üzerinden verilmişti ancak İbrahim Tanrı’ya sormadan kendine bir cariye aldı ve çocuğu oldu.Bundan dolayıdırki Hacer den doğanın hükmü yoktur.Evlatların büyüklük değerlendirilmesi sara dan doğanlara göre olabilir .Sara dan ilk doğanda bildiğiniz gibi ishaktır.
December 4th, 2014 at 10:03
KLEMENT SİZİN KUTSAL KİTAPLARINIZLA HİÇ BİR KONUDA NET BİR SONUCA VARMAK MÜMKÜN DEĞİL HER YAZAR KENDİ ANLAYIŞINA GÖRE BİR ŞEYLER YAZMIŞ. BİRİNİN BEYAZ DEDİĞİNE DİĞERİ SİYAH DEMİŞ. HZ. İSA’NIN BİR YAZARA GÖRE TANRI OLDUĞU, DİĞERİNDE MELEK OLDUĞU, BİR BAŞKASINDA İNSANOĞLU OLDUĞU, MESİH OLDUĞU, DAVUTOĞLU,PEYGAMBER OLDUĞU, EFENDİ-LORD MANASINDA RAB OLDUĞU VS HER BİRİ İÇİN AYRI AYRI KANITLARI İNCİLİN DEĞİŞİK BÖLÜMLERİNDE BULMAK MÜMKÜN. ONUN İÇİN RUHANİ DE HAKLI SENDE HAKLISIN BENDE.
ŞUNU İDDİA EDİYORUM İSANIN TANRI OLMADIĞININ EN AÇIK KANITLARI PAVLUSTA VARDIR.PAVLUSA GÖRE İSANIN TANRISAL ÖZELLİKLERİ VAR AMA KESİN TANRI DEĞİL.TAM BİR İNSANDIR.
TİMETEOS-2:5-6 VE 1.KORİNT.-15:27-28’DE BU AÇIKÇA ANLATILIYOR.BİZİM TARİKATCILAR GİBİ ŞEYH İNSANDIR AMA BİR BAKARSINIZ TANRI GİBİ HERŞEYİ ONLAR İDARE EDER.
YİNE İDDİA EDİYORUM İZNİK KONSİLİNDEKİ ARİUS TAM BİR PAVLUSCUDUR.
İLK OĞULLUK HAKKI KİMİN TEVRAT-YASANIN TEKRARI-21:15-17 Yİ OKUYUN VE BİR DE YAHUDİ TARİHİNE BİR BAKIN KİM DAHA BÜYÜK MİLLET OLMUŞ, VAAD EDİLEN TOPRAKLARDA YAHUDİLER KAÇ YIL RAHAT YÜZÜ GÖRMÜŞ VE BÜYÜK MİLLET OLMUŞ VE TARİHE İYİ BAKIN KİM SEÇİLMİŞ MİLLET ANLAYIN. EN BÜYÜK KANIT TARİHTİR. BU DURUMDA YA TANRI YALAN SÖYLÜYOR YA DA BİRİLERİ TANRI ADINA YALAN UYDURMUŞ.
December 4th, 2014 at 13:23
ÜZGÜNÜM AKKURT BEY İSMAİLİ ÖNE ÇIKARTMA ÇABANIZ BOŞ.KLEMENT BEY HAKLIDIR.VAAD İSHAKIN SOYUNA VERİLDİ.1600 SENEDE TAMAMLANAN KUTSAL KİTABIMIZ İSA MESİH İLE O SOYUN SONUDUR.VE TANRININ DÜZENLEMESİ VE AMACI DOĞRULTUSUNDA BİR MEKTUP GİBİ TÜM İNSANLIĞA GÖNDERİLMİŞTİR.
TEVRATTAKİ İLK OĞUL VAADİNİ MADEM ÇOK İYİ BİLİYORSUNUZ O ZAMAN ESAV İLE YAKUP U İYİ OKUYUN.ESAV BÜYÜK OLMASINA RAĞMEN İLK OĞULLUK HAKKINI ESAV ALAMAMIŞTIR.ÇÜNKÜ YÜREĞİ BUNA UYGUN DEĞİLDİ.BİR KAP YEMEK İÇİN BÖYLE ÖNEMLİ BİR GÖREVİ KARDEĞİ YAKUPA SATTİ.DOLAYISYLA YAKUP İLK OĞULLUK HAKKINI ELDE ETTİ.SİZİN TEKRAR BÖLÜMÜNÜN ANLATILAN İLK OĞULLUK MİRAS DÜZENLENMESİ İÇİNDİ.AYNI DURUM İBRAHİM İN OĞULLARI İÇİNDE GEÇERLİ İDİ.EĞER Kİ YAHUDİLER İTAATLİ OLSALARDI SEÇİLMİŞ BİR MİLLET OLARAK DÜNYA ÜZERİNDE KAHİNLER KRALLIĞINI SÜRDÜRECEKLERDİ.AMA KENDİ GÜNAHLARI YÜZÜNDE TANRI OLARAK SOY OLARAK KABUL ETMEDİ.HELE Kİ İSA MESİH İ KABUL ETMEDİLER.İŞTE O ZAMAN SONLARI OLDU.TANRI YALAN SÖYLEMEZ.KİMSE DE TANRININ GÖNDERDİĞİ KİTABA YALAN EKLEYEMEZ BUNA KİMSENİN GÜCÜ YETMEZ…